boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, March 4, 2014

Menteri muda umno dah mula balas budi Najib...

Tunggu masa dan saat yang sentiasa ditunggu-tunggu,,, ingat lagi kronologi budak tingkat 4 sehingga salah satu sebab Mahathir keluar dari umno dizaman pak Lah jadi PM...


ha ha ha,,, kini budak tingkat 4 berbakti lagi,, tetapi bukan untuk Pak Mertua,, 

BR1M: Khairy jawab kenyataan Dr M


Khairy Jamaluddin
SHAH ALAM – Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin menafikan pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) membebankan kewangan kerajaan.

“BR1M diperkenalkan untuk membantu rakyat yang layak menerimanya di samping sistem subsidi pukal dikurangkan. Beban kewangan negara tidak meningkat kerana BR1M sebab ada penjimatan  pengurangan polisi subsidi pukal.

“Sistem subsidi pukal di mana semua (tak kira pendapatan) menikmati petrol yang disubsidi perlu perbelanjaan kerajaan yang lebih banding BR1M,” katanya dalam entri di laman Twitter, semalam.

Menurutnya lagi, kerajaan juga sedang mengkaji kaedah lain untuk membantu rakyat.

“BR1M adalah polisi targeted assistance (bantuan yang disasarkan) yang akan ganti blanket subsidies  (subsidi menyeluruh).

"Kerajaan juga sedang kaji kaedah lain seperti fuel card (kad minyak) dan lain-lain,” katanya.

Kelmarin, bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam tulisan di blognya menyatakan, pemberian BR1M hanya membebankan kerajaan.

Menurutnya, kerajaan berdepan dengan defisit dan hutang yang besar sekiranya BR1M diteruskan.

“Pemberian RM500 seorang kepada tujuh juta rakyat melibatkan kos RM3.5 bilion. Apabila jumlah ini ditambah kepada RM1,200 kos akan menjadi RM8.4 bilion.

“Itu adalah satu jumlah yang banyak, namun masih ramai orang miskin di negara ini. Adakah kita (kerajaan) memerlukan BR1M (untuk mendapat sokongan) walaupun tanpanya, kita masih mendapat sokongan yang baik daripada masyarakat?” katanya.

Apa strategi Najib seterusnya,,apakah konsesus yang digembar gembur akan menjadi kenyataan,,, dalam politik tak ada yang mustahil... Menteri muda Khairy mesti setuju dengan apa yang Najib rancangkan... ha ha akan apakah Mahathir , Mukhris dan kuncu-kuncunya akan tertinggal dikebelakang.....







2 comments:

  1. Terpaksa bodek kerana model RM yang sudah keluar belum kumpul balik lagi. Apa lu mahu lagi kalau bukan RM ?

    ReplyDelete
  2. Terpaksa cari pengaruh sebab khabar angin annuar akan masuk umno kembali. Dia dah hantar wakil buat perbincangan.
    Hajatnya nak jadi pm akan tercapai. By hook or by crook dia nak jugak jadi pm.
    Inilah politik malaysia. Lepas ludah jilat balik.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari