boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, June 10, 2014

Buat peminat dan penyokong Habib-habib...

Rasanya ahli-ahli dan penyokong Pas atau mana-mana gerakan islam ramai (kecuali umno dulu kini dan selamanya) yang meyokong habib-habib tak kira Indon atau Malaysia.. 
Hang tengok sendiri perbuatan mereka...


 






 Patutla umno seronok sangat dengan program yahana-yahana , selawat perdana,,, rupa-rupa sealiran....

 

22 comments:

  1. tak faham sepatah harampun

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang buta jawi bahasa arab kot... dia doa kebaikan untuk as sisi si keparaat balaci yahudi...

      Delete
  2. nm al sisi je yg haku tau. ty lain x phm langsung

    ReplyDelete
  3. Manjung mari..tlg translate..xfaham

    ReplyDelete
  4. Hehehe nampaknya MM kena tolong translate. Ada yg tak pandai baca rupanya.

    ReplyDelete
  5. doa utk al-sisi mesir .. yahana yahana tu penyokong al-sisi ..sbb tu akhir blog di tulis rupa-rupa sealiran.

    ReplyDelete
  6. MM tplpng terjemahkan apa pak habib tu tulis...... sy xfhm la

    ReplyDelete
  7. Mnjung mari na haba dia fsih arab laa tuu..2X5...

    ReplyDelete
  8. Biarkan dia ngan perangainya. Dan mati jwb sndiri bust Keje kerana Allah KE kerana apa. X heran sebab Tu agama islam dilahirkan dinegara Arab. Sekongkol sebaakul KE Kita senyum je k. Akidah Kita kena Java k

    ReplyDelete
  9. Kalau setakat boleh baca tapi x faham kira ok jugak. Ada yg langsung x tau baca

    ReplyDelete
  10. iye ker..!!? ooo

    ReplyDelete
  11. Oh God, according to thy servant poor Alec Abdel Fatah Saeed Al-Sisi for the right heavy, Secretariat and reins on same level and below, and Tekle to and not to one of your creation twink and fill the nation's soil his certainty, and ELAN, and he overcame obstacles right Oh right it needs to your conciliation and help you, and make him Lord, the key to good shutter for evil, Oh yeah and Oh yes the protagonist. (Translated by Bing)
    Alih bahasa menunjukkn mereka menyokong SISI

    ReplyDelete
  12. Rupanya Yahana, Yahana bagi puak2 ni bukan untuk Nabi saw tetapi bermaksud memuji2 Yahudi, Yahudi Laknatullah . Siap dengan mendoakan kesejahteraan untuk Al-Sisi Haramjadah yang menyembelih orang2 perempuan dan kanak2; dan menjadi barua Israel dan Amerika.

    ReplyDelete
  13. antara spore,thailand,indon dan brunei, kerajaan Msia(umno) lah yg paling kuat sokong rampasan kuasa pengkhianat assisi laknatulah israeliyah...tv dan paper hari2 hilite,kemenangan tipu assisi sama cam hilite program yahana yabanana.

    ReplyDelete
  14. Good day! I know this is kind of off topic
    but I was wondering if you knew where I could locate a captcha plugin for my comment form?
    I'm using the same blog platform as yours and I'm having difficulty finding one?

    Thanks a lot!

    Also visit my web site - prediksi bola

    ReplyDelete
  15. dia penyokong al sisi dengan baca solawat nabi , itu dua perkara yg berbeza !

    dia sokong al sisi itu urusan dia , maklum bangsa arab fanatik suku ..
    baca solawat itu antara kita dengan Nabi, antara kita dengan Allah ,

    orang malaysia , tak kira orang umno ..orang pas atau orang melayu yang sokong dap , sokongan pada orang yang berbeza dengan alasan masing2, tapi masih baca solawat yang sama !

    jangan cepat menghukum dan melabel

    ReplyDelete
  16. bukan hanya orang umno yang baca solawat ya hanana , orang pas , orang pkr , orang melayu islam dap , orang yang tak sokong dan tak undi mana-mana parti pun baca , dalam majlis selawat yang diadakan adakah kamu pasti semuanya penyokong umno ? pasti ??

    ReplyDelete
  17. Wahai orang-orang yang beriman !
    Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.
    [Al-Hujuraat : 6]

    Wahai admin yang dihormati, sesungguhnya al-habib hanyalah berdoa agar Al-Sisi yang kejam itu diberi petunjuk dan menjadi penyebab berhentinya kezaliman. Tidak lain hanyalah memohon agar Allah memberikan taufik dan hidayat kepadanya.

    Oleh itu, saya dengan merendah dirinya memohon agar admin remove post ini untuk mengelakkan fitnah keatas habib. Sesungguhnya fitnah itu lebih merbahaya daripada membunuh.

    Saban tahun beribu manusia memeluk islam hasil dakwahnya. Ribuan ulama' yang ada pada hari ini menuntut ilmu dengan alhabib ali al-jifri.

    Semoga kita semua dijauhkan dari fitnah-fitnah yang berlaku di akhir zaman ini sehingga yang hak dilihat batil dan yang batil dilihat sebagai yang hak. Alfaqir juga berharap agar admin sentiasa diberi taufiq dan hidayat oleh Allah swt.

    Sekadar buat renungan :

    Dari Abu Hurairah ra., Rasulullah saw. bersabda :

    "Sesungguhnya Allah Yang Maha Mulia dan Maha Besar berfirman: "Barangsiapa yang memusuhi waliKu, maka Aku telah mengumumkan perang kepadanya."

    ReplyDelete
  18. WAHABI KE SALAFI KE CER JANGAN SUKA SANGAT NAK MEMBIDAAHAKAN ORANG..KRITIK CANANG KEBURUKAN ORANG LAIN..TOK MOYANG KORANG SEMUA TU BUKAN WAHABI ..BUKAN SALAFI PUN TAPI ISLAM SAMPAI JUGAK DEKAT NUSANTARA NI...KORANG PUN DILAHIRKAN ISLAM...APAKAH SEMUA YANG DILAKUKAN MEREKA XBETUL DIMATA KALIAN YANG MENERIMA ASAS AGAMA DARI PONDOK PUSAT GURU YANG WUJUD HASIL USAHA DAKWAH MEREKA YANG DICANANGKAN AHLI BIDAAH?YA HANANA BIDAAH XBOLEH TAPI KALAU DONDANG SAYANG..ZAPIN..BOLEH PULAK?

    ReplyDelete
  19. rocky de rasidi: HOI HOI HOI jangan jadi medan benci membenci lak. Kalo ade masalah & kekeliruan, kembali kepada al Quran dan sunnah. Tapi kalo tak nak dan lebey suka nak gado; elok engkorang jumpa ayah pin je, boley tengok laga ayam sambel isap surya. Tolonglaa.. bunuhla ego engkorang maseng2; mari kita berlapang dada mencari hanya YANG BENAR; mari kita bersatu dan bersatu tubuh.

    ReplyDelete
  20. Tapi setahu ambe, Parti Salafi Annur di Mesir yang lawan Ikhwan di mesir. Bahkan Arab Saudi bagi dana kpd Assisi utk jatuhkan Ikhwan dan kuasai Mesir. Tak tahulah....kenapalah pelagak salafi ni tak baca berita. Atau buat buat tak tahu. Kan Malaysia ni pun, Pelagak salafi bukan bersama Jamaah Haraki mcm PAS pun. Malah utk melangsungkan hasrat mewahabikan Malaysia, sanggup 40 pelagak salafi yg mengaku sebagai ulamak muda termasuk Dr Asri masuk UMNO. Tapi Dr Asri tak jadi pi hantar borang padahal mereka berbincang sekali dgn Fathul dan kelasi kelasi kapalnya. Atau anda semua tak baca atau malas nak baca fatwa dan kenyataan drp tokoh pelagak salafi wahabi spt Bin Baaz, Syeikh Soleh Uthaimin dsb dlm web mereka, fatwa mereka ttg Harakah Islamiyyah, ttg Hassan AlBanna? Bacalah...Atau anda tak baca kenyataan mereka tentang Aliran Asyairah dan Maturidiyyah ? Bacalah.. . Lepas tu tulislah sebagai seorang Islam yang berakhlak, bukan penanam kebencian dan permusuhan. Anda suka umat Islam bermusuhan? Puas hati anda?

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari