boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, November 16, 2010

PRU13 Semakin Hampir....


Polis serah kepada tentera kawal sempadan


Hal ehwal keselamatan negara sekarang ni pun nampakyan dah berdolak dalik,, kalau sebelum ini tugas pengawasan sempadan negara ditugaskan kepada Pasukan GErakan Am (PGA) PDRM,, namun kini dengan tak semena-mena diarahkan Tentera Darat pula yang mengambil tempat tersebut...

Memang tentera darat sekarang ini dah tak masuk hutan lagi dah, negara dah tak ada lagi pengganas komunis, tugas dan perangai yang ada pada komunis telah diambil alih dengan sepenuhnya oleh Parti UMNO....

Apa pun, sepatutnya Tentera Darat kena berada dalam keadaan siap siaga sepanjang masa,, kenapa diletakkan di pos-pos kwalan sempadan...

Jawpannya senang sahaja, PRU13 akan diadatan tak berapa lama lagi,,, Anggota-anggota PGA diperlukan seberapa ramai yang boleh untuk digunakan dalam PRU13 nanti,, adalah tujuan tertentu.. sekurang-kurangnya kawasan kawasan kerusi yang UMNO BN kalah dah pdiperlukan menang juga besar kemungkinan PDRM akan memainkan peranannya untuk memberikan kemenangan kepada UMNO BN..

Bagi aku melalui PRU adalah samat sukar sekali untuk Pakatan Rakyat nak merampas tampok pemerintahan negara... Kalau PRU membolehkan Pakatan memenangi dan mengambil tampok pemerintahan negara sudah pasti PRU pun akan diharamkan... PRU buat UMNO masih memberikan harapan buat merteka untuk mengkekalkan kuasa mereka....

Berita berkaitan : DI SINI.


7 comments:

  1. aku ghasa cam nak jadi seldadu la pulak.... kena pulak buat operasi dengan depa isk...

    SELAMAT HAGHI GHAYA... jangan makan 'dagin' banyak sangat nanti naik daghah...

    ReplyDelete
  2. PRU ke13 semakin hampir.......Satu tajuk yang amat menarik.Tak usahlah cerita pasal polis dan tentera,lebih elok buka cerita,apa PAS buat?
    Baru-baru ni PAS mengadakan Seminar:PAS menggantikan UMNO.Satu seminar yang buang masa dan tenaga.Tajuk seminar itu menjadikan orang ramai(bukan ahli-ahli PAS)membandingkan keupayaan PAS berbanding dengan UMNO.Jangan tanya ahli-ahli PAS tapi tanya orang ramai(pengundi)tahulah sama ada PAS boleh menggantikan UMNO.
    Apa yang sepatutnya dilakukan oleh PAS,masa yang amat bernilai itu digunakan untuk Seminar Memenangi PRU ke13.Sekurang-kurangnya seminar menghalusi dan merealisasikan keputusan Muktamar yang lalu untuk memenangi 63 kerusi parlimen.Sama ada PAS boleh menggantikan UMNO tidak relevan dan tidak penting tetapi memenangi banyak kerusi dalam PRU ke13,begitu penting.Sekiranya PAS berjaya memenangi banyak kerusi sama ada diparlimen dan juga menambah lagi negeri-negeri untuk diperintah,cara otomatis PAS sudah berjaya menandingi UMNO.Akibatnya UMNO akan lumpuh dan munkin terus terkubur.Ini yang penting dan afdal bukan nak cakap PAS menggantian UMNO.Takkan hal yang sepenting ini Presiden,S/U Agong,Pengarah Pilihanraya PAS Pusat tak dapat fikirkan.Jangfan banyak buang masa.Ayuh! mulakan gerak kerja,jangan asyik nak berseminar dan brainstorming aje.

    ReplyDelete
  3. Mat Bosan...

    Terima kasih diatas komen yang amat membina itu, aku memang ada juga niat nak tulis sebegitu, tetapi biasalah, rasa tak sampai hati,,,

    Bagi aku aku sendiri dah macam kurang nak percaya kepada PRU lagi dah, seperti kata Tukar Tiub, kalau PRU boleh menjatuhkan UMNO dah tentu UMNO akan mengharamkannya...

    ReplyDelete
  4. Bagi saya mudah aje untuk pas menawan hati pengundi buktikan kejayaa-kejayaan yang mereka telah lakukan dinegeri-negeri yang mereka perintah sekarang dengan itu pasti para pengundi akan berfikir dengan waras siapa yang perlu memerintah negara ini

    ReplyDelete
  5. HS Marketing Services Sdn.Bhd

    Setuju sangat cadangan anta tu malangnya dinegeri-negeri PAS menang,mereka kurang buat promosi tentang kejayaan dan perubahan yang dilakukan.Maklumlah jenis yang tak suka masuk bakul angkat sendiri.Minda kampong ni masih kuat dikalangan pemimpin PAS hingga ramai rakyat dan pengundi tak tahu akan "success stories" yang dibuat.Ini disebabkan jentera penerangan tidak berjalan dengan baik dan tidak faham pula bagaimana hendak buat promosi.Contoh: DiPRK Hulu Selangor,tempuh hari,ramai penghuni FELDA tak tahu bahawa air percuma itu diberi oleh kerajaan Selangor bawah pimpinan Tan Seri Khalid.Mereka ingat UMNO yang beri.Sama ada PAS,Keadilan mahu pun DAP,tidak bijak menggunakan jentera penerangan,bukan sahaja untuk promosi "success stories" malah gagal menggunakan "penerangan" untuk memenangi hati pengundi.

    ReplyDelete
  6. Sdra Manjungmari,

    Sdra Manjungmari,

    Kalau ya pon ATM ambilalih tugas PDRM, biarkan la. Kita patut bersyukur ada juga kalangan org Melayu (ATM)yang sanggup pikul tugas tu untuk menjaga keselamatan kita semua. Takkan la nak upah Bangla dan org Burma kot (macam pengawal keselamatan kat kaw perumahan).

    Kalau nak kata penugasan ATM tu akan mempengaruhi PRU 13, saya rasa tak ada kena mengena. Kalau rasa risau terhadap kehadiran ATM, kau org kena ganti lah ATM!.

    Lebih baik fikir masalah dalam parti PKR yang kalam kabut ni. Kalau `kawan` tu tak ok semuanya akan menyebabkan pakatan ni tak selamat. Macam mana bro, tepok dada tanya DSAI.

    ReplyDelete
  7. PAS mendakwa rancangan kerajaan melaksanakan pendidikan seks bermula di sekolah rendah pada tahun hadapan lebih sebenarnya lebih berorientasi perniagaan.

    Ketua penerangannya Idris Ahmad mendakwa, parti Islam itu menganggap usaha itu lebih kepada "membela kroni Umno-BN" melalui projek percetakan buku dan alat bantu mengajar.

    "PAS merasa pelik tindakan kerajaan yang memperkenalkan pendidikan seks dalam usia yang begitu muda, iaitu sejak sekolah rendah," katanya.

    Apa pandangan Tuan Manjungmari?

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari