boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, July 17, 2013

Hadiah sempena Raya - Kos Pendidikan Kekal Rendah -- Phuii!!..

Apa yang aku nak komen lagi dah,,, tawaran buat rakyat dah pun diberikan sebelum ini dalam manifesto PR... Kos Pendidikan dan Kos kesihatan adalah percuma.... 

Namun rakyat Malaysia yang yang terdiri dari ahli umno dan penyokong adalah manusia-manusia jenis tak faham bahasa... 

Sekarang ambik ko...



PM: Kerajaan akan pastikan kos pendidikan kekal rendah

pada 17-07-2013 08:07


Post Pic
 
 
PUTRAJAYA: Kerajaan akan melakukan semua yang boleh dalam menyediakan pendidikan yang lebih baik tanpa membebankan rakyat Malaysia dengan kos tambahan, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.
 
Perdana Menteri berkata, walaupun perkara-perkara mengenai pendidikan, seperti membina sekolah dan universiti melibatkan sejumlah wang yang besar, kerajaan akan memastikan rakyat dapat menikmati fasiliti terbaik.
 
"Pendidikan sangat dekat dengan hati saya dan sebagai Menteri Kewangan, saya telah memastikan bahawa terdapat peruntukan yang mencukupi untuk pendidikan.
 
"Salah satu perkara yang pasti adalah kos belajar di universiti (awam) tidak terhapus.
 
"Walaupun harga roti canai dan teh tarik telah meningkat, saya boleh mengatakan bahawa kos untuk belajar di universiti-universiti kita kekal," katanya kepada pemberita selepas berbuka puasa dengan kira-kira 2,000 pelajar institusi pengajian tinggi awam dan swasta di Seri Perdana di sini.


Buat Najib, kekal yang lama rendah,,, pada kepala hotak dia memanglah rendah,, buat belanja majlis sambut harinya pun RM79,053.00 untuk satu malam,, kos belanja majlis pertunangan anaknya RM409,767.00.... 

Jadi kalau setakat kos belajar di IPT untuk satu-satu pengajian kurang dari RM100,00.00 tentu tak ada hal kalau mengikut fikiran otak Najib,,,, 

Buat rakyat,, RM100,000.00 campur bunga 4%,,, sampai bercucu pun belum habis nak bayar hutang PTPTN........

Wahai umat bani melayu yang mengundi BN tempohari ... disebabkan anda mengundi BN,, menyebabkan rakyat kesengsaraan untuk menikmati kemudahan pelajaran,,, anda adalah bertanggungjawab diatas kesengsaraan ini...






5 comments:

  1. bukan saja isu bani melayu kepala lembu
    agen yg promosi pil kuda pon lg bahaya dr lembu

    selagi ada geng2 yg dperkuda mnjd lembu ddlm pr
    selagi itu lah harapan rkyat hancur leburr
    selagi itu lah PTPTN TOL & harga barang2 tggi

    rkyat tidak perlukan PAS DAP & PKR
    ttpi..mrk lah,PAS DAP & PKR yg mmerlukan rkyat!

    mari kita lahirkan NGO2 rkyat brtanding dPRU14
    kita TOLAK sume PAS DAP PKR yg khianati ummat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ptptn, tol dan barang naik sebab pr jadi kerajaan pusat rupanya...kahkahkah
      NGO mcm perkasa tu ke? mcm dah terkubur je aku tgk...x sorang pon menang...kahkahkah

      BTW, ko masuk NGO apa? kahkahkah

      Delete
  2. Pendidikan adalah PERNIAGAAN...Gila apa umno nak bagi FREE...
    Pendidikan dah jadi KOMODITI yg MENGUNTUNGAN IPTS2 kroni...Sampai KIAMAT x kan hilang...

    ReplyDelete
  3. PESANAN DRPD ORG UMNO YG BRSYUKUR: bersyukur & brterima kasih le kome pade kerajaan.. tadika kemas, permata, sekolah rendah, sekolah menengah.. sume UMNO yg buat.. sekolah cine je UMNO x buat.. sekolah tu DAP yg buat.. nk belajo kt U pn nk prcume..? UMNO dh buat Universiti, kome bayor le.. kome pn paham kalo xde UMNO xde le sekolah wei.. sume pakat sekolah pondok je.. brsyukur le Melayu sume.. -:) keh keh keh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. manjungmari mmg jenis babi

      Delete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari