boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, August 15, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO.. Sepetang Bersama DS IR Nizar Di Pasar Malam Padang Tembak, Teluk Murok Lumut.

Salam Sejahtera....

Aku sampai ke Pasar Malam pada ptg semalam jam 6.00 ptg, selalu aku balik kerja terus singgah, tetapi oleh kerana aku dah berjanji dengan staff Sykt Takaful M'sia nak ambik Insurance Motor aku, dia sanggup tunggu aku sampai jam 5.30 walaupun Pejabat STM tutup pukul 5.00... Maka terpaksalah terus balik.... Roadtax dah mati, waktu aku baru beli dulu motor ni insurance Kurnia, pi kedai motor, macam nak beli sayur.. pi waktu tu terus nak, jadi dapatlah issurance Kurnia..bila sampai remainder, Kurnia hantar kena RM 327.00, wooiii macam Insurance kereta, hadiah kerajaan kepada rakyat,.. dalam waktgu ekonomi meleset... jadi pada aku dok bagi duit kat tokeh Cina, baiklah aku bagi kat Bank Islam... maka aku tukar Insurance STM pulak, murah banyak dari Kurnia.. baru RM 274.00... dekatRM50.00 beza...

Waktu nak balik, pi ke motor, aku terpandang Encik MP Shanmugam Naib Timbalan Ketua PKR Lumut, dok tunggu DS IR Nizar, aku pi tanya dia, bila nak smapai DS IR Nizar.. dia bagi tau dalam perjalanan.. Oklah oleh kerana aku dah standby , tunggulah sekejap, walaupun magrib dah nak dekat.
DS Ir Nizar sampai kali ini bersama isteri dan anak bongsunya.... hangpa tengok pakai baju pun sedondong colournya.... woooiii....sesekali tengok macam pengacara semanis khurma punya pengacara.. tu Ustazah cakar rimau tu.....

Inilah tempat pertama sekali sampai.... kira ada ong tu... pegang jadilah Durian tu... tahan tapak tangan.. mengalahkan tokeh jual durian....haa,,, sebelah dia itulah Encik Shan.... yang ada sedikit sinar di atas kepala tu......pendokong kuat PR kaum India di Lumut.......

Ha ini Yusof Pangkor.. jual sate... dulu sesama dengan aku waktu dalam Navy.....

Sampai kat sini rezeki DS IR Nizar dah mula masuk, kakak ni bagi apam balik.. tu yang tangan dia dok pegang tu... Yang En Shan pegang tu tempeyek... abang yang jual sebelah apam balik bagi.... oii murah rezeki dia bila mai pasar malam ni... kalau barang jualan tuan pasar malam boleh bagi, nanti undi mereka insyaallah.. jadi DS IR Nizar kenalah selalu buat program macam ni, senang berjumpa dengan rakyat....

Dato seri!!... Lemang tu sedap ... tapi awas.. pulut ni kalau kita yang dah tua-tua kang tangkap urat...kacau... lenguh seluruh badan...

Bertanya khabar dengan penjual ikan dari kedai Fama Seri Manjung....

Haaa.. hangpa tengok tu.... kopral tu....laskar nita pun tak lepas peluang.. nak pi bersalam dengan Datin Fatimah.... Nampaknya kalau boleh selalulah ke sini.. biar pihak tentera dapat mengenali DSIR Nizar, aku rasa kalau DS IR Nizar bertanding DUN Pangkor kelam kabut Zambri MB Mahkamah rayuan... Dulu dia menang dengan undi POS... sebabnya calun PKR tak dikenali oleh anggota TLDM, kalau DS IR Nizar lawan Zambri pada PRU13 nanti, biar pengundi DUN Pangkor dan anggota TLDM menghakimi kes krisis negeri Perak... Tengok Zambri ada berani ka....

Kat sini cuma orang yang jual yang kenal DS IR Nizar, pelanggan-pelanggannya semua tak kenai... pasai apa... semuanya orang bangla.... mana depa tau sapa itu DS Ir Nizar...

Cina jual kasut ni aku tak boleh nak fokus sekali... tetapi yang kelakarnya.. kelam kabutnya dia... dia panggil DS Ir Nizar... Tuan Nizar... pangkat Dato Seri dia buang kat laut......

Yang ini pun dulu ex-Service juga... siap request kat aku suruh ambik gambar dia salam dengan Ds Ir Nizar....Kepada semua peniaga beliau pergi bertanya khabar... walau pun tak beli....

Geng ni rupanya DS Ir Nizar dah kenal... semasa di kempen Bukit Gantang.... lepas ni tangan bau ikanlah .........

Kat meja murtabak.. salam pun jadi la, nak beli pun sapa nak makan... banyak-banyak tu...

Sahabat kita ni aku tak kenai... tapi apa yang aku dengar dia dok mengadu masaalah pada Dato Seri, mungkin mengenai tapak meniaga di pasar malam... Beruntung kami dapat wakil rakyat yang sentiasa pada pengundinya..... Inilah yang pengundi nak!!!!!!!.

Kesian kawan kita ni... tak dapat menjalankan tugas sebagai camerawomen... kena jaga anak DS Ir Nizar... kuranglah gambar hang dapat petang ni....tak apa... berlatih belajar jaga anak... nanti kalau dah......... senang..... ada pengalaman....he he...

Aku tak sempat nak tunggu dan ikut DS Nizar sampai habis... jam dah hampir pukul 7.00.. aku kena choww dulu...

3 comments:

  1. bukan kena jaga abang,tapi sya nak bagi peluang rakyat bersama dato dan datin...adik fahirah pun ok,dia faham tugas mak dan ayah dia sebab tu boleh ngam ngan sya....hihihi

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari