boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, July 10, 2010

Saman Ekor - Pemilik Kenderaan menjadi mangsa negara yang bakal bangkrap!

Salam Sejahtera...

Kenapa saman ekor diteruskan,,, bagi aku mudah aja..., nak tunggu duit saman felda ke atas Suara keadilan sebanyak RM200 juta, lambat lagi, boleh menang ke tidak pun tak tau...,

Nak harap duit lesen judi bolasepak pun tak kesampaian....., siapa kata ekonomi Malaysia merudum,,, habaq mai ...

Apakah ekonomi negara OK?.. OK ka... sampai Carefour pun dah nak tutup!!!

Yang terbaharu, tuntutan perjalanan kakitangan kerajaan, kawan aku sebelum ni, kalau claim satu kilometer 0.70 sen, tetapi sekarang dah tinggal 0.20 sen, semua pangkat sama...

Nampaknya betui jangkaan Idris Jala, Malaysia akan bangkrap, jadi untuk mencari sumber kewangan kantung kerajaan saman ekor terpaksalah dihidupkan semula...

Jawapan dari Ketua Trafik Pasukan PDRM sedap sungguh!!! tindakan itu untuk memberi pengajaran kepada pemilik kenderaan agar lebih bertanggungjawab . Baca DI SINI.

Siapa yang tak bertanggungjawab!.. Pasang perangkap laju dok menyorok belakang tiang jambatan, bawah pokok..., tunggu kat kawasan sekolah yang kelajuan 60 kmj, kalau waktu persekolahan ada murid-murid yang menggunakan jalan raya OKlah, ini hari cuti umum, suasana lenang, tak kan nak bawah kereta lari 60kmj,tup-tup saman ekor sampai, check tarikh dan tempat, rupanya hari cuti raya raya haji, tempatnya kat Sekolah Agama Batu 8 Changkat Jering, itu yang aku kena sendiri...

Itu tak kira yang salah plet no, salah kereta dan berbagai lagi, tak cukup lagikah rakyat dicekik dengan bayaran insuran kenderaan yang naik beratus peratus, kemudian dipaksa membeli PA dan bermacam-macam lagi yang menyusahkan pemilik kenderaan..

Moga-moga 1.07 juta pemilik kenderaan yang disaman itu, nanti pakat-pakat lah undi Pakatan Rakyat, itu sahaja yang kita ada.....



7 comments:

  1. SALAM<

    KALAU DI BUAT KAJIAN TEMPAT SAMAN EKOR ADA KALANYA SEMACAM SAJA NAK PERANGKAP PENGGUNA MACAM DI KULIM BUTTERWORTH EXPRESSWAY / BKE. JALAN LURUS TAPI EXPRESSWAY TAPI *80 KM JE,

    ZALIM<<<<

    ReplyDelete
  2. Hallo Bro,

    Yang terbaharu, tuntutan perjalanan kakitangan kerajaan, kawan aku sebelum ni, kalau claim satu kilometer 0.70 sen, tetapi sekarang dah tinggal 0.20 sen, semua pangkat sama...

    dah pasti ke?

    ReplyDelete
  3. Tuan Manjung Mari,
    Tengah geram ni.Baru kopak RM 900.Ada 2 kereta lagi belum bayar, RM820 dan RM 300.Campur semua RM2120.Campur road-tax dan insuran mahu dekat RM4000.Kerja makan gaji sama macam hantu yang menyorok tu.Guna kenderaan pergi balik kerja, hadir mesyuarat dan menjalankan tugas gomen. Memang rakyat kena bayar dahulu,pencapaian penyangak diutamakan.Aku tak halalkan duit yang deme sodok tu.Mampos UMNO dan sekutu-sekutunya.

    ReplyDelete
  4. dah duduk dalam negara yg dipimpin oleh pemimpin gampang....mcm tulah adanyer..!

    nak naikkan harga minyak takut nnti sumer pengundi lari x sokong umno..so saman ekor jer la.

    ReplyDelete
  5. hishammuddin kerisJuly 11, 2010 at 9:09 AM

    auw auw auw auw

    ReplyDelete
  6. Yang 70sen jadi 20sen dah diamalkan di Jabatan Pelajaran Perak. Memang nampak menyalahi peraturan, Tapi kerja mesti diteruskan.

    ReplyDelete
  7. memang teruk..saya 2 hari lepas pergi nak renew roadtax kat pejabat pos..sekali kena reject pegawai tu cakap ada saman kena check dengan polis trafik..pergi polis trafik sekali dia print out..masyaallah banyak nya saman yang di senaraihitamkan...ada 9 saman yang perlu dijelaskan untuk saya renew roadtax..total yang nak kena bayar 9 X RM300 = RM2700.. semua saman kena kat jalan yang berkelajuan 60km/j..dan saya pula bersalah kerana memandu dengan kelajuan 71++km/j...nampak gaya bulan ni anak kena bagi minum air beras saja la..duit susu dah habis nak kena bayar saman...tahniah juga sesiapa yang mengundi kerajaan hantu sekarang ni..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari