boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, August 11, 2014

Kesian...Kesian... kat Mak Cik ni ... sabar ya mak cik..☻☻☻

Tak mau nak komen apa dah dalam isu ni,,, sendiri tengok sendiri fikiaq dengan gunakan akal yang waras...

Dah hangpa pecat, hangpa hentam hamba Allah tu,tak sempat nak membela diri,, tuduh derhaka pula... derhaka apa lagi,, kalau dia dah dipecat..




Apa tujuan sebenar nya ni...... sengaja bagi kelam kabut?,,, agar mudah umno dan najib rampas kembali negeri Selangor. ini salah satu serampang 2 mata mereka....







47 comments:

  1. Manjung Mari, ada otak ko. Bila pakatan sedang merningkat naik, hangpa bukan main angkat dan kutuk UMNO.Sekarang krisi yang dibawa oleh Khalid, kenapa tidak berdiri teguh dinbelakang majoriti besar pemimpin pakatan. Apa salah Anwar? Cepat sangat melatah?Bodoh dan bangang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. akhirnya sekali lagi geng PKR yg gelojoh dikalahkn dngan score 2-0.. sebelum ini Pas menyokong Khalid.. kali ini Sultan Selangor pn menyokong Khalid terus sbg MB Selangor.. siapa yg kena..? siapa yg x tido lena..? apa lagi Saifuddin nk buat..? nk suruh buktikan apabenda lagi..? sokongan majoriti..? dh Sultan kata teruskan.. nk banyak songeh apa lagi..? karang dicop "penderhaka belum masuk neraka" baru tau.. yg si Perkosa geng 3 baris dok tunggu lama takde keje.. depa tu kuat menghentam "penderhaka".. yg naya PKR jugak.. dah dah.. bawak bertendang semua.. bawak bertendang semua.. APA LAGI DSAI MAHU..? APA LAGI PKR MAHU..? APA LAGI RAFIZI MAHU..? Langkah Kajang lingkup sebab memang diprogramkn untuk terlingkup.. tersalah tekan suis gamaknye..

      Delete
  2. krisis dibawa oleh Khalid? bukankah krisis ini berpunca dpd Anwar yg berangan2 nak jadi MB setelah tak dapat jadi PM?

    ReplyDelete
  3. bacalah blog rafizi. hutang rm70juta tetiba settle luar mahkamah. lawyer bank dan Khalid pun tak tau menahu. Khalid settle hutang bank tu dgn org kuat daim.
    PNSB jual 1,172 ekar tanah kepada Tropicana semasa DUN telah dibubarkan (bermakna kerajaan negeri dah tak ada). Adakah ini wajar dan beretika?
    sila baca blog rafizi yg ada dokumen2 berbabit dan khalidsamad

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kesah sebenar hutang Khalid Ibrahim dengan Bank Islam yang sudah selesai sepenuhnya pada 24 Julai lalu

      *KUALA LUMPUR, 11 OGOS: *Bank Islam dilaporkan terlebih dahulu memulakan tawaran supaya urusan hutang membabitkan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bersama perbankan itu diselesaikan di luar mahkamah ekoran rundingan pertama tidak membuahkan hasil.
      Bekas Ketua Ekonomi Bank Islam, Azrul Azwar Ahmad Tajudin, berkata dirinya terbabit secara langsung dalam rundingan penyelesaian itu selepas diarahkan bekas majikannya pada tahun 2008 iaitu sebaik sahaja Pakatan Rakyat (PR) menang di Selangor.
      Katanya, disebabkan rundingan itu tidak berjaya, maka kes itu dibawa sehingga ke Mahkamah Tinggi dan Persekutuan untuk dibicarakan.
      “Selepas menghubungi pihak menteri besar, beliau datang ke ibu pejabat Bank Islam di Bukit Damansara dan ada beberapa siri perbincangan serta rundingan tetapi nampaknya Tan Sri Abdul Khalid tidak bersetuju dengan terma dan syarat yang ditetapkan pada masa itu.
      “Sebab itu ia dibawa sehingga ke Mahkamah Tinggi dan Persekutuan selepas rundingan pertama untuk capai kesepakatan itu gagal.
      “Sehingga awal tahun ini, kes berkenaan tidak lagi disebut di mahkamah disebabkan dua pihak bersetuju untuk menyelesaikannya di luar mahkamah,” katanya yang kini berkhidmat sebagai Pegawai Tugas-tugas Khas Ekonomi dan Kewangan Menteri Besar Selangor.
      Beliau berkata demikian pada Forum Krisis Selangor : Khalid Ibrahim belot Pakatan? di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor, di sini, baru-baru ini.
      Azrul berkata, selepas beberapa kali kes itu dibawah ke mahkamah, akhirnya Bank Islam bersetuju supaya kes berkenaan diselesaikan melalui tawaran skim perjanjian jual beli (BBA) yang dihidupkan kembali sebuah institut perbankan Islam dari Timur Tengah.
      Katanya, kaedah yang dianggap sebagai kontroversi daripada sudut kontrak perbankan Islam itu hanya diterima di beberapa buah negara di rantau Asia iaitu Malaysia, Singapura, Brunei dan Indonesia.
      “Syarikat perbankan Islam itu berjumpa dengan pihak terbabit dan menawarkan satu kertas kerja, yang mana mereka akan membayar jumlah dihutangkan Tan Sri Abdul Khalid kepada Bank Islam bagi mengelakkan impak besar kepada industri perbankan Malaysia dan BBA jika kes itu gagal menang.
      “Institusi ini cuba hidupkan BBA, jadi masing-masing setuju dan Tan Sri Abdul Khalid hanya perlu bayar sedikit sahaja nilai hutang itu,” katanya.
      Azrul berkata, melalui kaedah itu kes hutang berkenaan selesai sepenuhnya pada 24 Julai lalu.
      Mengulas dakwaan bahawa peguam kedua-dua pihak tidak dimaklumkan berkenaan penyelesaian luar mahkamah itu, beliau berkata, ia adalah normal bagi sebarang kes.
      Katanya, adalah menjadi hak pihak terbabit untuk menyingkirkan peguam yang dilantik jika mereka berpendapat ia boleh diselesaikan secara baik di luar mahkamah.
      “Ia adalah perkara normal bagi sebarang kes penyelesaian luar mahkamah tidak diketahui pihak peguam atau tidak dimaklumkan.
      “Itu adalah hak kepada pihak berkenaan untuk singkirkan peguam mereka atau menggunakannya, jadi bukan sesuatu yang tidak normal untuk peguam tidak terbabit,” katanya.-sk
      at 8/11/2014 08:38:00 PTG
      Tiada ulasan:

      Delete
    2. Rafizi pun dah bukak pekung didada perihal PKR....
      HAri ini Khalid Ibrahim, esok-esok siapa pulak....

      Delete
  4. Manjung Mari...lu kalau ada kredebility kalau post satu-satu isu biar neutral dan biar pengunjung blog lu yang menilai.
    Jangan asyik mengampu puak2 tok lebai dalam PAS ajer kadang2 puak nih lurus bendul dan tak tau tektik UMNO nak menghuru-harakan PAS. Belajar politik dari golongan profesional PAS.

    ReplyDelete
  5. knp time khalid mengadu pd DSAI n kawan2 PKR psal maslah hutang dia, knp x tolong dia?? dah bertahun dah.. knp x ambik tindakan waktu tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Utang KI semasa dia jadi ktua bahagian dlm amenu......kalau pkr nak selesaikan utang tu, sama lah pkr dgn ameno.....rasuah. Awat nko ngaong sangat. Bahalul.....sokong Pas tapi nak pkr buat rasuah.

      Delete
    2. aik.....hebat iRock...sokong PAS tapi nak pkr buat rasuah....ngaong aper ker ko nie.tetiba tau plak anony mana sokong pkr atau PAS atau dap.he.he.he.sendiri mau hengat ler.agak agak ler bro iRock.

      Delete
  6. apa yg dikatan YB Z itu ada benarnya. Menderhaka kpd ketua PR iaitu DSAI, besar dosanya kerana DSAI berjihad untuk menghancurkan UMNO. Menghalang dan menentang usaha jihad apa hukumnya? PAHALA? SYURGA?
    Di dalam PAS juga ramai pemimpin2nya menentang jihad DSAI semata2 kerana TSKI yg merupakan agen UMNO. dimanakah letaknya pemimpin2 PAS ini diakhirat kelak kerana menentang usaha jihad? ada akal pikiaqlah sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah.kah.kah.kah.kah.......berdosa besar bro?kah.kah.kah.kah..........berjihad untuk isteri jadi mb.kah.kah.kah.kah.fuyoooooooo.........kitab pkr ker yg menyurahkan begitu?WOOOOOOOOOOOOOOOOO>

      Delete
  7. Baca blog rafizi pun....itu tuduham ngok...u takleh jatuh hukum berpandukan tuduhan semata2.

    ReplyDelete
  8. bodo betul mm ni...kes hasan ali dulu sama la mcm kes khalid ni...tak mau plk kecoh

    ReplyDelete
  9. hutang leh settle saya pun nak jugak... tapi boleh ke

    ReplyDelete
  10. Manjong Mari adin ayam al tantawi..........ini lah aqidah puak2 Pas penyokong UG. Selamat hari raya lebai hadi tuang presideng.....yg sama arif dengan adin ayam al tantawi.

    Patut lah islam jatuh sehinna2 nya di zaman ini. Rupanya Allah telah menarik kebijaksanaan dr para pemimpin yg bersekongkol dgn gulungan munafik

    ReplyDelete
  11. ni semua berpunca drpd strategi anwar nak mengekalkan pengaruh bagi dirinya dikalangan penyokong pr selepas gagal menjadi pm dlm pru lalu. Jawatan mb selangor sekadar platfom sementara saja menjelang pru akan datang. Malangnya dia disabitkan bersalah oleh mahkamah sebelum sempat bertanding di kajang. Anwar tiada pilihan lain selain menamakan wan azizah sebagai pengganti adun kajang dan seterusnya mb selangor.

    kalau org lain yg jadi mb, anwar bimbang auranya akan semakin menghilang dari sanubari penyokong pakatan . lebih lagi bila dia dah berada dlm penjara. anwar mesti menabalkan wan azizah sebagai mb. org lain dia tak yakin mampu mengekalkan kehangatan auranya. oleh itu khalid mesti memberikan laluan utk wan azizah.

    malangnya khalid tak mahu letak jawatan atas semata-mata mengikut kepentingan politik peribadi anwar. khalid seorang professional bukan boneka anwar mcm zuraidah dan gerombolan budak2 anwar yg lain. oleh kerana itu maka anwar menjadi murka. khalid mesti disingkirkan walau apa cara sekali pun. maka berlakulah kecelaruan yg ada seperti hari ni. semuanya berpunca dari permainan politik anwar.

    bagaimana dgn pas ? nak jadi boneka anwar juga atau ......

    ReplyDelete
  12. Sedarlah cepat-cepat Manjung Mali dan muhassabah diri .apakah apa yang kutuk Anwar selama ini benar atau kau memang seorang Pendendam .Hinanya kau.kau tampal gambar anwar memakai serban hakim.kan itu fitnah namanya.Takpa.kalau kau tengok setiap hari ada saja orng yang membenci kau MM dan kau tunggulah doa-doa ornag menghina kau.tunggulah balasanya.

    ReplyDelete
  13. perkara bolih selesai dalaman kenapa di-bawa keluar, kalau ia pun TSKI degil dengan cara heboh satu dunia baru selesai masaalah ke...ini-lah yg di-kata bermaufakat tapi tidak berkat sebab ada udang si-sabalik bukit. melayu ni selalu tak simpan kebodohan dia.perangai orang yg suka heboh2,suka kacau2dan suka rioh2 perangai orang umno,apakah yg sedang kecoh2 sekarang bukan datang dari bekas orang umno ke? nasib..nasib....melayu berpolitik katakan............

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg bocorkan whassup ajk pas pusat tu pun org umno ker bro ?.....puak pro anwar dlm pas perangai mcm anwar jugak.

      Delete
  14. Salam MM

    1) Semasa krisis Hassan Ali dipecat oleh pas di Selangor pkr dan dap tak campur tangan.

    2) Semasa krisis Husam tidak dilantik exco pas di Kelantan beliau akur dan diam. Pkr dan dap tak campur tangan. Walhal Husam yang bertanding di Putrajaya mempunyai ramai penyokong. Beliau dilihat sebagai seorang yang berfikiran jauh, berwawasan dan calon mb. Mempunyai penyokong bukan sahaja di Kelantan malah Putrajaya. Saya juga penyokong Husam. Tapi beliau tak buat kecoh.

    3) Parti lantik tski sebagai mb dan adalah menjadi hak parti untuk melucutkan beliau sebagai mb bila parti hilang keyakinan dan tidak lagi sokong beliau. Justeru wajar beliau akur kehendak parti. Jika beliau rasakan beliau ada sokongan kuat dari sumber lain buatlah parti sendiri dan bertandinglah. Jika menang boleh jadi mb atau pm. Macam mana dsai buat.

    4) Apabila tski enggan dan tidak akur dengan arahan parti maka beliau telah derhaka kepada parti dan layak dihukum buang parti.

    5) Isu zalim, tak kenang jasa dsb tak timbul. Kerana yang tak kenang jasa adalah tski yang dilantik selama 6 tahun sebagai mb oleh parti.

    6) Kenapa tski begitu keras tidak mahu berundur??. Persoalan ini sangat penting. Kita setuju mesti ada sebab. Sebab ini pun mrstilah sangat besar. Apakah ada kaitan dengan terlunasnya pinjaman 70j dgn bank islam secara tiba tiba??.

    7) Oh ya saya lupa. Atas kebijaksanaan tski beliau berjaya menyimpan dana 3b untuk perbendaharaan negeri. Tahniah tan sri. Alangkah baiknya jika sedikit dari wang itu disumbangkn kepada majlis tempatan untuk kerja kerja demi keselesaan rakyat selangor seperti sampah, jalan dll. Juga apaguna bagi 20m3 air percuma jika airnya tiada dan perlu diangkut sendiri.

    8) Saya sangat hormati tgna dan tgha. Tapi sungguh saya tak faham kenapa perlu keluar statement yang boleh menggugat kestabilan pakatan. Hormatilah sikit pada kawan2 yang sama berjuang dalam pakatan. Masa pas pecat hassan ali kawan2 tak komen pun duduk diam saja. Tunggulah mesyuarat dulu baru keluar statement.

    9) Mesyuarat pula sepatutnya 10hb ditunda kepada 13hb ditunda lagi pada 17hb. Apahal. Rakan pakatan ada masalah dan perlukan keputusan pas sebelym rancang tindakan selanjutnya. Tapi pak lebai tak nak mesyuatat. Bantulah rakan awak yang dalam masalah. Apa rancangan pak lebai serban putih yang saya hormati dan kagumi selama ini. Apa kata kaum lain. Kaum cina diam diam je. Tiada statement pun dan dah buat keputusan. Kaum melayu islam buat apa ni. Macamana kaum asing nak hormat pada melayu islam jika mereka dilihat tak nak bantu rakan sedang dalam krisis. Buatlah mesyuarat..buatlah keputusan.

    10) Dalam keadaan krisis ini ada pula kenyataan pintu pas terbuka untuk tski. Apasal bodoh sangat pemimpin macam ni. Sabarlah tunggu krisis selesai dulu. Lepas tu jemputlah pakai karpet merah. Kenapa desperate sangat nak tski masuk pas. Dalam pas pun ramai bijak pandai professional cuma takda platform sahaja. Sebab masa ada peluang tak mampu manage. Lihat terengganu dan kedah.

    11) Masa krisis janganlah cakap nak keluar pakatan pula. Alahai lebai. Serban cantik tapi akal..aduyaii. BN ada 14 parti komponen bukan takda masalah. Ada tapi selesai diam2 dgn mulut tutup. PR ada tiga sahaja. Yang satu kata dia kuat kalau solo pun boleh menang..aduhai lobai ooi. Tak ada satu pun kuat kecuali gabung tiga tiga. Lihatlah balik masa pas solo dulu baru cerita. Dan pas pun hentikanlah pimpinan mereka mengeluarkn kenyataan macam ni.

    12) kesimpulan. Pas..buatlah mesyuarat cepat sikit. Buatlah keputusan. Supaya pkr boleh bertindak selanjutnya. Dan rakyat pun boleh tahu apa pendirian rakan yang satu ni dalam pakatan. Kalau nak selangor ambiklah. Tapi kalau boleh tak payahlah. Kan dah janji nak bagi pkr. Kalau nak join umno pun joinlah. Tapi lihat baliklah sejarah dulu. Usahlah pas nanti dilihat sebagai gunting dalam lipatan.

    Maafkan saya. Hanya pendangan saja.
    Wassallam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita ahli2 pas kena desak pas buat mesyuarat secepatnya supaya masalah ini dapat diselesaikn dan tski diganti segera.

      Barang diingat najib pun sedang buat sesuatu. Kalau dia guna pintu belakang dan minta sultan bubarkn dun..macamana..prn akn berlaku. Lepastu apakah pr mampu menang lagi. Jgn lupa rakyat terbeban dgn isu air. Susahnya takda air dan kena angkut air setiap hari..susah..berat. Ingat najib and the geng sedang rancang sesuatu..noh pun dah tempah baju melayu baru..nak angkat sumpah le.

      Delete
    2. MM ni bukan ape dia nak kan din ayam jadi MB Selangor tapi tau majoroti tak mau...sekarang ni sudah tiba masa untuk PAS membuat pendirian, hangpa agak la kalu PAS ingin bersama Umnoo rasa2nye lepas menang PRU14 boleh ke idak PAS memerinah Selangor, teman berani kerat kuku le konpom PAS kena sepak dek Umnooo..

      Delete
    3. Bukan setakat kena sepak aje.....agak-agak PAS boleh menang DUN dan Parlimen Selangor ke semasa PRU14 nanti.......kita sama sama tengok.

      Delete
  15. Melayu semakin bangsat, bahasa semakin kesat, hasad dengki semakin terpahat. Nak jadi PM tak perlu melawan parti pemerintah, Anwar boleh memberi 1001 alasan meninggalkan Malaysia, menentang parti pemerintah dari luar Negara, tapi apakah beliau berbuat semedikian? Berbanding dgn kita yang terlalu bacul untuk menonjol, berjuang sekadar kata-kata berselindung disebalik nama pena (kekadang macam syiok sendiri pun ada). Lawan tetap lawan, beliau sanggup melawan dan berjaya merubah landskap politik Negara, dulunya rakyat terlalu dayus untuk bangun melawan terutamanya bani melayu kini tiada lagi.(melayu sifatnya kuat bebal, kita tak buat diumpat,/dikatanya, dah buat diktitik/diperlecehnya) itu biasa mengalir dalam genetik bangsa, sehingga lahirnya pemimpin yang mampu mengepalai kebangkitan rakyat, ,,(tak kisahkah siapa orangnya, anak atau menantu sesiapa, ahli jemaah majlis suci atau maksum ke, kumpulan mesyuarat dewata-dewata yg arahannya tak boleh disanggah). Anwar masih diperlukan, moga senantiasa dalam rahmat dan lindungan Allah. Wallahualam A'lam.

    ReplyDelete
  16. Boddooo sungguh Penyokong PKR niee...

    Pemimpin PAS dah kata tunggu mesyuarat, yang Pemimpin kau orang tak sabor sabor ambik tindakan melulu sapper suruh?

    Parti sendiri pon tak boleh handle, pemilihan lintang pukang, makai orang sana sini...

    Laa nie apsal? Bising?
    Wal Ha sil Balik Asal lah Boddo... Blackout ler tuuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pun bodoh juga malahan bangan lagi.Bagaimana peminpin yang berjiwa islam bertunda-tunda tarikh nak mesyuarat padahal isu ini isu penting.Sekarang baru orng sedar bahawa memang peminpin Pas sekarang ada niat untuk bergabung denagn Umno.selamt bergabung.

      Delete
  17. Mayang Zulaikha, saya sangat setuju dengan pandangan anda. Tulisan anda pernah saya baca dan menarik..ada isi.

    Anwar tetap relevan begitu juga lks, lge, tgna, tgha. Dalam politik pakatan kita perluksn mereka ini. Krana parti BN yang ingin ditumbsngkn bukan calang2.

    Kepada penyokong pkr dan pas tidak perlulah berentap sama sendiri. Gunakan akal bukan emosi.

    Difahamkn dsai telah pergi ke terengganu untuk berjumpa tgha mlm tadi. Bagus juga dsai pergi jumpa tgha. Tetapi lebih bagus jika mesyuarat pas dapat disegerakan.

    Bangkitlah wahai ahli2 pas. Usah kita bertelagah sesama sendiri. Selamatkn pakatan. Gunakanlah apa cara sekalipun supaya pimpinan parti dengar suara anda. Beritahu tgha segerakn mesyuarat dan buat keputusan. Usah berlengah lagi. Gunakan sma, email, whatsapp, fax atau htr surat kepada tgha. Beri mesej kepada pimpinan pas bahawa rakyat sedang melihat sandiwara pas. Hentikn sandiwara ini dan singkirkan tski.

    Maaf jika saya silap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...kesimpulan nya mksud lu dan mayang zulaikha ialah 'matlamat mnhalalkn cara...' dan juga melayu /islam 'akan bersyukur dan berpuas hati andai kata kuasa politik bangsa hnya 'menang sorak kg tergadai...' wow alangkah mulianya lu dan mayang zulaikha di hati dan dimata dap ...bestnya mnjd keturunan lu dlm berpolitik...umno..umno ..umno juga jd isu dan dipersalahkn wlupun anwar sedang 'kencing dan suap taik 'ke mulut spesis lu org...hmmm thniah bhai...

      Delete
  18. yehaaaa!! Khalid kekal MB. MM, cepat cadangkan kat hadi maksum utk sokong Khalid. Khalid+kerusi pas+kerusi BN = unity gov!! bila lagi? ni la masanya. jemput laa hassan ali dan nasa mat isa sekali sebagai penasihat ekonomi selangor.. oops jgn lupa dgn din ayam, nanti abah marah

    ReplyDelete
  19. PKR dan UMNO tak boleh pakai dah......sama je ... tapi syukur ... apapun PAS tetap istiqamah.. PAS adalah harapan rakyat sekarang untuk menumbangkan umno taik

    ReplyDelete
  20. Sebenarnya PAS yg mahukan jawatan MB tu, tapi mereka tidak akan dapat sokongan DAP. Oleh kerana nafsu mereka meluap-luap skrg ni, mereka akan bersekongkol dgn UMNO secara sembunyi. Inilah orang-orang yg dikatakan tinggi ugamanya. Sebenarnya merekalah yg paling korup sekali di dunia ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. fitnah lebih dasyat drpd membunuh.. kalau Pas nk jawatan MB tu.. lpas PRU 13 hari tu Pas takkan cadangkan Tan Sri khalid truskan pegang jawatan MB untuk penggal ke 2.. DAP pun masa tu berpendirian sama.. yg kecoh bising masa tu adalah PKR..! Pas akan dakwa pemfitnah macam kamu di padang mahsyar kelak..

      Delete
    2. Tidakkah Pas pernah bersuara utk jawatan itu satu ketika dahulu? Sedikit pun saya saya tudak takut di padang mahsyar nanti.

      Delete
    3. tapi Pas cuma bagi cadangan.. Pas tidak berkeras untuk jawatan MB.. teliti balik ayat komen menuduh Pas tu,, "nafsu meluap meluap" .. "bersekongkol dgn UMNO".. akhirnya Pas memberi laluan kpd PKR.. Pas bertenang yg kecoh PKR hari tu.. jngan rasa confident kamu yg celupar akan selamat di akhirat.. sikit pun x takut konon..

      Delete
  21. Train by Anwar sebab tu bila Anwar kena pecat dulu dia tubuhkan parti baru untuk naik semula.

    ReplyDelete
  22. Manjung mari, aku sebelum ni tak pernah nak kutuk. Tapi kalau Selangor diambil alih oleh BN dan PAS keluar pakatan.......agak-agaknya PAS boleh sapu bersih semua kerusi DUN dan Parlimen tak? atau PAS akan hanya tinggal nama aje? Kena ingat MM bahawa yang memenangkan PAS adalah pengundi dari keturunan Cina bukannya pengundi melayu...........sebab pengundi melayu telah membenarkan diri mereka dibeli dengan harga RM20 saja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...mknanya lu akui dan setuju yg pkr tidak mndpt sokongan melayu.. dlm pkr hnya pimpinan yg mmbayangi wajah melayu..dan pkr lbh beruntung dan bernafas kiraanya pas msh dlm pr...pkr hnya menang sbb undi simpati dari ahli pas...tk gitu bhai..pkr adalh parti yg kosong yg hrpkn cina dap dan melayu pas mmberi undi 'kesian' hahaha...sbb tu pkr kurang pemimpin yg mmpu diberikn jawatan melainkn anwar and family sapu semua...

      Delete
  23. Tuan Juragan 69

    Saya sedar pendekatan politik tuan agak berbeza dan aras tinggi. Tetapi adalah kurang bijak untuk membuat tuduhan mengikut perspektif yang sempit. Luaskan sikit minda tuan dan usahlah bersikap menghina pandangan orang lain yang tidak selari dengan parti taksuban tuan. Seperti kata pepatah inggeris "pampers dan politican harus sentiasa ditukar"

    Dalam isu ini tiada sesiapa yang menyalahkn umno. Sudah pasti umno juga mempunyai rancangan untuk memiliki selangor. Opportunity depan mata dan takkanlah najib tak nak ambil peluang. Sesiapa pun akan ambil peluang ini.

    Berhubung kencing taik anwar tu tak payahlah kita bincang sebab nanti kena bincang juga kencing taik najib..pak lah..mahathir..banyak tu. Bincang keburukan orang adalah hak istimewa orang melayu. Jgn lupa anwar..najib..pak lah..mahatir..banyak jasa mereka. Apa jasa tuan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar...
      Juragan 69 taksub melayu...

      Delete
    2. Bhai...apa jasa aku rasanya biarlh aku saja yg tau dan utk umum lbh senang aku katakn aku takda jasa pun secara total...tp tk pasti lh klu lu rasakn lu dh bnyk brjasa kpd agama bangsa dan negara...

      bhai satu kelebihan org yg sokong pr ialah mereka bebas utk mngatakn org yg berlawanan adalah 'macai' wlupun org itu hnya mngeluarkn pndapat peribadi...ttp org pr pula tidak mnjd macai wlupun snggup mncari dosa dgn memaki dan mmbuat komen tnpa fakta...

      klu org sprti aku bg pndpt yg berlawanan maka aku dianggap 'taksub' kpd parti...ttp jika org pr yg keluarkn hujah tnpa peduli rasional satu2 hujah demi parti maka tk ujud 'ketaksuban'...pelikkn bhai..

      selangor di bwh pr dan meninggalkn jauh bn dibelakang knp umno juga dimomokn sbgi punca???...dimana logiknya bhai...adakh org pr anggap umno yg memecat tski?...anwar diarahkn oleh umno utk tukar mb kpd wan zizah???

      adakh umno yg tetapkan hnya keturunan anwar yg mesti mnguasai pkr dan keluarga anwar juga mesti mnjdkn selangor hak atau negeri jajahan keturunan anwar???

      Bhai...kita katakn lh mmng tski brsalah utk semua tuduhan dan sewajarnya ditukar...isunya kenapa wan azizah?...utk calon prk kajang siapa yg tntukn calonnya MESTI wan azizah? Mana pergi anak jati selangor dan knp jawatan mb juga mesti wan azizah??? Apa jasa anwar, wan azizah secara langsung kpd selangor???

      Knp anwar tk mnta mana2 adun pp letak jawatan utk diberi kpd wan azizah sbb jasa wan azizah beri kerusi parlimen kpd anwar...dan lbh hebat lg guan eng ltk jawatan km utk beri laluan kpd wan zizah..barulh ada faktor 'WOW' dlm PR...

      bhai jika anwar mngajar rakyat tntng perkataan kronisma yg mnjd sebutan utk mmburukkn umno...knp org spti lu yg terpana dgn imej 'bersih dan maksum' anwar brtnya kpd pimpinan pkr mksud sebenar kroni...bhai apakh politik ini hnya' halal utk aku ttp haram utk org lain...'
      timakasih bhai atas bahasa yg mngmbarkn tntng keperibadian serta didikn yg lu terima...

      Delete
  24. Saudara MM

    1) Umno sokong tski tanpa syarat. Dalam maksud tu. Najib memang idamkn Selangor. Sokong dulu lepastu tendang khalid dan ganti dengan Noh.

    2) Jika pas keluar pakatan maka sejarah pas keluar bn akn berulang. Jelas pas tak tahu berkawan. Dan rakyat sedar pas adalah gunting dalam lipatan. Undi cina tidak akan sama sekali diberi dalam next pru. Pas akn merendahkn maruah partinya sendiri. Pada masa ini tghh terjerat dengan statementnya sendiri.

    3) Yang paling teruja dengan sandiwara ini ialah umno...Najib pun bukannya bodoh. Pulohan tahun experience dalam politik. Betul tak Tuan Juragan 69...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg merebut peluang bkn isu utama dlm kemelut politik selangor... ttp 'SIAPA' YG BERI PELUANG...itu perkara pokok...umno atau najib ke yg suruh tukar mb...umno atau najib ke yg suruh anwar calonkn wan azizah.. umno dan najib ke yg mulakan kajang move???

      bhai kain sndiri trsingkap atau terkoyak jgn salahkn org lain klu trpampang segala kudis dan kurap yg empunya kain tu...

      Delete
  25. PAS+UMNO+KHALID IBRAHIM= PUKI !?

    Parti PUKI akan mentadbir Selangor, tahniah MM, lepaih ni boleh laa hang ambik upah tempek poster BN, dengaq habaq upah banyak maklum laa Din Ayam ada kat sana :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah bhai atas 'kepekaan' dan 'kecerdikan' lu...selagi mnjd ahli pr maka lu berhak utk memiliki standard kepekaan dan kecerdikan yg ada pada lu...

      Delete
  26. Gary Neinstein Take the case
    of Shannon whose car was struck from behind while sitting in traffic.
    Attorneys owe their client, the court, and the public
    at large a duty of truthfulness. So far, no decision regarding an appeal has been made.

    ReplyDelete
  27. Rocky the Unsatiable Flesh Vibrator says: terasa nak komen la pulok (walaupun akan mengotorkan terlibat dalam isu politik Selangor yang semakin busuk dan menjijik): PKR dari dulu aku rasa bengong dan tak ikhlas; wal hasil yang jadi mangsa ialah pemimpin politik level tengah mereka; pemimpin atas tak nak terima yang undi rakyat bagi tu bukan 100% sokongan tapi undi protes pada BN yang dah terlalu melampau masa Khir Toyo; bagi kes Mak Lampir ni, tiba2 terasa stim pulak nk mengadakan hubungan bersatu tubuh dengan beliau..... kikikikikikicdm25kikiki

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari