boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, March 1, 2010

Restu Rakyat, Restu USA...

Salam Sejahtera...

Hampir setahun berlalu, ketika PM 1Malaysia mula-mula memegang jawatan PM, sibuk dengan PRK Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai di Sarawak.

Di Bukit Gantang ketika itu bersepah gambar PM dengan slogan mohon restu rakyat, kenapa mohon restu rakyat sebab nak menang PRK , namun keptusannya mengecewakan bila UMNO dan BN kalah, kecuali di Batang ai Sarawak.

Nampaknya rakyat Malaysia tidak merestu Najib melalui beberapa PRK dan yang akhir sekali di Bagan Pinanh, barulah UMNO meraai nikmat kemengangan, namun begitu seboleh-bolehnya UMNO cukup phobia dengan PRK sehinggakan PRK Kota Seputih masih tergantung di awang-awangan.

Restu rakyat yang dipohon, hasilnya tak seberapa, maka terpaksalah memohon restu pelajar-pelajar sekolah, meminta pelajar ekolah menghantar surat memberi cadangan kepada PM, oii pelajar sekolah apa yang dia tau nak bagi cadangan, cadangan stu hari bersekolah satu hari bercuti bolehlah...

Kesian aku, sudahlah rakyat tak sepakat dalam 1Malaysia, Ahli Parlimen dalam BN sendiri pun tak sepenuhnya menyokong PM 1Malaysia, sehinggakan TPM Muhyiden pun katanya tidak menyukainya, begitu juga Menteri Pertahanan, sentiasa membuka kish lama Kementerian Perathanan, ni apa cerita...

Dalam dok riuh rendah heboh dalam negara rakyat tak sedar rupa-rupanya Hubungan Malaysia-Amerika Syarikat yang agak dingin kini semakin mesra dengan perubahan dasar luar Malaysia terhadap negara itu di bawah pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, kata Datuk Seri Mohamed Nazri Tan Sri Abdul Aziz. Ho ho itu macam ka, restu rakyat tarak,, restu USA pun tarak..., ni kalau ditanya pasai apa,, mesti DSAI punya hal, pi mengdu kat sana...

Ho ho dingin sebelum ni, tu pasal yang hantar pakar raba bontot jadi Duta Malaysia ke USA, agaknya dah berapa banyak bontot Unce Sam-uncel Sam yang sama dirabanya untuk memanaskan hubungan yang dingin... Baca DI SINI.


Ha ha.. yang ini seorang lagi, pun mohon juga restu rakyat..., tetapi nampaknya sampai sekarang pun tak dapat restu keseluruhan dari rakyat.
Cuma yang dapat baru-baru ini resti dari hakim-hakim mahkamah persekutuan dengan memberi status halal dengan kiraan 5-0.

Bila dah dapat status halal dari hakim, rakyat masih macam biasa juga,, sehinggalah Rada Muda Perak mencemar Duli datang menziarahi rakyat ke Pulau pangkor disamping memberi restulah agaknya pada awal minggu lepas,

Tetapi kasihan, mengikut cerita dari jiran sebelah rumah, pegawai di Pejabat Tanah Daerah Manjung yang dipaksakan pergi untuk meramaikan majlis tersebut, memang penduduk Pangkor tak ambil kisah siapa yang datang, mereka masih lepak di warung-warung kopi, disekitar tempat lawatan, bila program diadakan dipadang, mereka pergi ke dewan, kemudian bila program ditukar ke dewan mereka pergi kepadang,, bila Zambri nak beri ucapan, ada dari mereka bersuara.. " arhh, dia nak nak buat lawak pulak..." sehingga malu jiran sebelah rumah aku tu...

Jadi kalau di tempat tanah tumpah sendiri pun penduduk dah tak ambik kisah, apa cerita ni... tulah agaknya ada ura-ura nak PRK smula DUN Perak, he he.. beruntunglah Ahmad Husni Menteri Kewangan ll bakal menjadi MB Perak,, apakah dengan itu baru UMNO Perak akan mendapat Restu Rakyat,,, Setuju.......


No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari