boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, February 3, 2011

Ulama UMNO cabar nak berdebat dengan TG Nik Aziz..

Salam sejahtera..

Makhluq inilah sewaktu dalam PRK DUN Galas yang dok maki hamun TGNA sewaktu dalam kempen di Galas tahun lepas,,

Menurut cerita dulu-dulu, makhluq ni adalah penceramah tersohor PAS, dia nilah yang rajin dok mengkafirkan ahli-ahli UMNO....

Tup-tup dengan takdir Allah dia pulak yang masuk UMNO,, hairankan kuasa Allah...
Entah kenapa pulak, terasa hati rindu dendam dengan TGNA,, nak ajak berdebat, tak cukup nak berdebat siap nak lapor kat Polis, kemudian Majlis Raja-raja Melayu pulak...ish-ish..

Dah rupa perangai budak tadika KEMAS aja... he he macam ni rupa jenis standard Ulamak Veteran UMNO... khahk...pthuiih..

Oii hari ini baru aku dengak Ulamak Veteran pulak,,, sebelum ini ulama Muda,,, macam-macam ulama UMNO,,, Ulamak MCA pun ada.... .


Ulama Umno: Raja Melayu, Majlis Fatwa perlu kaji ‘fatwa’ Nik Aziz

February 02, 2011

KOTA BARU, 2 Feb — Biro Agama dan Ulama Majlis Veteran Umno Kelantan menggesa Majlis Fatwa Kebangsaan dan Majlis Raja-Raja Melayu supaya mengkaji kenyataan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang didakwa merosakkan akidah serta memecah-belahkan perpaduan umat Islam.

Pengerusinya Prof Mohd Noor Deris berkata kenyataan Nik Abdul Aziz seperti mengundi PAS masuk syurga dan tidak mengundi PAS disifatkan golongan jahiliyah dilihat bercanggah dengan syarak kerana boleh menjejaskan kestabilan politik dan keselamatan negara.

Sehubungan itu beliau mencabar Nik Aziz untuk berdebat secara terbuka mengenai perkara itu.

“Kalau dibiarkan perkara ini ramai orang mati kerana murtad, atau keluar dari Islam,” katanya dalam sidang media di sini hari ini.

Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan dikatakan mengeluarkan perkataan jahiliah itu pada sidang media di Kampung Redong baru-baru ini, semasa berkempen dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang di Johor.

Prof Mohd Noor berkata telah banyak perkara Nik Aziz melakukan fitnah antaranya Malaysia bukan negara Islam, Umno tidak mahu Islam dan imam Umno tidak sah diikuti dan menurutnya Nik Abdul Aziz perlu meminta maaf terhadap kenyataannya itu.

Beliau berkata asas politik Islam ialah membentuk masyarakat menjadi satu ummah sedangkan PAS tidak ke arah penyatuan ummah.

“PAS hari ini memporak-perandakan ummah kepada beberapa jemaah atau parti dan akhir-akhir ini semakin sesat daripada politik Islam,” dakwanya.

Malahan beliau berkata Nik Aziz tidak menepati ciri-ciri seorang ulama mengikut al-Quran berikutan tindakannya yang memecah-belahkan umat Islam dan perkara itu dilarang oleh Allah.

Katanya pada masa sama Nik Aziz sanggup bermusuh sesama Islam dan berkawan dengan musuh Islam iaitu parti DAP, yang menentang hudud.

Berdasarkan penelitian itu, katanya Nik Aziz dilihat tidak memperjuangkan Islam tetapi lebih bersifat politik “Assobiyah” iaitu sanggup menyelewengkan agama untuk melindungi individu tertentu di dalam parti dan menggunakan agama untuk kepentingan parti bagi meraih kepercayaan.

Katanya biro akan membuat laporan polis terhadap Nik Aziz dalam tempoh terdekat dan sedang merangka satu memorandum untuk diserahkan kepada Majlis Raja-Raja. — Bernama.

.

13 comments:

  1. salam yop

    bile pulak mat noor ni dapat jawatan prof yg aku tahu dia dapat prof madya aje mase koje dulu..gelaran tu semua kene lucut bile dah tak berkoje kat UNiversiti...kecuali prof emeritus dan prof diraja je yg boleh diguna sampai mati

    ReplyDelete
  2. aku pun baru nak tanya... mana datang prof ntah.. takde rope langsung.. pitnah kuat lak tu... bodoh lak tu

    ReplyDelete
  3. bg la chance kat dia...mungkin dia dah lama nak di panggil prof.

    ReplyDelete
  4. dah lama tak berdansa lagu me-la-yu, layu mcm pokok tak kena siram air ..poket kosong .almaklumla dah tak keje..dia tak kir brape tahi lalat kat belakang dia tu, sendiri puna badan kena tau ukurannye. BO..

    ReplyDelete
  5. Dia memang prof pun, di UIA. TGNA adalah penceramah low level di Medan Ilmu di Kelantan.

    PAS lagi hebat, bukat setakat ada ulama, siap ada khalifah lagi. haha. Khalifah Lim Guang Eng! kah3

    ReplyDelete
  6. tobat aku benci umnoFebruary 3, 2011 at 1:07 PM

    poooorrraaahhhhh mampos umno bersama para pendukung dan penyokongnya

    ReplyDelete
  7. cua soi lek pun ulama gak....
    jadi pelakon lagiiii....
    pelakon apa yaa????
    tanya lah orang umno....

    ReplyDelete
  8. Kah3! PAS teruja dengan Khalifah Guang Eng. Pada Masa sama takut dengan Khalifah Karpal Singh! kah3

    ReplyDelete
  9. Anonymous said...
    Kah3! PAS teruja dengan Khalifah Guang Eng. Pada Masa sama takut dengan Khalifah Karpal Singh! kah3

    Pandai2 kamu kata guan eng dan karpal khlifah lagipun mereka belum Islam, takut2 nanti masa kamu sakratul maut syaitan akan minta kamu mengiyakan mereka itu khalifah, maka hidup kamu diakhiri dengan pengakhiran yang buruk lagi rugi, oleh itu Allah kurniakan akal kepada kamu anoni, gunakannya dengan sebaik2nya, jangan pula disebabkan kamu taksub dgn ameno kamu rugi dunia dan akhirat....

    ReplyDelete
  10. Anonymous said...
    Kah3! PAS teruja dengan Khalifah Guang Eng. Pada Masa sama takut dengan Khalifah Karpal Singh! kah3

    Pandai2 kamu kata guan eng dan karpal khlifah lagipun mereka belum Islam, takut2 nanti masa kamu sakratul maut syaitan akan minta kamu mengiyakan mereka itu khalifah, maka hidup kamu diakhiri dengan pengakhiran yang buruk lagi rugi, oleh itu Allah kurniakan akal kepada kamu anoni, gunakannya dengan sebaik2nya, jangan pula disebabkan kamu taksub dgn ameno kamu rugi dunia dan akhirat....

    ReplyDelete
  11. Bukan aku nak sngat kata khalifah, tapi penyokong PAS sendiri yang taksub sngat dengan perkataan khalifah yang diuar-uarkan Guan Eng. smpai Parti DAP dok menghakis status Islam dan Melayu setiap masa, PAS tetap mendewakan Guang Eng. Dan takut sungguh nak tegur Karpal.

    Begitu juga dengan anda, jangan taksub dengan mengatakan UMNO kafir,
    takut2 nanti masa kamu sakratul maut syaitan akan minta kamu mengiyakan mereka itu khalifah, maka hidup kamu diakhiri dengan pengakhiran yang buruk lagi rugi, oleh itu Allah kurniakan akal kepada kamu anoni,gunakan akal sepenuhnya, jangn terlampau taksub dengan FATWA songsang PAS, kamu rugi dunia akhirat.

    ReplyDelete
  12. Begitu juga dengan anda, jangan taksub dengan mengatakan UMNO kafir,

    Anda tu siapa... Al Fadil Sohibul Fadilah Professor Dr Mohd Nor Deris ka...
    Cuba pi tanya dia,,Kafir ka UMNO tu...,

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari