boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, September 10, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO.. Baca dan Nilailah sendiri...

Hentikan tindakan mengarut - Zambry

IPOH 9 Sept. - Sudah tiba masanya bagi pakatan pembangkang di negeri ini menghentikan segala tindak tanduk mengarut mereka dan kembali waras, kata Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir.

Beliau berkata, keputusan Mahkamah Tinggi Ipoh semalam merupakan hakikat yang perlu diterima oleh semua pihak tentang kedudukan sistem yang selama ini dipraktikkan dan apa yang sebenarnya berlaku di Perak.

''Hari ini, kebenaran akhirnya terserlah tentang perbuatan dan tindakan mereka yang cuba mengaburi dan mengelirukan pemikiran rakyat," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat bulanan Exco di sini hari ini.

Zambry diminta mengulas keputusan Mahkamah Tinggi Ipoh semalam yang menolak permohonan V. Sivakumar bagi menghalang Datuk R. Ganesan menjalankan tugas sebagai Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak.

Hakim Datuk Azhar Moahamed ketika membuat keputusan itu berkata, mahkamah tidak mempunyai bidang kuasa menentukan perkara tersebut sebaliknya ia harus diselesaikan dalam sidang DUN itu sendiri.

Menurut Zambry, pakatan pembangkang sepatutnya menjadi pembangkang yang berkaliber seperti yang dilakukan oleh Barisan Nasional (BN) semasa menjadi pembangkang di negeri ini.

Beliau juga berharap dengan keputusan mahkamah itu, pembangkang memperbetulkan semula dakwaan kononnya BN melakukan rampasan kuasa.

Katanya, selama ini pun, BN tidak pernah memulakan proses mahkamah tetapi ia dilakukan oleh pakatan pembangkang sendiri tetapi kemudiannya meletakkan beban tersebut kepada BN.

Zambry yakin, rakyat dapat melihat wajah sebenar pembangkang dengan pelbagai tindakan yang mereka lakukan termasuk menyaman BN ke mahkamah.

''Terbaru, tadi kita terima saman (daripada pembangkang) tentang kedudukan Exco kerajaan negeri pula.

''Kalau keputusan mahkamah berpihak kepada mereka, kata proses yang adil tetapi kalau sebaliknya, mereka kata tidak adil, hakim dibeli dan sebagainya," katanya.

Link: utusan.

Komen: Aku malas nak komen kenyataan mangkok ni, hangpa sendiri nilailah perangai dan sikap manusia-manusia yang menganut fahaman UMNO Laknatullah, sama sebiji dengan dengan Yahudi Laknatullah.

2 comments:

  1. jgn cakap yahudi...
    depa munafiq...
    munafiq yg mengharapkan rakyatnya sudah lupa tentang apa yg berlaku, apa yg mahkamah cakap dulu, apa yg berlaku dulu....
    memang benar harapannya...
    rakyat melayu memang pelupa, bodoh, cepat takburnya...
    jgn tanya tentang politik perak dkt member yg membangkang, tanya yg memang taik umno....
    apa pun tak tau...
    PR yg dimakinya...

    ReplyDelete
  2. Mugabe celaka nie nak pi umrah lg 2 hari, siap sponsor 2-3 org kpg Pangkor pi sekali..pergi dlm jahat dan kekal dlm kejahatannya -dulu kini sampai mati JAHAT..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari