boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, March 22, 2010

Menteri Yang Pembohong Mengaku tidak pernah berbohong.

Salam Sejahtera...

Berbohong, Rasuah, Togok Arak, Berjudi, Taik Betina itu adalah sebagai satu daripada rukun atau pra-syarat nak jadi Pemimpin UMNO.

Sudah pun terkenal dengan sikapnya yang berbohong boleh pula mengaku dan membuat kenyataan pada wartawan.... dia bukan peguam, dia tak tahu baca enakmen atau akta, jadi saya minta pada dia tarik baliklah sebab itu merupakan pembohongan dia di dalam dewan... kalau dia terus mengatakan saya membuat pembohongan, saya seorang menteri saya tak pernah bohong dalam dewan,katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini. Baca seterusnya.

Kalau tak silap aku baru 2 tahun sudah, simangkok menteri ni hampir-hampir nak kena tindakan disiplin Parlimen kerana berbohong dalam dewan, namun biasalah, kalau dah menteri, UMNO pulak, maka berbelit-belitlah Timbalan Speaker cuba nak menepis asakan ahli Parlimen supaya menteri mangkok ni kena tindakan, kesnya ialah berbohong mengatakan bekas ketua hakim negera Tun Salleh Abas dan Lima Hakim Kanan itu dibersarakan, bukannya dipecat ketika ia menjawab soalan dari Ahli Parlimen Wangsa Maju Wee Chee Keong.

3 comments:

  1. Bro dia ingat rakyat ni buta agaknya. yang buta hanya orang UMNO je... rakyat tak buta.... RTM ke Media Prima ke, sekarang dah jadi buta kerana ikut telunjuk UMNO.... biarkan mereka, satu hari rakyat akan ubah UMNO juga cuma lamabat cepat je...tak larat dah..tiap hari aku dengar pembohongan UMNO...

    ReplyDelete
  2. Hansard ataupun rekod prosiding didalam Dewan Rakyat adalah sama nilai keberatan undang-undang yang sama dengan nota prosiding perbicaraan dalam mahkamah .ia tidak boleh dipadam dan boleh digunakan sebagai bukti atau keterangan untuk mengambil tindakan keatas AP - AP yang di hadapkan kepada Jawatankuasa hak-hak keistimewaan parlimen . Semua AP tertakluk kepada undang-undang Parlimen sepertimana saksi-saksi tertakluk kepada prosidur perbicaraan di mahkamah .

    ReplyDelete
  3. klu baca kenyataan mangkuk nih, dia kata saifuddin bukan peguam dan tak tau baca undang2.. klu camtu selain peguam, tak layak la nak jadi wakil rakyat sbb kena pandai baca undang2.. apa punya kenyataan la ini mangkuk... - Neo

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari