boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...
Showing posts with label MB 5-0. Show all posts
Showing posts with label MB 5-0. Show all posts

Thursday, February 7, 2013

Masya Allah, Mereka boleh berbangga dengan kerja haram ...

Walau macam mana sekali pun, aku tetap yakin dengan apa yang berlaku pada 4 tahun yang lampau adalah haram... Tak payah lah mendapat sokongan mufti atau sebagainya,,, yang haram tetap haram...

Maka biasalah,, bila dah termakan yang haram dan jadi darah daging,, maka tiada lagi rasa malu pada rakyat apatah lagi kepada Allah..


Wednesday, April 7, 2010

Penduduk Ijok Selama Perak malam ni ada peluang...

Salam Sejahtera....

Hangpa tengok poster kat bawah ni....



Haha ha.., hangpa tengok hebat ke tidak MB 5-0, masuk forum perdana, tak taulah ada rakaman RTM ke tidak,, ,, sikit main ka..., selain dia ahli panel dalam forum tersebut ialah seorang Ustaz yang bakal meningkat naik Ustaz Kazim iaitu adik kepada Kapten (Bersara) Najmuddin Elias, ADUN UMNO Batu Kurau,..., dengan ini pecah tembelang, sorang lagi Ustaz yang terang-terang berpihak kepada UMNO, dengar cerita sewaktu program sembahyang hajat kat rumah MB sebelum keputusan Mahkamah siapa MB Perak, si Kazim ini jugalah yang bagi ceramah, Mufti Perak tukang baca doa dan Ustaz Yeop Saidin yang jadi imam sembahyang hajat tu...

Tembelang si Kazim ni semakin terserlah bila aku mendengar satu dari ceramahnya baru-baru ini, sakit telinga YOB, hujahnya, siap pakai hadis dan ayat Quran juga,,, kalau rasa dah dengar klik http://www.kuliyah.net/V1/19.html kemudian pergi kat tajuk Ustaz Kazim Elias - Wajib Berpolitik. Tunggu dekat separuh dari ceramah tu..., kemudian dengarlah hujah=hujahnya mengenai krisis negeri Perak,,, Anti PR juga Ustas ni, sama spesis dengan mufti..

Sesiapa yang berdekatan dengan Masjik Tok Paduka Ijok malam ni pergilah jenguk-jenguk bagi meramaikan majlis, bukan apa, aku rasa nasi bungkus banyak disediakan tu...., kemudian subuh nanti pi lagi, tengok ada ka Zambri Qiamullail sekali ka...., kalau ada baguih la, hangpa sama-sama pakat berqiamullail, doa dalam hati niat lain-lain....

Monday, March 8, 2010

Guru-guru Daerah Manjung Terkena Malam Tadi..

Salam Sejahtera,,

Sebentar tadi di Surau port aku, bersembang dengan seorang Guru, ia menceritakan malam tadi ada jamuan makan malam untuk guru-guru daerah Manjung.

Bertempat di Teluk Batik Resort, kononnya Makan Bersama Yang Berhormat.., maka ramailah Guru-guru yang berebut nak pergi, buka senang nak makan malam kat tempat high class, nak harap kursus-kursus sekarang ni dah kureng dah,, tak ada lagi...

Bila dah dapat jemputan saja berenut nak pegi, ada sebuah sekolah guru-guru sessi pagi aja yang pulun, tak bagi peluang sama kat guru sessi petang..

Bila program bermula malam tadi, masing-masing terkejut beruk, baru ada akai, program tersebut anjuran UMNO Bahagian Lumut, dan makam malam bersama MB 5-0.. ha ha .. padan muka,,, kena basuhlah cikgu-cikgu.. makan tak setara mana, kena dengak ceramah Zambry...,

Macam budak kecik punya ceramah, Zambri kononya bercerita sewaktu program bersama rakyat di Slim River, ada seorang guru tua yang dah pencen, sebelum ini mengajar Zambri masih menyimpan Kad Selamat Hari Raya yang Zambri hantar sewaktu ia dalam Tingkatan 3 dulu ni,, boleh percaya ka cerita tu,, kemudian zambri bercerita lagi sambil memuji tentang bekas pelajarnya (mahasiswa) semasa di UIA dahulu, Fairuz yang menjadi TKP Pulau Pinang yang mempunya sikap keberaniannya berani berhijrah ke UMNO...

Sebelum ini MB 5-0 menumbang bantuan kepada pelajar cemerlang UPSR dan PMR, malam tadi ia turt menyumbang kepada Guru-guru pula kononya..,,,hangpa tengok tu.. tu pun kata Zambri tak baguih lagi..., baguih la tu.. entah duit sapa yang ia gasak aku pun tak tau, tah-tah duit dari towkey apa ya...!!!..Eeiiihhh...


Monday, March 1, 2010

Restu Rakyat, Restu USA...

Salam Sejahtera...

Hampir setahun berlalu, ketika PM 1Malaysia mula-mula memegang jawatan PM, sibuk dengan PRK Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai di Sarawak.

Di Bukit Gantang ketika itu bersepah gambar PM dengan slogan mohon restu rakyat, kenapa mohon restu rakyat sebab nak menang PRK , namun keptusannya mengecewakan bila UMNO dan BN kalah, kecuali di Batang ai Sarawak.

Nampaknya rakyat Malaysia tidak merestu Najib melalui beberapa PRK dan yang akhir sekali di Bagan Pinanh, barulah UMNO meraai nikmat kemengangan, namun begitu seboleh-bolehnya UMNO cukup phobia dengan PRK sehinggakan PRK Kota Seputih masih tergantung di awang-awangan.

Restu rakyat yang dipohon, hasilnya tak seberapa, maka terpaksalah memohon restu pelajar-pelajar sekolah, meminta pelajar ekolah menghantar surat memberi cadangan kepada PM, oii pelajar sekolah apa yang dia tau nak bagi cadangan, cadangan stu hari bersekolah satu hari bercuti bolehlah...

Kesian aku, sudahlah rakyat tak sepakat dalam 1Malaysia, Ahli Parlimen dalam BN sendiri pun tak sepenuhnya menyokong PM 1Malaysia, sehinggakan TPM Muhyiden pun katanya tidak menyukainya, begitu juga Menteri Pertahanan, sentiasa membuka kish lama Kementerian Perathanan, ni apa cerita...

Dalam dok riuh rendah heboh dalam negara rakyat tak sedar rupa-rupanya Hubungan Malaysia-Amerika Syarikat yang agak dingin kini semakin mesra dengan perubahan dasar luar Malaysia terhadap negara itu di bawah pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, kata Datuk Seri Mohamed Nazri Tan Sri Abdul Aziz. Ho ho itu macam ka, restu rakyat tarak,, restu USA pun tarak..., ni kalau ditanya pasai apa,, mesti DSAI punya hal, pi mengdu kat sana...

Ho ho dingin sebelum ni, tu pasal yang hantar pakar raba bontot jadi Duta Malaysia ke USA, agaknya dah berapa banyak bontot Unce Sam-uncel Sam yang sama dirabanya untuk memanaskan hubungan yang dingin... Baca DI SINI.


Ha ha.. yang ini seorang lagi, pun mohon juga restu rakyat..., tetapi nampaknya sampai sekarang pun tak dapat restu keseluruhan dari rakyat.
Cuma yang dapat baru-baru ini resti dari hakim-hakim mahkamah persekutuan dengan memberi status halal dengan kiraan 5-0.

Bila dah dapat status halal dari hakim, rakyat masih macam biasa juga,, sehinggalah Rada Muda Perak mencemar Duli datang menziarahi rakyat ke Pulau pangkor disamping memberi restulah agaknya pada awal minggu lepas,

Tetapi kasihan, mengikut cerita dari jiran sebelah rumah, pegawai di Pejabat Tanah Daerah Manjung yang dipaksakan pergi untuk meramaikan majlis tersebut, memang penduduk Pangkor tak ambil kisah siapa yang datang, mereka masih lepak di warung-warung kopi, disekitar tempat lawatan, bila program diadakan dipadang, mereka pergi ke dewan, kemudian bila program ditukar ke dewan mereka pergi kepadang,, bila Zambri nak beri ucapan, ada dari mereka bersuara.. " arhh, dia nak nak buat lawak pulak..." sehingga malu jiran sebelah rumah aku tu...

Jadi kalau di tempat tanah tumpah sendiri pun penduduk dah tak ambik kisah, apa cerita ni... tulah agaknya ada ura-ura nak PRK smula DUN Perak, he he.. beruntunglah Ahmad Husni Menteri Kewangan ll bakal menjadi MB Perak,, apakah dengan itu baru UMNO Perak akan mendapat Restu Rakyat,,, Setuju.......


Sunday, February 28, 2010

Tiada PRU DUN Perak - Betui ka..

Salam Sejahtera..

Dalam perjalanan balik dari Taiping petang tadi berita radio jam 7.00 petang menyiarkan kononnya tiada Pilihanraya mengejut di neegeri Perak.

Yang aku hairan kenapa, Menteri Kewangan ll Ahmad Husni yang meyampaikan berita tersebut, nampaknya dia dah ambik alih jadi tukang jurucakap, mewakili siapa ya.., Zambri atau Najib..

kalau tak betul kenapa Timbalan Presiden MCA sibuk menghantar senarai nama calon pada MB 5-0 semalam...

Apakah dalam UMNO sekarang ini ada kumpulan-kumpulan tertentu.., Mamak UMNO geng lain, Melayu UMNO geng lain,, baguih, baguih.. teruskan...,

Oii, orang Melayu UMNO..., 27 ADUN UMNO negeri Perak, 26 Melayu, kenapa Mamak yang di pilih, apakah ADUN UMNO yang Melayu tak layak kah jadi MB Perak,, malu weih.UMNO Perak...potong buang laut la....

Berita Berkaitan...bharian..

Friday, February 26, 2010

Blogger UMNO mula mainkan isu bangsa sesama UMNO..

Salam Sejahtera...

Nampaknya pergolakan UMNO Perak semakin ketara, apabila UMNO diterajui oleh Zambri 5 -0, menurut cerita salah satu puncanya adalah kerana kemenanga Zambri dimahkamah sebanyak 5-0 lah membuat akar umbi terasa malupada diri sendiri.

Umpama dua orang pelajar sekolah, nak ambik periksa SPM, si A seorang pelajar yang rajin, pandai, rajin pergi ke tuisyen, sembahyang tak pernah miss dan semua guru-gur dan pelajar sekolahnya mangharapkan akan jadi pelajar cemerlang bila dapat keputusan SPM nanti, manakala si B, seorang pelajar paling malas, banyak masaalah disekolah, selalu ponteng, samseng dan kaki buli, tetapi oleh kerana bapa si B ni orang berpengaruh ada jawatan, ......


Maka bila tiba waktu peperiksaan, siguru yang jadi penjaga dewan peperiksaan telah membantu si B menjawab semua kertas peperiksaan, apa tidaknya, mana jawapan yang salah semua diperbetulkan oleh si guru tersebut.

Bila keputusan peperiksaan keluar Si B telah mendapat 18 A1, manakala si A hanyalah mendapat 10 A sahaja...

Tentu perkara sebegini akan menjadi satu kejutan, seorang yang pelajar yang paling pemalas boleh mendapat keputusan cemerlang..


Begitu jugalah si Zambri ini, memang dah sah kalah, tetapi disebabkan ada tangan tangan-tangan yang mahukan kemenangan, maka bersepakatilah sang hakim terus sebulat suara memberi kemenangan 5 -0, nampaknya benarlah hadis nabi yang bersabda diantara 3 orang hakim 2 orang masuk neraka, tetapi kes Mb Perak, bukan setakan 5 hakim sahaja, malah ramai lagi, siap dengan Tok Imam yang sembahyang hajat, Yeop Saidin, Tok Mufti yang tukang baca doa selepas sembahyang hajat, Najmudin Elias Alhafis yang tukang sama-sama membaca al-Quran dan Ustaz Kazim adik Najmuddin tulang bagi ceramah di kediaan Zambri...

Kenapa mereka boleh sepakat dengan golongan penzalim, sebenarnya Allah nak tunjukkan kepada kita, bahawa tak semua alim ulama boleh pakai, ada juga yang jadi mangkok hayun hidup dengan mengharap belas ehsan pemerintah..

Maka oleh kerana ada sesetengah pihak didalam UMNO yang tak puas hati, maka terjadi luahan perasaan terhadap Zambri dengan Parpukari, baca di 1-mal.blogspot.com/...

Harapan aku ini adalah permulaan UMNO Perak akan menghadapi kehancuran, yang mana selepas itu akan diikut oleh UMNO 1Malaysia... Insyaallah.
Mampus UMNO...







Tuesday, February 23, 2010

MB 5-0 ...Tak Reti Bahasa atau Gila Kuasa,

Salam Sejahtera...

Inilah Fitrah Manusia, ada miskin ada yang kaya,,
he .. he .. Tahun Baru Cina dah habis dah, tak ada sapa lagi yang nak dibagi ang pau, atau pun mungkin baru teringat kat kaum Melayu, selepas puas seronok suka Menyambut Kemenangan 5-0, seronok membuat rumah terbuka tahun baru China......

Maka kini tibalah pula giliran Anak-anak Yatim Daerah Manjung dan Fakir Bandar Daerah Manjung...,






Aku tak pasti... siapa yang meyalahguna kuasa masjid ni, atau pun tak faham bahasa,,, Oii Manjung adalah dalam DUN Pasir Panjang, ADUNnya DS IR Nizar, MB 5-0 DUNnya nu.... Pangkor... apa ni tak reti bahasa atau gila kuasa,,

Nasib baiklah ada anak yatim dan fakir bandar, dapatlah bertemu rakyat, boleh lah temberang dan auta kat anak yatim dan kaum fakir....,

Satu lagi bengong tahah baghal,, program bermula 7.15 malam, oii ni apa cerita ni...pi buat kat Tokong Cina lagi baik, musim tahun Harimau ada lagi....,




Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari