boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, January 25, 2016

Ini Fakta, Bukan Auta , Kenapa Parti Pas ?...

Sejarah Ekonomi Malaysia merudum yang lepas rasanya macam ada persamaan dengan apa yang berlaku sekarang ini....

Kalau yang lepas berlaku sekitar tahun 1998 ke 1999, dimana waktu tu Perdana Menteri Dr Mahathir tetapi beliau tidak merangkap Menteri Kewangan..

Menurut cerita DS Anwar Ibrahim Menteri Kewangan mahu menerima bantuan dari Tabung Ekonomi Dunia, melalui Goerge Soros yang di gelar Penyamun mata wang Dunia, 
Tapi Dr Mahatir bertegas menolak tidak mahu rancangan tu,, maka bermula dari situ berlaku pemecatan jawatan, Timbalan Perdana menteri dan juga Menteri Kewangan,

Dari segi kesan di atas, negara jiran yang menerima bantuan bantuan Goerge Soros seperti Thailand, Indonesia dan juga Korea rasa ekonomi mereka tidak seteruk negara kita Malaysia sekarang...  

Jadi sekarang sapa yang bersalah dalam hal ekonomi Malaysia ni... Najib, Mahathir atau Anwar...jawab sendiri lah..

Dari segi politik waktu tersebut Pas mendapat keuntungan besar, apabila PRU 1999 Pas dapat perintah Terengganu, jadilah rasa sepenggal, secara realitinya ini adalah adalah atas kebijaksaan arwah Dato Fadzil Nor selaku Presiden Pas...
Sayang waktu tu, pengundi kaum Cina masih memberi kepercayaan kepada Barisan Nasional..

Berbalik pula pada situasi sekarang, tak payah nak ulaslah apa bahana yang rakyat terpaksa tranggung, sedangkan pemimpin masih boleh bermewah, masih mendapat kenaikan gaji yang tinggi peratusannya..

Apa yang ada persamaan seperti aku katakan diatas,,, ialah.. kalau zaman Mahathir ia Pecat Anwar, tetapi dizaman Najib@Rosmah, ia pecat Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidin Yasin, Menteri Luar Bandar Dato Shafie Afdal, di bersarakan Peguam Negara Tan Sri Ghani Patail sebelum ini merupakan salah sorang Key man yang menyebabkan Anwar ke penjara, Timbalan Ketua Pengarah SPRM, 

Governor Bank Negara nyaris-nyaris nak sangkut sama...
 

 
Itu yang kena pecat, yang terbunuh ka, atau kena bunuh pun ada dalam kes ni, masih dalam siasatan polis, harap polis bertindak tegas, rasanya pegawai-pegawai dan anggota polsi pun dah tak larat dengan isu apa yang berlaku, mana mungkin mereka tak tahu siapa benar siapa salah,,, tapi nak buat guana... makan gaji, saya yang menurut perintah.
Jadi siapa lagi hebat di antara Mahathir VS Najib@Rosmah, mungkin waktu Mahathir dulu, bininya Tun Dr Siti Hasmah hanya bertugas sebagai Dr peribadi kepada Mahathir, itu sahaja secara resminya, berbanding dgn sekarang,, errmmh tak payah ceritalah, satu dunia orang dah tahu.. 

Jom dengar apa Najib kata, yang mana satu yang benar ...

video


Jadi sekarang, macam Pas boleh nak bersatu,,, apakah kerana ini..


Agenda apa lagi,,, negara dah nak bangkrap dah woiii.. agenda mamat dlm gambar tu dah bejaya dah, dapat jadi CEO,, nak apa lagi ,,, habuan dunia dah berbaloi-baloi dah, untung nasib badan, bagai mana nasib rakyat,,, peduli apa.. nasib hangpa la,, sapa suruh undi ....


 kalau dah bekas Menteri Kewangan, Bendahari Umno, orang kuat Bursa saham, depa kata kalau ia demam Index saham pun turut jatuh, komen hangpa nak kata apa lagi... 

Cuma aku yang nak kata, Polis tak ambik tindakan ka kat Tun Daim ni, boleh menimbul kata hasutan yang meresahkan rakyat Malaysia..

Bagi aku masih bersangka baik kat parti aku sendiri, cuma berpendapat, harap-harap betoi la kut ,walaupun tak betoi... jadi yang mana satu ni... ikut hangpa lah.. 

Hangpa jangan baca kata-kata Ketua kepada Presiden parti aku tu.. 
Baca index Dap dengan Umno ,, yang mana the best ...itu secara pukal , kalau secara detail satu persatu, 100 muka surat A4 huruf font Arial 10 pun tak muat lagi... Mungkin lepas ni ada penulis-penulis yang nak buat salah laku umno..


 Mungkin kah,,, ini pendapat aku dari hati yang luhur ikhlas lagi suci murni, jangan takut,, dah di sahkan oleh jakim....

Dap hanya satu sahaja bersalah dengan Pas dan orang melayu kononnya,,, tetapi Umno,, berapa tu... 

Jadi kalau duk dalam PR,,, nak dakwah Dap, pahala sikit sangat... berbanding dengan umno,, berapa tu... tak larat nak kira,, silap-sila jammed calculator..

Tolong lah wahai pimpinan Pas yang diatas, tarbiah ahli-ahli tu dulu,,, ramai lagi bengong wal kelabu asap,,, ada ketua cawangan yang duk berwasap dgn aku hina dan tuduh aku macam-macam, sain dalam borang ahli pun blum kering, tu pun jangan kata aiihh, sikit-sikit ulama,,, nak kata apa lagi..
Ada ostad siap maki haram jadah dalam satu forum di Masjid Lama Taiping, ni apa cerita ni,, ostad woi..hebos seketika,, tak kan orang Amanah yang dulu ahli Pas sanggup buat bohong..

Kalau ahli Pas pun tak habis lagi nak di tarbiah,,, nak pi naihat umno... wo ho ho.... caya lah,, Najib@Rosmah ajalah yang ikut,,, nu di Kedah, sesama umno duk berebut kerusi MB,,, kalau dah kerjasama yakin ka dengan Umnio boleh nak kerjasama,,, fikir-fikir lah dulu walaupun dah pun berlalu... 

Tolong kesianlah kat orang-orang melayu..
 .

26 comments:

  1. MM aku pun tak tahu nak komen apa lagi .semua peminpin pas dah (Tak Pas) =Tak lulus.Pakaianya sahaj yang nampak ulamak tetapi bahasa dan perangai sebiji macam setan da.

    ReplyDelete
  2. Kat Manjung kami sekeluarga dh keluar dari parti politik PAS. Sbb ada yg perasan PAS tu seolah2 mcm agama.

    ReplyDelete
  3. tak nak komen! bila parti aku sendiri pun sudah mahu lawan UMNO.
    kalau aku tidak dari golongan ulamak, rasa-rasa nak sertai DAP.

    ReplyDelete
  4. 9 dari 10 Cina pro Dap. Puak TU la Pum pang pum pang maki dan benci cina dap TAPI beli hp, beli laptop yg depa guna unt mencaci HATTA beli Pad bini dan anak perempuan mereka bila datang haid pun dari kedai cina dan kilang Cina.

    Hipokrit sebenarnya puak yg menyokong barisan kepimpinan Cai tambah lg dgn mulut longkang yang membarua, menjebon jamaah sendiri.

    Drp
    Manisnya Pas bawaan almarhum TN.G Nik Aziz dulu
    Busuknya Pas bawaan hadi kini

    ReplyDelete
  5. Pas dh celaruuu....dh tk bleh sokong.

    ReplyDelete
  6. ye ke dap cuma tolak hudud?

    ReplyDelete
  7. Presideng tuang pas buta politik..

    ReplyDelete
  8. Pirahhh MM, dulu kemain hang taram dap sebab tak sokong hudud. Punca porak peranda pun yg tuduh anwar yg salah. Awat hadi dah tak syok kaa?? Hahaha baru ada akai. Baru nak celik?

    ReplyDelete
  9. politik pas politik persepsi, sama macam umno.
    pemimpin langsung tak berani bersemuka dengan pemimpin yang di tohmah dihadapan rakyat.

    politik persepsi sudah jadi agama. agama pas. hanya untuk ahli pas.

    masalah hanya selesai bilamana kita meletakan diri kita pada posisi kebenaran. hukum hudud dimanupulasi. hukum riba tak berani bersuara.
    hukum riba jika bersuara hanya setaraf menteri 3.85 pointer. setakat suruh orang jangan ambil riba. sedangkan yang kita nak dengar apakah cadangan sistem yang boleh mengantikan sistem riba. kita juga tak mahu sistem backdoor riba.

    nilai matawang pada level higher high pasti akan pecah. aku pun duduk tengok macam pasti ada second wave. bulan september atau tidak, tidak penting. yang penting hentikan kezaliman. selesaikan isu korupsi, bebaskan anwar.

    bagi aku itu jalan penyelesaian paling murah yang kita ada.
    itu pun jika masyarakat dunia percaya mu punya lebong.

    ReplyDelete
  10. Aku dan ank2 dah officially amanah. Dr dlm perut mak aku smpai tua, pas ja yg disokong, tapi pru14 nnti hai2 bai2 lah pas.

    Betullah mcm amno ckp dulu, pas ni parti lebai kg, memang pun sekarang dah terbukti pilih pemimpin siku lutut hrp jubah dgn lebai, otak tarak. Angkat punggung pun malas. Isu rakyat jgn diharap, malah bagi talian hayat pulak pd penyamun.

    ReplyDelete
  11. Kajian mana ni kau ambil MM ? Kah kah kah ..... silap DAP cuma satu je iaitu tolak hudud ? Mmg kau mudah ditipu oleh dunia ....... tak mustahil apabila Dajjal dtg nanti dgn menabur kemewahan dan keduniaan kau akan kata dia baik sbb dia hanya minta satu je dpd kau iaitu ikut jalan dia iaitu tukar agama ! Baik kan Dajjal kan kan kan ....... apakah kau tahu Dap yg dibelakangnya dikuasai oleh puak2 evangelist kristian serta agenda mrk ....... mmg kau MM terlalu dangkal pemikiran serta sedang terbuai lena oleh 'kebaikan' DAP !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keduniaan???......lebih bahaya ulamak sedonia dr dajjal....acu rujuk hadis. Apa hj hadi ulamak ke? Rasanya din ayam ulamak no 1 dlm pas.

      Delete
  12. tak sabaq nk tengok apa formula gabong pas umno...atas umgkapan demi melayu..
    nie...parpu!! macai pas yg pekak sahaja.....dua2 parti melayu...nk tanding pon kat kerusi melayu...lain la pas pon nk tanding kat kerusi dap..(bole menang kor?)..ingat umno nak bagi kerusi dia kat pas ka...awat ada ka Dap nk tanding kerusi melayu..? habih sapa yg untong...

    ReplyDelete
  13. Salam utk semua yang 'mengomen' sebelum dari catatan aku ini...Bila aku tengok dan baca semua komen2...ternyata kamu semua adalah bangang politik..main ikut membuta tuli...suruh makan najis..ikut..suruh bercakap tanpa fakta..tulis...Inilah jadinya kalu manusia dijadikan tuhan untuk cari makan...lainkali belajar agama dan politik sampai khatam...baru boleh komen...MM and the gang memang bangang dan buta sepak terajang politik malaysia rupenya.....!

    ReplyDelete
    Replies
    1. buta sepak terajang politik??? heheh malas layan org bodo.

      Delete
    2. Gapo dio gak musa..

      Delete
  14. Rupanya ramai yg gila talak. Kalau dah kamu benci dgn PAS Dan dah cerai talak tiga apa kamu peduli tentang PAS. Biarlah PAS nak buat apa pun nak tenggelam ka nak timbul. PAS bagi kamu dah tak relevan. Sekarang tumpukan usaha kamu memajukan PAN Dan jadikan ia satu perjuangan Islam bagi menggantikan PAS. Tak payah dok terus menghina dan memperlekehkan PAS kerana ia hanya mengundang permusuhan Dan kehancuran orang Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya maulana, jangan ada menci please.
      kalau orang pas tau mau undi dap,
      org pas boleh pilih mca.

      dalam beragama, kita diingatkan:
      Janganlah kamu palingkan mukamu dari manusia karena sombong dan jangan kamu berjalan di muka bumi dengan angkuh.

      Delete
  15. Tabung haji pun dah x mampu byr dividen..salah dap ke

    ReplyDelete
  16. Bio PAS memerintah....cantekk....Kita Ubah PRU 14 ...parti memerintah PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas memerintah ulamok hari tengok porno xyah pegi jarman! Kah kah kah.....perasan ilmu tinggi lah lebai2 pas pis pus ni.

      Delete
  17. Mm ..... adakalanya kau perlu lihat sesuatu itu dgn mata hati bukan dgn mata kasar jika tidak kelak engkau tertipu oleh duniawi. Sbg contoh kalau ikut formula duniawi 6-1 = 5 ...... dgn berbaki 5 tersebut kau masih memiliki suatu jumlah yg agak besar tapi ikut formula akhirat 6-1 = 0 tiada lagi baki dan kau sudah tidak memiliki apa2 lagi khususnya jika ia berkaitan dgn akidah (6 perkara iman) ....... oleh itu berhati2 dan juga mudah terpedaya dgn dunia juga jgn mudah percaya dgn hasutan fitnah ...... kelak akan menyesal krn sekali tercebur dlm kecelakaan di akhirat ia mungkin mengambil masa ribuan tahun krn perkiraan waktu di sana berbeza dgn di dunia yg berdasarkan sistem orbit dan putaran siang malam di alam cakerawala sdgkan di akhirat semua sistem tersebut telah binasa !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hampa takdak mata langsung.....pas ni dah buta perut.

      Delete
  18. Teruskan pas+umno = pasum = umpas = pasno =nopas...apa hampa peduli. Hidup umno hidup pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas + ameno = Apco! Kah kah kah punya la bodoh lebai hoi!

      Delete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari