boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, December 16, 2010

Saman Ekor - Kerajaan UMNO BN Memang kemaruq dan kebuloq duit rakyat..

Hurhh....panas hati aku ....bila dok tengok perbahasa parlimen,,, dah jadi parlimen kanggaroo.. sekarang yang tinggal ahli Parlimen UMNO Bangsat haram jadah sahaja dan ahli bebas sahaja yang dok membahas usul untuk menggantung Karpal Singh, R Sivarasa dan Azmin Ali, setelah usul Anwar digantung telah diluluskan setelah bahas yang sepatutnya dilakukan ditolak oleh Speaker haram jadah,,

Nampaknya apa yang berlaku dalam sidang DUN Perak, hari ini telah telah berlaku dalam dewan parlimen.... Sekarang ahli-ahli parlimen UMNO tengah membodek Speaker haram jadah.....

Hurrg... aku sebenarnya nak tulis entry mengenai 2 hari sudah..., tetapi isu kat parlimen kanggaro sekarang ni hilang tumpuan aku nak menulis....

Kisah ini pada pagi 14 Dis 2010 jam 0745.....


Waktu aku sampai, dah berderet orang beratur, aku ingat aku sampai awai sebelum pukul 8 pagi... rupanya aku tersilap besar... lihatlah betapa panjangnya manusia beratur, waktu ni jam dah 9 pagi.... lihatlah masing-masing dah kelitihan berdiri bersandar kat dinding... Kerana sebentar tadi pihak polis telah mengadakan perhimpunan (perbarisan pagi) jadi terpaksalah tunggu sehingga acara itu selesai.... itu yang jadi bertambah lama...


Sekarang baru aku sampai dihadapan pejabat IPD Manjung,, sebelum ini dinding tepi pejabat tersebut.... lihatlah betapa panjangnya yang berada dihadapan aku,,, dengar cerita yang dok depan tu jam 6.45 pagi mereka dah tunggu....


Dan ini pulak senarai menunggu yang berada di belakang aku... pun panjang juga.... masing-masing keletihan......


Hurghhh... lega dah dekat nak sampai dengan kaunter...jam dah hampir 12 tgh .....


Aku dah selesai membayar saman ekor... tetapi kena tunggu dulu,, resit belum dapat lagi.... satu lagi hal..... inilah yang rakyat perlu hadapi....nak ambik duit rakyat, komputer ada dua, printer ada satu,, jadi silalah tunggu kalau nak resit....


Inilah notis sebenar yang ditampal ditepi tiang....



Kalau dibaca dengan sebenarnya, nampaknya pengguna kenderaan yang kena saman, aku rasa macam tertipu dengan siaran akhbar dan media...

Dan yang sebenarnya apa yang aku rasa,, kerajaan UMNO memang kebuloq duit rakyat, nak cakap pada media kata nak bagi discount 50% pada yang kena saman malu dan takut ada rakyat yang marah, kerana sebelum ini kata tak ada diskaun bila pemandu yang kena saman OPS Sikap dan ramai sudah pemandu yang membayar saman tanpa diskaun sebelum ini kerana nak hidup road tax...

Jadi bagaimana dengan pemandu yang dah bayar seratus peratus tanpa 50% diskaun... adil kah itu..., jadi untuk mengelirukan diberilah notis seperti diatas, mana mungkin dalam 15 hari pemandu yang kena saman ekor akan dapat surat saman ekor dari posmen... entahlah... lu orang sendiri fikir....

Lagi satu, aku nak cerita di manakah segi keadilan saman ekor ni..., ada seorang tu didepan aku mempertikaikan saman yang iada dapat, kerana ia tak pernah pergi pun pada tarikh yang ia kena saman,,, apa jawab pegawai polis trafik disitu.... " Encik jangan bayar dulu saman tu, Encik pergi Balai Polis Taiping, minta tengok gambar... betul atau tidak kereta encik..."

Cuba kita fikir balik,, yang buat silap polis atau lebih tepat lagi pemandu yang haram jadah menggunakan plet no orang lain,,, yang menjadi mangsa pemandu sebenar kereta tersebut.... beliau terpaksa pergi selesaikan masaalah tersebut, jika tidak kena pulak black list... itulah nasib rakyat Malaysia dibawah pemerintahan UMNO yang kononya rakyat didahulukan...

Sebelum ini aku ada tandatangan seperti dibawah ini....



Tetapi entahlah, apa cerita dengan kempen tersebut,, nak buat macam mana,,, kenalah juga bayar kepada kerajaan haram jadah ini... tak bayar… semua yang ada kait mengaik dengan nama aku semua kena black list, motor, kereta buruk, lessen dan GDLsemua kena blok, tak boleh nak renew….nak lawan... tak payahlah... kemana rakyat nak mengadu... kalau kat parlimen pun dah jadi parlimen kanggaroo, apatah lagi kat mahkamah....

Tetapi ada orang kata,,, Ahli UMNO yang ada kad ahli UMNO tak payah bayar saman ekor, hanya tunjuk kad ahli UMNo kat kaunter tersebut... betui ka... kalau betui,, untunglah ahli UMNO,,, mungkin juga,, sebba waktu aku dok bayar... tak nampak wajah-wajah orang UMNO datang membayar saman,,, oooo mereka pemandu berhemah... tak kena saman....


5 comments:

  1. Saya masih mengharapkan perjuangan PAS seperti dahulu, perjuangan yang jelas untuk diperjuangkan...tetapi kini setelah Nik Aziz menjadi penentu, dasar perjuangan PAS telah tersasar jauh....! juga jauh dihati saya.
    Berdirilah PAS dengan bermaruah tanpa PKR dan DAP terutamanya, janganlah diperbodohkan oleh mereka...! kembalilah pada perjuangan asal semoga kita rakyat Malaysia dapat keberkatan daripada perjuangan PAS.
    Kembalilah kepada perjuangan asal....sebuah negara Islam yang berdaulat!

    ReplyDelete
  2. Kepala otak ko la Manjung Mari..
    Agak2 la kalau nak fitnah..
    Orang tua Nik Aziz ajar ko ek..??
    Aku sendiri orang kuat UMNO Manjung pergi bayar saman takde dapat free pun..??
    Laknat punya puak Nik Aziz ni..
    Kecik2 taknak mampus,besar2 fitnah orang..
    Dah takde modal ker..??
    Fitnah halal ker..??
    Semoga dengan ko,Nik Aziz dan seluruh orang yang ada dalam PAS Allah laknat..
    Ilmu Agama tinggi tapi kuat fitnah..

    ReplyDelete
  3. Anoni 7:14...

    Betui ka ko ni orang kuat UMNO Manjung...,, phoorah... kalau ko kuat ampu UMNO betui.. aku percaya... Orang kuat UMNO mana ada masa nak baca blog...

    Ko nak klentong pun biar betul,,,, ia ke... ko pun kena saman juga... kena bayar...
    Ada ke muka ko dalam gambar kat atas tu!!!...

    Bagus lah kalau ko kena juga bayar saman... padan muka ko... macam tu ke UMNO nak tolong rakyat... tolong ahli sendiri pun tak mampu...

    ReplyDelete
  4. insuran motor mahal, harga barang mahal, gas dan minyak mahal dan saman ekor kena bayar padan muka rakyat malaysia negara ku yang tercinta. pangkah lagi lambang DACING. Bayor yope bayor ape nak buat kerajaan haram jadah, ajenya gampang

    ReplyDelete
  5. tukaran hati ..apa hang dok merepet ni , kalau hang nak pas selamat kan islam elok hang cadang kan pada najib dan semua kabilah umno bubar masuk pas ..maka selesai masalah . tak payah la dok kona sana sini ..
    kalau nak laga pas dengan dap , pkr ..elok juga hang pi cakap kat najib supaya umno jgn berkawan dengan mca , gerakan , mic , ppp , kimma ,makhal sakti tah berapa banyak lagi komponen ubn aku pun tak ingat ..caca merba..

    dan pada mat umno yang kena saman guna la otak , jgn guna kepala lutut . klau umno tak kena bayar tak pa..atau boleh claim balik di pej bahagian umno baru aku tabikkk spring ..bila pembangkang bantah saman ekor . hangpa senyap , time kena saman patut hangpa puji la ubn kerana berjaya kurangkan duit belanja anak bini hangpa ..apa macam ..

    mm ..aku sokong hang ..pwiiiit .

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari