boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, February 7, 2010

Mereka kata mereka pun Islam juga..

Salam Sejahtera..

Seorang pengkomen meminta aku semak balik siapakah yang bersama dalam gambar di bawah ini bersama MB Haram Zamberi dalam program sembahyang hajat. Gambar dari BH Online.

DATUK Seri Dr.Zambry Abd Kadir (enam dari kanan), bersama orang ramai menunaikan solat hajat di majlis Solat Hajat Rakyat sempena setahun pemerintahan BN di Perak serta berdoa agar keputusan mahkamah memihak kepada BN di Ipoh. - Foto Ikhwan Munir
Feb 7, 2010 1:02 pm

Ustaz Zul dalam blog bongkarsauh ada menulis dalam isu yang yang sama, cuma aku tak mau komen apa-apa sebab mereka kata mereka pun Islam macam kita juga, cuma aku minta sila pasti ayat-ayat Allah dalam Al-Quran sepeti di bawah.. Az-Zukruf 36-37

وَمَنْ يَعْشُ عَنْ ذِكْرِ الرَّحْمَٰنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ36
Dan sesiapa yang tidak mengindahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang Maha Pemurah, Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah Syaitan itu temannya yang tidak renggang daripadanya.
37وَإِنَّهُمْ لَيَصُدُّونَهُمْ عَنِ السَّبِيلِ وَيَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ مُهْتَدُونَ
Dan sesungguhnya Syaitan-syaitan itu tetap menghalangi mereka dari jalan yang benar, sedang mereka menyangka bahawa mereka orang-orang yang mendapat hidayat petunjuk.


Pengkomen dengan penuh kehairanan kenapa Pak Mufti pun turut serta program UMNO, bagi aku itulah ulamak paling bangsat seperti yang disebutkan dalam khutbah Jumaat di masjid Lumut yang lalu. Merekalah sama-sama bersubahat melakukan kerja mungkar kerana mereka menyangka mereka lah yang benar, sedangkan ayat Al-Quran diatas jelas, terang dan nyata.

Apa pun jangan kita hiraukan, kita dah nampak dan dapat nilaikan dengan akal fikiran yang waras dikurniakan oleh Allah, maka kita berkifirlah secara rasional, antara PAs dan UMNO yang mana satu Islamnya,

Bayangkanlah, betapa bongok dan bangangnya UMNO, TGNA ajak UMNO berbincang hal ehwal Islam kerana banyak lagi Islam yang ada dalam UMNO itu klip-pop, klip-pop lagi, mereka ada ullamak, tapi bila diajak berbincang oleh pimpinan PAS sorang pun tak berani, hanya berani bersuara depam microphone bila wartawan akhbar yang hulok, bersua muka sorry,,, jadi bila masaalah Islam nak selesai.

Helah yang depa bagi, ialah nak kan kerajaan perpaduan, kepala hotak depa, bincang Islam dulu, lepas tu baru perpaduan.... bahlol..., kecik-kecik dulu tak mau nak mampos, dah tua bangka menyusahkan orang..,


No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari