boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, October 3, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO.. Topi keledar selamatkan 1,500 nyawa setahun

Salam Sejahtera.....

Semalam ptg aku sempat tengok dalam berita TV Ketua Pengarah Jabatan Keselamatan jalan Ralan Raya (JKJR) Datuk Suret Singh turun padang, pergi check penunggang motosikal pakai helmet betui, kemas atau tidak...

Bai ni aku dok perati memang rajin sekali turun padang buat pemerhatian kepada semua pemandu-pemandu jalanraya mengenai keselamatan, cuma semalam ia membuat pemeriksaan terhadap motosikal... kalau difikir ada betui juga apa yang dikatakan itu, kalau pakai helmet tak kemas mengikut apa yang sepatutnya mungkin membahayakan diri penunggang tersebut, aku teringat arwah seorang sahabat tempat kerja, meninggal disabitkan kemalangan motosikalnya, mengikut cerita arwah ni pun memang tabiatnya memakai helmet tanpa diikat dengan betul, cuma bagi aku sebab penyebab ajalnya yang dah sampai....,

Kalau pakai helmet yang mahal sekali pun macam pelumba Mac Larren pakai pun, kalau bawa motor macam pelesit eksiden kojul juga....jadi kenyataan Bai ni kata seramai 1500 nayawa dapat diselamatkan dengan pakai helmet betul, boleh pakai ke tidak... sendiri fikir .......

Akhir sekali aku nak tanya kat Datuk Suret ni, kalau turban macam dia ni naik motor eksiden boleh selamat juga ka.....



No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari