boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, February 3, 2011

Ketuanan Melayu UMNO - Ketuanan Arab Mesir

Salam Sejahtera,..
Sejarah yang lampau tak akan dapat dipadamkan dari ingatan manusia selagi manusia itu akalnya waras sehinggalah ke ajalnya.
Siapa yang tak ingat, sewaktu era Mahathir, PAS pernah di cop lebih berbahaya dari kominis,,
Tahun 1985 berbelas orang manusia melayu terbunuh ,di bunuh di Memali Baling Kedah tanpa belas kasihan, tanpa rundingan, sudah 26 tahun berlalu, kes itu masih sunyi sepi tanpa pembelaan di mahkamah yang dikatakan adil buat semua rakyat..

Sejarah juga berlaku, dimana Kerajaan PAS Terengganu (semua Melayu) yang memerintah tahun 1999 telah ditarik balik pemberian wang royalti Petronas, semuanya itu ada dalam lipatan sejarah..

Tahun 2008 selepas tsunami politik PRU12, lima buah negeri telah diambil alih dari UMNO,maka keluarlah kata-kata keramat yang dijadikan zikir amalan Melayu bangsat, "Bersatulah orang melayu", Kenapa dah hilang 5 negeri baru nak ajak melayu bersatu...

Dalam dok ajak melayu bersatu, Kerajaan PR Negeri Perak telah dirompak di sinag hari, Kerajaan Selangor sehingga sekarang tak aman-aman asyik diganggu gugat,,, itu pun nak dok ajak bersatu,, bersatu kepala tegkorak depa..

Oii, mana mungkin melayu boleh bersatu atas dasar kaum atau bangsa, mustahil, lihatlah sejarah Melayu Melaka, sejarah Melayu dinegeri-negeri bersekutu yang mana raja-raja melayu dok berebut, bergaduh nak kan tahkta, akhirnya penjajah Inggeris yang berkuasa.. Itulah perangai orang Melayu dahulu yang sekarang ini diwarisi oleh UMNO..

Yang itu dalam pandangan mata kasar di dalam negara. Cuba kita lihat apa yang berlaku di luar negara sekarang ini, Kerajaan Arab Mesir...cuba perati dan tengok apa yang berlaku .

Double klik untuk besarkan gambar...
Yang dalam gambar tu semua umta bangsa Arab, tak ada rupa Cina, Eskimo atau Jerman..., Tetapi boleh berlaku pertempuran sesama sendiri...


Bukan setakat seratu dua ratus orang, tetapi dah melangkau jutaan manusia,,



Inilah Arab sesama jenis (spesis ) Melayu UMNO, melayu bangang.., yang ini arab bangang, dalam rakyat jutaan manusia menyatakan ketidak puas hati terhadap Presiden, rupa-rupa ada lagi yang bengong tahap pencacai..


Jadi apa yang berlaku di Arab Mesir sana, arab sama arab pun tak boleh bersatu, bersatu atas ketuanan bangsa, atas perkauman assobiyah,,, memang mustahil, jadi kita di Malaysia ni, tak payahlah nak dok sibuk-sibuk jom orang melayu kita bersatu, kepala pundek laaa...

kalau orang Melayu teringin nak bersatu, marilah, tapi bukan atas dasar nama Melayu,, Noooo, Melayu boleh bersatu atas nama Islam, bukan sahaja kaum Melayu, malah komposisi kaum terbesar Cina dan India pun boleh sama-sama turut serta, itulah yang berlaku dalam Pakatan rakyat, dalam dok pakat-pakat sedikit demi sedikit kaum Cina dan India dalam Pakatan daham faham hukum Islam,,,

Tak macam MCA saudara kandung UMNO dunia akhirat, masih tak faham Islam, masih dok pertikai amalam umat Islam, dah 53 tahun mereka bersama dalam BN, namun tak faham atau sengaja buat-buat tak gfaham..

Dan UMNO harus ingat, jika kezaliman terhadap rakyat dalam negara Malaysia masih berjalan, tidak mustahil apa yang berlaku di Mesir boleh berjangkit dan merebak di Malaysia, dan apa yang aku dok nampak, jika perkara seumpama di Mesir berlaku di Malaysia, aku rasa lagi hebat, sebab Ketuanan Melayu UMNO akan bertembung dengan Pakatan Rakyat, faham-faham sahaja lah..



4 comments:

  1. Nak pergi selamatkan pelajar-pelajar kat Mesir tu pakai duit Umno ke ..? Kapalterbang yang digunakan itu kapal terbang Umno ke..?

    Pemerentahlah yang bertanggungjawab menyelamatkan rakyat tak kira le Umno ke, Pas ke, Dap ke, Komunis ke.. sebab usaha itu menggunakan duit kerajaan, duit rakyat semua bukan duit Umno....!!!!

    ReplyDelete
  2. bukan angkuh. adakala kena tunjal jugak kepala melayu berotak sempit ni.
    Posted by GAP KEMBALI at 3:09 AM
    February 4, 2011 5:17 AM

    Yang sepatutnya di tunjal ialah kepala kamu yg tak guna otak, tapi di tunjal2 pun tak faham2 jugak, maklumlah bodoh!!!

    ReplyDelete
  3. Artikel apa la yng manjongmari buat ni. Tak ada isi bernas langsung. Emosi tahap budak sekolah ja artikel ni. kesiannn...

    ReplyDelete
  4. nama pon joe charlie chaplin, nama org kapiaq. tau dah puak2 rejim UMNO + APCO memang musibatullah...puak jenih rebuih tk empok...toksah dok kata pa la kat UMNO ni elok kwn dgn org utan & babi jaa. woi joecharlie hg pon elok la kwn dgn babi & org utan.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari