boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, December 6, 2012

Dr Asri bertanding tiket PKR di kerusi DUN Penanti PRU13.

Cerita ni lama dah aku dok dengar,, cuma kali ini agak lebih jelas dan nyata sumbernya, namun setakat mana kebenarannya aku tak pasti...





Ada sesetengah yang tak bersetuju dengan tindakan Dr Asri joint PKR, bagi pendapat aku,100 x lebih baik dari ia bertanding atas tiket UMNO, 
Kenapa ia tak bertanding atas tiket PAS ? Itu hangpa kena tanya dia sendiri...., mungkin..pendapat aku lah,, kalau tiket PAS di Dun Pulau Pinang paling tinggi Exco agama ajalah,, itu pun kut-kut dapat..., dengan tiket PKR, mana tahu, sesuai dengan kelayakan dan pengalaman yang beliau ada, boleh pegang timbalan Ketua Menteri ll, jika ini jadi kenyataan, senang untuk beliau berdakwah di Pulau Pinang, itu yang aku duk nampak..

Kalau benarlah ini berlaku, 10 x lebih baik dari yang duk ada sekarang ni....

  

9 comments:

  1. Kalau bertanding diPenanti belum tentu boleh menang kerana disini banyak penuntut Pondok yang berselisih faham dengan Ilmu ust.Asri begitu juga orang orang tua yang tidak suka dengan Ust.Asri.Cuma orang orang diPulau Pinang yang tahu sebab musababnya.

    ReplyDelete
  2. Sebenar ny di zaman dahulu,gelaran Megat ada lh untuk anak gundik Raja.Hal ini saya baca dlm buku sejarah Negeri Perak yg bertajuk Cempaka Sari.

    ReplyDelete
  3. MEGAT SUMENYE BERANI2 TAKDE PERASAAN TAKUT TP MEGAT KUTTY NI PENAKUT.DH BALING BATU TAK NAK BERTANGUNGJAWAB.KATA PENDEKAR

    ReplyDelete
  4. aku dh lma pertikai mna dtg megat kt dpn nama mangkuk sekor ni...coz aku org perak n tau r sgt pasal nama megat ni

    ReplyDelete
  5. Anak2 Sharizat NFC pun sama... nama bapak xde pangkal apa2.. nama bini (sharizat) pun xde pangkal apa2... tiba2 turun kat anak ada WAN pulak..

    ReplyDelete
  6. Kalau berpandukan pada Malaysia Boleh yang digembar gemburkan oleh UMNOngok bukanlah perkara yang mustahil untuk keturunan Benggali dapat Megat.....sebab itu semua rakyat perlu bersatu untuk menolak UMNO/BN dalam PRU13 kerana merekalah yang merosakan UGAMA, BUDAYA, EKONOMI dan SOSIAL rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
  7. Biasanya kalau Maknya raja kawin ngan org kebanyakan nama anak boleh taruk Megat... tak gitu? orang Kuala lagi expert kut bab ni.. mohon pencerahan keapada kesamaran...

    ReplyDelete
  8. kalo boh nama megat baru dia nampak melayu

    ReplyDelete
  9. AnonymousDecember 6, 2012 3:03 PM
    kenyataan anda amatla tidak tepat baca bagi abih dulu bro.bukan main taip je.megat ni berketurunan megat terawis,xde kena mengena dengan gundik raja ke sultan ke.waris dan keturunan megat masih lagi hidup.cari dan tanya asal usul.jgn la sebab satu buku lu kutuk keturunan saya bro

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari