boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, October 13, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO ... UMNO = Rasuah..... Rasuah = UMNO..

Dah 52 tahun berkuasa baru ada rasa nak ubah perlembagaan parti, supaya aktiviti politik wang (RASUAH LAH TU) dapat dibendung... Tu dia, bila dah nak ubah perlembagaan parti baru nak mengaku parti UMNO tu rasuah....... Cerita lanjut baca di SINI

Jadi nama UMNO itu boleh juga dipanggil Rasuah, manakala Rasuah pula boleh dipanggil UMNo...
Manakala SPRM Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia nanti boleh ditukar kepada SURUHANJAYA PENCEGAHAN UMNO MALAYSIA... ayoyo..sudah tukarrr kaaa!!!!

Mampos UMNO... Ameen.

3 comments:

  1. PAS = Parti Ajaran Sesat
    PAS = hamPAS
    PAS = Take Beer

    umno johor

    ReplyDelete
  2. Bila Pengundi Dikatakan BODOH!
    Oktober 13, 2009

    Salah satu ciri seorang lelaki budiman, ‘gentleman’ yang sejati adalah kalangan yang mampu menerima kekalahan dengan hati yang terbuka. Jiwa yang lapang. Tidak memarahi orang lain dengan sewenang-wenangnya dan bijaksana dalam berhadapan dengan cabaran yang ada. Ciri-ciri ini tidak dimiliki semua orang. Ada yang mempunyainya secara natural. Ada yang tidak. Ada yang tidak langsung ada ciri ‘lelaki budiman’ – sebaliknya menjadi ‘lelaki jelmaan’ dalam ketika dan waktu sendirian. Itu kita tak payah nak komen panjang.
    Dalam sistem demokrasi, rakyat dibenarkan memilih siapa yang mereka anggap ‘mampu dan wibawa’ untuk mewakili mereka. Ada kala, mereka yang diletakkan sebagai pemimpin ini berdasarkan asas yang luar jangka. Ada yang mengangkat penjeyanah sebagai pemimpin – atas faktor karisma dan kemampuan. Ada yang meletakkan soal thiqah dan pembawaan diri sebagai landasan memilih pemimpin. Ada yang memilih wajah. Ada yang memilih kerana ‘persahabatan’. Ada juga yang memilih pemimpin kerana nama.
    Itu semua adalah sebahagian daripada norma biasa. Yang tewas di Bagan Pinang adalah PAS. Sayangnya, dalam masa yang terdekat ini – PKR pula yang menggila nak menyalahkan pengundi Bagan Pinang sebagai mereka yang BODOH. Inilah masalahnya dengan; bila terkena batang hidung sendiri – semua orang lain BODOH. Bila kena pada orang; inilah dinamakan DEMOKRASI. Politik Anwar kebelakangan ini tak ubah macam budak-budak belum akil baligh. Menyerang tanpa tanggungjawab. Cukup memalukan.
    Kita nak bertanya dengan Pak Sheikh; apakah pengundi yang mengundi dua ADUN PKR di Perak (yang rasuah dan tidak tetap iman; yang mencadangkan SEKS sebagai sedekah itu) tidak BODOH. Kenapa Pak Sheikh tidak menganggap rakyat di kawasan tersebut tidak BODOH; tetapi hanya menjalankan amanah demokrasi? Ya, saya tahu – akan banyak mereka yang akan menyerang bahawa UMNO ambil juga perasuah seperti ini. Tapi soalnya, ASAL RASUAH ini adalah di dalam PKR sendiri. Mereka meminta wang ketika di dalam PKR. Bukan dalam UMNO. Apakah penduduk PENANTI juga BODOH kerana memilih seorang Wakil Rakyat yang hampir berhadapan dengan tuduhan sama?
    Atau sememangnya penduduk PERMATANG PAUH juga BODOH kerana memilih seorang ‘ahli sodomi’ sebagai Wakil Rakyat. Yang itu macamana pula ceritanya?
    Kepada blog ini, Anwar Ibrahim tidak punya ‘nilai baik’ untuk mem-BODOHkan orang lain atas dasar ‘nilai iman’ dan sebagainya. Pak Sheikh harus melihat dan merenung ke dalam diri sendiri; dan menangislah sepertiga malam akibat gagal menahan nafsu luar tabii. Itu lebih mulia daripada terus-terusan menyerang orang lain kononnya atas dasar mereke TIDAK CERDIK memilih.
    Justeru, Pak Sheikh wajar dicadangkan untuk memakai ‘wajah’ lelaki budiman buat seketika. Kalau ‘lelaki jadian’, biarlah Pak Sheikh gunakan di waktu yang lain. Pak Sheikh jangan kelirukan rakyat dengan ‘demokrasi’ dan ‘bodohkrasi’. Pak Sheikh tidakpun layak nak bercakap pasal nilai budiman dan sebagainya.
    Demikian juga dengan Azmin Ali, Zul Nordin yang turut menganggap mereka di Bagan Pinang sebagai BODOH dan tidak bertanggungjawab. Kalian juga bukan sempurna – dan nantikan juga sejauh mana KEBODOHAN masyarakat Bukit Antarabangsa dan Kulim Bandar Bharu mengajar kalian dalam PRU13 akan datang.
    Ameen

    ReplyDelete
  3. ORANG BAGAN PINANG BUKANYA BODOH.KAMI PANDAI SEBAB DAH TENTUNYA KEBAJIKAN RAKYAAT DIUTAMAKAN,BUKANYA ORANG PAS DOK BODOH SAMPAI KE TUA DITIPU OLIH ULAMAK DALAM SEMAK.CAKAP TAK SERUPA BIKIN.BAGI PERINTAH NEGERI PUN TAK MAMPU.BUNGKUS PR HIDUP BN.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari