boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, December 21, 2011

Inilah nilai buat rakyat marhaen daripada Kedai 1Malaysia..

1Malaysia telah melenyap slogan Islam Hadari daripada hasil mantan PM Paklah, Kini yang bermain dimulut pemimpin UMNO 1Malaysia, berapa lama 1Malaysia boleh bertahan, tunggu sahajalah,,, penunjuk aras akan kejatuhan Najib telah bermula, apabila secara simboliknya bendera wajah Najib dijatuhkan (diturun) didalam kawasan UMNO sendiri tanpa halangan.....

Ada sesiapa dengar komen dari pesaing Najib Muhyiddin mengenai kejadian tersebut...

Manakala Najib pula, walaupun maruah dirinya telah tercemar, namun ketebalan muka menghilangkan rasa malu, semalam ia masih lagi dok menjaja barangan 1Malaysia yang akan dijual di kedai-kedai koperasi Universiti, setelah budak-budak mahasiswa universiti memperlekehkan dirinya....

Aku tak boleh nak komen apa dengan barangan yang nak dijual tu, tetapi sebelum ini kita boleh apa yang terjadi dengan Sos 1Malaysia, Susu 1malaysia, Pencuci 1malaysia,,,

Yang terkini Kedai ikan 1Malaysia, lu orang lihat dan sendiri fikir...

Align Center


Dalam suasana iklim ekonomi negara Malaysia waktu ini, hanya ini sahaja ikan-ikan yang sepadan dengan aku mampu beli waktu ini, Inilah ikan yang aku beli di pasar-pasar malam setiap hari minggu...mengenai harga tak tentu beb, tengok pada keadaan, kedang tu harga nya lebih mahal dari ayam.. .

Aku sempat tengok dengan dekat ikan yang didalam gambar tu dalam TV dua tiga hari lepas,, memang murah jika nak dibandingkan dengan harga aku dok beli di pasar malam, tetapi itulah, kesegaran (fresh) ikan dah tak ada lagi, terutama ikan kembung tu,, terus terang aku katakan, aku lebih sanggup makan ikan sadin atau ikan masin dari nak ikan tu....



1 comment:

  1. Ikan impot dari Siam atau Indon? Dah lama dalam tongkang, sebab tu lembik. Hahaha..demer tangkap ikan di perairan kita, kemudian jual kat kita. Adoi...! nak kata bodoh lulus universiti!

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari