boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, January 21, 2010

KD SRI Inderapura - CO kena Court Martial..

Bekas pegawai memerintah KD Sri Inderapura akan didakwa


LUMUT: Bekas pegawai memerintah KD Sri Inderapura akan dihadapkan ke Mahkamah Tentera pada 25 Januari ini berhubung kes kebakaran kapal itu pada 8 Oktober lalu.

Panglima Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Tan Seri Abd Aziz Jaafar, berkata tertuduh akan menghadapi dua pertuduhan dan boleh mngambil peguam bagi membela diri.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas istiadat pelucutan tauliah KD Sri Inderapura dan KD Sotong pagi tadi.


Komen : Itulah sahaja tindakan yang dapat diambil oleh pihak atasan, selalunya kes-kes sebegini didalam Mahkamah Tentera, amat sukar dibuktikan, tambahan pula dengan adanya bantuan peguam-peguam handalan dari luar. walaupun terbukti kesalahan sekali pun, namun wang rakyat berjuta-berjuta nilainya hangus begitu sahaja.

Pihak atasan Kementah hanya asyik mahukan penambaikan peralatan tentera, beli kapak, kapal selam, pesawat baru, tetapi dari senggaraan (maintenance) malas nak cerita..., bagaimana pula dengan pealatan pemadam api, kenderaaan bomba skylift itu pun dah 20 tahun lebih umurnya.., langsung tiada diberi perhatian bagi peningkatan peralatan tersebut.

2 comments:

  1. Court Martial..
    hukuman yg CO mangkok hayun tu terima hanya lah loss seniority,,,,,,,,,
    kalau babun pasti kena buang atau pun kena penjara,,,,, let we see what happen nexts,,,,!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Betul lah apa yang di buat olih Panglima Tentera Laut. Procedure Ketenteraan yang perlu di patuhi bukan macam TUDM, hilang injin tetapi dapat naik pangkat.
    Poraaah!!!......

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari