boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, January 26, 2010

Keputusan 9 Feb 2010 - Siapa yang ...?

Salam Sejahtera..

Pada 9 Feb 2010 nanti, rakyat Perak dan rakyat Malaysia yang mencintai keadilan mungkin tertunggu-tunggu apakah keputusan dari panel 5 orang hakim mahkamah persekutuan tentang siapa MB Perak.

Setelah setahun 4 hari UMNO merompak dari PR tampok pemerintahan Negeri Perak, apakah masih ada peluang buat IR Nizar?

Kalau pada pemikiran bodoh aku, hanya 15% sahaja berpihak pada Nizar, 85% lagu ghuyup...., sebab apa! Jawapan paling mudah dan senang... Kalau Hukum Al-Quran yang terang dan nyata pun UMNO secara terang dia tolak mentah-mentah, inikan undang-undang perlembagaan yang manusia sendiri buat, tak ada hal punya...

Sifat manusia yang bekerja dengan kerajaan di Malaysia, sewaktu pangkat rendah, OK , telus dan ada intergriti, bila aja dah diberi kedudukan pangkat tertinggi, apa akan jadi telus lagi atau tidak, di mana kiblatnya selepas kenaikan pangkat tertinggi, begitu jugalah dengan hakim-hakim kat Malasyia ni pun, setakat mahkamah stesyen dan mahkamah tinggi, OK...., bila pi kat mahkamah rayuan, dan persekutuan dah jadi lain,

Ingat lagi tak bagaimana keputusan mahkamah persekutuan menghalang arahan Speker Sivakumar menggantung Zambri dan 6 EXCOnya, sedangkan secara terang keputusan Speaker tak ada mana-mana mahkamah pun boleh menghalangnya.

Bermacam-macam risiko yang bakal menunggu jika Nizar memenangi semula Jawatan MB. segala kerja-kerja dan kelulusan yang dilakukan oleh Zambri dan EXCOnya bagaimana, Valid atau tidak, Tunggakan gaji dan Elaun NIZAR dah tentu, silap-silap jawatan 8 orang EXCO lagi, dan yang paling tak tahannya bagaimana dengan air muka bekas Ketua Hakim Negara....

Kemudian satu hal yang besar lagi, jika Nizar memenangi MB semula ialah janji Nizar mahu bubarkan DUN Perak, ini salah satu membuat UMNO kecut teloq, suasana keadaan politik dan ekonomi semasa yang tidak berpihak kepada UMNO, kemenangan Isa samad di DUN Bagan Pinang tempohari pun entah berapa puluh juta RM mereka taburkan, inikan pula satu negeri Perak yang mempunyai 51 kerusi, oii banyak tu..., mana nak cari enjin jet pejuang TUDM lagi nak curi jual,, Nak jual pasir, pun dah pecah lubang dah... kalau yang ada pun hanyalah syarikat-syarikat 4D, Magnum, Genting dan TOTO yang setia membantu UMNO.

Itu semua hanyalah imiginasi ku sahaja, dari sekarang kita masih ada lebih kurang 13 hari untuk ke tarikh tersebut, sama-samalah kita berdoa, bermunajat memohon pada Allah S.W.T memberi kekuatan kepada 5 orang Hakim untuk membuat keputusan yang tepat. Apa pun keputusan dari hakim-hakim itu, kita terimalah ini sebagai ketentuan Allah, DS IR Nizar dan teman-temannya dah pun berusaha sedaya upaya, Apa pun keputusan ada hikmah disebaliknya.



5 comments:

  1. salam MM

    sungguhpuh saya kuat mengatakan Ir nizar MENANG...tapi hati saya berkata-kata:JANGAN HARAP!!!

    kalah atau menang

    aku tetap LAWAN/dan terus BERTAKBIR

    MAMPOS UMNO..AMEEEEN

    ReplyDelete
  2. minta letak banner ceramah ds nizar esok.. ambil banner di blog saya.

    www.demokrasi93.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. wuiii.... kome!!!! Ngundi lagi ler kite.... seronok kome... tengok orang perasan penting,kuat berparti dan kuat ambik kesempatan... woooo sonookkknyerrrr!!!!

    ReplyDelete
  4. Batugajah Mali..
    Blog hang susah sangat nak masuk, lambat betul.. minta maaf, aku tak larat nak tunggu.., blog-blog lain senang aja...

    ReplyDelete
  5. dah cetak ke poster ? dah banyak dah ke duit tabung untuk ngundi ? dah tempah ke batu nesan untuk ke neraka jahanam

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari