boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, April 23, 2010

Yahudi di Malaysia .. Lama Dahhh...

Salam Sejahtera...

Semalam aku seharian aku sempat tengok sidang Parlimen berbahas usul dari menteri Nazri Aziz untuk mensabitkan DSAI kepada Jawatankuasa Kebebasan HAK Parlimen.

Kesimpulan dari semalam boleh aku katakan semuanya yang menyokong dan berbahas untuk mensabitkan DSAI adalah terdiri dari ahli UMNO Laknatullah, yang paling menonjol YB Kota Belud, diikuti Khairy Jamaludin dan Jazlan anak Mohamad Rahmat dari Pulai,, apakah mereka ini akan mewarisi saki baki amalan Yahudi di Malaysia... Wallahuaklam..

Apa pun harus kita renung kebelakang kembali, bagaimana kejatuhan Kerajaan Pakatan Rakyat Perak negeri aku sendiri, pada awal tahun lepas, ini pun ada kaitan dengan Yahudi, tak kiralah Yahudi dari Tel Aviv atau Kuala Kangsar, tetapi ada kaitannya,, baca DI SINI. dan SINI.

Jadi kejadian semalam memang tak menghairankanlah,, sila klik DI SINI cuma apa yang aku nampak pengaruh Yahudi kat Malaysia ni semakin ada peningkatan rupanya. Kebanyakkan ahli-ahli politik Melayu dalam parti UMNO bila mengaitkan dengan isu Yahudi maka riwayat politiknya selalu tak lama, sebagai contoh ramai yang jatuh dan terus hilang dari arena politik apabila isu freemason cuba diketengahkan,,

Tetapi bagi Ahli PAS seperti Datuk Mahfuz Omar Naib Presiden PAS sendiri pernah merengkok di Penjara Kajang dalam isu penentangan pasukan kriket Israel dalam sekitar tahun 2000 yang lalu. Namun kekuatan yang ada pada beliau sebab memperjuangkan Islam, alhamdulillah beliau masih lagi mendapat kemenangan..

Bagaimana pulak nasib DSAI selepas ini, apa yang aku nampak semalam, walaupun bermacam-macam hujah dan dalil yang cuba dibangkitkan oleh semua kaum ahli Parlimen terutamanya Lim Kit Siang, Gobind Singh, berbeda dengan BN, hanya wakil-wakil UMNO laknatullah sahaja yang bangun berbahas mempertahankan isu 1Malaysia, tidak ada wakil dari MCA atau pun MIC dan Gerakan....tetapi itulah yang ada budaya di Malaysia, paling unik... bawalah bukti setinggi gunung Kinabalu sekali pun, kalau dalam amalan Yahudi dah bersarang, hak yang salah bertukar jadi benar dan hak yang benar bertukar menjadi salah.. bertukar pusingan 360 darjah.


1 comment:

  1. syarikat yahudi pun byk dlm tanah melayu ni.. tahun 2005 ada pelajar siswi uitm practical training dgn satu syarikat landskap di lembah klang.. ada sekali tu tuan punya syarikat tu rupa2nya seorang yahudi (suami isteri) ..bila dia tengok siswi tu pakai tudung dia terus suruh bukak tudung atau pergi syarikat lain.. ada sapa2 kalau rajin pi laa selidik.. yg jadi pengurus orang melayu.. aku heran laa mcmana org yahudi boleh bukak syarkat kat sini..

    dulu ada satu kes org singapura (apek n nyonya tua) nak beli tanah kat area sepang.. last-last selidik punya selidik rupanya yg nak beli tu yahudi.. pada sapa-sapa yg nak juai tanah tu jgn ghairah sangat.. selidik dulu lebih-lebih lagi kalau tanah yg luas-luas.. depa ni byk duit.. biasanya depa terus setuju ja dgn harga yg ditawarkan.. janji boleh dibeli.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari