boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, February 14, 2011

Op Piramid - Nak Balik Mesir .. Sendiri bayar?!!...

Salam Sejahtera..

Apa pula isu-isu hangat yang akan dimainkan oleh media selepas ini,, Isu Op Piramid nampaknya dah selsesai, walaupun bemacam-macam versi yang aku dengar,

Apa pun Hosni Mubarak dah pun turuh dari takta, Najib Tun Razak bila pulak ya..., Mesir dah kembali seperti sediakala, dengar cerita universiti pun dah nak bermula...

Pelajar Malaysia yang baru sangat lagi balik, sekarang apa cerita... nak balik semula... urusan sendiri maa.. Kerajaan tak mau ambik tau...

TERKINI

Perbelanjaan pulang ke Mesir tanggungan sendiri - Kohilan

14/02/2011 3:25pm

KUALA LUMPUR, 14 Feb. - Perbelanjaan pelajar yang ingin kembali ke Mesir bagi meneruskan pengajian mereka adalah di atas tangunggan sendiri, kata Timbalan Menteri Luar Senator A. Kohilan Pillay hari ini.

”... ini memang secara tradisi dipraktikkan di negara kita,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis angkat sumpah anggota Dewan Negara, di Parlimen di sini.

Bagaimanapun, Kohilan menasihatkan ibu bapa agar hanya menghantar kembali anak mereka ke Mesir selepas mendapat arahan daripada Kedutaan Besar Malaysia di Kaherah walaupun keadaan di sana dilapor semakin baik.

"Tetapi kita belum nampak pulih sepenuhnya... setelah pulih sepenuhnya baru nasihat akan diberikan dan selepas itu pelajar-pelajar boleh pergi ke Mesir untuk melanjutkan pelajaran,” katanya.

Kohilan turut meminta pelajar dan rakyat Malaysia yang masih berada di Mesir terus berhati-hati. - Bernama.

Kalau begini caranya, lambatlah lagi PRU13 nampaknya.. .

5 comments:

  1. Tambang sendiri? Maknanya kerajaan bayar tiket balik pelajar dengan menaiki kapal korek.

    Memang BN nak mampus dalam PRU13, bayangkan kalau mereka tak mampu nak balik. Paling busuk mereka dengan orang-orang kampung mereka tak beri undi kepada Pakatan Rakyat mahupun BN. Paling best, BN tak leh guna undi pos, nyawa dari Mesir dah terputus.

    ReplyDelete
  2. naik ROKET DAPigs free kan kata member kamcheng HAMpas apa susah,

    ReplyDelete
  3. Sebabnya puak puak pas ni bodoh tak reti nak menghargai apa yang orang bagi, tak reti nak ucap syukur, baik bertarbur di Mesir lagi senang...

    ReplyDelete
  4. depa bagi pakai duit depa sendiri ka bro.duit rakyat jgk.tolong pun ada makna.porahhhh.bangang set2 UMNO ni

    ReplyDelete
  5. Mula-mula dulu kerajaan dah elok suruh pelajar tunggu di Jeddah sementara tunggu keadaan di Mesir reda. Puak-puak PAS juga yg mengada-ngada desak kerajaan bawak balik semua warga Malaysia dan tanggung segala kos. Sekarang, fikir sendiri lah macamana nak buat.

    Semua bagai pun nak di politikkan, bongok lah semua depa ni baik UMNO baik PAS. Cuba lah fikir secara praktikal barulah tak kalut macam sekarang ni.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari