boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, March 16, 2010

Koleksi Lama - Khas Untuk 25 tahun Keatas..

Salam Sejahtera....

Huh, hangpa kalau aku tulis khas untuk 25 tahun ke atas pakat terpa mai, awat hangpa ingat aku ni apa.., semalam entah macam terjumpa barang-barang koleksi lama aku yang dah lama tersimpan,,,

Hari ini aku siarkan koleh mata wang not 1 ringgit dahulu, besok aku tambah lagi yang RM5 dan seterusnya 10 ringgit...mungkin ada kekawan yang lebih senior mengingatinya.., yang bawah umor 20 tahun pi jauh-jauh,,, hangpa tak ingat...

Duit ringgit ni aku tak ingat bila tarikh penggunaannya, dimana aku dapat, arwah bapa aku yang bagi kat aku, suruh aku simpan...

Duit ringgit ni aku sempat menggunakan sekejap, mungkin lambang kapal layar ini dijadikan lambang Parti Perikatan (sebelum ditukar BN), Nak tau macam mana aku dapat duit ini, ada kisahnya, malu aku nak ceritakan kat hangpa bagaimana aku dapat duit ni, ia jadi kenangan aku..Lagi satu, kekawan aku ramai yang minta dengan duit ni, depa kata boleh guna buat ibu duit untuk panggil duit turun dari langit,, ha ha,, depa minta pinjam dengan aku, aku jawab balik, kalau dah percaya boleh buat ibu duit, beli saja dengan aku, aku jual, depa tak mau, cuma nak pinjam, sorryla.. aku tak bagi .

Satu ringgit ni dah kira ramai yang ingat, tarikh penggunaannya...


Yang ini kira terbaharu sedikit, cuma ia Tak ada $1 di bucu kiri bawah,sebenarnyanya kalau diperhatikan dengan jelas ada lambang $1 tu....

c
Yang ini kekadang, tersesat dapat lagi, terutama dari peniaga pasar malam atau pun kedai minyak....

2 comments:

  1. huihhhh.... sure kaki ekoq caghiq hang lepaih ni... buat ibu duit..

    ReplyDelete
  2. En.Hussin Mat Salleh- tahukah anda siapa yg empunya nama tersebut? Dia ialah ayahanda kpd Puan Siti Zubaidah,11 tahun,isteri yg sah kpd En.Shamsudin Che Deraman,41 thn.Kisah mereka kini menjadi tajuk bual seluruh negara,famous sekali! Tapi yang aku nak timbulkan kat sini ialah sudah kah anda menatap wajah En.Husin Mat Salleh tu di dada akbar? Dah tengok? Apa fikiran anda? Adakah wajah tersebut mewakili wajah seorang penyokong UMNO,PKR,DAP,MCA,MIC atau seorang pengikut tegar PAS? Cuba perhatikan serban hijaunya,janggut meremang tak bermisai dan pakaian jubah labuh beliau.Aku percaya menantunya En.Shamsudin Che Deraman tu pun seorang penyokong tegar PAS.
    Takbir.....!!

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari