boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, April 7, 2013

Zambry dah tak berfungsi dalam pertukaran kerusi DUN Perak...

Apakah ini sebagai petunjuk bahawa Zambry bukan lagi MB Perak selepas Keputusan PRU13 nanti,, (jika menang).

Atau pun Chua Soi Lek lebih berkuasa dari Zambry dalam nak menentukan kerusi DUN BN daripada Zambry...

Dimana kredibiliti Zambry sebagai pengerusi BN Perak?


HAN RAYA

PRU-13: MCA serah kerusi DUN Tronoh kepada MIC

DR. Chua Soi Lek beramah mesra dengan penduduk setempat ketika berkunjung ke Pusat Penjaja Lawan Kuda di Gopeng hari ini. - BERNAMA
GOPENG 7 April - MCA mengesahkan akan melepaskan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Tronoh, yang merupakan kerusi tradisinya, kepada MIC untuk ditandingi pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek berkata, keputusan itu dibuat berdasarkan semangat perkongsian kuasa antara parti komponen Barisan Nasional (BN) selepas mendapat restu Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Atas perbincangan panjang lebar dengan Perdana Menteri, kita sedia menyerahkan kerusi Tronoh kepada MIC tanpa bersyarat kerana dalam pilihan raya kita perlu mendapatkan sokongan semua bangsa untuk memastikan kemenangan BN.

"Kerusi boleh berubah, tiada yang tetap, justeru setiap kerusi perlu dilihat sebagai kerusi BN berbanding kerusi UMNO, MCA atau MIC, dan bersedia untuk melepaskan kepada komponen lain sekiranya ia mempunyai lebih potensi untuk menang," katanya kepada pemberita selepas melawat Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina Lawan Kuda hari ini.

Pada Pilihan Raya Umum 2008, kerusi DUN itu dimenangi calon DAP, V. Sivakumar dengan majoriti 2,571 mengalahkan calon BN, Lee Kim Choy dari MCA.

Soi Lek berkata, langkah itu juga diambil bagi menghargai sokongan kaum India kepada BN dan berharap masyarakat berkenaan akan terus memberi sokongan penuh kepada semua calon parti komponen BN yang bertanding dalam pilihan raya.

Beliau juga menyeru anggota MCA agar menerima keputusan itu dengan tenang serta menggunakan kebijaksaan untuk menilai bahawa keputusan berkenaan dibuat demi kepentingan BN.

Soi Lek turut mengesahkan MCA akan bertanding di DUN Sungkai yang sebelum ini ditandingi MIC, manakala MIC pula di DUN Buntong, yang sebelum ini ditandingi MCA.

"MCA akan bertukar kerusi DUN Buntong dengan MIC di kerusi DUN Sungkai pada PRU-13 berdasarkan bilangan pengundi Cina di Sungkai adalah kira-kira 55 peratus manakala pengundi India di Buntong seramai 45 peratus," katanya.

Pada pilihan raya umum lepas, kerusi DUN Sungkai yang ditandingi calon BN, Datuk S. Veerasingam dari MIC, tewas kepada calon DAP, A. Sivanesan dengan majoriti 1,454 undi, manakala DUN Buntong yang ditandingi Lee Tung Lai (MCA) tewas kepada A. Sivasubramaniam (DAP) dengan majoriti 5,315.

Terdahulu, Soi Lek yang melawat Pusat Penjaja Lawan Kuda, mengumumkan peruntukan sebanyak RM80,000 untuk menaik taraf dan mengubah suai pusat yang berusia lebih 40 tahun itu.

"Sebanyak RM30,000 sumbangan Majlis Daerah Kampar dan RM50,000 dari Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan akan digunakan, antaranya, untuk menaik taraf kemudahan seperti kerusi dan meja serta sistem pengudaraan," katanya.

Beliau berkata, meskipun semua calon MCA tewas di Gopeng pada PRU12 namun parti itu tetap meneruskan khidmat dengan menyalur bantuan kerajaan BN, antaranya, menyumbang hampir RM2.5 juta kepada enam sekolah di sekitar Gopeng.

Katanya, pembangkang gagal menunaikan tanggungjawab kepada rakyat terutama di kawasan yang dimenangi mereka selain sering membiarkan masalah tempatan, termasuk kemudahan pembangunan, berlarutan tanpa bantuan wakil rakyat.

"Mudah menjadi wakil rakyat daripada parti pembangkang, khasnya untuk kawasan masyarakat Cina... mereka sekadar memainkan peranan sebagai antikerajaan dan mainkan isu mengapi-apikan masyarakat Cina supaya benci kepada kerajaan.

"Hanya BN sahaja yang serius berkhidmat untuk rakyat dengan membela dan memberi perhatian terhadap masalah tempatan dan pembangunan, tanpa mengira kaum dan latar belakang," katanya. - BERNAMA


SUMBER
 


Aku duk tertunggu-tunggu apa cerita kerusi Dun Pasir Panjang,,, apa cerita,, kalau tak dapat ehsan MIC ,, kesian kar Dr Azizah dan Cikgu Rashidi yang disebut-sebut bakal calon... 

Apa ni Zambry,, ahli bahagian sendiri pun tak mampu nak dibantu ke... 

2 comments:

  1. Pastikan adik2 semua keluar mengundi nanti.. Keluar mengundi PAS, PKR @ DAP walaupun adik2 mendapat saguhati atau duit daripada UMNO dan Barisan Nasional... Walaupun adik2 terpaksa berada di kem Barisan Nasional, pastikan adik2 mengundi PAS, PKR @ DAP... Asalkan Bukan UMNO.... OK!!! :-)

    Adik2 semua jgn bersangka buruk kpd kawan2 yg berada di kem Barisan Nasional.... Mereka mungkin terpaksa menurut desakan mak ayah atau sapa2... Tapi takpa.. Jangan risau, mereka tetap akan undi Pakatan Rakyat ( Pesan awal2 kat mereka. Kita tiada pilihan )... Undi adalah rahsia.. Kita tentukan..


    Tolong bantu kawan2 kita yang sedang berkempen di laman2 di bawah....
    http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=18
    http://www.detikdaily.net/v6/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1
    http://www.selatanonline.net/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1
    http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics
    http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=6

    ReplyDelete
  2. adik adik kena cerdik demi masa depan bangsa dan agama islam. undi PAS PKR dan DAP akan membawa kehancuran agama bangsa dan negara. adik adik semua cerdik dan ada akal fikiran yang baik dan fikirlah dengan wajar. jangan ikut manjung mari mari ni sekolah pun setakat srp je pencen Navy pangkat pun tak naik sebab melantong dan pemalas tahu nak komplen tapi tak sedar diri.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari