boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, March 2, 2010

Syurga dan Neraka..

Salam Sejahtera...

Pagi tadi aku dapat satu komen yang aku agak sensitif, aku copy& paste kembali tanpa apa-apa edit

" Salam MM,
Komen la sikit anak buah komer nama ZULKARNIAN ISMAIL- Ahli PAS dpd Pasir Tumboh,Kelantan yg berkata:
"Alhamduliliah...! Ketua Puteri Neraka Dari Ampang Telah Kembali Ke Neraka Buat Selama-lamanya !"
Bukan kah ini generasi Islam yg komer nak zahirkan selama ini??
Puas hati komer sekarang? Buat lagi pitenah,maki hamun kutok kiri kutok kanan! Islam jenis apa la kamu ni? Insaflah wahai saudara ku.Bertobat la sementara nafas masih ada.
Semoga Alllah swt mengampunkan dosa2 Alahyarhamah tersebut dan memncucuri rahmat keatas rohnya.Amin.


Kemudian merujuk kes yang sama seperti gambar di atas KETUA Puteri Umno Selangor, Suhaila M Zain (tengah) bersama ahli Puteri Umno Selangor membuat laporan polis mengenai kenyataan berbentuk penghinaan dalam laman web sosial, Facebook yang dikeluarkan seorang lelaki berkaitan kematian Ketua Puteri bahagian itu, Haslinda Zerain, baru-baru ini.

Kalau sewaktu kempen PRK di Penanti kalau aku silap, TGNA ada mengatakan penyokong UMNO tak akan masuk syurga, kerana UMNO itu Nasionalis, maka apa lagi bermula dari TPM, turun ke Pengerusi Majlis Fatwa, Mufti Perak, semua pakat hentam balikTGNA, sehingga TGNA ajak berdebat atau berbincang, semua pakat senyap..

Kalau tanya pendapat aku, memang betullah seperti yang dikeluarkan arahan dari Majlis Fatwa Kebangsaan, kalau standard macam aku ni memang tak layak nak mengklasifikasikan seseorang itu ke mana syurga atau neraka.

Dan memanglah siapa yang nak masuk neraka, Arumugam kumpulan Alleycat pun menyanyi lagu Andai Aku pergi dulu, ......... Ku nanti mu di pintu syurga. Kat Neraka dia tak..., jadi marahlah hamba-hamba Allah tak kira apa parti politik pun bila dilabel ke neraka....bukan saja kita, malah orang putih (inggeris) pun kalau marah depa dengan emosi berkata Go to hell ia tak kata heaven.

Kita dari kecil lagi sebagai umat Islam telah diajar berbuat baik dapat pahala, buat jahat dapat dosa, jadi aku nak tanya balik, baikkah perbuatan Kerajaan Pusat yang didalangi oeh UMNO yang membuat konspirasi menjatuhkan Kerajaan PR Perak, menglibatkan Istana, hakim, polis dan berbagai agensi kerajaan.

Baik kah UMNO dengan sekali lagi cuba memalukan DSAI, menggunakan segala helah dan kuasa yang ada kerana ada niat nak memenjarakan lagi sekali beliau.

Baikkah UMNO yang sebelum ini berpuluh tahun membayar Royalti kepada Terengganu, bila PAs saja memerintah terus dibatalkan,, kemudian diikuti di Kelantan, sedangkan semuanya itu ada dalam perjanjian.

Islam sebenarkah UMNO bila cuba nak menghalang hukuman sebat secara islam (walaupun 6 rotan, sepatutnya 80) ke atas wanita dalam isu Kartika.

Islamkah UMNO bila menghalang Kerajaan Kelantan nak melaksanakan hukum Hudud....

Banyak lagi kalau aku nak tulis, cuma ingatan aku buat pengkomen Ampatuan JR, memang aku dok maki hamun kat UMNO, sebab perkara-perkara diataslah...., dibawah ini aku kepilkan salinan hadis dari Kita Muqadimah Mustika Hadis Keluaran Jabatan Perdana Menteri, muka surat 42, 43, Hadis dari Imam Ahmad,, kalau nak baca tu double klik pada imej...







Sama-samalah kita berfikir dan bermuhasabah diri.. layakkah kita nak masuk ke syurga Allah, tak cukup kalau takat Selawat Kepada Nabi dan berarak pada hari Maulid....


4 comments:

  1. Soalan cepu emas, Baik kah kau mengaibkan orang di pihak parti lawan kau?

    Baikah cerita dalam blog kau yang goBlog ni?

    Apakah benar dan sahih semua cerita dalam goBlog kau ni?

    Habis kalau kau tak nak masuk neraka, kau dah pergi tarbiah ke belum anak anak orang Pas di sekitar surau madah berhelah kau tu? Setiap hari aku lalu semasa balik kerja, tak pernah tak de manusia macam setan kat situ, kecuali hari hujan.

    oi mankok manjung mari baghal!!! bertobatlah kau... kau menyokong nik aziz? apakah semua percakapan nik aziz tu datang dari hati yang ikhlas dan tidak langsung ada political mileage? memang babi la kau ni wahai cacai nizar

    ReplyDelete
  2. salam mm..

    aku nk masuk syurga.

    kalo kita ngaji tadak masalah soal syurga neraka,termasuk kuncu-kuncu umno.tapi kalo hari-hari duk buat fitnah kompom neraka.

    aku berdoa semoga anony 1.03 jangan sekadar lalu jer kt surau,singgah le mana tau hati bleh terbukak untuk islam.

    ReplyDelete
  3. Salam sahabat. Manthop Article ini. Ana nak tanya sabahat. Mana ana punya link tak ada sahabat. Ana ada link blog sahabat. Mohon link kan blog ana kat sini. Tadbir

    ReplyDelete
  4. anon 8:04 aku sering ke surau tempat aku la, kau ingat madah ko je ke ada suraunya.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari