boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, August 13, 2014

Cukup-cukuplah Dato Seri Anwar!

Ha ha ha,, rasanya keputusan terkini semua dah tahu apa yang berlaku,, tak perlulah aku senaraikan kembali... cuma apa yang aku nak sampaikan,, ialah sekadar nak... 


Aku sekadar nak ucapkan tahniah dan terima kasih kepada Presiden Pas yang menolak cadangan Anwar untuk melantik bininya sebagai MB... he he bertepatan dengan apa yang aku sendiri pun tak berkenan... 
Dengan apa yang berlaku,,, nampaknya baru macai-macai umno tahu,, yang Pas bukan kaldai PKR sepertimana yang ditohmahkan sebelum ini.. 
Pas ada prinsip sendiri.. kemudian lagi satu,,, Pas sebagai parti berprinsip berhak membuat sesuatu keputusan yang lebih baik untuk rakyat, bukan untuk kepentingan peribadi...
 Daripada TSKI terkonteng-konteng memilih Adun Umno menjadi Exco pengganti,, 10 kali lebih baik Pas yang mempertahankannya... 


 Dan ini janji Adun Pas.... Dan ramai yang kata macam-macam kat Pas,,, tapi lihat apa kata seorang bukan melayu terhadap pas...




Aku malas nak mengungkit sikap rakaan PR Pas,,, bagaimana sikaap mereka bila Pas nak bentang hukum hudud di Parlimen,, Pas terkonteng-konteng,,,,  bila buat kerja bodo macam ni,,, dah kantoi ... cari Pas...

Cukup-cukuplah DS... bawa berihatlah... Laksanakan tugas sebagai Ketua Pembangkang pun dah cukup mulia tugas tu...

45 comments:

  1. KNAPE LEEEEE BANGSAT SANGAT PENULIS NI NAK SURUH NUAR BERHENTI BUAT KERJA SEBAGAI KETUA PEMBANGKANG AJE.PENULIS NI NAK DISAMAKAN DGN ANWAR RASANYE JAUH PANGANG DARI API RASANYE.

    ReplyDelete
  2. Tak Per PAS kalu cerdik dan kuat keluar PR dan bertempur dipersada politik Selangor 1 by 1 ...... apa macam adaer BRANI ..... Jangan nak jual konon Alan suak ( menyamar ) . Pada hal non-malay dah menyampah dengan PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muhasabah diri. Perhatikan apa yang pakatan kutuk kat kat umno dan kena kat dap, pkr dan pas.
      Keburukan semua terkeluar.
      Kesimpulannya semua parti memperjuangkan kuasa dan duit. Semuanya gila kuasa dan duit.
      Seperti lagu scorpian" what u give u get back ".

      Delete
    2. Kau tak nampak ke apa yang Pas buat sekarang? Kalau Pas jenis panakut, taklah Pas sokong Khalid dan masih kekal dalam exco. Awak orang bukan-melayu ko? Dah tu macam mana awak tahu nan-malay tak sokong Pas? Kalau setakat dengar cakap2 geng2 PKR awak samalah macam dengar cerita Pak Pandir; menang sorak, Selangor pun tergadai.

      Delete
  3. Masihkah ingat siapa yang tinggalkan Gagasan Rakyat

    ReplyDelete
  4. ciss ko untuk rakyat...

    untuk perut boroiiii lah

    ReplyDelete
  5. Anwar Ibrahim menolak hukum hudud yang dibawa oleh PAS? jawablah nanti.

    ReplyDelete
  6. Pas ada prinsip iaitu tidak membabi buta menyokong sesuatu perkara walaupun ia adalah cadangan rancangan drpd rakan Pakatan sendiri sekali pun.. sekiranya diperhalusi bahawa ianya tidak betul maka Pas berpendirian tidak menyokong.. trbukti dlm isu Langkah Kajang ini.. "Pas for All" meme terserloh juo.. Pas menjadi watak penting & faktor penentu dalam isu kemelut politik Selangor sekarang.. siapa yg menagih terhegeh2 mahu brjumpa Tuan Guru Presiden kita tempohari,, DAP juga bimbang sesak nafas menunggu keputusan drpd Pas sehingga 17hb ni.. penantian suatu penyeksaan buat DAP.. beranikah DAP mahu menyingkir Pas..? sedangkn mereka memang memerlukan Pas.. cuba imbas kembali bagaimana PAS bole bekerjasama dngan DAP dulu.. jawapannya kerana situasi yg mmerlukan PAS sbg pelengkap untuk PKR & DAP menubuhkn kerajaan di Perak & Selangor selepas PRU12 tahun 2008 dulu.. Pas dipujuk UMNO untuk bekerjasama tetapi Pas brpendirian tetap menolak.. Pas memang signifikan & relevan baik buat Pakatan & juga buat Tan Sri Khalid.. diharapkan Pas akan tetap pendirian pada 17hb kelak untuk dapat melihat yg benar itu benar.. Pas telah mengadakan solat hajat mmpertahankan Khalid & Selangor.. pendirian Tuan Guru juga sama.. begitu juga Majlis Syura.. oleh itu jangan lah Pas ibarat "buruk siku" pula menarik balik sokongan sedia ada trhadap YAB MB Selangor yg diperkenankn oleh Sultan sekarang.. sudah tiba masanya Pas bertegas & rakan dlm Pakatan yg lain mengalah serta berlapang dada.. Insya Allah..

    ReplyDelete
  7. Saudara MM.

    Dipanjangkan tulisan sda khalid jimat, graduan UKM. Baik utuk dibaca khususnya penyokong pas. Mayang Zulaikha dijemput untuk beri pendapat.


    Sudah dua PRU, Pakatan tak cukup kukuh
    4:30PM Aug 13, 2014
    Apa yang berlaku sangat mengecewakan. Kedegilan Khalid Ibrahim untuk terus mempertahankan jawatannya sungguhpun tanpa restu pimpinan parti yang memenangkannya dalam PRU-13 kini sudah menjadi bak drama sinetron yang sengaja dipanjang-panjangkan.

    Rasa hormat terhadap beliau terhakis sedikit demi sedikit.

    Keputusan Khalid untuk meminggirkan dirinya sendiri bakal merugikan pelbagai pihak. Rakyat akan berterusan merasa tertipu dengan ahli politik yang memperjudikan nasib mereka demi kepentingan peribadi.

    Banyak masa dan wang akan terbuang dan muafakat Pakatan Rakyat yang terbina akan teruji sekali lagi; memberi peluang kepada polemik lapuk mengambil pentas perbincangan.

    Namun mahu tidak mahu rakyat perlu menempuhi semua ini dengan sabar kerana kita sedia maklum bahawa produk yang berkualiti akan hanya terhasil selepas melalui proses yang perit dan panjang.

    Pemimpin harus menukar posisi lemah ini kepada peluang membina kematangan politik massa. All should not be in vain.

    Anjakan paradigma

    Pakatan sudah melalui dua PRU tetapi sehingga kini muafakat tiga parti masih belum cukup kukuh. Namun, muafakat yang rapuh ini masih mampu menggoncangkan benteng BN dalam kedua-dua PRU. Bayangkan jika ia benar-benar kukuh.

    Penulis memerhatikan dengan penuh minat perkembangan PAS di era Pakatan. Ternyata PAS sudah melangkah jauh kehadapan dengan pendekatan lebih kontemporari.

    Malangnya golongan progresif dalam PAS masih dihantui golongan konservatif yang selesa dengan kerangka pemikiran lama dan percaya PAS mampu bergerak sendiri tanpa koalisi.

    Krisis hari ini menuntut PAS menilai sekali lagi keikhlasannya untuk bergabung di dalam Pakatan. Ini bukan kali pertama. Ia sudah berlaku beberapa kali; PRU tidak terkecuali.

    Terbaru, tahaluf siasi dibincang hangat dalam muktamar PAS tahun lalu dan krisis hari ini sekali lagi menguji pendirian dan wawasan PAS.

    Respon klise PAS setakat ini menunjukkan parti itu jelas memerlukan paradigma baru. Pendirian berbolak-balik PAS menimbulkan keraguan massa akan kemampuan parti itu memimpin negara pada masa hadapan.

    Tindakan reaktif PAS melanggar prinsip-prinsip persepakatan dalam Pakatan telah meminggirkan sebahagian daripada pemimpin dan penyokong PAS dan menghakis kepercayaan sebahagian yang lain yang inginkan parti itu melangkah lebih jauh ke depan dalam menjuarai agenda nasional dan masyarakat madani.

    Politik Islam progresif

    Keengganan PAS mengubah paradigma perjuangan mereka setahap lebih tinggi tidak mustahil akan memangkin kelahiran parti politik Islam yang baru dengan pendekatan lebih progresif dan terkehadapan.

    Niat untuk menubuhkan parti Islam yang baru mungkin dianggap taboo sebelum ini kerana dilihat akan memecahbelahkan lagi umat Islam. Tetapi perubahan masa dan kematangan politik massa telah menjadikan ia sebagai pilihan yang tidak lagi jelek pada zaman ini.

    Umat Islam hari ini menyaksikan bagaimana gerakan Islamis di Turki berjaya memacu negara itu ke satu tahap yang disegani rakan dan lawan.

    Parti AKP yang muncul dengan adunan Islamis, Nasionalis dan Demokrat telah berjaya membentuk front politik yang kuat sehingga mampu bertahan dan meningkatkan populariti melampaui tempoh 3 penggal.

    Kemenangan Erdogan dalam pilihan raya presiden Turki baru-baru ini menambah sensasi kepada tuntutan pendekatan politik Islam yang lebih terkehadapan.

    Sudah tiba masanya untuk golongan Islamis di Malaysia keluar dari kepompong selesa mereka dan membentuk satu front politik yang mampu mengangkat Malaysia ke satu tahap lebih tinggi.

    Usaha perlu dimulakan dari sekarang. Keengganan PAS untuk menjuarai lapangan ini memberi legitimasi kepada penubuhan front baru politik Islam di Malaysia.

    KHALID JIMAT Graduan Bioinformatik University Kebangsaan Malaysia (UKM).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jelas awak kena pergi sambung belajar lagi bab poltik. Kalau inilah taraf graduan Bioinformatik, sorry to say you are misinformed in many aspects of information. Pertamanya; siapa yang mementingkan diri dan siapa pula yang mementingkan rakyat melaui kestabilan kerajaan negeri Selangor? Adakah Pas berbolak balik dalam isu in? Adakah sekajap Pas kata sokong sekejap bangkang? Ko kena baca buku banyak2 kemudian pergi ulang kursus tu semula.

      Delete
    2. aku dah baca adan aku dah belajar bab politik.cuma kau je yang bodoh,kalau masih ingat kata-kata tuan guru tuan Man Tuan ibrahim,kalau nak jack kereta biarlah tayar je yang terangkat ,jangan sampai kereta tu terbalik.soalnya kaulah yang boliah jawab siapa yang memntingkan diri dan siapa yang memntingkan rakyat.Kalau kau pandai kau bagi tau siapa mereka itu.cuba?

      Delete
  8. Jgn terkejut lepas ni anuwar akan gunakan parasit2 beliau dlm ajk pusat agar bangkit revolt menentang majlis syura. Matlamat beliau adalah menguasai pas...tp klu gagal...pecahkan pas. Ini selari dgn polisi amerika utk melahirkan parti islam yg moderate atau liberal...atau ikut telunjuk la.

    ReplyDelete
  9. Bro MM, baca ni http://www.lusuka.com/2014/08/keluar-pakatan-adalah-pilihan-terbaik.html
    ni alasan terbaik utk PAS keluar dari PR. Hadi mesti suka, hang pun mesti suka.

    Boleh jugak kalau hang nak belajar menulis tentang politik semasa dari blogger ni. bukan takat copy paste. selain tu cuba-cuba laa jadi bijak bila bercakap/menulis. tulisan dr mujahid dah baca? oh! lupa! hang ni wala' hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. senarionya sekarang ialah seorang Adun bebas Telah Merampas Kerajaan Negeri Selangor..dan telah mendapat Bantuan 4 Adun PR..Apakah ini Tahaluf Siasi Yang DiUar-uarkan Sebenarnya.

      Delete
  10. pas impinan pas janji setiakawan dlm pakatan tapi kini khianat.....betul2 sama mcm munafiqun di zaman nabi,meninggalkan nabi dlm peperangan uhud,sedangkan mereka itu sahabat nabi yg sembahyang belakang nabi,klu setakat ustaz mcm MM ni poraaaahhhhhh

    ReplyDelete
  11. Mana perginya tahaluf siasi yg digembar-gembur selama ini. Adakah ia telah menaiki MH370?
    Seiring dlm persamaan, meraikan perbezaan pendapat konon, podaah! Jika TGHA tukar fikiran selepas ini, apa nak dikatakan pula? Aku ahli PAS dgn sijil di tt oleh arwah Fadhil Noor amat malu dgn janji capati PAS yg ada kini. PAS nampaknya sedang menggali kuburnya sendiri atau masuk ICU sbb koma.

    ReplyDelete
  12. sudah2 tu MM! jgn ikut perasaan sangat! aku pun penyokong TSKI juga. bila dia kena pecat, aku berharap benar dia buat rayuan! tp kini tindakan TSKI nampaknya macam dah berpatah arang! aku tetap setia pada pakatan

    ReplyDelete
  13. Kita semua sudah memahami dan mengetahui bahawa MM inilah yang memacahkan pakatan.Khalid adalah kambing Hitam Pas sahaja.Dengan isu ini Pas mengambil oeluang untuk menonjolkan kuasanya tapiPas tersilap,Zaman sekarang bukan zaman dulu,semua orang mendapat maklumat yang lebih maju.Rosaknya Pas adalah di sebab adanya golongan seperti MM dan Ustaz yang muda yang ekstrim .Pas seolah-olah tidak menyedari bahawa banyak kemenang yang di capai baru-baru iniadalh hasil sokongan bangsa lain.Tapi biarlah keputusan yang akan di putuskan nanti akan menjadi satu peristiwa bagi kita semua.Samada Pas bergabung dengan BN atau Pas bersedirian atau Pas terus bersama Pakatan.dan kita sama-sama tunggu apa yang berlaku pada Pas nanti.Biar MM seronok bila Pas hancur dan MM akan bergabung pulak dengan Juragan 69.Munafik kau MM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...lu masih dibuai dgn keseronokn 'menang sorak' semasa pru yg lps dan juga kajang move yg mnhidupkn legasi anwar..hakikatnya umno masih mnjd dominan dlm politik negara...

      apakh pas benar2 prlukn dap utk berkuasa??? Apakh pas perlukn pkr utk memenangkn calon pas...bhai knp lu tk brfikir pula yg perlukn parti lain utk menang ialah dap dan pkr..apakh jaminan yg mngatakn pkr dan dap cukup kuat utk pru..

      kenapa umno masih mnjd pemerintah wlupun tnpa melayu pkr (x umno) dan melayu pas..dan bn juga tk tumbang wlupun sokongan cina dan india merudum hngga 75%..

      apa yg pntng pada prjuangan pas ialah bagaimana parti ini layak utk mngmbil tmpt umno utk org 2 melayu berjuang demi agama bangsa dan negara...pas tk perlukn pkr sbb tnpa pkr pun pas dh ujud lbh lama dari pkr..perlukh pas kpd dap sdngkn ada ahli pas sndiri mmprotes hubungan pas dan dap...

      bhai...bhai mm tk perlu brgabung dgn aku sbb aku dan mm berlainan ideologi politik...yg mngabungkn aku dgn mm dan juga lu adalah kita seagama dan sebangsa...utk aku mudah je..hnya 2 pilihan utk aku dlm berpolitik iaitu umno atau pas..aku tidak prlukn pilihan ke3 atau ke4 iaitu pkr ataupun dap (nauzubillah)...

      Rasanya bhai, jika lu totok pkr maka apa yg perlu lu buat ialah doa dan berdoa agar anwar merayu dan mnta belas kasihan dari pimpinan pas..dan lu sndiri sbgi totok pkr bkn mngutuk pas...ttp merayu dan meratap sprti seorg betina yg takut 'di cerai' oleh seorg suami...

      aku tk mnjngkakn ada kerjasama antara pas dan umno utk kemelut selangor...ttp yg pntng kpd pnyokong totok pkr ialah cuba2 lh muhasabah diri tntng politik legasi anwar... satu persoalan knp wan azizah? ??? Mana pergi moral pkr dgn kronisma ...

      Delete
    2. Terserlah sudah hasrat MM.

      Teruskan usaha..anda adalah Talian Hayat Oumno.

      Delete
  14. AKU SUKA JUGA ANWAR BERHENTI.......MM TERUSKAN USAHA ANDA.. MM membantu menenangkan jiwa kearah PRU14. Dah tak ada anuar......pas jadi suam suam kuku KAMI GEMBIRA DAN YAKIN PRU 14 - Barisan Nasional akan terus berkuasa untuk tambahan 5 tahun lagi hingga 2023. Kalau boleh nak tengok la KJ jadi PM pula....Terima kasih manjung. Semua ni punca anwar kerana Anuar lah menjadi PENGGABUNG MIMPI Pas-Dap-Pkr. untuk TIDUR SEBANTAL.
    Lepas ni harap hadi.......cehhhh sori la Guan Eng Cehhhh. Sukung MM belasah lagi NUAR tu.... PRU14 lebih cerah unt SATU MALAYSIA.

    Tengkieu MM

    ReplyDelete
  15. Salam, perkara ni di rancang sebelum pru 13. Pecat nik zziz kerana ambik menantu jadi ceo pmb kelantan, pecat husam dgn guna sultan, lawan di kota damnsara sg aceh, selangof dan penang, pil kuda, angkat ku li jd pm, semua presiden dan menantu dah racncang. Ahli pas bawahan mana tau

    ReplyDelete
  16. Hi there to all, because I am really keen of reading this
    web site's post to be updated regularly. It contains nice stuff.


    Also visit my blog post ... games tester

    ReplyDelete
  17. Bodo punya manjung mari. Ust kazim yg kata memang betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sokong manjung mari memang bodoh sombong pulak.MM maknaya melayu munafiq.inilah salah seorang penyokong Pas yang tak sedar diri.

      Delete
  18. takkanlah semata2 nak buktikan bahawa PAS bukan kaldai PKR! perjuangan islam tahap apa ini

    ReplyDelete
  19. Manjung mali ah.......lu ada baca mana sekolah? Siapa cakap PAS KALDAI PKR.? Orang cakap Pas kaldai PUKI DAH! Itu pasal Pas mau tg. Razali jadi PM......lu MM AH, SELUPA nasluden al tantawok (bewok islang). Kaldai tuang Plesideng yg bengong.........

    ReplyDelete
  20. ingat lagi masa kempen PRU Anwar Ibrahim selalu memuji & mengangkat TG Hadi sbg pemimpin Islam dihormati & disegani dunia Islam.

    ReplyDelete
  21. ok mm...aku nak tanye 1 soalan

    bila NIZAR jadi MB, dan exco nya DAP...NIZAR dijaja jadi kuda DAP
    tapi
    bila KHALDI jadi MB dan exco nya PAS...napa KHALID x dijaja sebagai kuda PAS?

    jawapan...

    sebab PAS bodoh...PAS ada MEJORITI still x nak mintak jadi MB...sebab tu la PAS SENTIASA jadi kuda dimana saja PAS berada...

    sekurang2nya NIZAR tu ahli parti...KHALID? bebas...pertama kali dalam sejarah DUNIA si BEBAS jadi MB...kahkahkah...PAS bodoh bertingkat2...

    ReplyDelete
  22. Pas bodoh bertingkat-tingkat sebab Pas ada penulis blog seperti MM ,kkah kah,kah Manjung Mali tolong usulkan pada Peminpin tertinggi Pas agar memecat keahlian 2 orng ahli Pas yang menyokong Wan azizah.kalau mereka din pecat semua penyokong mereka akan menninggalkan Pas,seronoklah kau MM sebab kau dapat jadi blogger UMNO pulak

    ReplyDelete
  23. jawapan kepada MM..
    knp mereka x sokong hudud di parlimen... sebab takut pada DAP.
    mereka lebih takutkan DAP drpd ALLAH swt..
    org mcm ni nk jadi peminpin...KHAAAK THHUUIIIII !!!!

    ReplyDelete
  24. s a bit of truth to the mostly fiction tales we were told
    as kids. "Methylcobalamin is required for the function of the folate-dependent enzyme, methionine synthase. Not only are they good for you to battle illness, they also aid in weight loss.

    Also visit my homepage: athletic greens kosten, http://www.Dailymotion.com/user/athleticgreensnutrition/1,

    ReplyDelete
  25. yg herannya sblm Majlis Syura Ulamak buat keputusan pun presiden Pas dh nyatakan sokongan terhadap Khalid,kemudian diikuti Tg Nik aziz.. come on lah,dh ketua buat keputusan mesti lah pengikutnya ikut keputusan ketua.tambah pula ahli Pas mmg menghormati tok guru mereka yg dianggap sbg wali tuhan. jadi bila presiden Pas dah sokong Khalid,sudah semestinya ahli Pas seluruh Malaysia turut sama menyokong Khalid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama juga bila anwar buat keputusan utk bini dia jadi MB. Bukan ker Ketua2 PKR negeri sokong Azmin jd MB. So knp anwar blh buat keputusan utk PKR tapi hadi xblh buat utk PAS?

      Delete
  26. Klau lu dari base, gua pun dari situ dulu. Tahun pun tak byk beza. Dah setahun lebih gua perhatikan lu. Jgn buat malu. Dapatkan malumat tepat. Isu mb Selangor dptkan kronologinya. Baru jelas. Bro jfn buat malu. Nnti org kata lg, tengok lawa dlm melantong. Sembang deras, tapi zero. vmt.

    ReplyDelete
  27. Heya i'm for the primary time here. I found this board and
    I in finding It truly helpful & it helped me out a lot.

    I am hoping to present one thing back and help others like you aided me.


    my webpage - call real estate (clan-uga.de)

    ReplyDelete
  28. Wow that was strange. I just wrote an incredibly long comment but after I clicked
    submit my comment didn't show up. Grrrr... well I'm
    not writing all that over again. Regardless, just wanted to say fantastic blog!



    Look at my web site - heating cleveland

    ReplyDelete
  29. PKR ada udang disebalik batu... Kenapa nk lantik isteri sendiri yg tiada pengalaman. PAS cuma nak nama lain selain DSWA tu pun PKR tak boleh nak ikut. PKR yg pentingkan diri sendiri... Tamak...Bodoh... PAstu salah kan PAS. PAS dah banyk tolong PKR DAP..Bloger PR mmg sokong DSAI tapi kebanyakan Rakyat Selangor sokong PAS & khalid. Pergi buat kajian di Selangor...

    ReplyDelete
  30. Anon 12:09am, saya bersetuju dgn anda kecuali ayat terakhir itu. Sebagai ahli PAS saya dan ramai lagi tidak menyokong keputusan dan tindakan tuan guru khususnya dlm isu MB Selangor mutakhir ini.

    ReplyDelete
  31. Mana dr maza....knp dia diam bila pss difitnah....klu tidak...mcm2 hukum dia keluar....wru?

    ReplyDelete
  32. Sepatut bila parti yg nk menegakkan islam difitnah sebegini rupa....dia patut bersuara memberi sekurang2nya sokongan moral.

    ReplyDelete
  33. Fa aina tazhabun......

    ReplyDelete
  34. Mana perginya Manjung mari ni,senyap je.Tulislah lagi tentang keburukan Anwar tu.Puji tok guru kau tu sampai melangit seolah-olah mereka tu maksum.Tunggu berita hari esok dan kau tulislah tentang Anwar,supaya senang kita orng ni hentam kau.semoga kau bersam denagn juragan 696.kah.kah.kah

    ReplyDelete
  35. I really like it when folks get together and share ideas.
    Great blog, keep it up!

    my webpage: time saving, finance.yahoo.com,

    ReplyDelete
  36. ADMIN OIII... APE KES PAS U-TURN????? KATA PAS BUKAN KELDAI...HAHAHAHA MMG KELDAI BODOH PUN....

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari