boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, July 23, 2013

Tazkirah - Mari kita sama-sama buat perubahan untuk bertemu Allah.

He he he,, aku pun nak bagi tazkirah juga,,, awat hangpa ingat blogger tak boleh bagi tazkirah ka.. ha ha... 
Tak,, aku sekadar nak sampaikan apa yang ku lihat, supaya kita dapat kongsi bersama-sama apabila kita kijemput oleh malaikat maut kerana sampai ajal..


Amalan yang kita duk lakukan bila ada saudara-saudara yang meninggal dunia sebaik sahaja mayat dikebumikan ialah dengan membaca talkin,,, 
Aku bukan nak pertikaikan talkin tu salah atau tidak,, cuma yang aku tahu itulah amalan tradisi yang dilakukan di sekitar sebelah sini... 

Cuma apa yang aku terfikir, ketika kita hidup kita praktikkan sekadar yang mampu dengan sunnah nabi, maka ketika jasad yang dah tak bernyawa nak dikebumikan,, adalah lebih baik kita mengikut sunnah nabi juga,,, seperti yang tertera dalam video kat bawah,, 

Aku dah buat kepastian dengan seorang ustaz, dan pengakuan dari ustaz tersebut,, apa yang dipraktikan dalam video ini ada menepati sunnah nabi...




Moga-moga bila meninggal dunia,,, waris-waris aku yang menguruskan jenazah aku akan mempraktikkan seperti ini... Insy Sya Allah.








No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari