boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, January 11, 2010

Isu Kalimah Allah - Dari Komentar Blog AT

Salam sejahtera...

Kalau setakat membaca blog sahaja, tak banyak maklumat yang kita dapat, cuma apabila pembaca-pembaca memberikan komentar dan sedikit maklumat barulah dapat lagi maklumat-maklumat dan idea-idea terkini...

Aku terbaca komentar dari blog adukataruna, ada dua tiga komen yang aku rasa ada kebenaranya mengenai isu bakar gereja.. Aku cilok balik komen-komen tersebut .....


SearchForFuck says

Hishamudin ahli Parlimen mana? bakar gereja kat kawasan parlimen dia. kita tengok kelam kabut x dia nak ISA kan siapa. hahaha


Anonymous says

Aduka,

Kalau dibaca balik skrip sandiwara bertajuk "nama allah" adegan nya bermula dimahkamah, kenyataan orang politik, kemudian jerit pekik orang berdemo episodnya merebak kepada "pembakaran gereja"... jika dibandingkan dengan lakunannya dengan skrip memang tak kena langsung.

Penonton yang berakal akan berkata cerita nama allah yang ditayangkan oleh UMNO itu sebagai overacting... rasa meluat jika ditonton lebih lama lagi.

Kita berharap pengarah filem dalam parti UMNO cari skrip lain dan pelakon yang lebih sesuai dengan masaalah rakyat masakini.

Janganlah asyik meting dari subuh hingga kesubuh hanya dapat idea bakar gereja saja. Itu tanda pemikir dan pengarah yang dibayar oleh UMNO bertaraf otak udang. Bangang.

Orang melayu bukan bodoh macam zaman Tun Mahathir "yes boss". Ini zaman Datok Seri Mohd. Najib, zaman "cakap tak serupa bikin..."

Sepatutnya orang UMNO buat cerita seperti meletupkan tol lebuhraya utara selatan, kerana kerajaan akan naikkan bayaran tol mengikut harga MUNASABAH... atau mereka boleh letupkan kilang gula kerana harga gula sudah dinaikkan. Buat lakunan itu seperti rakyat sudah naik gila kerana tekanan ekonomi sekarang. Ketika itu "ISA" mudah digunakan...

Dengan tindakan itu ada kemungkinan rakyat bodoh akan buka minda masing-masing untuk menyokong UMNO kembali kerana UMNO ketika itu penyelamat bukan pemusnah kehidupan rakyat.

Sekarang, bila ada cerita gereja dibom, rakyat sudah berfikir bahawa bom itu pasti dari simpanan tentera sudah dibawa keluar.......c4

Bukan itu menyebabkan rakyat diSabah dan Sarawak sudah pandai menyebut sesungguhnya "UMNO MEMANG CELAKA..?"


SearchForFuck says

lakunan Umno. hantar bebudak Pukida bakar gereja. selang sehari bebudak Pukida serang surau pulak. kengkonon serangan balas dr Kristian.

depa sengaja nak cetuskan perbalahan kaum supaya Melayu kembali menyokong Umno. skrip seperti kes kuil kepala lembu Shah Alam.

patutnya bebudak Pukida ni serang la masjid besar. pastu conteng salib besar kat dinding masjid, tuang darah anjing kat mimbar masjid. baru nampak real lakunan ala Hollywood.


Anonymous says

wa ada stuju gak ngan SearchForFux tu ( apparaaa nama..... dah gersang sangat ker)..... sebab wa pernah gak borak ngan bekas SU UMNO kelantan..... tahun 1990 lepas PAS menang kat kelantan.... UMNO negeri dah hampir² dah kerah geng tahan lasak dia orang buat kacau kat bandar KB.... tapi orang besar dari KL tak bagi green light....

-abangehsnem


Anonymous says

opsss... pembetulan.....

eje btol².... abanghensem.....


SearchForFuck says

bro abanghensem,

sedangkan gadis cun Mongolia pun diletupkannya, apalah sangat gereja tu. yg penting Umno kekal berkuasa. org besar yg lu cakap tu sebenarnya Anwar Ibrahim. sebab tu Mahathir cukup hangin dengan dia.

takde apa yg tak sanggup dibuat oleh Umno bhai...

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari