boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, May 21, 2010

Kad Pengganti Diri

Salam Sejahtera....

Petang Senin 17 Mei, balik dari kerja, datang jiran yang juga kawan baik aku, tunjuk kat aku... pergh dapat kad Ucap selamat hari guru...., semua cikgu di sekolahnya dapat....kawan aku ingat, dapat kas jemputan kahwin, sebab musim mengawan dah nak muladah ... rupanya lain cerita... baguihla cikgu-cikgu dapat perhargaan..., dari sapa !!!

Muka Depan

muka dalam ke 2

muka dalam ke3..
Ho ho ho... dia ni..., sapa dia .. aku pun tak kenal.., mungkin MSK kenal ADUN belah tempat dia kut...


Besoknya pulak petang selasa, si kawan aku mai lagi rumah aku,,, bawa lagi kad kali ini lagi canggih, siap nama dan beralamat sekolah dan bersetem lagi, ia kata anak penakan aku yang bagi... terkejut aku....

Buka-buka tengok tu dia...., terkejut aku, ceiiisss., tak ada aku anak penakan rupa ini,,,, heeis,,, tengok warna kulit la oi..... phoraah...


Mengikut dari kawan aku, tak semua sekolah di kawasan Manjung yang dapat, ada cikgu-cikgu sekolah yang tak dapat,, tak taulah budget tak cukup kut...

Tapi yang bestnya SMK Pangkor kawasan tanah tumpah darah dia sendiri pun semua cikgu ia tak bagi, mengikut ceritanya, si mamak ni terlalu menyebelahi ibu-bapa pelajar yang bermasaalah di sekolah, membuatkan semua cikgu-cikgu tension dengan mamak ni,, tu yang agaknya tak dapat kad penggantu diri tu...

Baguihlah buat macam tu,,, bertuahlah orang Pulau pangkor...


Cikgu-cikgu di daerah lain ada ka dapat oii..., Mamamat Cikgu kat Sek Men Teknik Ipoh dapat ke idak ya...




1 comment:

  1. oi kapir harbiiiiiiiiiiii, zamri bagi kad pun tak leh ke?? memang setan kepala toncit betul la kau ni manjungmari kapir harbiiiiiiiiiiii

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari