boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, September 7, 2010

Kisah MB Zambri di malam 27 Ramadhan...

Semalam petang, seperti biasa petang Isnin aku ke pasar malam di KDSK, tengah dok pilih bawang banyak yang tak elok daripada elok,, salah sorang penjual dari Baha Stor mai berbisik kat aku, " tau tak MB Zambri dalam kegelapan malam tadi... dia tanya kat aku.. apa yang aku tahu program Zambri pada hari minggu 5 Sep ialah bersembahyang tarawih bersama penduduk Pasir Panjang...

Si pemberi maklumat ni kata, bukan kat masjid Pasir Panjang... Rupanya Zambri kegelapan di gambar di bawah ni...

Inilah pasar Uptown Night Sale.. Gambar ni aku ambik malam tadi jam 9.15 mlm, sewaktu tazkirah terawih aku keluar sekejap..

Rupanya,,, balik dari program masjid Pasir Panjang, Zambri and the gang berkunjung ke Pasar Uptown ni, nak dijadikan cerita sampai saja Zambri ke tapak ini, baru nak mula bersalam-salaman dengan pengunjung dan penjual di tapak tersebut, dengan tak semena-mena lampu dipasar malam tersebut terpadam blackout....

Apa lagi..., dengan sinaran lampu-lampu kereta dan bangunan berdekatan sahaja yang tinggal,, maka yang nampak hanyalah lembaga iaitu baju dan seluar sahaja yang berjalan... he he... maka bertempiaran dan kelam kabutlah pengiring, penjilat-penjilatnya mencari dimana punca blackout..

Kenapa boleh jadi begini,,, kalau tanya kat orang UMNO biasalah,,, kata orang sabotajlah, dan lain-lain lagi..., tetapi sedarkah sewaktu orang ramai bermunajat dimalam-malam yang rahmat dari Allah, maka ada sekelompok manusia masih tak jemu-jemu berjual beli......

Inilah yang UMNO boleh lakukan untuk umat Melayu, bukannya nak beri galakan kepada rakyat yang berygama Islam semuanua turut beribadah, tetapi lebih digalakkan kepada kerja-kerja lara yang tak berfaedah...yang kaut untung Cina taukeh khemah....

Kemudian malam tadi sempat aku bersua dengan pendududuk Pasir Panjang, aku tanya apa program Zambri di Masjid Pasir Panjang, menurutnya Zambri menyampaikan bantuan kepada penduduk-penduduk kampong, berat sekampit, duit RM100 dan bungkusan hamper,,, tetapi tahu siapa yang dapatnya,,, hanyalah kroni-kroni pilihan dari AJK-AJK kampong tersebut.... itulah UMNO....

Tidak seperti sewaktu Pakatan Rakyat memerintah, semua penduduk yang layak menerima bantuan semuanya dapat, tak kira mana-mana fahaman politik.....

5 comments:

  1. ini lah perangai babi namanya... bila tazkirah mula,,, mm pun mulalah keluar bersembang.merayau ntah apa apa lagi,,, manusia islam ke macam ni..khaik ptuhi

    ReplyDelete
  2. Anoni 10:16

    Aku nak dengar ka tidak itu aku punyak dengan Allah, aku tak ganggu kau,
    Tetapi kau ni mengeluarkan kekata kesat kat aku apa hal,,, moga-moga kita dapat dipertemu dihadapan Allah Rabbul jalil nanti...

    ReplyDelete
  3. Anoni September 7, 2010 10:16 PM posa2 ni pun mengkhinzirkan orang jugak, aku sangat pelik! Sudah2 lah dari mengkhinzirkan orang, baik bawak2 berzikir, dapat gak pahala. Aku kata macam ni pun dia tak suka, anoni ni mesti mengkhinzirkan aku jugak. Elok beraya dengan khinzir sajalah bukan dengan manusia!

    ReplyDelete
  4. Untuk tatapan anoni September 7, 2010 10:16 PM

    http://www.youtube.com/watch?v=UYc4cEfbp6Q&feature=player_embedded;

    ReplyDelete
  5. Salam, manjungmari sabo sabo aje la...senang aje dapat pahala. bior depe nak kata apa pun. yg penting yop berjuang kerana Allah.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari