boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, February 26, 2010

Blogger UMNO mula mainkan isu bangsa sesama UMNO..

Salam Sejahtera...

Nampaknya pergolakan UMNO Perak semakin ketara, apabila UMNO diterajui oleh Zambri 5 -0, menurut cerita salah satu puncanya adalah kerana kemenanga Zambri dimahkamah sebanyak 5-0 lah membuat akar umbi terasa malupada diri sendiri.

Umpama dua orang pelajar sekolah, nak ambik periksa SPM, si A seorang pelajar yang rajin, pandai, rajin pergi ke tuisyen, sembahyang tak pernah miss dan semua guru-gur dan pelajar sekolahnya mangharapkan akan jadi pelajar cemerlang bila dapat keputusan SPM nanti, manakala si B, seorang pelajar paling malas, banyak masaalah disekolah, selalu ponteng, samseng dan kaki buli, tetapi oleh kerana bapa si B ni orang berpengaruh ada jawatan, ......


Maka bila tiba waktu peperiksaan, siguru yang jadi penjaga dewan peperiksaan telah membantu si B menjawab semua kertas peperiksaan, apa tidaknya, mana jawapan yang salah semua diperbetulkan oleh si guru tersebut.

Bila keputusan peperiksaan keluar Si B telah mendapat 18 A1, manakala si A hanyalah mendapat 10 A sahaja...

Tentu perkara sebegini akan menjadi satu kejutan, seorang yang pelajar yang paling pemalas boleh mendapat keputusan cemerlang..


Begitu jugalah si Zambri ini, memang dah sah kalah, tetapi disebabkan ada tangan tangan-tangan yang mahukan kemenangan, maka bersepakatilah sang hakim terus sebulat suara memberi kemenangan 5 -0, nampaknya benarlah hadis nabi yang bersabda diantara 3 orang hakim 2 orang masuk neraka, tetapi kes Mb Perak, bukan setakan 5 hakim sahaja, malah ramai lagi, siap dengan Tok Imam yang sembahyang hajat, Yeop Saidin, Tok Mufti yang tukang baca doa selepas sembahyang hajat, Najmudin Elias Alhafis yang tukang sama-sama membaca al-Quran dan Ustaz Kazim adik Najmuddin tulang bagi ceramah di kediaan Zambri...

Kenapa mereka boleh sepakat dengan golongan penzalim, sebenarnya Allah nak tunjukkan kepada kita, bahawa tak semua alim ulama boleh pakai, ada juga yang jadi mangkok hayun hidup dengan mengharap belas ehsan pemerintah..

Maka oleh kerana ada sesetengah pihak didalam UMNO yang tak puas hati, maka terjadi luahan perasaan terhadap Zambri dengan Parpukari, baca di 1-mal.blogspot.com/...

Harapan aku ini adalah permulaan UMNO Perak akan menghadapi kehancuran, yang mana selepas itu akan diikut oleh UMNO 1Malaysia... Insyaallah.
Mampus UMNO...







1 comment:

  1. askum,salam zairah sila ke blog baru ana.insyallah kita boleh kerjasama untuk ummah.syukran

    http://niagawan.blogspot.com/

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari