boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, July 24, 2010

ADA UDANG DISEBALIK MEE

Oleh : Rahim Othman

CUKUPLAH ! SUDAHLAH BERHENTILAH !

TAK FAHAM BAHASA KE ?


Dia kata nak mendamaikan sesama islam yang bergaduh. Siapa yang bergaduh ? Orang Melayu dengan orang Melayu ? Tidak ! PAS dengan UMNO? pun tidak!

Tuan Mufti ni mabuk ke? meghoyankan ? gatal punggung ke? Beliau ni Melayu ke! atau keturunan Arab yang tak gheti bahasa Malayu ? Habis tu mengapa tak faham -faham? Masih beria-ia sangat, macam hidung tak mancong pipi tersorong-sorong. Atau ada udang disebalik mee !

Sudah lebih 50 tahun PAS dan UMNO dilahirkan, umur pun hampir sebaya. Sejak dulu hinggga sekarang mana pernah mereka berperang atau bergaduh! Jangan le Tuan Mufti nak memandai-mandai atau membuat fitnah.

Perjuangan PAS UMNO dalam arena politik adalah perkara biasa. Perkara lumrah. Ia sah dan halal. Mereka perjuangkan parti atau dasar parti masing-masing. Di parleman mereka bertekak tapi diluar mereka tidak bermusuh! Di parleman mereka bertegang leher, tapi diluar mereka tidak bermasam muka. Jadi, apa ada masaalahnya dengan tuan Mufti?. Atau tuan Mufti sengaja nak mencari masaalah? Atau mencari anugerah?

UMNO sah parti sekular, hanya mahu separuh islam separuh tidak .Dasyat lagi..agama lain, politik lain, Agama dan politik tak boleh bersatu, tak ada kait mengait.

Pas sejak dulu hingga sekarang, sebagai sebuah parti Islam yang mahu perjuangkan dasar islam sepenuhnya. Apakah tuan Mufti sendiri tidak mahu kepada Islam ?, atau sekular itu lebih baik dari Islam?...... hairan lagi ajaib.

Nasihat saya kepada tuan Mufti,,, beginilah .... Kumpulkan pemimpin-pemimpin UMNO dan menteri-menteri UMNO untuk dua tiga hari,.. atau seminggu, atau sebulan. Tarbiahkan mereka, didik mereka, ajar mereka tentang hukum islam, dasar islam. Sedarkan mereka tentang pahala dan syurga , dosa dan neraka serta hari pembalasan. Jangan sekali –kali menderhakai perintah Allah.

Bila semua dah faham dan boleh mengkhayatinya ... pakat-pakat lah sesama sendiri untuk mengubah dasar UMNO kepada dasar yang lebih baik iaitu Islam.

Kemudian baru lah mempelawa PAS atau PAS pelawa UMNO untuk bincang tentang perpaduan...insyaAllah.

Penulis : rahimothman - 7/2010

2 comments:

  1. harussani dah jadi HARAMSANI!

    Ejen bermata dua Umno-APCO yang sanggup melacurkan diri demi perut!

    ReplyDelete
  2. Jalan Pulang said...
    harussani dah jadi HARAMSANI!

    "Ejen bermata dua Umno-APCO yang sanggup melacurkan diri demi perut"

    Mufti sepatutnya menjadi perantara dia antara 2 kumpulan dan objektif utamanya menjadika ISLAM sebagai panduan. Hanya "dia" yang paham apa yang "dia" lakukan.

    Hanya seorang marhain yang kurang ilmu ISLAM

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari