boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, October 23, 2009

Kekalahan di PRK Bagan Pinang - Ada Hikmahnya..

Salam Sejahtera...

Alhamdulillah, malam tadi selepas balik dari surau, terkejut besar aku bila buka aja komputer, " Nik Aziz cadang EGM Khas buat "... tak cerita banyak, copy terus paste kat blog aku, bukan apa, pertama sekali aku terasa puas hati buat kali kedua kerana apa yang aku dan kawan-kawan bloger yang lain dok perkatakan turut sama diambik perhatian oleh TGNA, dan malam tadi aku terus tidok awai, tak gaduh nak fikir-fikir apa yang nak updated blog malam tadi.

Pagi ni bangun pun, masih terasa lega dengan tindakan TGNA semalam, aku nak tengok dan selidik balik, kebanyakkan kekawan bloger hampir kesemuanya menyokong, kecuali Bang Bakaq Penarik Beca yang komen sikit, ada aja tak kena, dan ada juga blog penyokong UG mempertikaikan apa yang Dr Aziz dengan TGNA cadangkan.

Mari kita sesama semak balik, Katakanlah jika calon PAS yang menang tempohari di Bagan Pinang, aku rasa tak akan berlaku perkara sebegini, kita masing-masing sibuk membicarakan soal kemenangan, soal UMNO yang dah hampir luput tempohnya, soalah nak alih kerajaan pusat pada PRU13 nanti dan banyak lagi yang akan dibincangkan.

Namun apa yang kita sama-sama dok jangkakan itulah yang berlaku, tetapi taklah seteruk apa yang telah berlaku. Maka belum sempat pun post mortem dikeluarkan, dah bermacam-macam analisa telah dikeluar, mula-mula ada kata faktor Undi POS, kalaulah PAS dapat semua UNDI POS pun tetap kalah juga jika nak dibandingkan dengan majoriti BN dapat, ada pulak suara mengatakan PAS hanya ada 3 cawangan sahaja, dulu pun 3 cawangan juga, tapi tak lah kalah seteruk ini, ada pulak kata pengundi India dah berubah sebab Makkal sakti dan Samy Vello dah janji macam-macam, dan macam-macam lagi..

Itu hanyalah alasan dan sebab penyebab sahaja, semua ini adalah kerja Allah.. sekurang-kurang ada pengajaran buat kita semua, pasal apa kita kalah teruk sangat... maka dari sini timbullah satu demi satu teguran buat PAS, ada yang boleh terima, ada yang tak boleh terima, maka bila dah sampai ke klimak TGNA pun bersuara... Haaa kali ini aku nak tengok, yang sebelum ini ramai ostad-ostad dok sebut wala' kepada pemimpin, janganlah bila Presiden kena tegur aja dah melompat Ketua Penerangan, tapi bila TGNA di serang oleh puak-puak UMNO, Ibrahim Ali, Mahathir kenapa diam semua, senyap aja.. melainkan blogger anti UG yang dok bantu.

Seruan aku buat pimpinan PAS yang ketagihan UMNO tu, ikut dan turuti lah perjuangan Al Fadhil Tuan Guru Nakhaei Ahmad, seteruk-teruk dia pun dia tak menyusahkan Parti PAS, ada sifat kejantanan dalam dirinya. Ikutlah beliau dan sama-sama perjuangkan Islam di dalam parti UMNO.

Insyaallah, jika UMNO dah menepati dengan hukum-hukum Islam kami semua akan turut bersama-sama ke UMNO, dari sini kita sama-sama akan bersatu kembali...... janganlah sekejap begini, sekejap lagi lain pulak, kami dah pening dengan sikap kamu.

Mampos UMNO.... Ameen.

2 comments:

  1. PAS menuju kehancuran,,,,,,,, jika mangkok mangkok hayun yg berlebel kan racist muslim ada dalam saf kepimpinan PAS,,,

    ReplyDelete
  2. Ameen, moga dimakbulkan oleh Allah.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari