boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, September 4, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO.. Media UMNO... UM Lain Tajuk... Star lain pulak tajuk..

Sekejap tadi baru terperasaan, bila dok sembang dengan seorang sahabat.. bukan apa pagi tadi sebelum nak mai kerja, memang aku punya routine tengok dulu tajuk akhbar melalu MHI TV 3, oii!!!! hangpa jangan dok ingat aku dok syok kat penyampai berita tu Abby Fana tu pulak.. memang pun aku syok... tapi syok dengar dia dok merapu meraban kat radio Sinar.. yang tu aku suka dengarlah suara dia yang lemak merdu menggoda tu,.... itu aja... Cuma pagi tadi aku dengar Abby Fana sebut Charge them and bla...bla..bal...kalau nak tau selanjutnya DI SINI .

Kemudian aku semak pula kat suratkhabar melayu... tak ada pulak tajuk yang agak brutal dari suara Menteri KDN..... Kemudian aku masuk pi ke Utusan malaysia online, ini tajuknya.. KDN mahu selesaikan isu kuil. Nak baca !!! DI SINI.
Lembut tajuknya... macam orang yang bercakapnya juga.. betuilah peribahasa bahasa menujukkan bangsa... betui.... kepala hotak dia betuiii....

Suratkhabar STAR yang majoriti membacanya bukan orang Melayu, termasuk dengan aku sekali pun tak bacanya... STAR menjadi favorite kaum Cina dan India... jadi masuklah tajuk "Charge Them...." konon-kononnya tegas simangkok hayun menteri KDN tu, walaupun yang melakukan arak kepala lembu tu dari puak UMNO laknatullah.

Kena kat UM tajuk muka depan kisah kapal selam, tak ada pun bab kisah arak kepala lembu,
entah muka surat berapa pun tak tau.. tajuknya... alahai.. mahu selesai... jadi tiadalah apa-apa tindakan kepada puak UMNo yang terlibat.....

Jadi untuk mengelaknya kita dari tertipu, yang sebaiknya jangalah dibeli Surat khabar tu, itu yang susah tu.. aku cakap aja.. bab tu susah nak kuatkuasakan.. aku sendiri kalau kat rumah sekarang ni kalau berdua dgn bini saja memang tak beli pun, bila anak-anak ada rumah, depa pi beli punya.. tu yang susah tu, memang jadi favorite bebudak tu Harian Metro.. nak marah macam nak halang mereka nak membaca...tak tau aku nak buat macam mana..ada sesiapa yang mempunyai idea.......

3 comments:

  1. Salam...

    Sedia satu komputer atau laptop siap dengan internet sekali... Bagitau kat anak-anak baca berita secara online saja...

    ReplyDelete
  2. Wei gila..apa kena dgn ko ni?sesuka hati ko je maki umno laknat..ko ni macam maksum..ni mesti nik ajis yg nyanyuk tu ajar kan?

    ReplyDelete
  3. Anony...

    woii..aku punya suka la aku nak maki.. kau apa hal... kalau kau nak baca blog yang menyangjungi Umno kau masuk kat "Perakbangkit, Parpukari.. aku sikit pun tak lawa kau masuk blog ni... syoh..syoh..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari