boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, June 7, 2013

Exco agama umno nak membelit isu, yang akhirnya diri sendiri terbelit.

Apakah ini dasar munafiq atau dasar Assobiyah,,, sanggup nak mempertahankan kaum suku sakat BN dari nak menentng kemungkaran... 



YDP Pas Segamat saman Exco Agama Johor
WARTAWAN SINAR HARIAN
7 Jun 2013

SEGAMAT - Yang Dipertua Pas Segamat Firdaus Masod semalam, memfailkan saman malu terhadap Exco Agama Kerajaan Negeri Johor, Abd Mutalib Abd Rahim berhubung kenyataan fitnah terhadapnya yang disiarkan dalam sebuah akhbar berbahasa Inggeris bertarikh 5 Jun lalu.

Firdaus berkata, beliau sekeras-kerasnya menafikan tuduhan Abd Mutalib yang mendakwanya mengetahui penganjuran tarian separuh bogel di sebuah pusat membeli belah dekat sini, lebih awal.

“Dia juga tuduh saya berdiam diri tanpa memaklumkan perkara berkenaan (tarian) kepada Jabatan Agama Johor dan Majlis Daerah Segamat,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, kenyataan itu adalah satu fitnah yang berniat jahat dengan tujuan semata-mata untuk menjatuhkan maruahnya sebagai pemimpin Pas di daerah ini.

Firdaus juga telah menyerahkan kepada peguamnya di Kuala Lumpur untuk mengambil tindakan mahkamah terhadap Abd Mutalib.

“Saya percaya satu saman malu dan tuntutan ganti rugi akan difailkan peguam saya dalam jangka masa terdekat ini untuk membersihkan nama saya dan mengembalikan semula kredibiliti saya,” katanya.

Sementara itu Abd Mutalib yang juga bekas kadi daerah Segamat berkata, beliau kesal dengan tindakan kurang matang yang dilakukan Firdaus.

“Saya sudah maklum mengenai perkara ini (saman) dan saya juga telah bersedia untuk disaman. Barang-barang bukti juga telah diserahkan kepada peguam saya bagi menjawab pertuduhan tersebut.

“Saya berkata benar. Jika dia (Firdaus) terlihat perkara seperti ini, tak usah memperbesarkannya kepada pihak media. Cukup dengan melaporkan kepada pihak berkuasa seperti Pejabat Agama Segamat,” katanya.


Kalau tak berbohong bukanlah umno namanya,, itu saja yang mudah nak ketahui apa itu umno..



1 comment:

  1. Pejabat agama yg diUMNOkan mana ada yang cepat.selagi xdak aduan org ramai dema xkan brtindak walaupun kemungkaran tu ada depan mata.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari