boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, November 15, 2010

Adik Perempuan Ustaz Kazim Elias cedera...

Juga adik kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Kurau Datuk Mohd Najmuddin Elias al-Hafiz, penasihat MB Perak....
.
Moga-moga ini sebagai satu peringat buat abang-abangnya ustaz-ustaz hebat-hebat belaka yang menjadi penasihat dan pencacai Zambri...

Lepas ni bila Zambri balik dari fardhu Haji, naihatlah Zambri suruh bertaubat segera,,,,.



Guru melecur gel pemanas makanan meletup


AINON MARDHIAH menunjukkan mukanya yang cedera dalam kejadian di SMK Sultan Yussuf, Batu Gajah, Perak.


IPOH - Seorang guru melecur teruk di kepala apabila disambar api kesan letupan bahan api berbentuk gel yang dinyalakan di bawah sebuah bekas dulang berisi lauk-pauk pada Jumaat lalu.

Berikutan kejadian pada majlis makan malam tahunan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sultan Yussuf, Batu Gajah dekat sini pada kira-kira 8.30 malam itu, Ainon Mardhiah Elias, 39, melecur di bahagian dahi, rambutnya sedikit terbakar dan mata serta pipinya bengkak.

Ainon Mardhiah yang juga warden sekolah terbabit memberitahu, semasa kejadian, dia dan seorang guru, Nur Haliza Zainal Abidin sedang memanaskan hidangan untuk majlis yang diadakan di dewan sekolah tersebut.

Majlis makan malam itu dihadiri kira-kira 250 orang merangkumi pelajar, guru dan ahli keluarga masing-masing.

Cerita Ainon Mardhiah, pada mulanya Nur Haliza memasukkan bahan api berupa gel yang diletakkan di dalam bekas khas di bawah sebuah dulang manakala dia menyalakan api dengan mancis.

"Tiba-tiba berlaku letupan kuat hingga botol berisi bahan api gel itu terpelanting hampir lima meter ke atas pentas dewan.

Komen: Kalau tak berita ni kita semua tak tahu yang Ustaz Kazim dan Najmudin ni ada adik perempuan seorang guru......

125 comments:

  1. Bila Nizar terbalik kereta dulu hampir mampos, dan jatuh parit masa majlis ceramah di Galas, tu yang patut orang PAS sedar peringatan buat juak-juak PAS jangan inke sangat nak buat fitnah dan putar belit fakta. PAS Toye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan lah kamu condong kepada pemimpin yg zalim, kamu akan disambar api neraka, di dunia dah dapat alamat

      Delete
  2. itu kakak dia dia bukan adik.... tang situ pun xbetul.. fakta yg len... lg auta la.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini geng sesat nh~ustaz kazim xda adik la~~maluuu oooo~~nh mst byk mkn rasuah~~kuang3~

      Delete
  3. syeikh!!! 2 bukan adik Ustaz Kazim Elias Al-Hafiz,.

    itu kak ustad,. saya kecewa dengan kenyataan anda,,,

    tobatlah daripada menyebarkan fitnah kepada ustaz yg perjuangan Islam

    Kalo nak fitnah orang, jgan letak lambang parti Islam.,...

    Ana pun anak muda yg sokong Pas, namun kenyataan entry ni sudah fitnah,

    bukan kah fitnah itu macam membunuh saudara islam., nak buang mana ayat quran 2..

    ReplyDelete
  4. Anony...
    Ust Kazim tu bukan pejuang Islam.... aku ulang BUKAN PEJUANG ISLAM...

    IA PEJUANG KETUANAN MELAYU......

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la hg pun, hg pun bknnya pejuang islam.. mengata dulang paku serpih. kata kat org hg yang lebih.

      Delete
    2. habis tu melayu tu bukan islam??

      Delete
  5. slm tuan umah jgn hanya kerana ustaz kazim menegur parti yg anda perjuangkan anda menjatuhkan maruahnya sebegini rupa bknkah anda memperjuangkan parti yg bernama islam bknkah islam itu addin cara hdp adakah ini cara hdp islam mcmna kita nak berjaya klu inilah cara kita saya sdh kerana anda mngaku pejuang agama tp tingkah laku anda tdk menampakkan anda begitu maaf jika kata2 saya ini mnyinggung perasaan saudara tp saya tdk setuju dgn tindakan tuan mnjatuhkan maruah ustaz kazim hanya kerana tuan mrh dia yg kdg2 menegur ttg parti yg kita sayang tp dgr dan fahami apa yg beliau kata jgn melenting sbg ustaz dia sdh mnjlnkan tggjwb ssma saudaranya dgn mngingatkan kita salahkah apa yg beliau kata selama ini klu ada slh yg tuan yahu saya mohon tlg share dgn saya yg serba x tahu ni inilah tujuan kita kan slg mngingati ssma islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..aku terpaksa cakap kasar...hang ni bodo ...kebenaran tetap kebenaran....salah tetap salah...politik ja kerja...bodo hang tetap bodo

      Delete
  6. Islam ape mengata orang! orang kafir pun ade belas kasihan. Kome orang tu terbakar muka bukan nak kasihan! Konon menegakkan Islam, yg kome pakat ngan DAP tu mendenye. Kalau macam nila perangai org PAS, sampai bile pun takkan naik, percayalah!

    ReplyDelete
  7. kalau PAS betul skali pun..penyokong taksubnya aka blogger PAS tetap x berjiwa org ISLAM mencaci merata tempat..tunggulah balasan Allah..hidup atas dunia ni ibarat roda..sunnatulLah..igt..kita sedap kutuk org tp malaikat tetap trus mcatat dosa kita..selagi kita x perfect jgn la lantang sgt bcakap tanpa bukti..tmbh2 tajuk pun dh salah..nmpk sgt blogger PAS ni main tgkap muat tanpa ilmu..bcakap biar dgn bukti..tunjukkan diri anda tu blogger yg bhemah

    ReplyDelete
  8. ko mmg bodoh....ko sebnrnya bkn memperjuangkan islam...ko hnya memperjuangkan parti ko...gi mampus

    ReplyDelete
  9. saya masa sekolah tingkatan 5 tahun 1975 bangun jam 4.00 pagi api tak ada gunalampu carbide. sedang pasang lampu meletup dimuka. Sakitnya bukan main. Bapak menoreh getah, abang menoreh getah, emak menoreh getah. Orang kampung tak kata apa2 kepada keluarga saya. Orang sekarang lain aqidahnya. makhluk memberi bekas, macam aqidah Cine, aqidah kapio. Sepatutnya ziarah lah orang yang kena api. Saya pernah juga dilanggar oleh kereta terkelebak kaki saya, darah memancut macam sembelih lembu. Tak sakit macam sakit kena api. Allah sahaja yang tahu.

    ReplyDelete
  10. http://www.youtube.com/watch?v=947WiSzV7nI&NR=1

    Komen dari Ustaz Kazim Elias...

    ReplyDelete
  11. Limau Kasturi..

    Terima Kasih diatas maklumat yang diberikan... sebelum ini dalam ceramahnya di Pusat Khidmat DUN Pangkor, dia ada menyebutkan lagi dan terus menyebut nama manjongmari.." bodo punya manjongmari'..

    Betul aku mengaku aku silap dengan mengatakan Ustazah itu kakaknya,, dengan kesilapan itu yang dia dok jaja selama ini...
    Kenapa ia dok pertikai sangat kakaknya itu aku tulis adik,,, kenapa.... carilah sendiri..

    Sila baca balik,,, aku nak tulis pun berhati-hati juga,, ada ka aku tulis "padan muka"....

    Terpulang... tetapi manusia bernama Kazim yang sekarang ini memihak kepada UMNO bagi aku adalah musuh kepada umat Islam...

    Bab UMNO dengan PAS tidak ada khilafff.. terang jelas dan nyata...

    ReplyDelete
    Replies
    1. manjungmari.. nama ko ni la aku letak kt anjing aku.. anjing aku suka nama tuh.. muke anjing tu sama mcm manjungmari.. aku rasa lepas ni ko tuka la nama LANCAUMARI
      ///

      Delete
  12. assalamualakum...

    xperlulah kita hina org lain..tkut jdik fitnah plak..cuba dgr ceramah2 ustaz dulu, jgn dgr 1 2 ceramah jer..dgr bnyk2 ceramah ustaz, baru kita tau apa yg cuba ustaz kazim sampaikan sebenarnya..dia akan tegur mana2 'warna' klau ada yg salah..itu jer, bersangka baiklah kita dgn org lain..

    ReplyDelete
  13. kerana melayu islam yang berperangai seperti andalah membuatkan tercemar nama bangsa dan agama itu sendiri. Seumpama kera dapat bunga, baru setahun jagung belajar menaip di internet n berblog dah rasa diri anda mcm hero internet yang boleh memfitnah sesuka hati sesama islam.

    Bila isu kemanusiaan dipolitikkan, ni lah jadinya, b.t.w , kebanyakkan post anda pun adalah post sampah n tak membuka minda, hanya post emosi anda semata mata, sila tulis diari n simpan utk diri sdri k, tak perlu berblog kerana anda hanya menunjukkan kebodohan anda sendiri.

    Dok cerita pasal orang ni dapat pahala ka ManjungMari? ke mau glamer je?

    seriously i dont give a damn bout u or any politician, u are too old for blogging anyway. get a life. Let us the new generation talk about the politics. Without our vote your party WILL NOT WIN. Thats the truth , so just STFU and pergi banyakkan beribadat k grandpa :)

    ReplyDelete
  14. melihat dari blog anda ni.. ternyata anda sendiri jahil tentang islam dan hukum hakam dalam islam..

    ReplyDelete
  15. betul ust kazim tu ada yang tak betul. saya setuju. tapi kebanyakannya betul. kamu yang betul buatlah lebih baik dari dia. baru betul. saya teringin juga nak dengar ceramah kamu. cd ke, dalam youtube ke. Selagi nama manusia memang ada yang tak betul. dulu saya pun fikir macam tu. tapi bila fikir balik ada betulnya cakap dia tu. saya terasa sebab kena kat saya. mudah-mudahan saya berubah. takbir!

    ReplyDelete
  16. bukan bererti menjadi penasihat itu penjilat.makanya, ustaz najmudin mngawal zambri dari rakus.ingat ustaz najmudin nak heran ke ada zambri n bn??

    aku sayang islam..aku sayang ulama..jgn kerana blogger yang bodoh dan jahil, islam kecundang.
    aku tak mahu itu terjadi..
    macamana org bukan islam nak peluk islam,sekiranya kita sesama islam mnjadi penghina ulama?

    syg la ulama.ustaz najmudin,ustaz kazim xpernah nak cerita kebaikan BN, tp hanya cerita hukum.habis kalau x ulama kita ikot,anda semua nak ikot siapa?najib?rosmah?fikirlah.

    ReplyDelete
  17. Ustaz kazim memperjuangkan islam...saya juga penyokong pas...woiii nak komen dan buat fitnah buang la lampang parti PAS tuh

    ReplyDelete
  18. X malu la pakai lambang PAS kalau mencaci maki orang lain...

    Ustaz Kazim merupakan penceramah yg saya sangat hormati , kerana cara penyampaian die lebih sedap didengar...die cakap hukum islam , x kire la kerajaan apa yg tgh mentadbir skang ni....kalau salah ditegur

    buat malu je la ko ni...dekat blog boleh la ko ckap macam2...cube ckap depan ustaz kazim...ade berani?

    Bertaubatlah ye , selagi tgn boleh taip keyboard komputer , tapi ingat Allah boleh tarik nikmat yg ko ade skang ni...Salam

    ReplyDelete
  19. mende la lebai ni....
    siasat la dlu..
    jgn dok pangkah suka hati ja...
    kalo kena api kt muka sendiri baru tau..
    sesama islam pn nk bnci...
    bertaubat la lebai oiii....
    dunia ni fana....

    ReplyDelete
  20. assalamua'laikum lebai...
    jgn terlalu fanatik pada politik.. ikuti zaman sahabat rasulullah... kita undi dan undi kita adalah rahsia... bukankah kita sesama islam adalah saudara seislam... bukankah kita dilarang memutuskan silaturrahim... bukankah nabi s.a.w melarang sahabatnya untuk berada didalam majlisnya... kerana malaikat rahmat tidak akan turun selagi org yang memutuskan silaturrahim berada didalam sesuatu majlis...

    ReplyDelete
  21. bukankah org yang memutuskan silaturrahim tidak akan diterima amalannya selagi tidak bertegur sapa... bukankah neraka tempatnya bg org yg memutuskan silaturrahim... bukankah ustaz kazim melaksanakan tugasnya sebagai ustaz dengan menegur dan memperingati umat islam... seperti dalam ayat al-quran... saya menghormati saudara kerana saudara lebih berusia dari sy... sy tidak suka bergaduh kerana itu amalan syaitan... janji syaitan untuk menyesat keturunan adam... berhati-hatilah saudara... jgn taksub dengan politik... biar sederhana...
    sy ahli pas... sampai mati sy undi pas kerana hanya pas ingin laksanakan hukum hudud...

    ReplyDelete
  22. akhir skali disini... sy ingin meminta supaya saudara memohon maaf semula kepada ustaz kazim demi keselamatan saudara diakhirat kelak... semoga allah tempatkan saudara ditgh2 syurga kerana saudara memohon maaf kepada ustaz kazim... mungkin niat saudara lain tetapi oleh kerana syaitan kuat menghasut telah menjadikan saudara tersalah langkah... wallahua'lam... yang baik dari allah s.w.t dan yang buruk dtg dr sy.... maaf sekiranya terkasar bicara... (boykl_kedah@yahoo.com) alamat email sy dimana2 jua komuniti... sekiranya ada apa2 yang mahu dikongsi ataw permasalahan mahu dibincangkan boleh cari di email ataw fb,fster,myspce,tagged, dan bermacam2 lg... wassalamua'laikum warahmatullahi wabarakatuh

    ReplyDelete
  23. Selama ni saya byk dengar yg geng2 PAS ni selalu cerca ustaz Kazim. Sbgai pendukung kebenaran & penyokong PAS, sy endahkan sebab sy kira itu hanyalah kata2 org yg ingin melaga2kan kita umat Islam. Tetapi bila dah baca dgn mata sendiri, br sy tau perkara ni benar. Sy malu dgn sikap saudara manjongman yg menyebarkan keaiban atau fitnah org lain (sekiranya tidak benar) atas lambang bulan yg suci tu. Sy pohon hentikan kerja yg sia2 ni. Buat malu kompeni je yob.

    ReplyDelete
  24. ISLAM TAK PENAH AJAR UMATNYA MENGUMPAT..KALAU TAK MENGUMPAT TAK BOLEH KE..PAHALA DAH BANYAK SGT KE..NI LAH ORANG YANG TAK BOLEH TGK ORG LAIN SENANG..HASAD DENGKI SEMUA LENGKAP..PARTI DAH OK,ORANGNYA PLK HAMPEH..DIULANGI,HAMPEHHHHHH..

    ReplyDelete
  25. sebab politik , kita kena berpecah ke? tunas kita, adalah ISLAM. kena peleceh dan pertikai perkara tu. walaupun kita jadi menteri, tp kalau kita tak solat, tak amal. mana nak dtg nya keberkatan tu. tunjuk kat org ramai, yg kita ni baik. tp pada asal nya, kita buat utk niat lain. jangan la. tegak kan islam dulu. bukan teguhkan politik. yang mana baik tu, dtg dr Allah, yg buruk dan cela adalah kesilapan manusia sendiri.

    ReplyDelete
  26. Please taubatlah...Ustaz Kazim ni adalah seorang penceramah/pendakwah bebas...dia bukannya seorang yang bias seperti mana-mana orang lain...yang baik dia kata baik yang salah dia kata salah berlandaskan al-quran dan as-sunnah rasulullah...kita ni hanya tahu cakap-komen-komplain pasai orang lain saja...renung dan muhasabahkan diri kita....wallahualam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. agree..kalau penulis tidak suka ustaz ni..lebih baik simpan kat diri sendiri sahaja..dari duk share dan bercerita sini sana..unless he know the real story dr tuan punya badan or ada bukti2 kukuh..kalau dah tertulis berita sebegini dan orang2 duk share..andaikata apa y penulis tuturkn ini tidak benar, bukankah sudah menjadi satu fitnah...

      at least ustaz ni mengajar apa yang dtng dr al-quran & sunnah, ilmu yang baik kt amik..tuk bekalan kt juga kan. penulis juga seorang yang dikurniakan ilmu, jadi sudah tentu boleh membuat pilihan. agama jgn dicampur dgn politik..so sad u know.while we still have a long journey t meet HIM tp ilmu masih tidak mencukupi..wallahualam..

      Delete
  27. takyah dok gaduh2 la... manjungmari, kalau betul ustaz kazim tu bersalah mcm anta/anti sebut, biarla dia dgn dengan Allah. Kalau kita TERsalah fitnah orang pun satgi hang yang kena menjawab kat akhirat. betui tak betui tak?

    dahla tu gaduh2, jom pi semayang meh

    ReplyDelete
  28. Anoni February 25, 2011 11:02 PM..

    Apa yang aku tulis diatas tu... ada ka aku hina dia, kata padan muka kat dia...
    Aku tulis sebab dia ni jenis lidah biawak.. lidah bercabang...

    kat tempat orang orang PAS dia pi ceramah gaya belah sokong Islam,, bila orang tanya dia belah mana,, dia akan jawab saya belah Islam,,, dengan cara tak langsung pendengar dah tertipu....

    Dia pi ceramah belah kwasan UMNO, dia kutuk rapat orang dan pemimpin PAS...

    Ceramah dia banyak mengelirukan orang ramai,, kalau setakat dia nak kutuk aku, kata aku bodo dan apa saja aku tak kisah,, kata pilah,,
    Tetapi dia mengelirukan orang ramai dengan menolak Parti PAS aku tak boleh terima,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. teruk manusia zaman sekarang klu semua mcm "Manjungmari", yg rasa bahagia menghina n menjaja cerita owg di tmpt yg public mcm ni.. ustd kazim pn ana x knl Manjungmari pn ana x kenal tp, ttbe t'jmpe blog ini... blog mcm ni slh d'sisi agama. ana x layak nk minta owg b'taubat, tp pikirlah jgn kte lakukankan sesuatu mengikut nafsu n syaitan semata2... Rasulullah s.a.w x pena ajar kte wat mcm ni,tp Rasulullah sering d'perlakukan begini semasa zaman awal kemunculan Islam...
      Wallahualam...

      Delete
    2. manjongmari, kalau hg kata ust kazim p belah sana cakap nada sana, p belah sini cakap nada sini, aku rasa Anwar Ibrahim pun sama mcm 2.. aku org pmtg pauh dan selalu dgr ceramah dia dulu, bila duduk atas pentas pas kata nak tgktkan perjuangan Islam, nak martabatkan islam dan macam2 lagi. tp bila depan DAP dan PKR nada terus tukar, nak bagi jawatan pada hindu cina lebih byk dalam kerajaan, nak bg jawatan NC pada hindu cina di univesiti2, nak perjuang kesamarataan dan sebagainya.. bukankah itu salah satu sifat atau ciri2 pemimpin yg munafik? bukankan itu jg mengelirukan org Islam. pada aku PKR yg hg bangga2 sebagai sekutu ni sebnrnya sama mcm perangai musuh yg hg paling benci iaitu UMNO..

      Delete
    3. Dia tolak parti pas ke umno ke apa ko susah, bodoh. parti dunia punye pasal nak kutuk2 ustaz yg ngajar agama..bodoh punye tuan blog

      Delete
  29. Assalamualaikum sedara manjungmari, janganlah terlalu taksub dengan parti politik, ingatlah bahawa parti politik tidak boleh menjaminkan syurga untuk anda di akhirat kelak. Amal ibadat anda yg dikira. Muhasabah diri anda...adakah anda lebih baik dari ustaz kazim yg banyak mengadakan ceramah dan majlis ilmu?? Lupakah anda bahawa setiap majlis ilmu atau ceramah mengenai Islam itu di payungi oleh malaikat? Pernahkah saudara berceramah mengenai Islam, mengajar ilmu tentang Islam, atau berapa kalikah dalam seminggu anda mengikuti majlis tentang Islam atau belajar kitab? Ambillah yang baik dan ketepikan tg tak baik. Janganlah kita bermusuh sesama islam. Saya malu dengan org islam yg bermusuh sesama sendiri tetapi menghormati dan memandang tinggi org bukan islam. Wassalam.

    ReplyDelete
  30. wahai saudara,

    jangan terlalu taksub dengan parti pas. parti PAS bukan semuanya betul dan samalah dengan umno pun , ada yang tak betul jugak. orang pas kata org umno main politik wang, tp prang pas jugak main politik wang, saya orang kelantan. kesimpulanya kedua dua parti ada cacat celanya.
    Saya banyak mendengar ceramah ustaz kazim, saya rasa ceramahnya tidak memihak kemana mana parti, yang betul tetap betul , yang salah tetap salah.

    ReplyDelete
  31. kesianya manjongmari ni...sempit sungguh akal..

    apa jasa ko pada islam kalu nak banding dgn ustaz kazim???ada ko gi masjid2, surau mengajar masyarakat supaya takutkan Allah, dekat pada Islam?

    kalau takde, baik dok diam drpada fitnah orang...

    jangan nak buat fitnah..

    kan lebih tuan2 pegi jumpe dan bertanya sendiri dgn ustaz kazim...

    itu lebih baik daripada membuat andaian sendiri...

    takut jadi fitnah, besar dosanya...

    saya pon orang PAS...

    susah kalau ada pemikiran mcm tuan2 ni..bila gi ceramah kt orang/kawasan PAS, dikatakan ustaz tu masuk PAS..

    bila pegi ceramah kat orang/kawasan UMNO, dikata pulak ustaz tu sokong UMNO...

    eh kamonlah...jgn bebal sangat..

    ReplyDelete
  32. kita semua tau UMNO tidak mahu kepada Islam...

    tapi ada tak ustaz2 PAS yang pegi bagi ceramah, kuliah pada puak2 tu???

    bila bagi ceramah, pandai pulak minta ustaz hentam puak UMNO..

    adakah Nabi Muhammad saw berdakwah sebegitu???

    ada satu kisah saya ingat ustaz kazim pernah cerita..pernah disebut dlm ceramahnya..

    beliau pernah dapat tawaran untuk memberi ceramah di hadapan Menteri2 UMNO..

    jadi beliau kata itu adalah peluang baik untuk beliau memberi teguran kepada UMNO...
    tapi malangnya ada puak-puak dlm PAS yang bebal terus boikot dan fitnah ustaz masuk UMNO...
    terus ustaz kazim tak jadi bagi ceramah dan memberi ceramah di tempat lain yg mana hadirinnya di jabatan kerajaan yang tak ramai..

    betapa ruginya..sedangkan itulah peluang terbaik untuk tegur puak2 UMNO ni..

    sekarang banyak masjid, surau yang telah membuang ustaz kazim daripada menyampaikan kuliah...
    jawablah di akhirat nanti wahai AJK surau/masjid kerana menghalang masyarakat utk belajar..

    ingatkan UMNO je yg pandai GAM ulama...rupanya ada ahli PAS yang bebal diperingkat akar umbi pon sama...
    pemimpin dan ustaz2 dlm PAS saya percaya jika mereka tau, pasti tidak bersetuju dgn tindakan ini..

    tapi disebabkan ada segelintir puak2 bebal dalam PAS ni, yang menyebabkan PAS dipandang serong secara keseluruhannya...

    saya mengikut lama kuliah ustaz kazim...beliau telah berulang kali mengatakan yang beliau bukan ahli politik...beliau mengajar agama,baca kitab..

    benar beliau tidak belajar hingga ke negara arab...tapi itu tidak bermakna ilmu beliau serendah ilmu tuan2...cuba semak balik...

    berapa ramai ustaz2 lulusan al azhar, dn mana negara arab yang balik ke malaysia yang selalu, rajin turun memberi kuliah kepada masyarakat??berapa ramai???

    kalau kita tengok ustaz2 yang mengaji di pondok2 la yg banyak turun berjumpa dengan masyarakat, mengajar supaya mengenal Allah..

    jangan tuan2 ingat dah belajar di Al azhar, tuan2 lebih bagus daripada ustaz2 yg hanya belajar di tanahair...kalau tuan2 berfikir begitu, tuan2 silap...

    saya nak tanya tuan2 disini, berapa kali tuan2 pergi berdakwah kepad puak UMNO ni supaya terima islam secara keseluruhan???berapa kali???

    ReplyDelete
  33. ada tak dalam kuliah ustaz kazim yang menghasut, mengajar supaya orang PAS membenci orang UMNO dan sebaliknya????

    jgn hanya dengar 1, 2 ceramah terus anda label ustaz sebagai orang UMNO..cuba dengar dulu ceraamah ustaz kazim ni banyak2..baru anda tau ustaz ni orang mana..pasal

    abang ustaz tu, ikut dia la..takde kena mengena dgn ustaz..takkan kerana si abg UMNO, adik PAS maka hubungan kena putus..cuba cerdik skit,,

    nasihat saya pergi beli cd ceramah ustaz yang berjumlah ratusan tajuk tu...dgr satu2...saya percaya tidak ada satu pon yg dikatakan ustaz yang menyokong UMNO..

    kalau betul, beliau kata betul tidak kira la sama ada PAS atau UMNO..

    begitu juga kalau salah, dikatakan salah tidak kira PAS atau UMNO..

    ini tidak..asal pegi ceramah orang UMNO je, cop masuk UMNO...cuba buka minda sikit...jgn bengap..dlm PAS NI ramai orang profesional,ahli perniagaan, kakitngn kerajaan

    dn macam2....gunakan akal dan rasional skit bila nak berdakwah dgn orang UMNO..

    ini tidak,,bila konon nak dakwah, kita hentam mereka...bukannye nak wat cara elok2..

    pastu bila ada ustaz tegur perangai penyokong akar umbi supaya jaga perangai...melenting pula...

    ini la perangai buruk orang Melayu...tidak kira PAS atau UMNO..

    selalu kita dengar orang Melayu digambarkan sebagai lemah lembut, sopan santun, menghormati tetamu...tapi bila ditegur, kita bole tgk perangai sebenar orang

    melayu...melenting tak ingat, terus tidak bertegur sapa..

    berbeza dgn orang Arab..mereka agak kasar..tapi bila ditegur, mereka bole terima dgn hati terbuka..

    kita dalam PAS selalu bercakap, kalau nak ikut islam, ikut secara keseluruhann, bukan amik sekerat2 mcm UMNO...

    soalnya adakah islam mengajar supaya kita membenci saudara seagama??boikoit, pulau???

    arwah datuk saya dulu merupkan orang kuat PAS dan imam di kampungnya...bila ada orang UMNO meninggal, dia tidak pergi...adakah Nabi kita suruh buat mcm ni???/sudah

    tentu tidak..kalau cina DAP mati, ramai pula org PAS yg gi lawat..pelik sguh manusia ini..

    ReplyDelete
  34. saya percaya dan tidak pernah dengar tok guru nik aziz, ustaz harun din suruh orang PAS jangan pergi lawat kalau orang UMNO meninggal..saya tidak pernah dengar..tapi

    inilah yang dibuat oleh puak2 bebal dlm PAS...byk lagi kalau nak sebut..

    kalau dgn DAP, cina, india penyokong PAS bole kita berpeluk, berjabat tangan, kenapa kita tidak bole buat perkara serupa dgn UMNO??

    dengan DAP, cina india yang terang2 tidak mengakui, menolak Allah sebagai tuhan pon kita bole bersalam, mengapa dengan orang UMNO yang solat siang malam, baca quran,

    puasa, mgerjakan haji kita tidak bole berbaik2 dan berusaha mencari kesepakatan??

    kita tak berhak mengatakan solat orang UMNO tidak diterima...itu urusan Allah..bukan urusan kita..solat kita pon taktau mcmane..

    kita tahu UMNO ni kdgkala dan byk masa kurang ajar, takkan kita penyokong PAS yang kononnya kata nak daulatkan Islam juga ikut perangai sama??

    kalau beginilah perangai akar umbi orang PAS, saya percaya susah la kita nak tarik anak muda sokong PAS.. sbb puak2 bebal dlm PAS yg walau segelintir tapi ramai yang

    masih berfikiran semppit...mengaji tak tinggi mana tapi berlagak mcm profesor..

    marilah kita ubah sikit cara pemikiran..ikutlah perangai Nabi Muhammad saw yang dicintai...


    Saya amat berharap pimpinan dan ustaz2 yang berada dlm PAS dapat memberi teguran kepada puak2 bebal dlm PAS ini..mereka2 inilah yang merupakan setitik nila yang

    merosakkan PAS sebenarnya dengan sikap buruk mereka..menyebabkan masyarakat semakin menjauhi PAS..


    Majulah PAS untuk negara...

    ReplyDelete
  35. dah la manjung mari oi.. dari penulisan hang dalam blog hang ni pun aku dah dapat agak corak pemikiran hg.. xpayah pertikai status ustaz kazim 2 belah mana.. kalau hg kata ilmu ustaz kazim ni lemah aku rasa baik hang saja yg ganti ustaz kazim bagi ceramah2 kat masjid n pondok2.. hang kan hebat ilmu agama hang sbb dok pertikai kerja2 agama ustaz kazim, xkan dok melalak dalam blog saja kot, xsampai dakwah hg tu.. ok? mulai esok baik hang p mula ceramah kalau hang rasa hang lebih layak dari ustaz kazim.

    ReplyDelete
  36. setuju bro..

    manjungmari...ape kata ko pulak turun gi ceramah, bagi kuliah supaya masyarakat ingat pada Allah,,,boleh??

    memandangkan ustaz kazim semua salah, ko sorang je betul....baiklah ko pegi ceramah...dan tolong la buka rumah untuk anak2 yatim..jaga depa, bagi makan minum, tempat tinggal, didikan semua..boleh pakcik manjung mari???


    kata dah tua...baguslah kalu sedar diri...habiskanlah usia dgn menuntut ilmu...bukan memfitnah orang..
    apa lagi menghina ustaz yang siang malam tanpa jemu mengajar ilmu kepada masyarakat...

    kalau paham la...tapi kalau pemikiran pon macam Mahathir, rasa muda lagi, semua orang salah, di

    ReplyDelete
  37. kenapa mesti nak pertikai tentang politik cukup dgq tentang islam,jgn terlalu taksub sgt,kamu sokong pas pow dapat apa????
    ada deme bg kamu jadi PM kew?
    ada deme agungkan kamu??
    kamu wat fitnah cam ni ada owg umno kata padan muka pada umno,bl g dgq crmh pas teliti blik apa y slalu deme hujahkan,xhbs2 megutuk sesama bangsa...
    pejuangkan ISLAM sangat ka kamu 2 klu x dpt nilai dan megetepi kan soal politik dan melebihkan islam,
    adakah kamu benar2 tahu apa i2 politik dan islam y sbnrnya????

    ReplyDelete
  38. xpayah la nak paksa2 manjung mari bertaubat,dy taw kesalahan nya,dan jgn menghukum dy terlalu byk,ana xmenyebelahi spa2 tapi jgn cpi atum suma plak y dapat dosa blik,ckup2 la,rasanya manjung mari pow da sdr khilafnya,stiap manusia xdpt lari dari kesalahan....

    ReplyDelete
  39. salam manjungmari. terkejut beruk saya baca komen saudara pasal ustat.saudara ni dengar ke tidak ceramah dia, setahu sayatak pernah pun dia mengaitkan mana2 parti dlm ceramah beliau awatlat hang ni nak hentam dia. taubotlah udahlah 2

    ReplyDelete
  40. Kesian kat engkau MANJONGMARI !

    ReplyDelete
  41. Sebenarnya apa motif anda bubuh gambar kakak Ustaz Kazim dlm blog anda?Apa niat asal anda? Nak mengaibkan org?Atau just nak bagi simpati?Jauh sekali. Inilah rupa manusia yg kulitnya warak, tapi isinya busuk. Patut la petanda akhir zaman, org2 yg bijak pandai agama akan hilang. Yg tinggal org2 mcm anda la Tn Manjung Mari. Fasik lagi hina!

    ReplyDelete
  42. y pentim ceramahnya sgt berguna kpd dunia akhirat...

    ReplyDelete
  43. bodo betui hang yg tulis blog ni...selidik dulu bru tulis.. ustaz tu bg ceramah x kira ikut parti mne...yang hang p label dia org MB wat pe??? kalau aku jumpa hang org pertama aku bunuh...dosa fitnah tu lagi besar dr membunuh,,,

    ReplyDelete
  44. tolong remove la artikel gini..dh la x selidik dulu..main terjah je kata tu adik ustaz..saya ni x pilih mana2 parti lg..sll dengar ceramah dr pelbagai org..tp klu ini akhlak PAS..saya xkn undi utk PAS masa PRU 13 nt..buat malu saya je akhlak PAS gini rupanya..xnk la saya jd mcm kamu..pemfitnah..teruskan sebar fitnah..semoga Akhirat bukan milik kamu dgn fitnah bterusan begini..

    ReplyDelete
  45. saya tetap sayang ustaz kazim..jika dia hilang pasti saya amat rindu untuk mendengar dia menyampaikan ilmu..seperti hilangnya suara merdu Ustaz Asri Rabbani dan kepergian Dr Asri(MAZA) ke london..Jaga-jaga tanda akhir zaman allah amik cepat orang yang baik2...

    ReplyDelete
  46. salam...aku rasa kan..kau ni org umno tak..saja boh logo pas supaya pas kena hentam...ya la...konon islam tapi asyik kutuk saja..so perangai kau ni mcm perangai umno la...so mungkin kau ni umno la..saja nak rosak nama pas...hiss...mcm ni pun ada....

    ReplyDelete
  47. ASSALAMUALAIKUM...MUDAHNYE MACAM NILAH..GUNAKAN BAHASA YANG BAIK SUPAYA ORANG TAK SALAH FAHAM DENGAN MAKSUD ANDA.KALAU BETUL DIA TU SALAH..DOAKANLAH DIA SUPAYA MENDAPAT HIDAYAH.TAK PERLU MENGHINA DIA..BENCILAH SIFAT BURUK SESEORANG TU, BUKAN BENCIKAN ORANG TU..NABI TAK AJAR KITA MENGHINA SESAMA UMAT ISLAM.JANGAN CEMARKAN PAS DENGAN KENYATAAN MACAM NI.SAYA JUGA PENYOKONG PAS.SAYA TAHU ANDA NIAT ANDA BAIK DAN SAYANGKAN PAS TAPI KITA PERLU LAKUKAN DENGAN CARA YANG PALING BAIK DAN BERHIKMAH.JANGAN PEDULIKAN KOMEN2 YANG MEMAKI HAMUN ANDA.AMBIL YANG BAIK.INSHAALLAH.

    ReplyDelete
  48. salam...wahai manjung mari, bhenti la drpda wt fitnah, krana islam x ajar mcm tu pun...kalau la tuan guru nik aziz dpt tau, mst dia kcewa dngan kamu...jd buanglah knyataan tu scepat mgkin...

    ReplyDelete
  49. MasyaAllah apa benda la hampa ni, dia tegur kerana dia bersikap bertanggungjawab sebagai pendakwah, buka soal parti apapun, senang yang mana2 rasa sangsi jumpalah ustaz kazim sendiri dan lihat apa yg dia buat tanya dia secara berdepan jgn kata sesuatu yg kita tak tau, dia tegur semua bukan tujukan pada sesiapa, kita ni manusia terkadang sedar dgn tidak melakukan kesilapan apa salahnya ditegur oleh org yg berilmu untuk kebaikan. kalau kita berdiri menegakkan ajaran Islam ikut cara bagaimana Nabi Muhamad ajar kita,InsyaAllah bukan maki sana sini.

    ReplyDelete
  50. celakalah manjongmari, 40 orang kata celaka. silap2 celaka sungguh kamu nanti. ustaz begitu baik kamu nak hina dia. kait pulak musibah kepada adik dia sebagai balasan untuk dia. sapa ajar nih? habis tu bila HQ PAS dijilat api, bolehlah kita kata api neraka tidak sabar-sabar menjilat orang PAS sampai didunia dah kena.

    FC

    ReplyDelete
  51. pas ke umno...sama je. bila slh kena tegur. jgn mlenting. manung mari, mai le ceramah kat masjid. tlg le cari duit utk bela anak yatim...kazim tu ikhlas ke tak itu hal dia dgn Allah. yg pasti anak yatim ada mkn dan tmpt tggal, kami lak dpt ilmu. byk ooooiii kami dpt tau apa yg kami tak tau dr dia. apa yg dia silap tu nk buat mcm mn, dia manusia biasa bukan maksum. majungmari ada pe2 ke nk bg? kesian hang nooooo.

    ReplyDelete
  52. Alhamdulillah.... ...Allah beri sesuatu ujian pada hamba-Nya utk menguji keimanan pdnya. Usahlah saudara2 islam sekelian berdebat ttgnya. Pdpt manjungmari adalah haknya. Dia berhak mnyatakan apa pun pdpt ttg tujuan Allah mnurunkan musibah ini pada saya.Hy Allah sj yang tahu rahsia di sebalik kjadian tsebut.Tp bg saya, ia lbih utk peringatan pada diri saya sdiri. Mgkin ada ksilapan dlm hdup saya yg perlu dibaiki...saya manusia biasa yg pastinya byk salah. ---Ainon, kakak ust.Kazim

    ReplyDelete
  53. Mudah2an ALLAH memberi hidayah pada saudara.

    Hentikan lah sikap membenci sesama Islam. Guna akal untuk selidik dan jangan jd BODOH!

    ReplyDelete
  54. Salam luar biasa bagus dan hebat sekali anda semua...

    Sebelum berhujah ni, saya memohon maaf andaikata apa yang bakal saya kata ni mengguris hati anda semua... Saya hanya berpihak pada yang benar sahaja... Ok...

    Sebenarnya saya ada beberapa teguran di sini. Moga2 teguran ini akan memberikan kesedaran kepada kita semua agar tidak bercakaran sesama sendiri dengan berselindung di sebalik tiang agama Islam:

    1. Sebelum kita berhujah tentang sesuatu perkara itu, terlebih dahulu sertakan bukti untuk menguatkan hujah kita itu.
    2. Ingat !!! FITNAH adalah dosa yang paling cepat berganda. Sebaliknya MENGAJAR ILMU BERMANFAAT KEPADA ORANG LAIN pula adalah pahala yang paling cepat berganda.
    3. Cth: Ustaz Kazim sering mengajar ilmu agama kepada orang lain berpandukan kitab Al-Quran dan hadis Nabi SAW.
    4. Cth : Kita pula memfitnah Ustaz Kazim menerusi kemudahan blog ini TANPA bukti dan hanya berlandaskan hawa nafsu semata-mata.

    Pesanan saya, JANGANLAH kita bergaduh sesama sendiri disini untuk menunjukkan siapa lebih kuat dan siapa lebih hebat.

    Yang penting, selagi seseorang itu berhujah tentang sesuatu perkara berpandukan kitab Al-Quran dan hadis Nabi SAW, kita perlu terima.

    Sebaliknya, apabila seseorang itu berhujah tentang sesuatu perkara hanya berlandaskan kepentingan duniawi semata-mata, kita perlu menunjukkan jalan yang betul kepada orang berkenaan.

    Janganlah cepat menuding jari menyatakan beliau salah... Pasal kat dunia ni, semua orang pernah melakukan kesilapan. Adalah menjadi kewajipan kita sesama muslim untuk menegur antara satu sama lain. Yosh!

    - Hamba Allah

    ReplyDelete
  55. Assalamualaikum..

    Undi pertama aku dulu ialah untuk PaS..tapi sejak akhir2 nie..naik meluat pulak aku dgn ORANG - ORANG PAS ni..ISLAM tu indah tapi sayangnya..pejuang2 ISLAM nie A.K.A penyokong2 PAS yang ilmu ISLAMnya seciput tapi berlagak mcm ULAMA besar suka mencaci sana sini..buat fitnah sana sini..kutuk sana sini..xpernah la pulak aku dgr hadis dari Rasullullah SAW yg membenarkan fitnah disebar..sesama islam dicaci ka..mcm mana la org nk tertarik dgn ISLAM kalau hari2 dok dgr fitnah sana sini..maki sana sini..Subhanallah..bertaubatlah saudara..Ustaz Kazim tu mengajar ilmu agama..jadi kat mana salah dia..tuan tahu mana dia undi UMNO..tuan tahu mana dia undi PAS..ada tuan pergi tanya dia..ada tuan pergi siasat..kalau dah PAS salah..kena la tegur..kalau UMNO salah..kena la tegur..tak kan tu pun salah..

    ReplyDelete
  56. hang pakai kepiah belum tentu masuk syurga la...bahlol...jgn dok kutuk orang lebih2...takat sokong PAS bodoh..takdak makna...Pangkah PAS Pangkah Jubog..Parti Islam Semalaysia...PIS ( Kencing dalam bahasa Inggeris )so...PIS RaKyaT...

    ReplyDelete
  57. Aku pernah dengar ceramah Ustaz Kazim....dia habaq kalau kita tiduq selepas Asar....tengoklah mana2 anggota badan akan lembam kena gigit...tapi ramai pendengar mempertikaikan fakta Ustaz Kazim bagi. Ramai memberi komen negatif....itulah Ustaz Kazim...jangan syok bagi ceramah....sampai tersilap fakta...Memang di dalam Islam menegah kita tidur selepas waktu Asar...tapi tak ada pulak disebut kena gigit.....jin.

    ReplyDelete
  58. Aku pun memang syak la yang ManjongMari ni orang umno la...berpura2 demi nak melagakan sesama orang pas...

    ReplyDelete
  59. Assalamulaaikum..

    naper lah nak wat fitnah kat ustaz tu.. dia bagi ceramah semuanya tentang hukum hakam islam.. untuk perelokkan budi pekerti kiter aper.. dah jahil.. nak nampkakkan diri jahil lagi. camnerlah orang bukan islam nak masuk islam cenggini.. taubatlah...

    ReplyDelete
  60. owner blog ni bangang nak mampus

    ReplyDelete
  61. Assalamualaikum,
    korang jgn laa wat malu area manjung tuu...tukor jerr nama...malu aku tgk kome niee...dok ngata2 org.ustaz kazim tu tak sokong mana2 pun...dia nak sampaikan ceramah agama..nak sampaikan agama Allah..tp kome nak bekeng2 pulok...korang kena ingat kita nie sesama islam...dok kejar politik sangat t mati bukan bawah g kubur..yang dibawa amalan,sedekah jariah dgn doa ank yang soleh..kadang2 dok kejar sangat politik kita lupa akhirat tu kekal.patutnye ko sebagai org islam sokong ustaz kazim.pakat ramai2 bantu dia.Tgk pusat pendidikan albarakah tu.bantu sebb ada ank yatim,ada org yang nak mendalami islam.bek korang pakat ramai2 wakaf aperr yang boleh wakaf,kurang2 sampai akhirat sedekag jariah tu dibawa.ni tak asyik nak mencetuskan pergaduhan n memutuskan silaturahim.Sepatutnyer insaf...aku dulu pun sosial tapi bila dah dengar ceramah ustaz kazim aku sedar..patut korang amik iktibar...aku kadang2 bila muhasabah diri menangis sebb amalan tak cukup lg...takut sangat . tapi aku tgk korang biasa jerr kutuk org..baik tak payah masuk politik kalu perangai gini.mendalami islam lg bagus.Jangan dlm ic jerr kita Islam tapi kita tak amalkan apa yang islam nak.Alhamdullilah selepas dengar ceramah ustaz kazim aku sedar dan bertaubat dan sampai sekarang mengikuti ceramah dia.Aku nak mendalami islam sbb aku org islam yang kurang sangat kurang belajar agama.sbb belajar agama nie takkan habis sampai kiamat.Amalan kita sejemput jerr...baik kita tambah2 kan.Biar laa kita mati dalam tenang.Kalu manjungMari belajar di Mesir tapi tak amalkan nanti lupa.baru belajar kat Mesir..tak abis kat mesir jer.Bukan semua ilmu agama tu ada kat mesir.bukan belajar agama 5/6 thn abis.Timba laa ilmu agama supaya kome leh sampaikan kan sekalian umat.tak payah la jd org politik.Eratkan silaturahim.bek korang dok sorang2 renung2kan.muhasabah diri.fikir mati.macm mana time ko dok tulis2 komen mengata org ko mati.mcm mana ko nak minta maaf.dosa ngan Allah kita minta ampun dengan Allah.dosa ngan manusia kena minta maaf dengan manusia tu laa yang paling susah.ntah laa aku pun tak tau nak tulis apa lg.aku nie budak mentah tapi malu dengan kome2 yang dah jd bapak atuk...jadi laa contoh yang baik.Ada ilmu agama tingkatkan.tambahkan.ramai lg umat islam yang nak mendalami agama.Samapikan pada masyarakat.bersatu padu sesama islam jangan sebb politik putus silaturahim sesama islam.pk pk renung renung.wassalamualaikum waramatuallahiwabarakatuh.sebelum tu aku minta maaf.kalu ada terkasar bahasa.yang baik tu dr Allah dan yang tak baik tu dr aku yang baru belajar.

    ReplyDelete
  62. Ya Allah...tolong la beri hidayah dan pertunjuk Mu pada orang-orang seperti manjungmari dan kaum kerabatnya Ya Allah....macam jelmaan dajal...luar baik...dalam lebih kurang syaitan

    ReplyDelete
  63. Subhanallah..dunia akhir zaman...

    ReplyDelete
  64. Salam kepada semua penulis/pembaca blog nih. Aku rasa baik kita hentikan kata2 cerca dan fitnah nih. Aku dok pikiq geng2 kapiaq dok tengah gelak besaq la nih. Depa tunggu peluang macam nih laaa lepas tu masuk jarom. Sapa rugi. Manjongmari... kalu betul la hang memperjuangkan islam, hang pi cari la ustaz Kazim pi mintak maaf.. Kita dok sibuk mengata sesama lain bukan kita semua konform masuk syurga.Kalu selagi nama manusia mana ada yang sempurna... Allah saja yang sempurna. Apa kata PAS ka UMNO ka sepakat perjuangkan Islam. Jangan la sebok mengata satu sama lain... Geng2 PAS..... kalu dok guna kata2 nista macamana orang nak dekati islam.... Orang takut. Orang Kapiaq yang nak dekati islam langsung cabut pasal depa sangka Islam sejati adalah dengan mencerca sesama sendiri... Geng UMNO lak bila orang tegur dengan nama islam cuba pikir beerlandaskan al-quraan & sunnah jangan pakai akal jaaa. Selagi Islam selagi tu la kita selamat.

    ReplyDelete
  65. Salam kepada semua penulis/pembaca blog nih. Aku rasa baik kita hentikan kata2 cerca dan fitnah nih. Aku dok pikiq geng2 kapiaq dok tengah gelak besaq la nih. Depa tunggu peluang macam nih laaa lepas tu masuk jarom. Sapa rugi. Manjongmari... kalu betul la hang memperjuangkan islam, hang pi cari la ustaz Kazim pi mintak maaf.. Kita dok sibuk mengata sesama lain bukan kita semua konform masuk syurga.Kalu selagi nama manusia mana ada yang sempurna... Allah saja yang sempurna. Apa kata PAS ka UMNO ka sepakat perjuangkan Islam. Jangan la sebok mengata satu sama lain... Geng2 PAS..... kalu dok guna kata2 nista macamana orang nak dekati islam.... Orang takut. Orang Kapiaq yang nak dekati islam langsung cabut pasal depa sangka Islam sejati adalah dengan mencerca sesama sendiri... Geng UMNO lak bila orang tegur dengan nama islam cuba pikir beerlandaskan al-quraan & sunnah jangan pakai akal jaaa. Selagi Islam selagi tu la kita selamat.

    ReplyDelete
  66. Khusus kepada MANJUNGMARI :
    Bertefakkur dan berfikir sejenak itu lebih baik dari beramal sepanjang malam. Itulah satu dari Fiman Tuhan yang Maha Esa.

    ReplyDelete
  67. diri awk 2 da perfect sgt ka yg dok kata kt ustaz 2. awk pnah wt bnda baek ka? at least, ustaz 2 dpt jgk pahala ats segala ceramah dy. ak dpt apa?? 1 lg. apa bukti awk katanyaa ustaz ni kutut PAS? pas ngan umno bknnya 100% betol. klw awk solat tungging tebalek pon awk penat ja. sbb abeh suma phala ilang cm 2 ja. sedar la sama. lg baek klw awk diam ja dr dok tuleh blog cm ni. baek kasi ceramah ka apa ka. dr tuleh benda yg dk tambah dosa ni. fikir ar sama.

    ReplyDelete
  68. Salam..HAMBA ALLAH Mohon maaf,sy bukanlah berasal dari Manjung tetapi hanya sekadar ingin mengulas dgn apa yg telah dan sudah sy terbaca dari kesemua blog komen2 yg baik dan yg tidak kurang juga kutukan sesama saudara seagama sehabis-habisan yg umpama manusia hilang akal terutama persoalan ketidakpuasan yg dituju kpd penceramah bebas iaitu ustaz Kazim yg beliau amat sy segani dan hormati meski pun sy sendiri tidak mengenali beliau secara dekat apatah menghadiri akan kuliah2 ceramah2nya.Janganlah terlalu GAH memperjuangkan parti mahu pun politik sehingga kita lupa dari mana asal kita.Ketahuilah bahawa orang kafir sedang memerhati dan sedang mentertawakan kita utk melihat kejatuhan bangsa yg bernama MELAYU yg ianya tidak ubah seperti apa peristiwa yg berlaku pada dizaman NABI NUH a.s.
    BERHENTILAH..BERTAUBATLAH dan cukuplah drp yg tdk habis2 mengutuk serta memfitnah sesama kita yg sama sekali ALLAH s.w.t.amat laknati dan murkai.INGATLAH akan tanda2 AMARAN dari ALLAH s.w.t.bahawa kita diantara sedar atau tidak iaitu kita sedang menghampiri dan memasuki dunia akhir zaman.
    Petanda2 yg paling besar diperlihatkan adalah tsunami dijepun yg terang2 paling jelas dan nyata.Adakah diri kita berkesempatan utk mengucap atau menyebut nama ALLAH sekiranya diri kita ditimpa bencana seumpama itu yg hanya sekelip mata sahaja sekiranya ALLAH ingin menghancurkannya hinggakan teknologi canggihnya sekali pun itu sendiri pun tidak dapat menahan serta menghalangnya dari kekuasaan ALLAH s.w.t.! KUN' bahawa ALLAH akan berkata JADI maka JADILAH IA... Buat umat islam diseluruh pelusuk malaysia khasnya berbanyak2kanlah membaca AL-QURAN dan seandainya kamu sukar utk memahaminya,carilah maksud terjemahan AL-QURAN yg sdh jelas seawal2nya ALLAH s.w.t. turunkan dan menyampaikan maksud yg terkandung akan apa peristiwa2 yg berlaku pada bumi serta umat manusia pada hari ini semoga kamu sendiri akan tahu jawapannya yg terkandung dgn rasa penuh taubat dan keinsafan.

    ReplyDelete
  69. jgn sebb parti politik kita ditegur kita marah..kita pun xperfect..igtlah segala penulisan dan percakap anda akan di hitung di akhirat..igt...kata kat sapa pun dosa sbb dia makhluk ALLAH juga...

    ReplyDelete
  70. About Me
    My Photo

    Manjungmari
    Insan Tua yang nak menghabiskan sisa-sisa kehidupan dengan nak menerangkan isu-isu sebenar..Insyaallah Hubungi saya.. Manjungmari@gmail.com

    View my complete profile

    Menerangkan Isu Sebenar?
    Ha..Ha..Ha..Hadoilah...
    Dah tau tua, takyah ler nak main dgn isu, lebih baik duk kat rumah layan cucu daripada main isu yg tak tau ujung pangkal. aku ni masih muda rasa macam tak tergamok nk nasihat kome.

    ReplyDelete
  71. HANAFI MFH

    hati keras cam hg ni manjung mari...x sah dok layan....
    mmg kaki fitnah....
    FITNAH....
    hg dosa ngan ustaz kazim...
    hg x faham istilah islam yg sebenaq...
    hg fanatik pada parti...
    nabi x ajaq cam tu aih...
    hg jaja dan burok nama ustaz kazim...niat hg tu dh nak jatuhkan org..sb hg dengki....
    hg kata ustaz kazim berjuang atas sb melayu..padahal ini fitnah...sb hg x paham....
    hg lagi lah bodoh.,..berjuang atas dasar parti..
    hg boleh nak kata diri hg betul sb hg jenis x leh terima kritikan
    org,,,semua org kenai ustaz kazim cam na,,,,(kecuali pendokong fanatik PAS)

    pikiaq lah balik...blog hg ni politik semata2...x tenang aku baca blog hg..rasa benci ja..

    baik aku dengaq ustaz kazim punya ceramah kat youtube..dapat pahala...cara nak betulkan ibadat,iman aku..

    p/s:politik hg x betui.ikut cara MELAYU PAS......sb x ikut cara Rasulullah...

    ReplyDelete
  72. dua-dua fanatik parti. yang kaya aku jugak, banyak duit rasuah dapat...

    ReplyDelete
  73. kita ni insan x boleh membuka aib org kerana bila2 aib kita akan terbuka.. x kisahlah dia ni siapa... kembalilah ke pangkal jalan

    ReplyDelete
  74. PAS parti kelas ketiga dalam pakatan... terkenal dgn Pendekar Mulut. 'fatwa khayal' undi masuk syurga HAHAHAHAHAHAHA jgn nak mimpi la manjong mari, lu bukan contoh utk umat islam d msia ni, klu gini la jadahnya smpi kiamatla PAS jadi parti >> hidup segan, mati tidak mahu << i kecewa dgn 'cara' puak spt lu yg bertopengkn serban semata2... tgkla sejauh mana lu ble pegi :)

    ReplyDelete
  75. sesungguhnya Allah mngetahui apa yg ustaz kazim sampaikan..................di dunia dia difitnah tetapi di akhirat akan mndpt gnjrn yg sgt lumayan...kpd hmba Allah yg mnftnah beliau brtaubatlah.....insaflah kpd jln yg bnr....kalau PAS (fatwa khayal)....kenapa PAS mengatakan hukum Allah,hukum Al-Quran itu harus diikuti tetapi megapa ditolak oleh pihak yang berkenaan????

    ReplyDelete
  76. Alhamdulillah, setelah sy kerap mendengar vcd ceramah2 ustaz kazim, sy & ank2 smakin menyintai Islam & Rasulullah saw. Wlau apapun yg anda katakan ttg ustaz kazim, apa yg penting bg sy, beliau telah membuatkan kami sekeluarga lebih mengenali Islam dalam erti kata yang sebenar... Selama ini kami lalai dlm menjlnkn t/jawab sbagai hambaNYA, tp stlh mendengar ceramah2 ustaz kazim, kami kembali kejln Nya. Semoga Allah memberikan hidayah kpd anda juga...

    ReplyDelete
  77. Assalamualaikum....

    Nak tanya 2 soklan la kt tuan tanah nie..keISLAMan parti pas zaman la nie terletak pd ape?dan keISLAMan kamo 2 berAKIDAH yang macam mane?

    syukran .

    ReplyDelete
  78. wat malu nama manjung je...

    ReplyDelete
  79. mcam ni rupanya perangai org2 parti PAS,semoga mndpat hidayah,

    ReplyDelete
  80. Rosak Rakyat,Kerana Pemimpin,Rosak Pemimpin Kerana Ulamak,Rosak Ulamak Kerana Dunia...

    ReplyDelete
  81. kesian penulis blog ni.. semoga hidayah Allah ada tuk dia.. amin

    ReplyDelete
  82. semoga mendapat hidayah ye atuk...atuk dah tue, rumah da kate pi, kubor kata maghi...takde sape yang perfect. ust.khazim berceramah guna ilmu dari kitab2, atuk pulak memfitnah dengan menggunakan fakta yang entah dicekor daghi mane..

    ReplyDelete
  83. reply kat hang : http://www.youtube.com/watch?v=MwykulRiSrU&feature=related

    ReplyDelete
  84. Salam,

    Biaqlah puak-puak yang dibutakan Allah dengan kepartian ni mengutuk Al Fadhil Ustaz Kazim dan bersangka buruk pada dia.. Macam Ustaz kata.. Dia akan tuntut dihadapan Allah akhirat kelak..

    Kalau dia tegoq benda betui terima je laa.. dan tahun ni tobat lahum saya takkan undi PAS..

    ReplyDelete
  85. Assalamualaikum.

    Islam itu mudah, tapi saya tengok kamu dah menyukarnya... dalam membabitkan
    isu2 yg tidak sepatutnya..
    mana perginya kesopanan kamu sebagai HAMBA AllAH DAN Sebagai ORANG ISLAM.
    kita semua ni saudara sesama ISLAM.

    Subhanallah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar separuh dari iman
      bersatulah demi ISLAM

      Delete
  86. ustaz saya ada soalan kalau seseorang itu dia haid dia tidak boleh bermain dengan lelaki kan jadi apabila dia bermain dengan adik lelaki boleh tak ustaz

    ReplyDelete
  87. so chai!...fanatik sesangat!

    ReplyDelete
  88. Duk wat Fitnah kat ustaz kazim apa HAH??Khianat Islam ang ny..

    ReplyDelete
  89. manjungmari..ang ni otak sengkek..x pikiq luaq kotak...jgn politikkan islam la woi!

    ReplyDelete
  90. Lantak la mieke... cakap le ape mieke nak... tanggung le di akhirat nanti....

    ReplyDelete
  91. mahjungmari.. wat malu aku je yg asal org manjung ni.. ape jasa ko kt negara, negeri ko, daerah ko, taman/ kg yg ko duk skang nih dan ape jasa ko kt sedara mara n keluarga ko? ni yg ko dok kutuk tu seorang ustaz.. byk jasa die pada org ramai , islam dan negara.. bile ade org kutuk ustaz ko marah kan.. jadi cmtu lah gak kalu ko kutuk ustaz lain.. jgn la ko dok laga2 kan ustaz2 nih.. padahal diorg ni smua ngam je..

    ReplyDelete
  92. klu ustaz kazim p caramah dia kata manjungmari bodoh memang aku sokong 1000% sbb dlm reply manjungmari kat ats dia sebut ustaz kazim sokong belah islam...YA MEMANG USTAZ SOKONG BELAH ISLAM!!!!! tapi nk tanya manjungmari ni....adakah PAS sahaja yg islam?adakah manjungmari selaku penyokong pas amalkan cara hidup islam yg hakiki(tgk pada penulisan blog anda tidak sama skali)so maknanya islam 2 TIDAK SEMESTINYA pas....islam itu agama dan BUKAN parti...saya juga pernah ikut ceramah USTAZ KAZIM di sebelah pihak umno dan semasa ceramah yg dihadiri ramai yb2 ahli2 umno tu secara langsung ustaz kazim hentam yb2 umno yg xbetol n secara langsung juga dia mengaku dia ahli pas dan SENTIASA PANGKAH pas bila mengundi.berpolitik mengikut islam@berteraskn islam tidak sama sekali melantik bukan islam sebagai pembantu di kiri kanan...tp "exmb" perak lantik cina & india di kiri dan kanan beliau...(ayat almaidah55,56,57)...jadi manjungmari boleh dah pergi ke telok batik dan dudok di hujung pantai(ats batu)sambil bermuhasabah diri ketika mendengar bunyi ombak sambil melihat bintang di langit agar peroleh hidayah ALLAH...tp jgn pulak sekadar pergi melihat maksiat yg terjadi di sana sini(5tahun aku menetap di manjung)dan akhir skali berpolitik lah cara islam dan jangan politikkan islam(sekurang2nya ustaz kazim ada bina sekolah pondok utk2 ank yatim n semua rakyat perak utk menuntut ilmu agama..MANJUNGMARI ADA??)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong anda, org2 pas je islam ke? walau pun saya ni bukan penduduk malaysia tapi dg kata fitnah manjung mari menunjukkan betapa ceteknye ilmu dia yg mengata org lain mengikut perasaan dan mempunyai kalbu yg busuk....a'uzubillahminzalliq

      Delete
  93. nama lagi kemalangan janganlah pandai2 nak kaitkan dengan dosa dan pahala orang siapa kita?

    ReplyDelete
  94. Nak post ape2 kene la selidik dengan teliti...jgn sampai cerita yg belum tentu benar tersebar...tambah lagi kalau cerita tu berunsur fitnah...kalau ramai org percaya cerita tu sapa yg berdosa?? org yg menyebarkan fitnah itu la..siapa die?? BLOGGER

    Dari menyebarkan cerita memburukkan saudara sesama islam lebih baik buat article cerita pasal amalan fardu ain/sunat. Kan ade baiknya...

    Lagi byk kite bercakap, byk lah silapnya. Kadangkala diam itu lebih baik.

    ReplyDelete
  95. dahsyat nya fitnah kamu manjungmari. mohon maaf lah dari ustaz kazim . ingatlah kita ni sesama muslim tak baik tabur fitnah macam ni. teknologi bukan jalan untuk caci maki dan memfitnah. wassalam.

    ReplyDelete
  96. kalo ustaz tu xpihak parti kau, ko kutuk n fitnah dia, walhal fakta yg dia berikan berlandaskan hadis dan Al-Quran. Islam kah parti PAS dan pemimpinnya? Islamkah mohamad sabu yg kini timb. presiden PAS? hahahaha

    ReplyDelete
  97. Saya seorang ahli PAS seumur hidup sejak 1999. Tapi saya sering dengar dan banyak ambil manfaat daripada ceramah Ustaz Kazim Elias al-Hafiz. Terlalu banyak ilmu dan kaedah mengajar yang dpt dipelajari. Ya, Ustaz Kazim seorang manusia biasa, tidak sempurna dan ada sedikit kelemahan. Tapi, jangan asyik menuding jari menampakkan kelemahan orang lain yang sedikit itu. Banyak sangat perkara positif yang boleh kita ambil drp Ust Mohd Kazim al-Hafiz. Kadang-kadang orang yang mengkritik beliau tu surah Yasin pun tak hafal. Kepada sdr Manjungmari, saya cadangkan saudara agar sendiri beri ceramah dan buat lebih baik drp Ust Mohd Kazim.. Masukkan slot ceramah sdr dalam You Tube dan beri peluang kpd public untuk komen.. Satu lagi, kalau sdr betul-betul ikhlas dan gentlemen... jangan sembunyikan identiti sdr.. Dedahkan nama sebenar sdr.. Saya yakin sdr bukan jenis orang pengecut & dayus.. Orang akan lebih respect pd sdr kalau sdr buat macam tu.. Kalau tidak, sdr akan dianggap hanya tahu berkokok, tapi pengecut.. dan sifat pengecut bukan ciri seorang pejuang Islam... HIDUP PAS

    ReplyDelete
  98. taubat lah ust kazim..............

    ReplyDelete
  99. Sedih tengok saudara islam saling memfitnah satu sama lain. Allahuakhbar.ya Allah peliharalah keselamatan kaum muslimin khususnya penceramah bebas ustaz kazim elias drp hasutan dan fitnah.

    ReplyDelete
  100. ni la blog paling hampeh yg tuannye ngaku orang Islam..ko ingat blog ko ni boleh mengislamkan orang kafir ke? kalau ada sorang, mai bagitau aku, nak bagi duit. hampeh punye tuan blog.

    ReplyDelete
  101. blog bangang..mengaji tak abis

    ReplyDelete
  102. Wahai..sekalian yang teramatlah bodoh..jgn kamu menghina sesama kamu...celakalah bagi manusia yg suke mengumpat dan mencaci...

    ReplyDelete
  103. ManJungmari Kata ustaz Kazim Hang pergi BeLaJar BaLik Agama IsLam :-)

    ReplyDelete
  104. Blog ni penuh dgn kejahatan hati. hati sendiri pun tak betul. jangan anda hanya ckp beragama islam sahaja tanpa tahu peraturan islam. tu point nya skrg ni

    ReplyDelete
  105. Rasanye tuan blog sakit kuat so kita baca pun jadi sakit mcm manjung mari....takutttttt Allahuakbar!!!

    ReplyDelete
  106. Rasanye tuan punya blog ni sakit kuat...memalukan umat islam Allahuakbar!!!

    ReplyDelete
  107. Rasanye tuan punya blog ni sakit kuat...memalukan umat islam Allahuakbar!!!

    ReplyDelete
  108. Tahniah ,Ustaz Kazim atas perlantikan ahli Majlis tertingi UMNO , nak betulkan orang UMNO dengan masuk terlibat dengan politik UMNO ....semoga ALlah S.W.T kuatkan pegangan agama Tuan untuk tugas dakwah yg paling sukar.... memang betul firasat mahjungmari..

    ReplyDelete
  109. Mane ke rupe nya si manjung mari nie... Teringin aku nak nengok. Dasat beno ke orang berfirasat katanya. Tak tepat pun

    ReplyDelete
  110. maaf menganggu kome kata kome islam mana islan nyer law kome duk kutuk orang sodar le kome kena terima nasihat orang baru sempurna diri.kome blek gi ngaji dlu nanti dtang tulis len yoo.....selamt beramal............buat taubat nasuha norhhhhh

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari