boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, November 14, 2010

Kedajalan dan kebodohan sang jantan...

Salam sejahtera,,,,

Nampaknya negara kita 1Malaysia bermacam-macam rupa jenis perangai manusia bangsa melayu.. entahlah kenapa,, semakin haru biru...



Bila aku terjumpa kisahnya SINI, terkejut juga aku dibuatnya, kenapa seorang wanita yang dikira berpelajaran tinggi, dan pernah berkedudukan paling tinggi dalam negara boleh jadi sedemikian.... masyallah...

Tetapi bila aku tengok kisah pengakuan sebenar di part1, part-2., part-3., part-4. dan part-5. aku dapat bayangkan ada sesuatu yang tak kena dengan jantan ni....

Kalau tak salah ingatan aku jantan ni anak kepada penulis buku politik syed hussain alattas, yang sebelum ni ada berita kes perbicaraan penceraiannya dengan bekas isterinya yang membuat tuntutan nafkah....

Aku rasa kasihan kepada bapa Puan Aishah dengan apa yang menimpa ke atasnya itu, bapa mana yang tak marah denagn apa yang menimpa dan bakal berlaku ke atas anak perempuannya, sebelum ini anaknya dihormati oleh semua pelusuk rakyat, tiba-tiba sekarang begini jadinya..

Hairan aku, kenapa sang jantan ni macam berbangga sangat dengan apa yang dipaparkan dalam blognya,, tentu ada sesuatu yang tersirat dan tersurat,, selalunya orang tengan bercinta tak akan dipersembahkan pada khalayak umum melainkan sewel atau dia sendiri kena rasuk hantu.. dan si Aisyah ni pun sanggup juga diperlaku sebegitu rupa, apakah benda yang dibagi makan kepada Aisyah sehingga sanggup berkeadaan sedemikian....

Cuba kita bayangkan, kalaulah Puan Aisyah ni janda bekas pemandu lori atau buruh kasar, mengharap bantuan dari JKM, agak-agaknya adakah si jantan ni nak...



2 comments:

  1. Cobaan dalam kehidupan, nak kata macam2 kita sendiri pun tak tahu cobaan yang akan kita hadapi!

    ReplyDelete
  2. kalau yer pn..xpayah la bercinta sampai dalam bilik.. anony atas nie macam xreti hukum hakam jer? huhu..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari