boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, March 4, 2010

Politik Melayu - Bapa Borek anak rintik

Aku Cilok dari Blog Dango Mamamat..


Pantun spontan Hashim Gera ini disampaikan kepada teman oleh seorang veteran PAS di Parit. Pantun ini terkeluar daripada mulut Hashim Gera pada tahun 1969 sebaik dipecat dari PAS yang kemudiannya masuk UMNO.

One two three four
satu dua tiga empat
Aku naik kereta besor
Orang Parit apa dapat?

Jikalau anak boreknya, Sallehudin Hashim boleh berpantun, macam iniler bunyinye,

Cadangnya CEO tapi tak jadi
jumpa Khalid macam merempat
50 ribupun tak nak bagi
banding juta-juta aku dah dapat


Kalau apak aku boleh penaya Parit
aku pulak penaya 1 Malaysia
Lantakler kome pekik jerit
Janji aku kayaaa...

Sumber :jantantuya.

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari