boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, September 6, 2010

MSK.... Apa cerita ni..

Salam sejahtera..

Banyak perkara aku bersetuju atau aku sokong MSK mengenai suasana iklim politik Pakatan Rakyat terutama PKR...

Cuma MSK cara ia membuat penilaian sokongan kepada Dato Zaid untuk jawatan No 2 dalam parti PKR atas-atas faktor dia sendiri, aku pula membuat sokongan kepada Dato Zaid atas faktor-faktor yang aku ketahui sebelum ini...

Banyak perkara yang aku ketahui mengenai Azmin dan begitu dengan Dato Zaid yang penuh kontroversi....

Kesimpulan yang aku boleh ambil, pendapat aku setiap pemimpin yang nak jadi pemimpin No1 atau No 2 dalam Parti bukanlah hanya sekadar untuk memimpin ahli-ahli partinya sahaja... tetapi pemimpin tersebut perlu diterima oleh semua ahli-ahli parti dalam Pakatan Rakyat.... Sebagai contoh Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang, sungguhpun beliau pemimpin DAP, namun beliau dapat diterima oleh semua lapisan masyarakat Pulau Pinang, tidak kira apa bangsa sekali pun melainkan Melayu UMNO sahaja....

Jadi dengan itu aku lebih berminat dengan Dato Zaid untuk menjadi orang no 2 dalam PKR, walaupun aku bukan ahli PKR, tetapi demi semangat Pakatan Rakyat, keingingin aku lebih kepada Dato Zaid....

Namun , kesampaiankah apa yang aku sokong ni... sebabnya terkejut juga aku permainan politik dalam PKR, nampaknya budaya saki baki UMNO masih menebal... walaupun ini semua ada dalam sistem demokrasi,,, tetapi ada sesuatu yang tak kena... kalau tidak kenapa boleh jadi begini... 20 Ahli Parlimen PKR sokong Azmin tanding NaibPresiden.

MSK, apa sudah jadi ni dengan PKR..., harap-harap perwakilan-perwakilan dapat menilai kualiti seseorang pemimpin, siapakah yang layat untuk mengambil tempat no 2 dalam parti.... demi untuk menjatuhkan UMNO...

Tetap menyokong Dato Zaid Ibrahim..

4 comments:

  1. Salam Tuan...

    Biarpun selruh MP PKR menyatakan sokongan kepada Azmin.. ini tidak mencerminkan bahawa seluruh ahli PKR menyokong Azmin..

    Ini kerana dalam pemilihan yang berlangsung ini.. bukan perwakilan yang mengundi, tapi setiap ahli PKR yang mengundi..

    Jadi bagi saya.. sokongan yang ditunjukkan oleh MP-MP tu hanyalah membuang masa, untuk mempengaruhi ahli yang lain jauh sekali..

    Wassalam...

    ReplyDelete
  2. ahli PKR ni bukannya walaq! jangan risau. Silap-silap Anwar pun akan kena tendang kalau buat leceh!

    ReplyDelete
  3. Kata 20, tapi yang datang hanya 5. Ada setengah MP tu tak tau apa pun. Macam hari tu, Rafizi umum lineup dia, ada sorang yang dinamakan itu tak tau apa-apa.

    Ini cara Umno. Dan Anwar pun akan lingkup kalau budaya Umno digunapakai dalam PKR.

    ReplyDelete
  4. itulah masalah dan kelemahan anwar
    tapi kalau setel camni kan bagus
    anwar tak yah sibuk presiden
    dia remain je ketua umum mcm
    nik aziz mursyidul am atau
    limkitsiang dap , azizah resign le
    presiden , jasamu tetap dikenang,
    bagi zaid presiden sesuai berganding
    dgn hj hadi dan guan eng , azmin
    ambik timbalan then cukup kat situ
    fokus kow2 PRU , jgn confident
    sangat PR akan mudah2 ambik
    putrajaya , najib&co tak pikir
    2/3 , dapat menang cukup , so
    pakatan kena make sure menang
    2/3 menang , k , jangan banyak
    melalut - fokus ! zaid ada kualiti
    jadi PM msia kalau anwar tak dpt
    jadi, mcm husam ada kualiti jadi
    PM kalau hj hadi tak jadi so
    FOKUS , jgn banyak melalut

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari