boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, June 9, 2014

Hebatnya ulama umno tong taik@shit .....

Bila dah terjerumus dalam tong taik, maka apa saja yang dilakukannya dah tiada nilai,, sebabnya semuanya dah jadi taik@najis@shit..

Dalam isu yang heboh dengan kaitan babi dalam cokelat, maka keluarlah fatwa dari ulama terkenal, yang diperakui oleh sesiapa saja, malah di Malaysia ada majlsi Fatwa, ada mufti disetiap negeri dalam Malaysia, semuanya diam tanpa komen atau bantahan,,, alih-alih mamat sekoq ni pulak nak tunjuk hebat..





Aku memang tak mau komen apa-apa bab mamat mangkok hayun ni... malas..isu haramnya babi ia kalut,, rasuah yang menjadi barah dalam umno tak pula ia nak sebut haram...


Jemput baca dan sebarkan.. Kritikan Ilmiah Ustaz Rozaimi kepada Ust Kazim Elias..Ini kritikan dari Ustaz Rozaimi..
al-Fadhil Ustaz, seeloknya sebelum nak dakwa bahawa tidak ada ulama mazhab yang sebut "babi jadi suci" dalam isu istihalah ini jom tengok apa kata ulama mazhab dulu:
1. Mazhab Hanafi:
Kata Ibn Abidin:
لأن النار تأكل ما فيه من النجاسة حتى لا يبقى فيه شيء ، أو تحيله فيصير الدم رمادا فيطهر بالاستحالة ، ولهذا لو أحرقت العذرة وصارت رمادا طهرت للاستحالة ، كالخمر إذا تخللت ، وكالخنزير إذا وقع في المملحة وصار ملحا .
Maksudnya: Atas sebab itu juga jika tahi dibakar dan menjadi abu juga menjadi suci seperti arak berubah menjadi cuka dan seperti KHINZIR apabila jatuh ke dalam garam dan (hancur) menjadi garam. (Hasyiah Radd al-Muhtar, cet: Dar al-Fikr, jld. 6, hlm. 735)
2. Mazhab Hanbali:
Ulama mazhab Hanbali meriwayatkan dua riwayat dari Imam Ahmad dalam isu ini. Riwayat pertama ia tidak suci kecuali arak yang berubah menjadi cuka. Riwayat kedua istihalah menjadikan sesuatu najis suci.
Ibn Taimiah (seorang yang bermazhab hanbali) menghuraikan isu ini:
وأما ما استحال بسبب كسب الإنسان، كإحراق الروث حتي يصير رماداً، ووضع الخنزير في الملاحة حتي يصير ملحاً، ففيه خلاف مشهور . وللقول بالتطهير اتجاه وظهور
Maksudnya: Manakala apa-apa yang beristihalah (transfom) dengan usaha manusia (bukan secara semulajadi) seperti pembakaran tahi sehingga menjadi abu dan meletakkan KHINZIR dalam garam sehingga hancur menjadi garam maka dalam isu ini ada khilaf (perbezaan pandangan yang masyhur). Bagi pandangan yang menyatakan ia menyucikan mempunyai arah dan kekuatan.
(Majmu al-Fatawa, cet: dar al-Wafa', jld. 29, hlm. 601)



25 comments:

  1. Kah ! Kah ! kah ! Boleh berbeza, tak boleh sanggah. Dia bukan Nabi Bro...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PESANAN DRPD ORG UMNO: ularmak Umno bole berbeza pendapat atau bersanggahan dengan ulama lain di seluruh dunia akan tetapi musti bersatu pendapat dengan Umno.. org melayu mustilah bersatu padu.. bersependapat.. jangan berpecah belah.. yg penting takkan Melayu hilang di dunia.. keh keh keh..

      Delete
    2. dalam Islam memang banyak yg haram.. antaranya ialah khinzir.. akan tetapi dalam Umno hanya babi yg haram.. haramjadah kata mereka.. rasuah x brapa haram.. arak pun x brapa halal pun depa tonggang trbalik.. judi bola pn bole lulus.. cukai babi pun diharuskan jugak.. kena GST mnjana pndapatan negara.. bole bayor gaji ostad ostad mufti wal amfusini amfusana...

      Delete
  2. kazim mangkuk hayun ni kalau tafsir ayat alquran bukan main lagi tapi yang ngko tengok je pemimpin negara buat benda haram ngko diam je apasal...memang ngko ni spesis mangkuk hayun....ngko tu nggulah balasan bila ngko mati nanti..

    ReplyDelete
  3. kalau kat negara kapir lain cerita ni dalam negara Islam mesti lain cerita
    tak makan benda yang diragui tak la sampai jadi mati

    ReplyDelete
  4. dia tak boleh nak kata mengenai RASUAH dan PECAH AMANAH dan ROMPAKAN DUIT KERAJAAN oleh UMNO-BN sebab mulut dia dah disumbat penu8h dengan duit-duit jenis itu .....alang-alang menyelok pekasam ya kazim, biar le sampai tenggelam seluruh badan dalam pekasam tu ......!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. Mungkin ulama MM ni lebih hebat dari ulama lain. Sebab tu dia boleh kutuk sesiapa saja.
    Mereka beri komen berlandaskan ilmu mereka yang ada.
    MM beri komen berlandaskan ilmu apa ha?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan,berlandaskan ilmu yg ada belum cukup untuk memberi penerangan.ilmu mesti difahami hingga ke akar rerambut jika mahu memberi penerangan.setakat pemahaman dan berlandas sekadar ilmu yg ada amat merbahaya utk perjelaskan sesuatu isu.takut nanti menimbulkan perkara perkara yg bukan bukan.

      Delete
  6. MM klu makanan yg ada unsur2 babi didlmnya hg nk makan ke?pakai otak la sikit..

    ReplyDelete
  7. kata mereka ' ilmu Yusuf Qaradawi lebih hebat dari us Kazim..aku setuju..aku jugak percaya mereka yg dok mengatakan Kazim dengan pelbagai tohmahan ni pulak kurang sangat ilmunya berbanding dengan Us Kazim' ..jika us kazim ditohmahnya oleh admin sebagai ulama tong taik, moderator blog ni pun tahap moderator tong taik jugak...entah2 lagi hina dari tu, moderator jenis makan taik ..taik babi DAP yg nyata MENENTANG perundangan Islam dari menjadi kenyataan di bumi malaysia ni..aku rasa tajuk yg lebih sesuai bagi artikel di atas ialah 'Moderator manjongmari yg ketagih makan tahi dap sanggah pendapat us kazim tong taik umno' ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa yg mencarut itu, menyerlahkan mentalitinya....hahahampeh...

      Delete
    2. apahal melalut ni khinzirrrrrrrrrrr,,,,,,,,,komen macam khinzir terencat....

      Delete
    3. DAP menentang perundangan islam aku x heran Sbb deme tu bukan islam n dah tentu x faham tentang islam. Yg x faham Org islam dlm umno dok tolak perundangan islam dr dulu lg dgn pelbagai alasan itu yg sgt menghairankan. Ada ustaz karim bersungguh perjuangkan perundangan islam di tegakkan di Malaysia? Ceramah buat duit ada lagi...

      Delete
  8. Kazim o kazim....ngko x blajar sains ke? gelatin ni biasanya diekstrak drp kulit haiwan bukannya daging. Jadi Dr. Yusuf Qardawi keluar fatwa pasal gelatin bukan pasal daging babi. Yg ngko gi melalut pasal daging babi tu pe hal. Kalo sekadar nk bg org nampak kita cerdik x payah la nk sanggah2 fatwa org tu org ni sbb yg terserlah hanyalah bodoh & dungu diri sendiri.

    ReplyDelete
  9. uztaz ni aku tgk dlm tv tak sehebat mana pun. level makcik kampung adala

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Are there similarities between the a couple or are
    they completely different from each other. Question #2:
    If I am in an auto accident should I talk to my own insurance company.
    The case is settled via consent of both the parties in a civil suit.



    Visit my blog post :: personal injury defense lawyer toronto

    ReplyDelete
  12. Anymous 9 jun 2014,,, patutnya ustaz khazim lbih global@glokal dlm mmbicarakan isu,,, hal2 brkaitan rasuah knaikan kos hidup pmbaziran dll spt yg dilaporkan jab, audit ngara wajib juga di bahaskan,,, ugama itu mlankaui seluruh aspek khidupan,,, bukan stakat yg ko fhm,,, hanya sntuh2 sbhgian2 ja,, di kala rakyat mnuntut kedilan royalti pnurunan harga brg dll di mana ko n ustaz2 spt bliau? Adakah ilmu ko n ustaz tu hanya brckp isu2 yg bagai katak bwk tmpurung?

    ReplyDelete
  13. Tak Habis dengan khilafiah yang diperbincang, kerana ulama banyak memberi padangan dan pendapat sesiapa yang nak ikut pendapat yang mana satu ikutlah selagi apa yang diperbincang tidak lari dari gariisan al quran dan sunnah cubalah kita perbincang masaalah umah yang kian runtuh rosak akhlak dengan cara tak lansungnya menjatuhkan maruah Islam dengan cara yang tak diketahui oleh sipelakunya. tak kira siapa dia syaitan sentiiasa akan mengoda.

    ReplyDelete
  14. Aw, this was a very nice post. Taking a few minutes and actual effort
    to make a good article… but what can I say… I procrastinate a whole lot and don't seem to get anything done.


    Feel free to surf to my web site ... cellulite exercises for legs

    ReplyDelete
  15. setakat mana la ilmunya jika nk banding dgn dr yusuf al-qaradawi tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...setakat mana la ilmu lu jika nk banding dgn ilmu UKE...

      Delete
    2. Mintak bantuan Juragan 69 senaraikan kelulusan UKE ni dah lama saya nak tahu, Juragan mesti tahu bela semacam aja

      Delete
  16. answers to these questions, the information provided for
    you based on these questions will ultimately come down to how you feel.

    Indeed, if you follow the line of 'logic' suggested by cosmic ordering,
    you could write down that you've won the lottery and win it '
    without having bothered to purchase a ticket.
    Both the client and the lawyer have to like each
    other right away.

    Here is my page :: Gary Neinstein url

    ReplyDelete
  17. setakat ilmu saja tak payah amalan hampes.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari