boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, January 20, 2014

Siapakah pemimpin Malaysia yang ikhlas tu ? Siapa tau..

Menteri umno sekoq ni buat hal lagi...rasa nak tergelak guling-guling pun ada,, menyampah meluat pun ada rasa juga...



BAHASA   

Bersyukurlah kerana Malaysia ada pemimpin ikhlas, kata Hasan Malek

OLEH DIYANA IBRAHIM
JANUARY 20, 2014

Hasan berkata kenaikan harga adalah kerana faktor cuaca dan rangkaian pembekalan. - Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 20 Januari, 2014.
Hasan berkata kenaikan harga adalah kerana faktor cuaca dan rangkaian pembekalan. - Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 20 Januari, 2014.
Ha ha ha standard menteri pegang banner harga ayam&kambing
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek berkata rakyat di negara ini seharusnya mensyukuri kerana mempunyai pemimpin ikhlas yang memberi keutamaan terhadap rakyatnya mengatasi kepentingan lain.
Katanya, biarpun keputusan kerajaan menaikkan harga barangan dan perkhidmatan dikritik hebat, rakyat perlu memahami ianya dilakukan untuk kebaikan jangka masa panjang iaitu bagi mengukuhkan kedudukan fiskal kewangan negara.
"Dalam keadaan hari ini, kita perlu menerima hakikat bersusah sedikit tetapi dalam keadaan itu pun, kerajaan melaksanakan pelbagai program untuk rakyat seperti Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), juga Kedai Runcit 1 Malaysia (KR1M).
"Dalam proses itu kita perlulah berkorban, rakyat kena faham niat murni perdana menteri dalam keadaan sekarang supaya membantu, memberi pandangan atau syor," katanya dalam wawancara eksklusif bersama Utusan Malaysia.
Hasan berkata rakyat tidak harus menyalahkan kerajaan semata-mata dalam peningkatan harga barangan keperluan asas kerana ia turut dipengaruhi faktor lain seperti cuaca selain kelemahan rantaian pembekalan.
Oleh yang demikian, beliau menyeru rakyat menerima hakikat dan sedia berkorban untuk hidup dalam keadaan sukar sedikit bagi meraih kesenangan pada masa hadapan.
"Kita kena tanam budaya berjimat dan berhemat dalam berbelanja Budaya lama yang patut hidupkan balik ini ditambah pula dengan langkah penjimatan diumumkan Perdana Menteri, dan apabila kita berjimat maka keadaan bertambah stabil," katanya.
Hasan, yang juga ahli Majlis Tertinggi Umno, turut menolak tuduhan kerajaan lambat bertindak dalam menangani isu kenaikan kos sara hidup, sambil berkata ia disebabkan tiada publisiti agresif mengenai kejayaan kerajaan di samping siri programnya.
Beliau turut menyelar pembangkang yang dikatakan memutar belit fakta mengenai kos sara hidup, dan mendakwa pembangkang sengaja ingin mempermainkan perasaan rakyat demi keuntungan politik.
"Pembangkang ini sebenarnya banyak fakta yang diputarbelitkan mereka sengaja hendak mempermainkan perasaan rakyat yang akhirnya nanti akan diketahui semua hanya mainan politik seperti isu pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan GST," katanya.
Menyifatkan pembangkang hanya memikirkan keuntungan politik, Hasan berkata tindakan itu akan mendatangkan kesan buruk kepada negara kerana boleh mewujudkan huru hara.
"Di Amerika Syarikat, mereka mengadakan pilihan raya dan menerima keputusan serta kembali bekerjasama. Kalau (pembangkang) mahu menentang lagi, tunggu penggal seterusnya, atur strategi tetapi biar kami (kerajaan) lakukan tugas.
"Itulah semangat yang sepatutnya ditunjukkan pembangkang, bukan hendak cari kelemahan sahaja. Kalau sayangkan negara, sama-samalah saling membantu. Bagi saya kita tirulah pendekatan negara maju," katanya. - 20 Januari, 2014.

Semakin nyanyok menteri ni,, sebelum ni duk sebut nak bersara dari jawatan menteri,,, alih-alih mengaku ada pemimpin ikhlas,, siapa yang ikhlas tu,, DS Rosmah Mansor lah tu orangnya...Wak Juragan tentu setuju kan..




12 comments:

  1. Haluuuuuuu. ...

    Beri pluang lu lakukn tugas...puei. ..tugas songlap wsng negara...bsnjingan lu

    Khak tuih

    ReplyDelete
  2. BAPAKKKK SAPE LE NIII!!! ADUHHH...TOLONGGG LEE NASIHATKAN KAT BAPAAKK KO TU...JGN LE BUAT LAWAKKK KANGKUNG BODO MCM NII...

    ReplyDelete
  3. BAPAK SAPE LE DIA NIII!!!! TOLOONNGGG LEE CKP KT DIA ,JANGAN BUAT LAWAKK BODO KANGKUNG MCM NII...HUHUHUUU

    ReplyDelete
  4. Wa thay ping thau.....ini bahasa melayu,u org kena percaya....lebih kurang macam inilah cerita atas .....!

    ReplyDelete
  5. yee...mmg betul2 ikhlas nak perkudakan kalimah Allah utk kepentingan politik umno...kahkahkah

    ReplyDelete
  6. Sangat ironi.....soalan 1: Siapa yang berboros, berrasuah, & bertiris sehingga negara hampir bankrup??? Apabila sudah di ambang kebangkrapan....suruh pulak rakyat faham. Tak habis2 rakyat yang kena.....

    ReplyDelete
  7. menteri kayu camni patut hari2 bg makan kangkung je,br ada akai....hidup senang lenang perabih duit rakyat,tak sedar diri spesis mangkuk yg busukkan nama melayu ni

    ReplyDelete
  8. Aku benci UMNO.....

    ReplyDelete
  9. Ada lagi ke muka menteri ni. Jangan le highlgt banyak2 aku nak tegelak sakit perut tengok dia. Kah.. kah..kah.. keh..keh..keh.. kuh..kuh..kuh.. Macam budak tadika main belajar ABC. Adui...depa kata hang cap ayam betui ke..samapi ati depa. huh.. huh.. siiaaaaan.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari