boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, November 4, 2012

"Janji DiTepati" Di Pekan Pahang - Gambar-gambar ini bukan "Super Impose".

Dalam tempoh Najib&Rosmah mengambil tampuk pemerintahan negara sejak tahun 2009 yang, bermacam slogan yang dah dikeluarkan,, bermula dari Rakyat Didahulukan, kalau tak silap, kemudian yang terkini ?Janji Di Tepati"...   
 Betul ke janji ditepati, Lihat sendiri...

 Gambar-gambar ni aku cilok dari Bernama.... Kalau sebelum ini Bernama menunjukkan beratus ribu yang datang ke rumah terbuka Najib di Pahang, walaupun cerita tu gambar superimpose... Apakah ini gambar superimpose juga..,, 

PEKAN, 2 Nov -- Siti Fatimah Nor Salleh, 33, (dua, kiri) bersama ibu Mariam Salleh, 73, (dua, kanan) serta dua anaknya Mohd Abdul Hafiz Mohd Yusof, 11, (kanan) dan Mohd Amir Hamzah Zawawi, 8, menadah besen ekoran kebocoran atap di merata tempat semasa kunjungan di rumah mereka di Kampung Bentan di sini hari ini.
Keluarga malang ini hidup dalam keadaan daif sejak bekalan elektrik dipotong setahun lalu dan masih menggunakan air perigi untuk mandi atau minum.
Mereka sekeluarga tidak mampu hidup selesa kerana kesempitan wang memandangkan suami, Zawawi Musa, 37, serta abang keduanya, Abu Hanifah, 46, yang menanggung keluarga hanya bekerja sebagai buruh kasar dengan gaji masing-masing sebanyak RM25 sehari.
--fotoBERNAMA (2012) HAKCIPTA TERPELIHARA


PEKAN, 2 Nov -- Siti Fatimah Nor Salleh, 33, (kanan) bersama ibu Mariam Salleh,73 (dua, kanan) serta dua anaknya Mohd Abdul Hafiz Mohd Yusof, 11, (kiri) dan Mohd Amir Hamzah Zawawi, 8, tinggal di rumah usang di Kampung Bentan di sini hari ini.
Keluarga malang ini hidup dalam keadaan daif sejak bekalan elektrik dipotong setahun lalu dan masih menggunakan air perigi untuk mandi atau minum.
Mereka sekeluarga tidak mampu hidup selesa kerana kesempitan wang memandangkan suami, Zawawi Musa, 37, serta abang keduanya, Abu Hanifah, 46, yang menanggung keluarga hanya bekerja sebagai buruh kasar dengan gaji masing-masing sebanyak RM25 sehari.
--fotoBERNAMA (2012) HAKCIPTA TERPELIHARA

 PEKAN, 2 Nov -- Siti Fatimah Nor Salleh, 33, (dua, kanan) menemani dua anaknya Mohd Abdul Hafiz Mohd Yusof, 11, (kiri) dan Mohd Amir Hamzah Zawawi, 8, mengulangkaji pelajaran dalam keadaan gelap dan hanya diterangi cahaya lilin sambil diperhatikan ibunya Mariam Salleh, 73, (kanan) semasa kunjungan ke rumah mereka di Kampung Bentan di sini hari ini.
Keluarga malang ini hidup dalam keadaan daif sejak bekalan elektrik dipotong setahun lalu dan masih menggunakan air perigi untuk mandi atau minum.
Mereka terpaksa hidup bergelap sejak bekalan elektrik dipotong setahun lepas dan masih menggunakan air perigi untuk mandi dan minum.
Mereka sekeluarga menyewa di rumah yang serba kekurangan itu sejak lima tahun lepas dan rumah itu kini semakin daif dengan kebocoran atap di merata tempat selain dinding dan lantai yang reput akibat masalah anai-anai. 
--fotoBERNAMA (2012) HAKCIPTA TERPELIHARA

PEKAN, 2 Nov -- Siti Fatimah Nor Salleh, 33, (dua, kiri) bersama ibu Mariam Salleh, 73, (dua, kanan) serta dua anaknya Mohd Abdul Hafiz Mohd Yusof, 11, (kanan) dan Mohd Amir Hamzah Zawawi, 8, menadah besen ekoran kebocoran atap di merata tempat semasa kunjungan di rumah mereka di Kampung Bentan di sini hari ini.
Keluarga malang ini hidup dalam keadaan daif sejak bekalan elektrik dipotong setahun lalu dan masih menggunakan air perigi untuk mandi atau minum.
Mereka sekeluarga tidak mampu hidup selesa kerana kesempitan wang memandangkan suami, Zawawi Musa, 37, serta abang keduanya, Abu Hanifah, 46, yang menanggung keluarga hanya bekerja sebagai buruh kasar dengan gaji masing-masing sebanyak RM25 sehari.
--fotoBERNAMA (2012) HAKCIPTA TERPELIHARA


Kalau di dalam Parlimen sendiri masih ada lagi yang tertingal dan terpinggir,,, apa cerita ni,,,,



Hangpa tolong baca ni... "Kita (pemimpin yang) tidak pernah bercakap bohong, kita bercakap benar, jadi kita mesti faham bahawa apa yang kita lakukan itu memang menepati kehendak agama kita, menepati hadis Rasulullah SAW.
"Ini amanah yang kita galas, tidak pernah khianati dan setiap janji kepada rakyat kita tepati," 

Eiii... hangpa tak rasa loya ka? He he he,, kalau tak ada rasa apa-apa dengan ucapan tu,,, patutnya hangpa dah kena sembelih korban dan,, lagi ada manafaatnya,,, daging boleh juga dibuat makan...muwaaahh....

13 comments:

  1. Manifesto puak celqka ko tu dh habis ke tunqikan wahai mampos mqnjungmari anak setaNnnnnnnn

    ReplyDelete
  2. mau mati pigang bendele...November 4, 2012 at 9:48 AM

    Haiyaaaaaa.....balu 1 kpg gmbar maaa....balu 1 famili maaa....balu 1 daelah maaaaa.....mau kasik kecoh ka...boloh punye olang la lu....kalo ale libu2 gmbar ka...libu2 famili ka....libu2 daelah ka...balu muleh nyakap pm talak wat keje...nie kelua kampung talak mikin kilija maaa....sama boloh sama lu....cinang clite...d balan lu sikalang hah...lu muleh nmpak ka tu lalat munye taik 1 kutui pd lu munye montot....lepan lu lampak la...blkg tatak nmpak ma...!!!!1 kali moloh takpa la...kalo ali2 moloh jgn jali olang maaa....ada butui ka abg manis.....

    ReplyDelete
  3. Haiyaaaaaa.....balu 1 kpg gmbar maaa....balu 1 famili maaa....balu 1 daelah maaaaa.....mau kasik kecoh ka...boloh punye olang la lu....kalo ale libu2 gmbar ka...libu2 famili ka....libu2 daelah ka...balu muleh nyakap pm talak wat keje...nie kelua kampung talak mikin kilija maaa....sama boloh sama lu....cinang clite...d balan lu sikalang hah...lu muleh nmpak ka tu lalat munye taik 1 kutui pd lu munye montot....lepan lu lampak la...blkg tatak nmpak ma...!!!!1 kali moloh takpa la...kalo ali2 moloh jgn jali olang maaa....ada butui ka abg manis.....

    ReplyDelete
  4. lancau lah lu najib,dasar syaitan haramjadah!.

    ReplyDelete
  5. kalu satu keluarga yg merempat tak dapat dijaga, macamana nak jaga libu-libu oooiii. boloo punya olang kasi komen

    ReplyDelete
  6. Raayat yang miskin ini, adalah penyokong PR, Najib amat Benci dengan PR ( Anwar IBrahim)sebab tu lah dia suruh JKKK jangan Baiki Rumah ini. ada faham ? jangan nak hina Bandar Diraja Pekan, ada istana, ada segalax nya. Oleh itu samax lah kita sokong umno menjadi Pembangkang.

    ReplyDelete
  7. masih ramai lagi rakyat hidup susah tapi ada puak asyik hidup mewah aja ada manusia buat tak kisah yang difikir hanya tembolok sendiri aja

    ReplyDelete
  8. Bhai MM...

    Ramai jugak orang bodoh dan bangang yang baca blog lu aaa... jeles gua... sebab yang baca blog gua ramai yang jenis bijak pandai... kesian aaa gua tengok diorang nih MM oooi... dulu masa skolah maleh... tue la sebab jadi bangang dan bodoh camnie.... hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo bro... Kalau orang-orang pandai masuk blog gua,,, apa barang.. lebih baik tutup aja blog tu,, buang masa aja nak bagi orang pandai baca....

      Delete
  9. Bro sebenaq nya penulis blog yg amat bodoh tahap c++

    ReplyDelete
  10. orang bodo tak boleh baca kesian kena tipu memanjang dek golongan manusia jenis suka pecah amanah.

    ReplyDelete
  11. Ini macam punya cilita bikin olang Sabah takut mau pangkah dacing maa. Macam mana mau jaga Sabah kalau negeli sendili tatak boleh jaga?

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari