boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, December 19, 2010

Hasutan Syaitan melalui UMNO...

Apa punya malang nasib aku hari ini,, korang bacalah apa yang isi kandungan email Facebook yang aku terima......



Oiii Ramzi... Tolonglah... tak payahlah nak susah payah buang masa menghantar sebegini punya rupa kepada aku...

Pengarah BTN Perak sendiri pun aku dah pernah berdebat bab isu Melayu ni, yang mana tiada apa-apa conclusion...

Aku nak tanya,,, apakah UMNO tak pernah di peras ugut oleh Lee Kuan Yew,, apa cerita isu Pulau Batu Putih sehingga putih mata, Rumah Api Pulau Pisang , isu penjualan air, ruang udara, EPF, tanah KTM 60-40, ooiii banyak lagi... tak telarat aku nak tulis....

Apakah UMNO berani dengan MCA,,, Apa cerita gertakan Chua Soi Lek baru-baru ini,,, sudahlah,,, jangan nak jual taik minya kat aku ni.... buang masa ko sahaja... ko silap orang ..... pi cari orang lain kalau nak jual isu Melayu ni,,, bagi aku ketuanan Melayu boleh pergi mampos..

Cukuplah,, lagi satu aku nak tanya...pasai apa dengan secara tiba-tiba LKY pergi jumpa TGNA...

habaq mai kat aku..., apakah LKY nak perangkap Nik Aziz!!!!!.,





7 comments:

  1. Ramzi adalah gambaran manusia yg mewakili pemikiran yg berasaskan perasaan curiga dan berburuk sangka..
    Hanya krn manusia yg tidak disenaginya,dia membina Hipotisis sendiri lalu cuba mengukur tahap keboleh terimaan umum terhadap Hipotesisnya..
    Agak Malang,aku yg lbh muda ini merasa loya dgn prahsangka terlalu baik ko terhadap kerajaan..Dlm keadaan rakyat semakin dinafikan hak sebagai pembayar cukai,ruang utk mengkritik langsung tiada di Media,kerajaan dgn sesuka hati melarikan sejumlah subsidi yg sepatutnya utk rakyat kpd entiti proksinya,Ramzi masih cuba mengangkat kerajaan Miss Managenya as all da public well known sebagai penyelamat harapan negara..Ptuiihh!!
    Inilah mentaliti org2 yg malas berfikir atau lbh tepat tidak cerdik dlm berfikir..
    Sedang aku dulu yg mengikuti pergerakan UMNO sejak umur ku 19 tahun telah mampu mengubah persepsiku terhadap apa yg kulihat terhadap wajah UMNO yg sebenar..
    Aku kasihan melihat Ramzi yg masih dibutakan mata,dipekakkan telinga dan dibisukan mulut dari menyaksikan kebobrokan demi kebobrokan penguasa terhadap rakyat marhein..
    Insaflah kamu sebelum kamu dinasabkan sebagai org2 yg condong hati kpd kezaliman,aku khuatir kamu akan muflis diyaumal Mahsyar nanti..ingat2lah dlm berkata-kata krn sesuatu yg kamu katakan jika tidak benar pd hakikatnya akan menjadi sesuatu yg diada-adakan dan menjadi fitnah yg memudharatkan..

    ReplyDelete
  2. la ni bukan umno jadi taruhan,pasai pemimpin2 dan pengikut totok mereka telah lama jadi barua Spore,cukup dgn harga air johor lagi mahal rakyat kena bayar,tapi kepada Spore ibarat cuci bontot free hari-hari...

    sudah la segala infrastruktur dan logistik kita kena bina,Spore hanya perlu tadah sehinggalah kontrak yg umno 'sign' entah sampai bila..

    Yang perlu kita lawan habis-habisan adalah Apco Laknatullah yakni bapa angkat baru kepada umno musibat...

    wallahua'lam

    ReplyDelete
  3. kesian kt hangpa xfaham isu sebenar,..

    xpa,.sbb hangpa mmg lembab+lemban,. aku bgitaw dgn ayat budak tadika

    1. LYK pengasas PAP
    2. DAP parti serpihan PAP sbb bila singapork kluar msia,.PAP xbley beroperasi di msia,..jadi tertubuhlah DAP

    setakat ni faham anak2,..???

    3. hingga kini DAP msih berkiblatkan PAP sbb LKS org yg paling berkuasa dlm DAP adalah bekas S/U Politik LKY,..

    Okey,.skrg kita masuk bab 2,.

    4. Wikileaks mendedahkan LKY percaya anwar mmg peliwat.

    5. persoalannya klu LKY bapak kpd DAP percaya Anwar PELIWAT TEGAR,. tentulah LKS,LGE juga setuju dgn KETUA UMUM mrk tu

    6. Ramai percaya antara bukti teknikal yg dimaksudkan LKY ialah keterangan Karpal Singh sendiri

    7.Kesimpulanya,.DAP tahu kegiatan liwat anwar

    ReplyDelete
  4. Anony 1:48

    Wikileaks juga menceritakan kisah Najib dengan Altantunya.... Adaka ko percaya juga dengan kisah-kisah tu....

    ReplyDelete
  5. MM, fokuslah kat persoalan anwaq, ks, lky, tak payah cerita kes lain....komenlah hal itu.....sanggupkah mm berpemimpin sedemikian,pifiaqlah kenapa skrg ni pkr dah jadi kerbau kena cocok hidung dap,

    jgnlah libat TGNA dalam hal ini....dap tu kiblatnya pap.....
    tolong bersihkan pas jgn dipalitkan dalam kes,iniini....tolonglah....

    ReplyDelete
  6. Anony...

    Aku nak fokus kejadah apa... ini semua perancangan UMNO dengan Yahudi,,,

    Aku bukan kaitkan Nik Aziz,, aku tanya pasai apa LKY jumpa Nik Aziz... sebab aku dah tau cerita semuanya...

    Ko sebenarnya dah tertipu dengan politik UMNO, Freemason dan banyak lagi,, aku tak boleh nak ulas kat sini, sebab aku tak berani macam Anuar Ibrahim menentang UMNO dengan UPCO Yahudi...

    Cukuplah, belajar dulu hukum islam,,, Kenapa bila Anwar bawa kes Qazaf ke Mahkamah Syariah Jamil Khir pi halang tak bagi, kenapa...

    Kenapa Dr yang buat pemeriksaan pun kelam kabut dalam perbicaraan,,, ko fikirlah dengan akal yang waras,, Allah bagi kita akal suruh berfikir,,, janganlah apa yang pemimpin uMNo cerita tu bulat-bulat ko percaya....

    Sudahlah... Isu Saifol tu ko boleh pi cerita dengan adik perempuan ko, mak ko sahaja....

    ReplyDelete
  7. Pakcik anon..
    Klu setakat nk men tuduh2 mcm amalan UMNO tuh,sy pun bole tuduh asas kpd UMNO adalah penjajah British..hehehe..Psl apa?
    Kebanyakan ahli2 UMNO zaman sblm merdeka dulu adalah kakitangan kerajaan British..Sbb tuh Parti2 lain spt Hizbul Muslimin,Angkatan Pemuda Insaf serta parti2 lain dituduh Komunis dan diharamkan serta diburu dan ditangkap..UMNO jer yg dpt restu dari British..tuh sejarah sekolah rendah punya bahasa..Jgn la ingt generasi kami neh buta sejarah,kami dh tau buku2 sejarah sekolah tuh British yg tulis..
    jwb la pakcik anon oii..
    "Jgn kerana kebencian pd sesuatu kaum menjadikan kamu berlaku zalim"..Itu bkn sy yg ckp,ttp Allah Taala yg bagitau dlm Al-Quran..Pakcik Anon bc Quran x? ke smpai ayat neh Pakcik skip?hehe..Sbb sy takut dgn siksa Allah Taala Lah sy x izinkan diri sy bertolong-tolongan dgn UMNO dlm melakukan kezaliman..Tolong jwbkan knp Zahid Hamidi jpa PM Israel kt kuar negara?Nk sorok apa..Citer la,jgn malu2..klu xde hubungan buat apa nk jpe..budak sekolah pun boleh paham ayat sy neh..jgn nk citer psl DAP utk tutup hubungan UMNO dgn perisik tentera Israel..
    come on la Pakcik Anon..jgn brckp mcm brckp dgn org terencat akal..
    Ne klu sy korek lg byk yg bole sy persoalkan smpai Pakcik Anon x ble nk jwb..
    Jd Pakcik wat solat Taubat dulu sblm nk bercakap dgn kami..yaaa Pakcik..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari