boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, July 27, 2013

Apakah benar ini gambar PTL , mohon pencerahan...

Dua kali aku mendapat komen,, mengenai gambar Panglima Tentera Laut ada terpapar di satu laman web mlm...





Kalau gambar mantan PTL masih Ok lagi le,,, namun teringat balik kat Laksma (B) YB Haji Imran,, bila bergambar dengan memakai uniform tentera telah mendapat surat teguran dari Timbalan PTL,, kononnya salah guna.... sebab dah bersara,,, tetapi gambar ini boleh pulak.....

Tetapi gambar ni,, macam mana pulak?


Belum lagi bersara,,, ditulis dah bersara... satu penghinaan buat PTL ni,,,,, 

Rujuk laman web -- Klik Sini



68 comments:

  1. Apa akan jadi dengan TLDM apabila orang No1 terlibat dalam perniagaan jualan langsung. Tidakkah ini akan menjadi satu tekanan pada peg2 bawahan utk menyertai skim ini. Apakah kekayaan yg sedia ada belum mencukupi. Mungkin SPRM dan bahagian perisikan ketenteraan perlu melakukan siasatan bagi melihat siapa dibawah PTL ini yg menajdi downline beliau. Siasat juga berapa banyak pegawai kanan yang menyalahgunakan kuasa memberi tekanan anggota abwahan utk menyertai skim ini. Semak juga siapa kontraktor2 yang telah menyertai skim ini dibawah peg2 kanan yang ada kuasa membuat perolehan. Aku yakin pasti ramai kontraktor2 yang bersedia utk menyokong beliau dalam bisnes ini. Jika tidak masakan beliau boleh menjadi emerald consultant dengan segera.

    Dari apa yang didengari dari rakan2 dalam TLDM penyakit ini telah menular dikalangan peg2 kanan yg mendesak peg bawahan mereka menjadi ahli dan begitulah sterusnya. Jika begini keadaannya TLDM akan segera hancur. PTL harus bersara segera jika ingin terlibat dalam perniagaaan. Dah le semasa PRU baru-baru ini dia sibuk utk berkempen untuk BN. Kini dia sibuk dgn perniagaan.. Patutlah aset-aset TLDM dan warganya semakin tak bermaya. Dipimpin seorg PTL yang mementingkan diri sendiri, sebuk berpolitik dan berniaga. Sudah sampai masanya Menteri Pertahanan yg baru memikirkan adakah wajar pemimpin No1 sebegini dikekalkan sebagai PTL. Kepada PTL berhentilah dan tetapkan pendirian samada ingin berpolitik atau berniaga dan diluar sana kejarlah kekayaan dan kuasa yang kamu gilai. TLDM memerlukan pemimpin yang kredibel.. bukan pemimpin yang berpura-pura dan menghancurkannya dari dalam.. Anggota bawahan dipersalahkan apabila berniaga di pasar malam bagi menampun gaji yg tak seberapa tetapi peg kanan dibiarkan melakukan apa sahaja berleluasa tanpa diganggu gugat. Ini mungkin juga tanda2 dunia akhir zaman... Pemimpin mengkhianatai organisasi yang dipimpinya.. mejadi perosak dan pemusnah No 1....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam saudaraku semua,
      Kakitangan Awam boleh menjalankan pekerjaan luar dengan syarat telah mendapat kebenaran dari majikannya.Dalam kes tiada kesalahan bagi pegawai atau LLP untuk bergiat dalam kerja luar dgn syarat ada kebenaran.
      Sila baca Perintah Am Bab D Bhg 11 (5), baca jgn tak baca......

      Politik ditempat kerja telah menjadi lumrah kehidupan....mengikut atau melawan arus politik ditempat kerja ada baik & buruknya. Saudara anon 101 jika pernah jadi tentera pasti maklum dgn perkara ini....sslm.

      Delete
    2. Waalaikum salam Anon 4.54,

      Walaupun mungkin ada kebenarannya apa yg saudara katakan namun dari segi moralnya adakah ia wajar. Seorg PTL dan pegawai yang mengurus perihal anggota, bertanggungjawab dalam hal ehwal kenaikan pangkat dan kerjaya warga sesuatu organisasi sudah pasti akan mempengaruhi mereka yang berkepentingan utk mengambil kesempatan dan membeli produk hanya kerana ingin diberikan keistimewaan dalam urusan kenaikan pangkat, kursus, penempatan dan sebagainya. Kesempatan ini boelh dipergunakan oleh kedua-dua belah pihak. Si penjual utk mendapat keuntungan dan sipembeli pula menganggap sebagai pelaburan bagi mendapat keitimewaan dalam pertimbangan utk perkembangan karier. Ini merupakan satu perkara yg tidak sehat dan boleh merosakkan kewibawaan pengurusan sumber manusia dan akhirnya menghancurkan organisasi. Dan dalam perkara ini memakai uniform tentera utk tujuan perniagaan apatah lagi berbohong tentang status perkhidmatan adalah satu perkara yang amat tidak bijak dilakukan oleh seorang pemimpin no 1. Itu soal pokok yang di utarakan oleh Manjung disini. Apatah lagi seperti komen salah seorang rakan kita pengtauliahan seorg pegawai tentera itu diperkenan oleh Yang dipertuan Agung dan utk menamatkan perkhidmatan juga memerlukan perkenan baginda. Tidakkah ini mencemar kesetiaan ke atas Seri Paduka Baginda dan boleh dianggap sebagai satu penderhakaan. Maka adalah wajar pihak yang berkenaan mengambil tindakan segera agar perkara sebegini tidak berulang dimasa hadapan.

      Tentang politik pula adalah ejlas mengikut PMAT anggota tentera di larang terlibat secara langsung. Jangan lah saudara berbohong tentang ini. Seseorang askar laskar dan pegawai tentera perlu mempamirkan sikap profesional dan neutral atau berkecuali dlm politik. Yang dibenarkan adalah mengundi sebagaimana hak yang termaktub dalam perlembagaan negara. Rasionalnya ialah jika terjadi huru hara ATM lah yang akan diberi tanggungjawab mengambil alih pemerintahan sehingga kerajaan baru di bentuk, Kenapa tentera diberi kepercayaan ini adalah kerana tentera dipercayai amat profesional dan boleh diharap serta berkecuali/neutral. Jadi jgnlah rosakkan keistimewaan dan kepercayaan yang ada terhadap ATM. Tidak salah berpolitik tapi jika itu yg diminati ambilah langkah utk berpolitik digelanggang sebenar dan bukannya menggunakan kuasa utk menyokong mana-mana parti politik tak kira parti pembangkang atau pemerintah.

      Delete
    3. this is sparta.

      Delete
  2. Memalukan.. amat memalukan dan malang buat TLDM mempunyai pemimpin begini...

    ReplyDelete
  3. hanya jauhari jua yg lebih mengenal manikam.. hanya navy yg mengenal admiral.. hanya manjungmari yg mengenal ....? tolong sambungkn.. he he he...

    ReplyDelete
  4. Hanya manjung mari yg mengenal PHD...ubah2 le sikit utk lihat diri sndiri... MM adakah kita dah cukup sempurna???mmbuat ulasan/ komen lbh mudah dari 'bermuhasabah'diri....

    ReplyDelete
    Replies
    1. a ah ye la tu...kalu tgk kemungkaran atau kejelekan yang mengundang kemusnahan elok la kita diam....pasai ape kena diam....?sebab diri sendiri pun belum sempurna....maka senang banyak la UMNO nak menjahanamkan negara ni bila dapat melahirkan pengikut semacam ini.

      Delete
    2. kononnya selagi tak kena batang hidung sendiri biar lantak tonggeng terbalik negara ni kena serakah....khuatir nanti dah terlambat nak perbetulkan semula.

      Delete
  5. Ini bukan soal PHD 1053.. tapi wajarkah seorg pemimpin tertinggi tentera melibatkan diri dalam perniagaan jualan langsung.. cuba bayangkan bila produk di persembahkan kepada panglima2 beliau mampukah mereka menolaknya sedangkan tujuan memang nak bisnes. Memang menjadi lumrah org yg berkuasa akan disanjung dan kalau dlm tentera org kata batuk aje dah jadi apa yang bos nak pasti terjadi.. menyanggah atau tidak menyokong hanya akan menerima padah.. bila panglima2 dah masuk dan jadi agen produk tentulah perkara yg sama dilakukan pd peg lapisan seterusnya.. begitulah yg akan seterusnya berlaku.. akhirnya yang menjadi mangsa ialah org bawahan.. PTL inilah yang kononnya mengistiharkan perang dengan ahlong tapi sekarang secara tidak langsung dia menjadi ahlong yang lebih besar.. bayangkanlah utk minum kopi yang di jaja oleh panglima ini memerlukan modal tiga ribu lebih bagi mendapat harga termurah. siapa di dunia ini yang sanggup berbelanja 3 ribu lebih hanay utk minum kopi melainkan atas sebab takut, segan atau nak jaga masa depan.. tidakkah ini boleh dianggap salahguna kuasa kerana mahu tidak mahu ada pengaruh perasaan takut dan bimbang jika tak menyokong perniagaan ini dalam karier. Dan bukan lah tidak diketahui bahawa PTL ni seorg yang panas baran dan pendendam.. tanyalah anggota TLDM berapa ramai yang tidak dapat menyambung perkhidmatan atas perkara remeh temeh dan terlibat dlm kesalahan lama. Dan memang amat diketahui beliau juga bertindak dan memikirkan macam dirinya tuhan kerana utk sambung perkhidmatan memerlukan pengampunan khusu dari beliau.. Apakah apa yang dilakukan PTL daam perniagaan ini tidak bercanggah dengan peraturan?.. Anoy 1053; jangalah terlalu singkat fikiran. Ini adalah isu pemimpin besar yang menyalahguna kuasa. Kita cabar beliau umumkan siapa yang berada dibawah beliau dalam perniagaan ini. Saya percaya kebanyakkanya ialah peg2 dan anggota tldm yang takut padanya dan juga kontraktor. Memang sudah diketahui umum dalam TLDM, PTL ni seorg yg pendendam dan cepat melenting dan berdendam. Bila dah ada kepercayaan yg sedemikian siapa yang berani menentang.. dan bila dipengaruhi utk menyertai mahu tak mahu demi periuk nasi masing2 akan sedia utk melakukannya... lu fikir lah sendiri 1053..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah ke PTL nak jual kopi? 3 ribu jek pun....bkannye mcm ko pi dok pinjam koperasi lah.. bank rakyat lah.. pinjam puluh2 ribu pastu buat bisnes mengarut, buat mlm mengarut x pun buat pelaburan mengarut swiss cash la..ape2lah pastu ko dah rugi ko pinjam ahlong pastu ko hutang keliling pinggang...ko keja kat pasar malam...pastu esok pagi ko buat pasal x dtg kerja takpun ko menuang x buat kerja. Ko yg kena pikir sendiri. Takdenya PTL nak salah guna kuasa. PTL bukannya bodo mcm ko nak offer bisnes2 mengarut. Dia bukannya buat rasuah pon...Dia just share minum kopi yg berkualiti&berkhasiat, bagus utk kesihatan, dlm masa sama tambah pendapatan. Ke ko anon 1226 ada masalah dgn navy? Ke ko ada masalah dgn PTL? Sekurangnya PTL rajin lah jugak nak share produk kesihatan disamping tambah pendapatan....sebab tulah PTL nampak segak dan gagah sbb minum kopi yg berkhasiat. Bukan mcm ko harap duit navy jek...tp pemalas nak berusaha.

      Delete
    2. Dia nak berniaga takde mahal.. jual lah.. nak jual kopi ke, jual kapal ke..jual dadah ke.. lantak dialah.. cuma janganlah jual pada org bawahan.. itu namanya salahguna kuasa dan takde maruah.. apa punya ptl lah ni.. cheap scale.. org kampung aku kata... sehat? hahaha.. hang tahu tak ptl tu jalan pun dah bertongkat.. org bawah masalah kesihatan dan bmi tak leh sambung.. dia perut buncit kepala botak jalan bertongkat masih tak mau berhenti lepas tu dok jual kopi segera pula...phewwwwww

      Delete
  6. PESANAN DRPD PAKAR EKONOMI UMNO: bisnes kopi di seberang laut dikenali sbg import-eksport... bisnes kopi d tengah laut pula mnjana ekonomi negara.. semua navy kencing musti bau kopi lpas nih.. keh keh keh..

    ReplyDelete
  7. Kami warga TLDM Lumut dan sewaktunya dgnnya dengan ini mengisytiharkan deklarasi berikut:

    i. PTL dikehendaki LETAK JAWATAN SEGERA. Kalau boleh lepas raya ni betul2 dah jadi Admiral Retired. Kami tak mau lg TLDM dipimpin oleh saudagar kopi. Cukup lah …..dah lama dah kami meluat.

    ii. JLAKS/Pegawai2 kanan yg turut terlibat menjadi mangsa paksarela PTL dan seterusnya turut bersekongkol memangsakan anggota bawahan lain berhentilah berbuat demikian. Jgn pandai2 nak kempen kami jadi downline kamu. Kami adalah askar laut bukannya penjual kopi. Kami tak nak minum kopi yg PTL promote tu, kerana kami skrg dah beralih kpd KOPI JANTAN. Kalau tuan2 nak hilangkan ketakutan tuan2 terhadap PTL, belajarx lah minum kopi jantan macam kami.



    iii. Sekiranya aktiviti jual kopi terus berleluasa, kami warga TLDM Lumut tidak punya pilihan tetapi terpaksa praktikkan nilai “kepimpinan melalui tauladan”. Dgn penuh iltizam kami ramai2 tak teragak-agak akan ikut jejak langkah tuanx semua dgn turut berniaga. Kami tak reti nak jual kopi dan kami juga tak ada kuasa nak gunakan kemudahan mes, ofc dan premis navy utk tujuan perniagaan. Oleh yg demikian kami akan mulakan perniagaan pasar malam depan pangkalan TLDM Lumut…......jual nasi lemak, burger, baju, cd cetak rompak dan macam2 lagilah. Kalau pegawai atasan boleh, kenapa kami tak boleh..kan, kan? Hidup 1Navy......Kapal diabaikan, membuncitkan poket didahulukan!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 07.03...contoh spesis navy yg pengecut sama seperti MM semasa servis...hahaha membuat deklarasi diblkg nama anon...hahaha toya punya navy...

      Delete
    2. Xde lg dgr jual kopi, kapal diabaikan...elok jek tgk semua operasi berjalan sekarang ni. Ko tu Anon 07.03 dasar navy bangang sama mcm manjung mari. Xyah nak salahkan CN, ko tkarlah panglima apepun...ko tetap manusia yg bodoh sombong penuh dgn hasad dengki. Takde org pun nak ko jd downline. Ko x nak sudahlah...takde org nak paksa ko. Aku yg x join kopi ni pun x kecoh...ko x yah syok sendiri buat deklarasi...sibuk nak jd wira internet sgt apehal !!

      Delete
    3. ko memanglah tak kecoh sebab ko bukan tahu apa pun.. penjilat jubur ptl.. enatah2 hang pun downline bawah CN...

      Delete
    4. mari ternak emas

      Delete
  8. Sesungguhnya berada pada kedudukan No1 dalam TLDM adalah suatu yang harus dibangga dgn mencurah bakti dan kesetiaan serta menjadi contoh tauladan kepada warga yang dipimpin. Malangnya tanggungjawab ini di khianati. Belum bersara telah sibuk menceburkan diri dalam perniagaan jualan langsung malahan sanggup menukar status dari perkhidmatan yang masih aktif kepada bersara. Bukankah ini juga merupakan satu penipuan. Bagaimana seorang pemimpin tertinggi boleh berbuat perkara sedemikian. Memang diluar logik pemikiran yang waras. Bukan kah sistem perniagaan jualan langsung itu adalah sistem piramid. Yang berada di atas sekali meraih keuntungan hasil pelaburan yang berada di bawah. Dan bila kepimpinan tertinggi berbuat demikian bukankah itu umpama mengambil kesempatan dari jawatan dan kedudukan yang disandang. Maka memang wajarlah pegawai-pegawai kanan yang terlibat dalam sistem piramid ini diberhentikan dengan segera. Ianya merosakkan dan meruntuhkan organisasi...

    ReplyDelete
  9. Syabas MM dan YB Hj Imran atas pendedahan ini.. Wa salute lu orang la...

    ReplyDelete
  10. Join the navy and sell coffee!!!! kah kah kah... world class navy???

    ReplyDelete
  11. Kementerian Pertahanan perlu mengeluarkan arahan supaya gambar Panglima beruniform ttidak di gunakan utk tujuan promosi perniagaan. Ianya mencemar kemuliaan organisasi dan uniform tersebut. Dan perlu ada keadilan. Jgn hanya bekas Panglima pembangkang sahaja yang dilarang menggunakan uniform utk apa tujuan sekalipun tapi juga terpakai utk semua anggota tentera tak kira apa pemahaman mereka.

    ReplyDelete
  12. Bila manusia bertuhankan harta dan wang inilah yang berlaku.. tak cukup-cukup mengejar kekayaan tanpa memikirkan hukum dan peraturan. Ingatlah kehidupan ini hanya sementara dan setiap harta yang diperolehi akan dipersoalkan bagaimana ianya datang... kemana ia dibelanjakan...

    ReplyDelete
  13. Apalah ko orang ni... PTL nak jadi kaya pun kau org sakit hati.. bukan dia ganggu kau org pun.. sekurang-kurangnya dia tak makan rasuah dan tak jual dadah.. dia cuma minum kopi aje dan jadi kaya dgn minum kopi dan meniaga kopi.. salah ke.. lagipun tgklah dulu khasiat kopi tu.. boleh buat org jadi kuat dan berkuasa macam panglima tentera. semua anak buah kecut perut.. ikut apa saja arahan panglima macam ko kata.. itu baru betul panglima tentera... kalau belayar dgn kapal tentu tak mabuk minum kopi ini. boleh minum banyak2.. tak jadi hal.. jadi memang wajarlah anak-anak kapal TLDM beli kopi ini dari PTL.. mungkin PTL yang baik hati ini sedang mengusahakan agar kopi ini dibekalkan kpd semua kapal2 tldm.. dan dibayar kerajaan.. dapatlah anak-anak kapal merasa keenakkan kopi orang-orang kaya.. itupun salah ke.. dan tentu panglima akan jadi tambah kaya.. ko jeleslah tu..ko jeleskan.. aku tahu.. ko memang jeleslah tu manjung mari.. lepas tu mungkin diperkenalkan keseluruh ATM.. lagi kaya.. tambah jeleslah ko manjung mari... inilah yang dinamakan panglima yang peka dan ambil berat tentang anggota.. jual kopi supaya anak-anak buah tak minum arak.. takkan lah panglima nak jual kopi cap kapal layar.. kenalah ada standard sikit sesuai status.. kopi org kaya-kaya.. itupun ko tak reti ke manjung mari?? salah kah.. salahkah.. semuanya salah pada ko lah manjung mari.. takde yang betul.. aku salute le panglima ni sanggup jual kopi.. itu tanda dia bukan seorg yg ego dan sombong seperi tohmahan ko lah manjung mari.. engko tu bukan apa.. jeles kut tak kaya-kaya dari dulu sampai sekarang.. kalau kau terror kau cubalah jual kopi macam panglima ni. ko bolehke dapat dlm 20k seminggu macam pamglima ni jual kopi.. mamak yg jual kopi 24 jam sehari, 365 hari setahun pun takleh dapat keuntungan macam pamglima ni. ko tgk bekas panglima tentera laut tu.. 5 tahun dapat 10 juta beb.. 10 juta.. wow.. banyak tu... ko tengok bagaimana tldm dah bentuk mereka jadi peniaga yg berjaya.. jual kopi aje beb.. jual kopi boleh kaya... belum lagi jual kapal.. lagipun kalau jual kapal ko tuduh macam2 pulak... ko tuduh rasuahlah.. alantuya la.. macam2 tuduhan ko manjung mari.. tak abis abis.. jadi baik jadi saudagar kopi. susah ko nak kaitkan dgn semua tu.. .ko ubahlah profesion ko manjung mari.. jangan asik nak kutuk orang aje.. baik kau jumpa panglima ni dan minta dia ajar ko macam mana nak jual kopi sampai jadi jutawan... jgn buang masa ko lagi dan asik nak kutuk org aje.. berubahlah kali ini.. bila lagi ko nak ubah nasib kau.. belajarlah jual kopi.. semudah abg tapi ko bisa jadi jutawan...

    ReplyDelete
  14. hahaha... anon 1033.. kau funny lah.. i like...

    ReplyDelete
  15. Manjung Mari ni time bulan2 romadhon yang mulia ni pon nak buat fitnah...nak buat warga TLDM kononnya benci pada PTL..udah2 ler..Kami kenal siapa PTL kami. Dok sah ler kome nak buat fitnah sumer.ngurang pahala pose deme jer ler yop!!!

    ReplyDelete
  16. pegi mampos la CN ni... orang sakit tak bagi menyambung padahal dia sendiri under medical.. pptuiihh....

    ReplyDelete
  17. hey anon 1.26 hang ni bangang ke baghal... yang manjung mari tunjuk kat sini bukan fitnah. fitnah apa ke benda yang dipamerkan tu dari website produk coffee tu. jgnlah hang jadi buta hati... apa yang manjung mari kata tu fakta.. kan ada klik kat situ.. hang klik la dan pi tgk gambar saper yang keluar.. hang ni bodoh betul la... lepas tu hang tgk lah busines plan jtawan produk ni dan fahami bagaimana sistem ini bekerja... baru lah leh komen.. jgn jadi baghal sgt....

    ReplyDelete
  18. Saya adalah salah seorang mangsa kepada skim penjualan kopi ini. Masuk kerana rela terpaksa. Almaklumlah yang menjadi up top leader is the chief himself. His immediate downline is AKS Sumber manusia who is responsible for the promotion and carrier progression of navy people. Just imagine if anyone's being approach by AKS SM who can do wonder for their carrier trying to influence to buy the product do they have the choice. Yes, they did. They can decide to ignore but don't you think the price they got to pay for refusing could be more than RM3500.00 that the need to pay for the coffee in lieu to carrier progression. Buying it for me is ok because at least I can consume the coffee. But what make me very sick is I am expected to look for 4 more down liner to make sure this guy get the benefit of it and similarly his up line which is the Chief himself get some benefit as well. They both actually making many fm people down below who at the end of the day become the victim. Are all this healthy for organisation and how come this is happening in the navy which claimed to be world class navy.. Taik kucing world class navy.. The navy has been spoil by this type of leader. Navy leadership need to be reshuffle soonest. Defence Chief and Minister need to do something about it. In many case navy people is not happy with the situations. Chief has put all his people which is loyal to him and do what he want even though is spoil the navy in the all strategic place so that they will support him even for doing the wrong thing. He has been too long in the office and build his own empire for his own interest. The youngest Admiral in the navy now AKS SM is his proxy fm those day when this officers sit at the chair of Pengarah rancang dealing with navy big procurement. May be a proper investigation and royal commission need to be set up to investigate all this wrong doing and find out who is who in the navy. The navy is on fire and sinking like KD Inderapura, KD Mutiara and KD Pari. Someone's need to do something to save the navy.. and it got to be done before it get worst..... The present leaderships is corrupt, abusing power and doing things as he like. The people on the ground is suffering now. just that they don't know where to turn to and worried action will be taken against those who tell the truth.. only independence inquiry can make a difference and find the truth... This is about security of the nations, The navy has fallen into wrong leadership and its need to be corrected immediately..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebanyakan kita kat forum ni adalah mangsa propaganda pihak yang berkepentingan tanpa kita mengetahui kesahihan sesebuah maklumat. As a friend and not as a foe saya nasihatkan pengunjung agar selidik dulu kebenaran sesebuah maklumat, bukan hanya dengar cakap2 orang..sahih ke maklumat ni. Kebanyakan kita yang berselindung disebalik nama anonymous tidak sedar bahawa kita sebenarnya banyak mendedahkan perihal diri kita. Kita lupa bahawa disebalik setiap kritikan serta tohmahan yg dibuat kita actually menjatuhkan imej kita sendiri ie cara kita melontarkan buah pendapat, cara kita menilai dan menafsir sesebuah bahan atau sentimen yang cuba diketengahkan dan apa yg paling perlu kita tahu ialah "siapakah pelontar propaganda" tersebut, kredibiliti beliau dan apakah motif disebalik permainan ini. Now let us make some analysis..actually a few comments dibuat oleh manusia yang sama berdasarkan gaya bahasa dan ulangan ayat..dan lawaknya komen mereka ni hanyalah carry 0.13 percent saja weightage nya dan tak contribute sebarang hasil pon. So, adakah saudara sekalian rasa medium ini adalah yang terbaik untuk meralisasikan nawaitu kalian. Furthermore kita kena juga muhasabah diri sebab apa yang kita lontarkan ini seandainya satu fitnah dan berniat hasad, maka kita yang terpaksa menanggungnya di akhirat kelak dan secara tidak langsung memberi pahala free kepada insan yang kita discredit tu. Macam Manjung Mari dia dah terlebih banyak pahala dan dia tidak yakin dengan ajaran Islam pimpinan Rasulullah s.a.w yang berlandaskan Al Quran. Sebab itulah dia tidak hairan bila menggunakan bahasa yang kesat..tak gitu MM

      Delete
    2. Saudara Anon 6.03, saudara menuduh Manjung Mari menyebar fitnah dan menuduh beliau tidak yakin dengan Rasullullah SAW. Siapa saudara utk membuat tuduhan keterlaluan seperti itu. Manjung Mari sebenarnya berjihad utk menegakkan kebekaran. Kes PTL jual kopi adalah kisah benar. Gambar beliau terpapar dengan gahnya berpakaian seragam penuh berbintang. Saudara boleh melawatnya di : http://zonanworld.com/about-diamond-network/

      Adakah website ini yang sebenarnya membuat fitnah. Jika ia fitnah kenapa orang yang kena fitnah tidak bangkit untuk menegakkan kebenaran. Org yang difitnah wajar membela diri dan membersihkan dirinya. Kenapa pemilik website ini yang memang diketahui siapa orangnya tidak diambil tindakan saman dimahkhamah kerana mempamirkan gambar PTL sebagai saudagar kopi. Hakikatnya memang PTL membuat perniagaan MLM ini. Hakikatnya memang beliau secara langsung atau tidak telah memberi tekanan kepada warga TLDM utk menyertai peniagaan ini. Hakikatnya dalam tempoh yang singkat beliau telah memperolehi pendapatan tambahan ribu-ribuan ringgit hasil dari perniagaan ini. Hakikatnya dengan kedudukan beliau sebagai PTL beliau telah menyalahgunakan kedudukannya dan merosakkan nama baik TLDM. Hakikatnya jika beliau tidak dapat membersihkan namanya dari tohmahan ini beliau harus berundur secara terhormat. Melepaskan jawatan dan menumpukan kepada perniagaan kopi beliau. Kalau semua ini fitnah beliau harus membuktikan dan tampil kehadapan mencabar maklumat ini. Dan maklumkan semua adakah gambar di website
      http://zonanworld.com/about-diamond-network/ ini bukan gambar beliau.


      Delete
    3. Jadi janganlah mengalih topik dengan menghentam Manjung Mari dan ramai dikalangan mereka yg meluahkan ketidakpuasan hati mereka disini. Dimana lagi mereka dpt luahkan salahlaku pegawai-pegawai tinggi. Nak harapkan yang bertanggungjawab lihatlah hingga kini walau gambar beliau terpampang disitu apa tindakan yang dibuat. Bukankah pengurusan dan kepimpinan TLDM yang menetapkan supaya tiada warganya yang menjalankan moon lighting, Adakah sebagai PTL keistimewaan beliau mengatasi org lain lantas beliau boleh berbuat apa sahaja tanpa di bantah. Kalaupun beliau ada keistimewaan itu bagaimana pula down line2 beliau. Perjelaskan bagaiamana dalam tempoh yang amat singkat beliau berada pada ranking tertinggi dalam perniagaaan ini. Dikalangan warga TLDM perkara ini menjadi bualan. Dikalangan pegawai-pegawai kanan pun ramai yang tak berpuashati. Tapi siapa yang berani menegur kerana semua tahu sikap PTL yang tidak suka ditegur dan sentiasa merasakan dirinya betul belaka.. Jadi jgnlah saudara sendiri sesuka hati melompar fitnah. Wujudnya blog seperti Manjung Mari ini adalah utk menegakkan kebenaran dan memaklumkan segala kemungkaran dasyat yang sering berlaku dalm negara ini. Semua ini tidak akan ditimbulkan dimana-mana blog atau website pro kerajaan. Ini bukan soal perjuangan politik semata-mata tetapi adalah perjuangan mengakkan kebenaran dan membela nasib org2 bawah yang tertindas akibat kerakusan, sikap tamak haloba dan tidak bermaruah dikalangan mereka yang sepatunya memegang amanah menjaga kesejahteraan organisasi dan negara. Hanya sekutu2 yang sejenis dengannya sperti anon 603 yang tak nampak semua ini kerana kemungkinan besar anon 603 adalah dikalangan orang yang medapat keistimewaan dan menafaat dari pemimpin yang sebegini. Hanya Allah yang Maha Mengetahui. Tanggung jawab kita semua menegakkan kebenaran dan mencegah kemungkaran. Dalam dunia hari ini sukar utk menegak kebenaran kerana pemimpin2 semua peringkat telah hilang nilai2 murni dan moral malahan merekalah menjadi parasit merosak segalanya.. renung2kanlah.. lihat kepada fakta... dan akhirnya jawablah adakah apa yang di pamerkan dalam website http://zonanworld.com/about-diamond-network/ ini fitnah dan pembohongan. Jika ia fitnah dan pembohongan PTL patut mengambil tindakan undang-undang kerana menggunakan pemilik website telah menggunakan gambar beliau beruniform bagi kepentingan perniagaan dan membersarakan PTL dari pekhidmatan sedangkan perkhidmatan beliau di kurniakan oleh DYMM Yang Dipertuan Agung. Apa yang dipamerkan di website tersebut menghina anugerah mulia DYMM YDPA. Maka ia perlu dibersihkan segera...

      Delete
    4. Terima kasih Anon 159 kerana mendoakan saya agar dapat keistimewaan dan manafaat, bukan senang orang nak doakan kite di bulan pose ni. Apalah gunanya semua itu ntuk saya sedangkan saya dah berkulat kat luar sini haih. Cumanya saya rasa luahan kita ni tidak benar, sekadar melihat gambar pada web site maka terus dibuat assumtion bahawa segalanya benar. Berhubung moon lighting kalaulah navy benar2 ambik serious action, rasanya ramai yang makan kuah dalam navy ni. Contoh yang paling sesuai di pasar malam Manjung, berapa ramai mat navy yang berniaga, jangan kata tak ada pulak. Tapi ada navy ambik kesah, tak ada sebab navy tahu ianya pendapatan tambahan warga, as long mereka tak ponteng keje. Setahu sayalah, Tan Sri Aziz Jaafar ni kaya raya orang nya, latar belakang dia juga bukanlah orang susah macam saya. Jadi kalau nak kata dia nak cari duit lebih, haishh mengarut sesangat. Saya ingat lagi waktu dia jadi NO saya dulu kat KD SIS, dia tak lokek langsung. Garang memanglah garang kalau dah plotter tak laporkan kontek, tak kan dia tak marah kot. Tapi tak ada lah pulak isu tu diheret sampai berhari hari. Saya ni kenal dengan semua orang, Hj Imran saya kenal, Yeop Manjung Mari pon saya kenal, Laksma Sabri saya kenal, Tan Sri Aziz saya kenal, Najib, Mahathir, semua saya kenal, cuma deme tak kenal saya je lah kan. Saya cuma nak tanya Saudara Manjung Mari apakah pengertian WAJBURNI. Ungkapan yang seharian kita sebut setiap kali dalam solat kita. Seandainya kita faham akan maksudnya, saya yakin insiden sebegini tidak akan berlaku. Wallahuaklam.

      Delete
    5. Subhanallah, adakah saudara benar-benar yakin dengan apa yang saudara lontarkan. Tak baik berburuk sangka. Dari sudut gelaran nama, adakah beliau yang memintanya atau kita yang memberikannya? Umpama seseorang yang diberi nama Jamil Mamak atau Jamil Keling, tentunya nama tersebut bukan Jamil yang pandai-pandai meletakkan jolokan Mamak atau Keling, tentunya somebody dikalangan kita yang menggelarkan Jamil hanya disebabkan dia berketurunan Mamak mungkin atau warna kulitnya agak kehitaman atau mungkin perangainya yang agak sedikit Kekelingan. Since beliau tak ambil port dengan jolokan tersebut, maka ianya lekat sampai ke tua. Justeru kenapa kita nak kaitkannya dengan unsur-unsur negatif bahawa dia sendiri yang mahukan nama tersebut. Kenapa kita harus kaitkan dengan ibu dan bapanya sebab jolokan atau gelaran itu kita yang letak.

      Delete
    6. Nampaknya memang saudara tak pahamlah apa yang disampaikan Manjung Mari. Jadi nak ulas panjang2 dah tak perlu. Saya ialah yang kena tuduh bersihkan namanya dan jika tidak biarlah pihak yang berkuasa menyiasat. Yang pasti memang ianya menajdi bualan dan buah mulut didalam TLDM. Waalahualam..

      Delete
    7. Bro Anon 1011..sila kasik pencerahan sket..sapa yang tuduh Bro ni..tak patut..tak patut..ke memang Bro yang nama sebagaimana kat atas tu..kesian Bro..susah-susah nak bongkar sauh..last-last bro disalah tapsir..takbirrrrrrrr...

      Delete
  19. islam mengajar kita supaya berprasangka baik sesama manusia.berbanyakkan amalan baik pakatan atau pihak kerajaan.sia2lah puasa kita selama ini jika ianya tidak dihentikan

    ReplyDelete
  20. Menegakkan kebenaran dan membetulkan kesalahan dan kesilapan juga dituntut oleh Islam apatah lagi jika ia mengakibatkan salahguna pemimpin.. Pemimpin harus berpegang teguh pada tali agama dan menjadi contoh dan tauladan dan bukan menjadi parasit kepada orang yang dipimpinnya...

    ReplyDelete
  21. Ohhhh that young Admiral... Very arrogant, heavy golfer, spend more time at the golf course with contractors.. knowns as beating heavily on golf course.. carry two purse for his golf beating, get promotion very fast, overtake many many senior because he is close to CN and CN proxy.very good in sabotaging and threatening people with his authority as Head as Human Resource.. Other than that nothing special...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yang tak kenal Admiral yang menggelar dirinya "anak jin" ini. Jangan pula kata aku buat fitnah sebab memang dia sendiri berbangga mengelar dirinya sebagai anak jin. Cuma takut-takut selesa dengan panggilan sedemikian perangai dan sikap pun berubah menjadi seperti jin. Islam mengingatkan umatnya supaya memberikan nama yg baik2 pd anak. Ibu bapa dah beri nama yang cukup baik tapi cukup berbangga dengan panggilan anak jin. Hanya sekadar memperingatkan dan mengur bukan utk mengaibkan..

      Delete
    2. Anon 11:21, aku pun ada dengar cerita pasal anak jin ni. Maksud ko yang ini ker? Klik Sini

      Delete
    3. Bukan Bro. Anak jin ni tempat dia bermaharaja lela dipadang-padang golf.. dengar khabar sekali beating satu lubang mencecah seribu ringgit. SPRM jenguk2lah sikit padang golf tu. web yang kau link tu dulu ada gambar bapak jin ni. tapi sekarang ni gambar bapak jin ni pun dah dikeluarkan.. dengar citer kena sound dengan menteri dan PAT. bapak jin ni dah kuar pekeliling pun mengistiharkan menarik diri dari dari perniagaan ini.

      Delete
    4. Wah kalau anak jin yang ini Gua pun kenal... dia ni memang hebat bro.. maklumlah anak jin.. bapak dia pula raja jin... kalau geng geng kontraktor macam aku memang kenal sangatlah dengan anak jin yang dulunya jaga projek-projek besar TLDM. Dengan anak jin ni kalau nak dapat projek kenalah selalu bawak dia merayau-rayau kat padang golf. Padang golf pun busuk-busuk mestilah tahap 4 bintang.. Kelab golf haprak anak jin ni tak mainlah.. dan kalau nak dapat projek kenalah pastikan sedia bekorban kurang-kurang 30k sekali main. Sembilan lubang pertama satu ribu satu lubang. 9 lubang kedua double up atau triple up tu biasalah. Kontraktor pulak takkan nak bagi dia kalah. Nak mampus.. Alamat kempunan lah dapat projek navy. Setakat 30k hilang tu tak jadi hal... dapat projek cover lah... tapi bagi akau tak payahlah kalau nak dapat projek secara merasuah anak jin ini. Biaralh rezki aku dpt halal bagi makan anak bini... Manjung Mari elok bawa naik semula posting ni. Aku ada dua tiga rakan kontraktor yg nak buat pendedahan. Tapi tak sedaplah posting ni dfah jauh kebawah. Lagipun tak sedaplah.. Juragan 69 tentu tak tengok dah posting bawah sgt ni. Hang bawa naik semula Manjung Mari... Anak jin ni memang popular dalam navy dan dengan kontraktor... kawan-kawan kontraktor aku pun ada yang melabur sampai 50k utk membeli kopi anak jin bapak jin ni. Kata depa whats is 50k.. at least dapat minum kopi rather than loosing it at golf course... hmm navy navy....

      Delete
  22. Aku ni bukan penyokong kerajaan BN. Tapi aku cukup menyampah bila blogger yg cenderung kepada PR publish topik sampah macam ni. Macam orang tua sembang kat kedai kopi. Sembang lebih habuk pun tarak. Tolong upgrade skit minda tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 6.41pm Takde saper yg paksa kau melayari blog ni.. Kalau kau menyampah tak payah masuk.. Blog ni ramai org lain yg berminat melihat kemungkaran kerajaan BN di bongkar.. Ingatlah mengikut PRU 13, 5.2 juta rakyat memilih pembangkang.. Jadi sebahagian besar dari jumlah ini adalah penyokong blog2 yang menyelongkar skandal dan salahlaku pemerintah.. Kerajaan pula ada byk media lain.. ko tgk ajelah TV3, RTM dll yang seangkatan dgnnya. Bila media ni semua kutuk pembangkang dan buat fitnah kau tak kata pula topik sampah. Sebenarnya kaulah sampah sebenar negara ini yg menolak kebenaran.. Mkn kau sebahagian dari sampah masyarakat yg juga sama membuncitkan perut dan kocek engkau dgn cara yang tak bermaruah.. Jadi terasalah pedasnya bila dah makan cili...

      Delete
  23. ONLY IN MALAYSIA: Kapal angkatan laut kita gah belayar meredah samudra kini kini bakal berubah wajah mnjadi kapal pengangkut kopi pula.. bole catat sejarah ni.. kt Amerika di Port Massachusetts dulu tu ada "Boston Tea Party" tahun 1773.. kt Pangkor pulak bila nk ada "Jamuan Kopi admiral"..? ramai2 tereban kopi kt laut Pangkor.. bole blackout ayor laut..

    ReplyDelete
  24. Macam gampang.. majai.........

    ReplyDelete
  25. Aik.. gamabr tu dah dihilangkan yer dr website tu. Baguslah.. itu yang terbaikk supaya tak mencemar uniform yang mulia tu..

    ReplyDelete
  26. Mangkok mana lah dok pedajal navy lagi ni. Jangan dok buat dosa beb bulan posa ni. Kalau nak jatuhkan imej orang biarlah berpada weii. Sah-sah gambar edit tu sebab aku dah buka website kopi tu tak ada pon gambar PTL sebagaimana yang Manjungmari wawarkan. Bertobat weii bertobat.

    ReplyDelete
  27. Satu pembohongan memerlukan beberapa pembohongan utk menutupi pembohongan. Cuma ianya telah terlalu agak lewat. Setelah hampir seminggu MM membongkar salahlaku ini komen-komen disini meperjelaskan pembohongan ini. kelakor la lu ni bro. Lu salah seorg yg terlibat ke dlm aktiviti ini.

    ReplyDelete
  28. Kopi dan Navy berpisah tiada

    ReplyDelete
  29. Kawan2 yg tak dpt menyambung perkhidmatan kerana BMI, kesalahan masa lampau yang tak mendapat pengampunan PTL.. moh kita join PTL jual kopi.. leh kaya wei... moh moh moh..

    ReplyDelete
  30. Wah kalau anak jin yang ini Gua pun kenal... dia ni memang hebat bro.. maklumlah anak jin.. bapak dia pula raja jin... kalau geng geng kontraktor macam aku memang kenal sangatlah dengan anak jin yang dulunya jaga projek-projek besar TLDM. Dengan anak jin ni kalau nak dapat projek kenalah selalu bawak dia merayau-rayau kat padang golf. Padang golf pun busuk-busuk mestilah tahap 4 bintang.. Kelab golf haprak anak jin ni tak mainlah.. dan kalau nak dapat projek kenalah pastikan sedia bekorban kurang-kurang 30k sekali main. Sembilan lubang pertama satu ribu satu lubang. 9 lubang kedua double up atau triple up tu biasalah. Kontraktor pulak takkan nak bagi dia kalah. Nak mampus.. Alamat kempunan lah dapat projek navy. Setakat 30k hilang tu tak jadi hal... dapat projek cover lah... tapi bagi akau tak payahlah kalau nak dapat projek secara merasuah anak jin ini. Biaralh rezki aku dpt halal bagi makan anak bini... Manjung Mari elok bawa naik semula posting ni. Aku ada dua tiga rakan kontraktor yg nak buat pendedahan. Tapi tak sedaplah posting ni dfah jauh kebawah. Lagipun tak sedaplah.. Juragan 69 tentu tak tengok dah posting bawah sgt ni. Hang bawa naik semula Manjung Mari... Anak jin ni memang popular dalam navy dan dengan kontraktor... kawan-kawan kontraktor aku pun ada yang melabur sampai 50k utk membeli kopi anak jin bapak jin ni. Kata depa whats is 50k.. at least dapat minum kopi rather than loosing it at golf course... hmm navy navy....

    ReplyDelete
  31. Kaya lah pengkhianat-pengkhianat negara ni.. main golf buat duit.. jual kopi buat duit... dan hari-hari makan rasuah... apa nak jadi negaraku tercinta ini... Ini yg dikatakan perasuah terus berkuasa dimana-mana di Malaysia bolehland...

    ReplyDelete
  32. Manjung Mari.. hang bawak naik semula posting ni... Kita tgk apa komen pencacai No1, UMNOGOK Juragan 69... Kat sini dia tak nampak tu... org Manjung tentu minat nak tahu...

    ReplyDelete
  33. Haprak betul.... kalau macam ni pemimpin2 dalam navy.. hancur navy... patutlah kapal-kapal navy bila masuk limbungan susah nak keluar... KD Kasturi dah 8 tahun, KD LEKIR 5 tahun dan KD MUTIARA 3 tahun... can play more golf, sell more coffee and f*** around... hampeh betul navy...

    ReplyDelete
  34. Memang haprak... aku nak bongkar sikit tentang kapal latihan navy yang dibuat di negara kita ini.. Kapal Gagah Samudera.. Kapal ini dibuat secara rundingan terus direct award.. sudah tentulah bila direct award ni anak jin ngan bapak jin ni ada habuannya selaras dengan kuasa mereka menolong kawan0kawan yang kayakan mereka dipadang2 golf.. .. sebab tu lah beriya-iya sgt meminta supaya pembinaan kapal ini dibuat secara rundingan terus. Kapal yang patut siap tahun lepas ini masih belum disiapkan.. Malahan salah satu kapal ini hanya dikaburkan mata rakyat dengan upacara pelancaran. Dalam sebenarnya kosong.. Kerajaan telah membayar sebahagian besar dari pembiayaan kapal ini dan taukeh limbungan yang mengendalikannya pula dah kaya raya... Hutang dengan bank terbengkalai berjumlah 800 juta ringgit.. peduli apa.. Ada sesaper peduli.. taukeh limbungan ini memang kerap kelihatan dipadang-padang golf bersama bapak jin, PTL dan anak jin. Bertaruh siap bawa duit dalam beg..... kabarnya rtaukeh ini juga mempunyai bomoh handal yang kononnya membantu anak jin dan bapak jin ini mengekalkan kuasa mereka.. masyaalah.. bila manusia bertuhankan duit inilah nasibahnya.. nak tahu kisah bomoh ni klik pendedahan Manjung Mari
    pada 20 Feb 2012 di link berikut:
    http://manjongmari.blogspot.com/2012/02/komen-pembaca-khas-buat-panglima.html

    dan yang paling sedih berapa ramai sukontraktor melayu yang terlibat membantu dalam projek ini terpaksa gulung tikar kerana tidak mendapat pembayaran dari main kontraktor... ada yang membawa kes sampai kemahkamah.. dah menang pun... inilah golongan jin-jin dalam TLDM yang bersekongkol dengan jin diluar sana menghabiskan duit rakyat dan memboncetkan perut dan poket masing-masing...

    Pada Manjung Mari masukkanlah komen ini dalam komen khas buat PTL... rasanya rakyat nak tahu tentang projek yang dibiayai pembayar cukai ini. Insyaalah rakan-rakan kontraktor aku ramai yang bersedia mendedahkan kerakuasan anak jin dan bapak jin ini..... tunggu.. masanya akan tiba.... jin-jin ini perlu dihapuskan bagi menghalang mereka terus merompak dan menyapu wang rakyat.. kita tgk apa juragan 69 kata.. ada beranikah? kepada MANJUNG mari teruskan perjuangan membetulkan kemungkaran dan penghianatan terhadap negara yang kita cintai ini.. syabas....

    ReplyDelete
  35. Mana komen dari Juragan 69 ni.. tak sabor aku nak baca.. Manjung Mari hang upload semula kat atas lah.. baru Juragan 69 tak miss.. ni dia pura2 miss tu... hahahaha....

    ReplyDelete
  36. PTL wajar letak jawatan!!!! Memalukan dan menjijikkan.. Salah guna kuasa yang terang dan nyata.....

    ReplyDelete
  37. Setakat yang aku ingat inilah PTL yang paling kontrovesi... gila kuasa dan gila pangkat bercita2 besar nak jadi PAT... Dizamannya tiada apa yang boleh dibanggakan TLDM kecuali pencapaian dalam sukan dan Badan keseniannya yang menjadi kebanggaaannya.. TLDM kehilangan aset KD SRI INDERAPURA dan KD MUTIARA terbakar, KD Pari tenggelam dan beberapa kapal lagi terbakar.... duit rakyat habis berbillion rgt... keupayaan TLDM makin suram.. dizaman PTL nilah ramai pegawai2 yang berkalibar berhenti kerana menyampah dgn sikapnya.. sekarang ni pegawai-pegawai muda berbondong2 berhenti sebaik shj habis kontrak pertama dgn TLDM. TLSM bukan lagi menjadi kebangaan warganya.. TLDM menjadi tempat pemimpin2nya mencari kekayaan dan menganiayai org bawahan.. sedih dgn apa yang berlaku. Jika PTL sekarang ni kekal lama makin banyak kehancuran akan berlaku.. makin ramai pegawai dan warganya yang akan meninggalkan perkhidmatan.. TLDM akan terus menanggung kerugiaan dan kehancuran.. Moga Allah taala pelihara TLSM dan hapuskan pemerintah yang zalim dan menyalahguna kuasa...

    ReplyDelete
  38. PTL ni memang cilaka.. takde peri kemanusiaan langsung.. sekarang ni berbondoong-bondong pegawai muda TLDM yg meninggalkan perkhidmatan sebaik sahaja cukup tempoh perkhidmatan 10 tahun... yang terbaru seramai 22 orang.. lihatlah setiap kali senarai dikeluarkan berapa ramai yg berhenti.. batch yg sama2 dengan aku hampir 75% berhenti... mcm2 alasan digunakan utk menekan kami berhenti.. tapi kalau puak2 depa yg ada masalah pun jadi takde masalah.. contoh terbaik anak pemimpin no 2 TLDM.. siap berkursus ke Australia.. kalau yg lain dlm kegemukan dan BMI sepertid dia jangan haraplah.. TLDM ni agaknya kepunyaan mereka sahaja...

    PTL yg jual kopi ni patut berhenti tapi semaklah berapa ramai yg dah berhenti kerana tak tahan dgn sikapnya.. yg berhenti pulak tu yg berkaliber jujur dan iklas dalam perkhidmatan tapi dianiayai... satu hari nanti tuhan akan membalas kezaliman dan kekejaman beliau yg berlarutan.. navy ni memang dia buat macam bapak dia punya.... dan tak pasti yang mengurus tadbir navy aziz atau sarah? itu yg didengar rungutan dari peg2 kanan.... hmm entahlah..

    ReplyDelete
  39. TLDM = Tunggu Lama Diri Merana... Bapak korupsi...

    ReplyDelete
  40. Dua ekor binatang bertopengkan manusia ni, PTL dan AKS SM memang haram jadah, gampang dan pukimak.... berapa ramai warga LLP yang telah dianiayai dan tak dapat menyambung perkhidmatan kerana bangkai dua ekor ni.. sampaikan yang dah berkhidmat 18 tahun termasuk aku tak dpt sambung perkhidmatan hanya kerana gemuk sedikit sedangkan mereka berdua ni pun perut buncit kepala botak dan kaki rasuah.. Sekarang bukan LLP saja yang teraniayai.. Pegawai muda pun dah ramai.. baguslah.. dah ada pegawai yang join kelab meniaga pasar malam di Manjung ni bagi menyara anak isteri akibat kekejaman dua haram jadah ini... Moga Tuhan membalas kekejaman mereka sewajarnya... puihhhh memang haram jadah.....

    ReplyDelete
  41. Kalau ada sesiapa nak kenal anak jin ni.. cuba tengok link ini...

    http://www.navy.mil.my/index.php/media-massa/berita/buletin-sukan/item/78-perbarisan-khas-persatuan-sukan-tldm-di-padang-kawad-pangkalan-tldm-lumut

    Inilah rupanya anak jin.. wah bukan main lagi.. baru beberapa hari jadi Laksamana Pertama dah berlagak adakan perbarisan untuk dirinya.. Aku ni dah berpuluh tahun jugaklah jadi jurulatih kawad. Setahu aku yang adakan perbarisan siap dengan pancaragam ini hanya Panglima yang memerintah dan Pegawai Memerintah unit. Belum ada lak AKS SM yang bertaraf staf sahaja sebenarnya buat perbarisan. Tapi inilah model yang nak dibangunkan oleh PTL sekarang. Inilah pemusnah TLDM masa depan. Kaki jilat buntut bos utk jadi bos kemudian hari, penjudi besar di padang golf sampai mencecah puluhan ribu... penganiayai anggota dan pegawai muda dan perasuah yang dilindungi. Turut serta dengan aktifnya dalam perniagaan kopi yang diterajui oleh PTL. Dengar khabar siap menjadi speaker dalam majlis-majlis promosi produk diluar. Kalau diluar yang takde kuasa dah buat benda ni bayangkanlah sebagai org yang jaga pertukaran, kenaikan pangkat dan karier pegawai dan LLP. Susah pasti menyalahgunakan kuasanya utk pengaruhi org bawahan ini menjadi mangsa bagi mengayakan dirinya dan PTL. Mungkin SPRM perlu semak juga siapa upline dia dan down line dia.. haha.. tentu bertimbun kontraktor dan pegawai dan anggota bawahan membeli kopi dari saudagar kopi no 2 dalam TLDM ini. Dikabarkan pendapatan tambahan dari perniagaan ini mencecah puluhan ribu juga. Mujurlah Manjong Mari cepat-cepat mendedahkan aktiviti anak jin dan bapak jin ini. Jika tidak bayangkanlah berapa ramai lagi pegawai dan anggota bawahan menjadi mangsa. Layakkah org sebegini di letakkan ditempat berkenaan dan layakkah beliau berada dalam barisan kepimpinan TLDM dimasa hadapan. Hancur TLDM dimasa hadapan dengan rejim yang ada ini. Berbalik kepada perbarisan ini esok akan diadakan perbarisan yg sama. Naik menyampah dgn gelagat anak jin ni. Bayangkan berapa banyak masa dan sumber manusia yang membazir dgn aktiviti yang tidak berfaedah ini. Berapa ramai jurulatih kawad terlibat, pasukan pancaragam, persiapan padang kawad dll. Perlukah ada satu perbarisan khas buat athlet. Memanglah bagi athlet semua tiada masalah kerana mereka memang tak buat kerja apa pun dan menjadi anak emas TLDM. Disogokkan dgn pelbagai kemudahan dan keistimewaan kerana keutamaan TLDM sejak PTL sekarang ambil alih ialah kejayaan dalam sukan. Sebab tu lah 5 tahun berturut2 jadi juara antara perkhidmatan ATM. Boleh dibanggakan.. tapi kalau takat bawak nasional player masuk pasukan simpanan TLDM dan mewakili TLDM apa gunanya.Sesaper pun boleh buat.. Memang mamat berdua ni gila glamour.. Org macam ni jadi pemimpin TLDM hancur dan msunahlah TLDM yang dah cukup parah.... Tiada pegawai kanan yang akan maklumakn atau menegur anak jin ni bahawa dia tak berhak utk buat perbarisan. Kalau setakat nak bagi nasihat, motivasi memang takde masalah. Buat perhimpunan atau perjumpaan bukan perbarisan.. Lu tak alayaklah bro di beri penghormatan yg sebegitu tinggi... sedarlah diri sikit..

    ReplyDelete
  42. aku melihat bahawa Negara ini perlu dilindungi dan kedaulatannya, maruahnya perlu sentiasa di jaga. musuh sentiasa memerhatikan kita. Kalau tuan-tuan lihat blog militaryofmalaysia.blogspot.com- teruk blogger dihentam oleh orang luar kerana cuba mempamirkan kehebatan atau keupayaan Angkatan Tentera Malaysia. Tetapi di dalam blog ini, tiada seorang warga luar yang menghentam seolah mereka tidak peduli....
    adakah mereka tidak tahu akan kewujudan blog ini. tidak mungkin.... mereka tidak akan mencampuri semua ini kerana disinilah mereka memerhatikan kalian. dari sini juga IP computer peribadi kalian akan diambil dan seterusnya maklumat di dalam computer kalian akan disedut keluar.
    sebenarnya, ini adalah sumber maklumat mereka. dalam blog sebegini saudara-saudara mempamirkan kelemahan yang sedikit sebanyak membantu penilaian mereka terhadap prestasi Angkatan Tentera Malaysia, sedarkah bahawa tindakan saudara-saudara sekalian seperti Api dalam Sekam, Gunting dalam Lipatan. Seharusnya semua ini diselesaikan secara professional dan kata-kata yang dilontarkan perlu dipertimbangkan sebaiknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ni dah 20 thn lebih berkhidmat dlm TLDM dan dekat nak bersara pun.. sedih dgn keadaan TLDM hari ni berbanding 20 thn dahulu ketika aku mula-mula masuk. Masa aku masuk dulu aset TLDM mmg hebat.. hebatnya aset TLDM bukan kerana kemodenannya tetapi cara ia dijaga dan diselenggara serta tahap profesional anggota yang cemerlang.. Tapi kini apa yg berlaku... apa yg dihuraikan disini oleh ramai rakan-rakan dari TLDM bukanlah satu pembohongan tetapi adalah sesuatu yang benar dan nyata. Lebih baik ia diperkatakan dan dihebuhkan di masa aman sebelum terlewat. Kalau dah jadi konflik dan peperangan dan ketika itu baru nak sedar TLDM tak bersedia mungkin dah terlewat dan tak guna menyesal. Lihatlah apa berlaku di lahad Datu. Perairan negara begitu bolos kerana TLDM tiada keupayaan dan mati pucuk.. Jangan ingat negara luar dan musuh tak tahu keupayaan TLDM hari ni. Mereka juga ada perisikan mereka sendiri dan mereka terlibat dlm eksesais dgn TLDM. Mereka boleh mengukur keupayaan dan kewibawaan TLDM sendiri tanpa membaca Manjung Mari. Sebenarnya kerana kami sayangkan TLDM dan negara inilah kami terpaksa mendedahkan semua ini. Eloklah didedahhkan supaya dapat diperbetulkan segera sebelum terlambat dan TLDM tak mampu menanganIi konflik bila ianya benar-benar berlaku. Cubalah minta TLDM dedahkan berapa platform pelancar peluru berpandu yg mampu melancarkan peluru berpandu hari ni. 20 thn dahulu ada 18 buah kapal tetapi hari ni nak didedahkan disini aku pun rasa takut dan tak sanggup. Cukup utk aku katakan semua ini amat-amat membimbangkan. Aku bimbangkan masa depan negara ku yg tercinta dan masa depan anak cucu kita. Atas dasar itulah segala kepincangan dan salahlaku dlm TLDM perlu didedahkan dan di perbaiki. Panglima Tentera Laut yg ada skrg hanya tahu menuruntaraf aset shj bagi mengelabukan mata kerajaan dan rakyat. Zaman PTL yg lepas beliau bertungkuslumus melakukan yg terbaik bagi mempastikan kesiagaan armada TLDM berada di tahap yg tinggi. Selepas 6 thn beliau meninggalkan TLDM segala usaha gigih beliau punah dgn kepimpinan yg ada skrg. Tanyalah Panglima sekarang berapa kali beliau belayar memeriksa kesiagaan kapal-kapal TLDM sejak jadi boss selama 6 thn,. Jawabannya TIADA!! Yang ada hanya pelayaran mengiringi lawatan kenamaan dan rakan bekas putera beliau.. Yg beliau ada masa ialah utk majlis kebudayaan, keseronokan dan sukan.. armada kapal tiada langsung kepentingan dan keutamaan buat dia.. sebab itu ramai yg terpaksa dedahkan kepincangan TLDM di blog-blog terutamanya Manjung mari ni. Kami sayangkan negara kami dan perlu memperbetulakn kepincangan ini dgn apa cara sekalipun.. Tan sri Aziz hanya membuang masa dan mengaut keuntungan.. Keupayaan kapal diturun taraf namun peruntukkan perbelanjaan senggaraan, wang rakyat yg dibelanjakan terus meningkat. Dimana hasil pulangannya.. Ramai dikalangan pegawai-pegawai kanan yg berkaliber, bertanggungjawab dan amanah serta cuba melakukan perubahan telah pun meninggalkan perkhidmatan kerana kecewa dgn keadaan TLDM skrg ini. Mereka juga ditekan dan dimalukan. Ramai yg di masukkan dlm peti sejuk hanya kerana mempertikaikan kepimpinan atau enggan bekerjasama dengan perompak dan pengkhianat ini. Yg terus naik pangkat ialah kroni dan kaki bodek serta dikalangan mereka yg tidak amanah dan pengecut.. sampai bila TLDM akan terus dirosakkan begini. Maka perlu ada sebahagian dari kita yg berani menyatakan kebenaran dan menentang penjahanam TLDM oleh pemimpin yg tak bertanggungjawab dan korup ini..

      Delete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari