boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, September 12, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO.. Antara 2 PM....

Salam Sejahtera....

Mungkin sekarang Pak Lah dah hilang kesedihan dan menarik nafas lega... kerana segala masaalah yang menerima negara sekarang ini tak perlu difikirkan lagi, kerana penggantinya pula yang akan menyelesaikannya.

Selepas sahaja PRU12 lalu, dimana tsunami yang menimpa UMNO menyebabkan Pak Lah dipersalahkan... Maka perjanjian peralihan tugas PM yang sepatutnya 2010, telah didesak olek juak-juak Najib termasuk Mahathir sekali mahu dipercepatkan peralihan jawatan PM kononnya untuk memulihkan UMNO semula kerana nak menghadapi PRU13 nanti.....

Namun apa yang diharapkan nampaknya tidak kesampaian,,,,kalau zaman Pak Lah kalah 5 negeri, kemudian atas kebijaksanaan Najib UMNO merampas kembali Perak, tetapi zaman Najib nampaknya lagi hancuss, kalau PRK Permatang Pauh dan Kuala Terengganu dizaman Pak Lah, hanya dua PRK, tetapi selepas Najib ambil alih Jawatan PM, Bukit Gantang, Bukit Selambau, Penanti, Manik Urai dan Permatang Pasir... semuanya UMNO gagal memenangi hati pengundi.. Mungkinkan PRK Bagan Pinang di Negeri 9 nanti akan jadi pengubat kesedihan era Najib... itu pun kalau persafahaman antara mereka...

Kalau Era Pak Lah institusi Kehakiman dan SPRM telah dipulihkan konon nya,,, namun bila masuk era Najib... habis lingkup.. hancai boncai baik hakim, mau pun SPRM,, malah SPRM terpaksa menangung beban arahan Najib dalam kes TBH.

Zaman Pak Lah Parti rakan komponen MCA, MIC tak ada haru biru... tetapi zaman Najib,,, apa sudah jadi... MCA yang berkecamuk sekarang ini.. mohon Najib jadi orang tengah untuk penyelesaian.. namun Najib tak sanggup... macam mana nak sanggup hal UMNO pun belum selesai....

Yang paling sedih, kalau zaman Pak Lah dulu anggota pembangkang di Parlimen masih menghormatinya... tetapi Najib, sedih.. dipermainkan dengan penuh sindiran oleh pembangkang... terutama kes wanita monggolia, namun Najib tetap menyepi diri..........

Sempena hari raya dan awal tahun.. kalau di zaman era Pak Lah bonus diberikan kepada semua kakitangan kerajaan sebulan gaji atau minima seribu ringgit,manakala kakitangan yang dah pencen pun dapat juga imbuhannya walaupun RM600.... tetapi Najib tahun pertama ambil alih negara berapa ringgit yang kakitangan kerajaan dapat... RM500.00... bayar dua kali.... itupun kumpulan sokongan sahaja, apa kumpulan profesional tak perlukah, mereka juga ada tanggungan, tak kiralah RM500.00 ka berapa ka... ini sekupang pun tak dapat apa hal.... Inilah kita lihat betapa bijaknya Najib selaku PM 1malaysia memrintah negara.

Namun nanti ada yang kata, sekarang ini suasana ekonomi dunia merosot, jadi negara Malasyia pun terlibat sama, aku nak tanya... sapa yang jadi Menteri Kewangan sekarang ini... Najib juga... oii negara Malaysia adalah negara yang kaya..... bukan seperti negara Laos yang tremiskin didunia.

Akhir sekali bagi pendapat aku, ini semua adalah bala yang Allah turunkan kepada semua rakyat Malaysia kerana negara ini di pimpin oleh orang yang bukan ahlinya, negara Malaysia di pimpin oleh PM yang dipertikaikan kewibawaanya, malah terlibat pula dengan beberapa skandal rasuah seperti pembelian kapal selam dan pesawat eurokopter, maka segala hasil mahsul dari perbuatan PM itu maka rakyat jelata dalam negaralah yang menerima tempiasnya....padan muka....

9 comments:

  1. hancai boncai,,,,,,, dah lamo sey tak terbaca atau todonga ayat nii,, HANCAI BONCAIIII,,, CIGAROOO betul lah NAjib nee,,,, hahahahahahaha
    MM,,, ekau ponah jadi heri cikaroo ker,, JGN MARAH gurau jerr hahahhaha

    ReplyDelete
  2. Manjung Mari ni dulu dalam navy jadi agen cikaro,,, tu sekarang ni nak buat baik dan masuk pas, nak masuk surga dengan mudah,,,tu yang alim mengalahkan nik ajis cacai dap tu la ni....

    kulup nizar kalau ada sanggup jilat bohjan mm kontot ni...khaikkkk ptuhiiiiiiiiiiiii uwekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  3. Hai anon 11.56, kalau berani guna namalah. Teman nak cakap kamu geng pijak kepala lembu yang munafik.Tahu tak?

    Maaf MM, Pak Sheikh dalam sakit marah bila anon nih , tiba-tiba muncul rumah orang terus maki orang tanpa adab. Kalau dia rasa betul, bantahlah anta punya tulisan dengan hujah yang objektif . Ini tidak,masuk rumah orang menghentam tak tentu kira.

    Salam sahabat , jumpa lagi.

    ReplyDelete
  4. sheikh, hang sapa nak tuduh aku munafik, kau tu dulu yang munafik dok tuduh orang. MM kontot ni ,,, kau apa hal nak komen pasal najib bagi duit ke tak pada geng profesional, lantak dia la nak bagi ke tak,,, yang ko ni kan, dok kutuk pemerintahan bn tu nape, kot suka orang bn la nak buat apa pun, kalau kau jenis orang sabar, tunggu jela PR memerintah malaysia nanti menjelang 2012....

    Pak sheikh, boleh belah la lu...aku bukan masuk rumah kau pun, yang dok sibuk tu nape....

    TNB DSK.

    ReplyDelete
  5. off topik sikit nak suruh si kontot sedor dengan juak juak pas ni... kalau pak sheikh pikir mungkin pak sheikh pun tempias kena pada ente lahhhh

    4. Matlamat ringkas DEB ialah;
    a. Membasmi kemiskinan tanpa mengira kaum

    b. Menghapuskan identifikasi kaum dengan fungsi ekonomi

    5. Semasa DEB dilancar kemiskinan dalam Negara adalah lebih daripada 40 peratus. Hari ini kemiskinan telah turun pada lima peratus. Matlamat pertama jelas telah tercapai. Majority daripada yang miskin adalah Melayu dan Bumiputera lain.

    6. Bagi matlamat kedua, kejayaan yang terbesar DEB ialah dalam bidang pelajaran. Ramai Bumiputera telah mendapat peluang dalam bidang-bidang profesional sehingga dalam bidang perubatan daripada hanya 8-10 peratus sahaja doktor perubatan yang terdiri daripada Melayu dan Bumiputera, sekarang bahagian mereka berjumlah 40 peratus. Ramai yang menjadi pakar.

    7. Demikian juga dalam profesyen lain, pensyarah dan profesor dalam universiti.

    8. Jumlah mereka beratus ribu. Apakah mereka yang mendapat pelajaran sehingga ke universiti semuanya daripada keluarga yang kaya yang ada hubungan dengan pemimpin Kerajaan? Apakah mereka mampu mendapat pelajaran ini tanpa DEB? Apakah bagi mereka ini DEB tidak berguna?



    11. Kerajaan boleh hentikan agihan saham pada Bumiputera. Tetapi ini akan menjadikan syarikat yang tersenarai tidak dimiliki sahamnya oleh Bumiputera sama sekali.

    12. Oleh itu ditubuhnya Permodalan Nasional Berhad yang akan membeli saham Bumiputera, memasukkannya dalam unit trust (saham amanah) untuk dijual kepada semua Bumiputera kalaupun mereka boleh labur hanya RM10 sahaja.

    13. Melalui sistem amanah saham PNB hari ini lebih lapan juta Bumiputera memiliki saham dalam syarikat-syarikat besar. Diadakan had jumlah yang boleh dimiliki oleh seseorang supaya yang kaya tidak bolot terlalu banyak saham.

    14. Tanpa DEB tidak mungkin begitu ramai Bumiputera memiliki saham syarikat-syarikat gergasi. Dapatkah kita tolak DEB kerana hanya menguntungkan kroni sahaja. Tidak adakah orang lain yang juga dapat manfaat.

    15. Sekarang berkenaan Bumiputera yang kaya raya. Jumlah mereka sudah beribu. Hampir semua mereka mendapat peluang daripada Kerajaan. Sebab?

    16. Sebabnya ialah hanya Kerajaan dan agensi-agensinya sahaja yang memberi peluang kepada mereka. Umpamanya, tidak ada kontraktor Bumiputera yang dapat kontrak daripada orang lain. Kerajaan melayan mereka kerana DEB.

    17. Apakah mereka terdiri daripada kroni? Mereka yang berjaya pada mulanya mendapat peluang kecil-kecilan daripada Kerajaan. Jika mereka jual peluang ini, samada kontrak, lesen, AP atau permit lain, mereka tidak akan dapat peluang berkali lagi.

    18. Bagi yang tidak jual, yang usaha sendiri dan membuktikan kebolehan mereka memangpun mereka patut diberi lebih banyak lagi peluang. Justeru itu ada yang amat berjaya hingga menjadi jutawan.

    21. Apakah kerana penyelewengan yang sedikit ini kita harus tolak DEB? Kata Mat Salleh, "Do you throw out the baby with the water in the wash basin?"

    22. Jika kita buat perhitungan yang ikhlas kita akan akui yang DEB memanfaatkan bukan segelintir tetapi berjuta-juta Bumiputera. Amatlah menyedihkan apabila ada Bumiputera yang juga mendapat menfaat dari DEB yang begitu sekali ingin mendapat label "liberal and non-racist" dengan cuba menghapuskan orang sebangsa mendapat peluang dari DEB.


    suruh si kontot dan juak juak hamPAS sedor diri sikit, spt pak sheikh dan dot dot dot...

    ReplyDelete
  6. Sabda Nabi S.A.W

    Ramai dari Umat-umat yang berpuasa tetapi hanya mendapat lapar dan dahaga sahaja..

    Hadis.. Riwayat dari Abu Hurairah dan Ibnu Majah..

    Jadi marilah sama-sama kita fikir dan renungkan secara ikhlas apakah puasa kita termasuk dari golongan yang nabi sebutkan itu...!


    Termasuk la kau kontot oi....

    ReplyDelete
  7. Salam bro MM,

    Rujuk pada point 16 Anon 8:04 a.m Sep 13,

    "Umpamanya, tidak ada kontraktor Bumiputera yang dapat kontrak daripada orang lain. Kerajaan melayan mereka kerana DEB."

    Kah kah kah

    Hakikat yg sebenar, org2 gerombolan wat syarikat, dlm paper tulis bisnes lain, pastu masuk tender tuk amik bisnes lain,

    Kawtim mawtim sket, dhdpt, tak leh wat, jual tender kat Cukong2 Cina, makan komisen, duit atas angin....

    Pastu claim kt org yg dia wat bisnes bguih...mcm C*B*I perangai mcm tu....

    Dh tak reti wat keje,ckp je la,takyah la nak rebut tender...Bg org yang btul2 ade kemahiran dlm tender tu...

    Eden ni ramai kwn2 spesis gerombolan....Saje je berkwn ngan diorg, nk tgk ragam2 munkee diorg

    Kah kah kah

    ReplyDelete
  8. kah kah kah... mat TNB dah panas bontot.. kah kah kah... gelak lagi.. kah kah kah kah... sabo je la MM... budak tak bersunat mcm TNB DSK tu mmg camtu.. kah kah kah... - Neo

    ReplyDelete
  9. kah kah sabo je la mat tnb tu,

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari