boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, December 4, 2010

Pebuam UMNO.. sama standard Bapok Chow Kit...

Sekejap tadi Aduka Taruna SMS kat aku, suruh tukar channel TV1 RTM, katanya Rosmah mengekplotasi OKU,, waktu tu aku kat kedai lagi,, balik rumah suruh anak aku tukar waktu mereka dok syok tengok majalah3 TV3, tukar channel TV1, rupanya betul apa yang Aduka SMS kat aku... tak payahlah aku nak ulas... tak larat aku..

Meluat kat TV, aku masuk kat Malaysiakini,, mak aiii, terpampang gambaq mamat ni, aku mula kenai dia, bila ia popular keluar TV ambik ckes UMNO dalam krisis MB Perak 2009 yang lalu...

Apa yang aku dok rasa mamat ni dengan water face, cara gaya bercakap macam budak skima aja.... agak-agakla....

Tapi bila baca Peguam Umno: Tahan Wan Azizah ikut ISA Baca SINI, aku rasa bukan skima lagi dah,, dah macam standard bapuk yang berkeliaran di sekitar Chow Kit... macam ni punya standard peguam yang UMNO guna..., ikut saluran undang-undang la mamat oi... bawa kes ke mahkamah... lawan la kat mahkamah... lu memang bapok tahap cikai betui... dengan Dr Wan Azizah pun lu tak boleh nak dakwa... buang sungailah lu punga degre LAw lu tu..

Aarrh... lagi satu... baca kenyataan Dr Asri Mantan Mufti . Sarankan juga tahan bawah ISA....


6 comments:

  1. Bapok kabudak ni,,,,,,,,,,boleh la kulom gua punya senapang haha

    ReplyDelete
  2. Budak ni satu batch dengan aku masa kat UIA dulu, ambik jurusan undang-undang. Cuba lah check betul2, rasa2nya mamak ni pun bukannya tulen melayu pun... tak silap aku mamak penang dia ni! Bolehlah tolong check detail.. Ada jugak mamak-mamak penang dua tiga org lagi member2 aku masa kat UIA dulu yang jadi barua UMNO kat penang nun!
    Wassalam.

    ReplyDelete
  3. kah kah kah...mampus la wey.... si kitol lagi yg buat hal. spesis kitol ni tak habis2 nak bodohkan melayu dan melayu umno yg mmg bodoh tak boleh di ajar boleh percaya kat puak tak ngaku keturunan ni...apa ke jenis bodoh hah org umno ni. Puak nila jugak sibuk dgn ketuanan melayu dan yg melayu tulen umno pun terlalak sekali..yg kaya si kitol ni jugak...kah kah kah. weyyyy melayu umno, bila la korang nak insaf weyyyy, cukup2 la kena bodoh dek mamak kitol ni. tak paham aku, mmg tak paham mcmmana org melayu boleh tak cam spesis mamak ni...

    ReplyDelete
  4. Gagal selesai isu air, kerajaan Selangor heret rakyat!
    Aku nampak isu air kat Selangor sebetulnya simple je. Ia bermula apabila kerajaan Selangor memberikan subsidi air kepada seluruh rakyat tetapi malangnya kos subsidi itu terpaksa ditanggung oleh Syabas, syarikat pengurusan air swasta yang menguruskan bekalan air di Lembah Klang. Syabas dakwa akibat pemberian subsidi air itu, mereka tanggung kerugian. Macam mana tak rugi kalau kerajaan Selangor tak bayar balik kos subsidi itu kepada Syabas.

    Akibatnya Syabas mengambil langkah nak naikkan tarif air supaya dapat tanggung kos subsidi yang diberikan oleh kerajaan Selangor tetapi Selangor enggan luluskan. Konon membebankan rakyat. Khalid ambil langkah mudah, hentam Syabas habis-habisan dan desak batal penswastaan air kat Selangor. Sebabnya cukup mudah sebab Syabas diuruskan oleh Puncak Niaga, syarikat milik kroni UMNO.

    Aku percaya andai kerajaan Pusat luluskan pembatalan penswastaan air kat Selangor, akan berduyun-duyun kroni Anwar, Khalid dan Ronnie untuk ambil alih pengurusan air tu. Dan aku percaya, Selangor akan swastakan balik pengurusan air berkenaan (dengan diberikan projek pengurusan air kepada syarikat kroni mereka) sebab kerajaan Selangor tidak berkeupayaan untuk urus air dengan cekap. Kalau kerajaan negeri berkeras juga nak urus sendiri air, maka jadilah macam Kelantan. Sampai sekarang air paip macam air teh susu.

    Tapi Kelantan tak apalah sebab rakyat mereka suka mandi manda dan minum air ala teh susu.Tapi kalau bekalan air kat Lembah Klang macam kat Kelantan, alamat akan jadi isu antarabangsa. Discovery Channel, CNN, National Geographic, dan media-media asing akan hentam Malaysia habis-habisan. Perlabur asing semua pakat cabut. Pelancong tak nak datang Malaysia. Apa tidaknya kalau bekalan air di ibu negara Kuala Lumpur tak bersih, berkeladak, keruh macam air Sungai Klang. Sebab itu bekalan air Lembah Klang adalah isu kritikal selain bekalan kena cukup sebab penggunanya berjuta-juta orang.

    Jadi apabila Khalid and gang adakan demo kat depan Istana Negara semata-mata nak serah memo kepada Agong pasal air, aku rasa peliklah sebab Khalid sebagai MB Selangor sebenarnya ada kuasa untuk jumpa Agong bila-bila masa. Buat appointment pasti Agong akan berkenan menerima Khalid mengadap. Masa tu Khalid nak serah memo ke, surat cinta ke serah je lah. Tapi kenapa perlu berdemontrasi?

    Nampak sangat Khalid dan PKR cuba mempolitikkan isu air atas sebab kegagalan mereka menangani masalah itu, cuba mengalih perhatian rakyat dari isu-isu berkaitan Anwar dan PKR sendiri serta cuba menunjukkan bahawa beliaulah "hero" rakyat dan kerajaan Pusat menzalimi rakyat Selangor. Piirahhh!!

    Walhal isu air sebenarnya dah boleh settle dengan mudah andai merek tidak mempolitikkannya. Luluskan saja tanah untuk takungan air di Hulu Langat dan Pahan sedia salurkan air ke Selangor. Air kat Pahang nun banyak. Tapi sebab fahaman politik berbeza maka Selangor enggan serah tanah terbabit. Maka kepentingan rakyat ditolak ketepi sebaliknya kepentingan politik peribadi dan parti diutamakan.

    Ish... Macam ini punya MB pun ada ke?

    ReplyDelete
  5. Anoni..

    Kalau nak tulis panjang berjela lain kali... buka kat blog sendiri...

    Awat la hang bengong bin sembab... hang no conform UMNO darah biru... aku tulis isu lawyer UMNO pondan,, yang komen isu air Selangor... apa sal bengong sangat ni...

    ReplyDelete
  6. Anoni kata "Ish... Macam ini punya MB pun ada ke?"
    Exmb ke?
    Aku pun hairan Ish... Macam ini punya MB pun ada ke?
    Khir Toyo rupanya!!!

    Pelik2

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari