boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, October 13, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO.. Ayo..yo..yo.. Mana itu hari 11 hb punya janji...


MIC tugaskan pemimpin kota janji di Bagan Pinang


KUALA LUMPUR: Selepas berjaya meraih sokongan 70 peratus pengundi masyarakat India pada pilihan raya kecil Bagan Pinang pada Ahad lalu, MIC kini memberi tumpuan ke arah memenuhi semua janjinya kepada mereka, kata Presidennya, Datuk Seri S Samy Vellu.

"Sudah tiba pula masa kita kotakan segala janji supaya kita (Barisan Nasional) terus mendapat kepercayaan masyarakat India," katanya dalam satu kenyataan.

Semalam beliau mengadakan satu mesyuarat bagi memberi tugas tertentu kepada beberapa pemimpin MIC untuk membantu penduduk India di Bagan Pinang mengatasi masalah mereka.


"Jika tidak, kita akan dituduh tidak melakukan apa-apa setelah mendapatkan undi mereka," katanya.

Naib Presiden MIC, Datuk Dr S Subramaniam pula berkata selain kerja keras oleh pemimpin dan anggota MIC, pengundi India di Bagan Pinang juga tertarik dengan konsep 1Malaysia yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

"Kita akan meningkatkan usaha untuk menawan kembali pengundi India seperti yang kita lakukan di Bagan Pinang," katanya.

Dalam pilihan raya kecil itu, calon BN, Tan Sri Isa Samad menewaskan Zulkefly Mohamad Omar daripada Pas dengan majoriti 5,435 undi. - Bernama

Komen:..Kita orang sudah tolong kasi UMNO menang.. mana ada cukup RM50 juga kasi sama itu nasi... itu janji mau kasi settle itu tanah apa cerita, bila lagi mau kasi... ayo yo.......

Mampos UMNO...Ameen.

4 comments:

  1. Salam,

    Dulu aku sokong jugak PAS. Tapi la ni (sekarang) aku tukar haluan. Sebabnya Pas sudah hilang arah tuju. Dan kini sudah jadi haru biru dah...dah tak nampak nak perjuangkan Islam. (Tidak boleh perjuangkan Islam).

    Yang Pas nampak nak kuasa dan sanggup tinggal apa yg diperjuangkan dulu. Sanggup bersekongkol dengan DAP. Dulu PAS kata haram atau kafir kalau UMNO bekerjasama dengan parti Cina dan India, iaitu MIC dan MCA.

    Tapi la ni (sekarang) dia orang (PAS) sanggup berkongsi dan tidur sebantal dengan DAP. Sedangkan rakyat tahu perjuang DAP ini yg tidak mahu undang-undang Islam ditegakkan. Lebih baik sokong UMNO setidak-tidaknya agama Islam tetap diperjuangankan dan undang2-undang Islam diketengahkan secara ansur-ansur.

    Kesimpulannya PAS sebuah parti yang layak digelar 'penipu dan putar belit pemikiran rakyat (terutamanya orang Melayu dan orang India sudah tersedar dari laungan perjuangan dari rakyat kepada rakyat oleh PAS) Hanya gilakan kuasa sanggup buat tipu helah (menggunakan nama Islam) atas nama politik kononnya. Maka sebab itulah pengundi Bagan Pinang tolak PAS dan PAS jatuh tersungkur dan terperosok. Sungguh memalukan.

    abe MIE hendak mencelah, pemimpin PAS masih salahkan BN atas kemenangan calon BN Tan Sri ISA bukannya menyalahkan kesilapan PAS. Kenapa boleh jadi begitu?

    Pengundi Bagan Pinang telah beri isyarat kepada PAS dan PAS perlu ke perjuangan asal (seperti dahulu yang memperjuangkan Islam). Tengok walaupun Isa Samad mempunyai masalah dalam parti dan (sudah) dihukum (kerana melanggar disiplin parti UMNO). Tapi pengundi masih memilih ISA kerana perjuangan PAS sudah jauh menyimpang.

    Itulah hakikat PASsekarang. Hala tuju PASsekarang banyak dipengaruhi Tok Guru Nik Aziz yang entah apa-apa dalam soal perjuangan bersama PKR dan DAP.

    Kononnya PAS bagus dan mengambil contoh pembangunan di negeri Kelantan.

    Kelakar pun ada dalam soal pembangunan. Kelantan diperintah agak lama oleh PAS yang kononnya membangun tapi rumah mertua aku air paip awam pun tak ada. Terpaksalah guna air telaga tiup ehsan dari projek kementerian kesihatan. Itu pun kejap (seketika) ada kejap tak ada air terutama musim kemarau.

    (Masalah Indah Watar Kelantan-IWK dalam menyalurkan bekalan air paip kepada penduduk di seluruh Kelantan, keluarga abe MIE pun yang tinggal di Seberang Pasir Mas mengalami nasib yang sama. Balik raya baharu ini, kami sekeluarga mandi macam 'lalat',-air dicatukan sebab air tak cukup walaupun tinggal bersebelahan dengan Sungai Kelantan)

    Macama mana kata membangun kononnya nak ajak Tun Mahathir dan tengok sendiri pembangunan. Kat Kota Bharu sendiri pun bekalan air berkarat. Kalau macam tu tok sah (tak perlu) cakap bab pembangunan la.

    Jadi saya nampak Pas gagal dalam segala aspek dari bab pembangunan hinggalah memperjuangkan Islam. Maka dengan itu Pas dihukum di Bagan Pinang walaupun kawasan tersebut kubu UMNO. Kalau pengundi Bagan Pinang mahukan Pas setidak-tidaknya undi BN dapat dikurangkan tetapi sebaliknya berlaku, PAS kalah di semua kawasan.

    Pas perlu renungkan sedalam dalamnya apa yang telah berlaku di Bagan Pinang.

    Jika tidak Pas ibarat asap yang busuk berterbangan di bawa angin sahaja.

    abe MIE- Masalah air di Kelantan sudah masuk 10 tahun. Dahulu Kerajaan Persekutuan yang diterajui oleh BN- yang PAS anggap kerajaan zalim telah memberi bantuan sebanyak RM100 juta kepada IWK, namun sia-sia sahaja.

    memag mampos manjung mari

    ReplyDelete
  2. Lu cerita apa ni oii.. aku pun tau juga cerita sebenar... lu pi kelentong kat orang kampung lu sana boleh la.... sudahla.. jangan nak buat cerita lawak pulak..

    ReplyDelete
  3. allo bangsat umno

    aku dok johor..tp tmpat aku dari merdeka sampai sekarang air tak amsuk..tiap kali pilihanraya paip air dipasang..ada la kerja korek tu korek sini..sampai sekarang habuk pon takde

    bila ditanya org umno bangang akan kata..kita undi dulu bn dah mnang nanti baru bole dapat air

    kalau tak caya ko g la kg parit solok kat benut

    pukimak punya umno. nak cakap banyak plak

    ReplyDelete
  4. bodoh betul orang kg parit solok. kau memang patut mandi guna air parit je...... kalau tak pun guna air bur@& je...
    Dah tu Pas tak supply ke jugak air untuk kg kau tu,,, supply la kalau mampu.... mampos la puak puak kau

    ai manjung mari satu pun takleh nak jawab?????????? mesti kau kata maleh nak layan geng geng umno ni... ha macam tu lah orang umno sebenarnya maleh nak layan perkara perkara yang TERBANGAN,TERBODOH,TERLEMBU,TERBABI yang puak puak kau tuduh pada umno... sendiri mau ingat la manjung mari yang hampir dah nak mamposssssssssssssssssssssss

    InsyaAllah tak lama lagi kau kena langgar lari kat cina la oi masa pergi kerja kat pundut tu....Ameennn

    anak manjung.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari