boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, July 17, 2010

PM tidak berperikemanusiaan dan tidak bertanggungjawab

Salam Sejahtera...

Pepagi ini aku berblog dari Hotel Jelai Kuala Lipis, hotel yang menghadap Sungai Jelai,,, tenaang suasana di sini, tiada kesibukab seperti di Manjung, membuatkan hati terpaut ingin mengunjung lagi bandar Kuala Lipis..

Aku tiba semalam dengan motosikal, sengaja ingin mencari kelainan dan sedikit cabaran, perghh, boleh tahan penat, datang mengikut track lama aku sewaktu bujang tahun 1984 dahulu, ikut Kuala Kubu Bharu, Bukit Frazer , Raub dan Kuala Lipis...

Malam tadi keletihan, hanya sempat membuka dan membaca laman-laman hanya sekali lalu sahaja... pagi ini bila membaca masih lagi isu kenaikan barang,,, 5 sen... tak banyak, bila aku isi minyak motor semalam sbanyak dua kali dalam perjalanan, pertama di Changkat Jong Teluk Intan, isi RM5, jarum meter tak melepasi F,,, pun, kemudian isi kat Esso Kuala Kubu, pun RM5, sama juga, ertinya naik 5sen seliter, RM5 dekat 3 Liter, dah 15 sen kurang,,, oiii banyak juga tu..., lepas tu, bila sampai Kuala Lipis semalam, sengaja aku isi sampai penuh tangki, sebab jarum meter melepasi bawah E, tau berapa kena RM7.45..., baru penuh, sebelum kenaikan harga minyak, full tank baru RM 6.00 lebih sikit...., itu baru naik 5 sen..., kalau naik 70 sen sewaktu Pak Lah jadi PM dulu mau terduduk....

Bila aku terbaca kenyataan DSAI mengatakan PM1Malaysia Tidak Perihatin dan Tidak Bertanggungjawab, aku sangat-sangat bersetuju, sungguh, aku bersetuju, kenapa tidak, kenapa perkara yang melibat kepentingan rakyat tidak dibahaskan di Parlimen sewaktu sidang RMK 10, kenapa sehabis sidang Parlimen baru diumumkan kenaikan harga barang,,, sebabnya PM selaku menteru kewangan pengecut yang amat sangat, tidak berani berhadap dengan ahli Parlimen PR untuk menjawab persoalan masalaah rakyat, ...

Apakah perlu lagi demontrasi jalanan diatas kekejamnan kerajaan UMNO terhadap rakyat..., memang perlu..., UMNO perlu diajar, dengan demo dijalanan, biar mereka kenal dan tahu yang ribuan rakyat yang didahulukan itu membenci mereka...

Mamposs UMNO....

4 comments:

  1. 7.45 ringgit berapa liter bro... minyak naik 5 sen per.liter, takkan dulu 6.00 sekarang 7.45, sedangkan satu liter naik 5 sen aje.. kalau beza...1.45tu makne bro isi 29 liter...Betul ke.......STATEMENT bro. tuuuuuu.....DAH.....SAH... sah bro kena tipu.....beli minyak botol kot....Atau penipu....

    ReplyDelete
  2. SI CELAKA MANJUNGMARI NI MEMANH TAHI PENIPU KERANA DIA SELALU MAKAN DAGING BABI BERSAMA NGEH DAN NIZAR

    ReplyDelete
  3. Anony 7:20

    Motor aku tu keluar dari kedai pada hari Jumaat 9/7/10 jam 5.ptg,, bila keluar dari kedai aku kena isi minyak, sebab minyak yang dalam tangki tu Cina kedai bubuh tak tau banyak mana...,
    Motor jenis Yamana Lagenda ZR115, tangki muatan minyak 4.1 liter kalau tak silap...

    Bila aku minyak sampai penuh tangki jumlahnya RM6 lebih, lebih dalam 35sen... itu fakta yang pertama..

    Kemudian Jumaat kelmarin aku pergi ke Kuala Lipis, seperti yang aku ceriat di atas.., sampai di Pekan Kuala Lipis, jarum meter dah melepasi E ke bawah...

    Aku pi isi kat Pump ESSO Jalan Besar Raub ke Gua Musang Simpang ke Pekan Kuala Lipis... sampai penuh 7.45.. itu fakta, aku berbohong apa aku dapat... dosa kering aja..., Oii aku bukan orang UMNO yang hidup dengan berbudaya berbohong dan rasuah..., bab kiraan berapa liter semua tu mana aku nak tau, kalau mesin kiraan dekat pump tu bohong maka tertipulah aku...

    ReplyDelete
  4. orang pas tak pernah menipu ke? harakah edisi babi kau tu tak pernah menipu ke,,, zul kulim sendiri yang pecah kan rahsia wahai sibabi tua oiiiiiiiii

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari